Capitolul 1. PARTENERI

Prezenta convenție se incheie intre:

ü  Unitatea școlară............................ , cu sediul in ............................................., reprezentat de Director ..........................................

ü  Biblioteca Județeană ................................................. cu sediul în ......................................... reprezentată prin Director ........................................

Capitolul 2. OBIECTIVUL

 

Obiectivul acordului este realizarea unui parteneriat educational functional care vizeaza atingerea urmatoarelor obiective:

1.      Cresterea accesului la cultură in comunitatea locala prin dezvoltarea unui parteneriat stabil, pe perioadă nedeterminată.

2.      Inițierea si derularea de proiecte comune in cadrul celor doua instituții.

3.      Promovarea serviciilor oferite de cele doua instituții.

4.      Valorificarea rolului definitoriu al educaţiei în pregătirea copiilor şi contribuţia în devenirea lor ca cetăţeni activi într-o societate dinamică, în continuă transformare, contribuind totodată la procesul permanent de îmbunătăţire a calităţii vieţii.

5.      Aplicarea modelului diversităţii prin abordarea educaţională diferenţiată complementară formală şi non-formală (elevul devine resursă, producător, lider de opinie, deci participant activ).

6.      Stimularea dezvoltării cognitive, spirituale, interpersonale şi sociale prin extinderea spaţiului de intervenţie în procesul educaţional curricular, în scopul valorificării tuturor valenţelor educative ale conţinutului învăţării în interesul superior al copilului.

Capitolul 3. OBLIGAȚIILE PĂRȚILOR

1.      Sprijinirea bilaterală a acțiunilor si proiectelor derulate de cele două instituții.

2.      Participarea la activitațile derulate in comun

3.      Comunicarea si informarea bilaterală a acțiunilor de interes comun.

Capitolul 4. DISPOZIȚII FINALE

            Prevederile prezentei convenții pot fi suspendate si completate cu acordul părtilor. Conventia a fost incheiata astazi,.........................., in doua exemplare, cate unul pentru fiecare parte

Parteneriat educațional

„BIBLIOTECA – IZVOR DE INȚELEPCIUNE”

 

qual iulie2019 1              Motto:

               „Carte frumoasă, cinste cui te-a scris

                 Încet gândită, gingaș cumpănită

                 Ești ca o floare, anume inflorită

                Mâinilor mele, care te-au deschis.”

                                                     (Tudor Arghezi)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ARGUMENT

       Comunitatea locală are privilegiul de a-și pune o amprentă substanțială pe construirea viitoarei personalități a copiilor. Pe lângă Grădiniță, Familie, Școală, Primărie, Biserică, Poliție, Biblioteca Județeană încurajează, susține realizarea obiectivelor prioritare: pregătirea copiilor pentru o integrare socială adecvată, pentru o integrare școlară rapidă.

        Aflat in lumea cărților, copilul se regasește in lumea jucăriilor (cartea) in care componentele ei sunt conținuturile viu colorate si atractive, ori in lumea Poveștilor, unde oricine este desprins de firul realității si atras involuntar de peripețiile distractive ale personajelor acestora. Coordonat pe acest drum, elevul, se obișnuiește cu gândul că oriunde, oricând si oricum, cartea rămâne cel mai bun profesor al omului.

        Scopul proiectului de față este de a oficializa si motiva intrarea elevilor in lumea cărților și de a întări parteneriatul dintre ei si bibliotecă. La rândul ei, biblioteca va trezi in sufletele elevilor curiozitatea si plăcerea de a parcurge paginile cărților, multiple, variate și pline de invățături.

      Elevii vor deveni mai responsabili, mai atenți, mai pregătiți pentru viitor. Vor descoperi multe din micile (dar esențiale) secrete ale vieții, iar relația acestui parteneriat se va transforma intr-o prietenie durabilă si elegantă, destul de necesară.

Scop:

Ø  Cunoașterea bibliotecii si a importanței acesteia in procesul educațional

Ø  Cultivarea gustului pentru lectură, pentru frumos, exersarea limbajului si a posibilităților de comunicare, prin activități în parteneriat cu biblioteca si școala

Obiective:

ü  Lărgirea orizontului literar si îmbogățirea vocabularului;

ü  Stimularea gustului pentru lectură, a comunicării orale, a creativității;

ü  Satisfacerea curiozității elevilor pentru carte;

ü  Dezvoltarea capacității elevilor de a elabora compuneri, rezumate si caracterizări, prin stimularea interesului pentru lectură;

ü  Formarea unei atitudini de responsabilitate si respect față de carte.

Metode si tehnici de lucru:

Ø  Întâlniri, vizite, dezbateri, expoziții de carte, vizionare de film, albume, ore de lectură, programe artistice, lansări de carte, serbări, seminarii, simpozioane etc.

Grup țintă:

Ø  Elevii claselor primare, gimnaziale și liceale de la ...................................................

Resursele proiectului:

          Umane: elevi, părinți, cadre didactice, funcționari ai bibliotecii județene, ziariști, scriitori, bibliotecari, etc

          Materiale: albume, cărți, reviste, imagini, portofolii, radio-casetofon, video-proiector, CD-uri cu opere literare, etc

        Temporale: anii școlari ...........................

        Spațiale: Biblioteca Județeană ................

                       Unitatea școlară..........................

Monitorizare: Se respectă graficul activitaților intocmite si riguros îndrumate.

Diseminarea proiectului: Experienta pozitivă și rezultatele proiectului vor fi aduse la cunoștință intregii unități in cadrul consiliului profesoral si a unor instituții similare, expuneri in cadrul sesiunilor de comunicări, simpozioane, publicații, avizierul școlii, mass-media locală.

Evaluarea proiectului: Bezi literare, albume, filmulețe, carte – Biblioteca, șansa mea, portofolii

ACTIVITAȚI PROPUSE

Nr crt

Denumirea activității

Conținuturi

-detalieri-

Resurse

Cine raspunde

1.

1 Decembrie – Ziua Națională a României

-eseuri

-incursiune in istorie

-program artistic

Cărți, reviste, imagini, partituri

2.

15 Ianuarie –Ziua comemorarii lui Mihai Eminescu

-moment recitativ

-moment muzical-artistic

Albume, carți, portofolii, partituri, videoproiector

24 Februarie – Ziua dragostei și a bunăvoinței - Dragobete

-recital de poezie

-compuneri

Carți, portofolii, imagini,

3.

20 Martie – Ziua Internațională a Francofoniei

-expozitii de pictură

-concurs

-prezentări power-point

Afise, pliante, albume

4.

15 Aprilie Ziua Internațională a Culturii

-dezbateri

-concurs

Pliante, carți, portofolii

5.

1 Iunie – Ziua Internațională a copilului

-compuneri

-recital de poezie copilaria

Albume, cărți, reviste, imagini, portofolii

Proiectul va fi implementat folosind în general metode activ-participative, care să stimuleze gândirea şi creativitatea, să-i determine pe cei vizaţi să accepte condiţiile acestuia cu plăcere, îmbinând munca cu plăcerea .  Aceste metode sunt:

1.metode bazate pe comunicare: conversaţia (dialogul), prelegerea, dezbaterea, problematizarea;

2.metode de explorare a realităţii: observaţia sistematică, cercetarea ştiinţifică bazată pe studierea documentelor;

3.metode bazate pe acţiune: exerciţiul, studiul de caz, aplicaţii practice.