qual4

 qual5

 

BUNE PRACTICI PENTRU UN MANAGEMENT SUPERIOR AL ACTIVITĂTII DIDACTICE

CUM SE CONSTRUIESTE ,,VOCEA” ADECVATĂ DE CADRU DIDACTIC

    -observand un coleg care are calitati si abilitati bune si isi modeleaza tonul si maniera vocii

-          Modelati dupa un cadru didactic pe care l-ati cunoscut

-          -,jucati” rolul in care aveti aceasta voce. Curand veti avea sentimentul ca e mai confortabil si mai eficient asa

-          Inregistrati-va vocea pentru a v-o cunoaste mai bine ( exercitii)

-          Cautati suport si mentorat, coaching al acestei abilitati

-          Mentineti asteptari ridicate de la toţi elevii

-          Cereti ca 100% din elevi sa fie disciplinati si de acord cu 100% din solicitarile dvs. didactice

-          Nu va scuzati  pentru ca nu permiteti comportamentele indisciplinate si neadecvate

-          Reglati lucrurile neadecvate dar ,,mici” in special prin vorbe

-          Nu dati niciodata inapoi cand elevii sunt indisciplinati

-          Lasati elevii sa inteleaga ca nu veti ,,pleca” nicaieri

-          Evitati laudele excesive

-          Aveti asteptari ridicate nu doar in zilele importante, cum sunt cele  de testare ci in fiecare zi

                                                       

                                                           STABILIREA REGULILOR

Un plan de disciplina are trei parti:

·         reguli pe care elevii trebuie sa le urmeze tot timpul;

·         feedback-ul pozitiv pe care elevii il vor primi daca urmeaza regulile;

·         actiunile corective pe care le veti utiliza daca elevii aleg  sa nu urmeze regulile

                                      

                            Exemplu de plan pentru elevii din clasele 1-4

  1. REGULILE CLASEI

Urmati instructiunile

Tineti mainile, picioarele, obiectele pe care le aveti, langa voi si pentru voi

Nu va necajiti colegii si nu-I strigati pe nume

  1. FEEDBACK  POZITIV

Recunoastere verbal

Recompense individuale cum ar fi ( note pozitive transmise parintilor, apeluri telefonice positive catre parinti, note pozitive pentru elevi)

Privilegii in clasa

Recompense la nivel de clasa

3. ACTIUNI CORECTIVE

Prima oara cand un elev incalca o regula: avertisment

 A doua oara: 5 minute in afara clasei / grupului

A treia oara: 10 minute in afara clasei / grupului

A patra oara : cadrul didactic cheama parintii cu eleviul; elevul completeaza un jurnal al comportamentelor

A cincea oara: va fi trimis la director

Comportamente indisciplinate grave: va fi trimis la director

                                

                                  Exemplu de plan pentru elevii din clasele 5-8

  1. REGULILE CLASEI

Urmati instructiunile

Fiti in clasa si asezati in banca atunci cand suna soneria

Folositi un limbaj adecvat, fara injuraturi si nu criticati, nu umiliti, nu tachinati colegii

  1. FEEDBACK  POZITIV

Recunoastere verbala

Recompense individuale cum ar fi ( note positive transmise parintilor, apeluri telefonice positive catre parinti, note positive pentru elevi)

Privilegii prin permisiuni

Recompense la nivel de clasa

3. ACTIUNI CORECTIVE

Prima oara cand un elev incalca o regula: avertisment

 A doua oara: sta in clasa 1 minut dupa ce suna clopotelul sau ramane in clasa la pranz

A treia oara: sunt sunati parintii

A patra oara : va fi trimis la director

Comportamente indisciplinate grave: va fi trimis la director

                                          STABILIREA REGULILOR

Un plan de management al clasei ajuta eforturile de disciplinare sa fie mai consistente

Un plan de management al clasei creste posibilitttea de a obtine sprijinul parintilor si al directorului

Regulile clasei au nevoie sa fie vazute si efectuate intreaga zi / perioada scolara

Regulile de baza raman primele trei 

                   

                       DETERMINAREA  STRATEGIILOR DE SUPORT POZITIVE

(reduc 30% din comportamentele indisciplinate)

Planificarea este esentiala in ce priveste modul in care veti acorda sprijin si suport pozitiv, pentru succesul planului de management

Determinati cum veti acorda suport pozitiv individual

Determinati cum veti utiliza recompensele la nivel de clasa, cum ar fi punctele in plus

Privilegii speciale elevi clase mici                                    Privilegii speciale elevi clase mai mari

- Sa fie primul in rand                                                       - Sa lucreze un timp mai mare la calculator

- Sa ii invete pe elevii mai mici                                        - Sa fie scutit de un test

- Sa fie supraveghetorul clasei sa citeasca                         - Sa aiba o problema in minus la un test

dintr-o carte speciala                              

- Sa lucreze o activitate favorite                                      - Sa iasa primul din clasa

                                                                                          - Sa stea langa un prieten o perioada

                                                                                          -Sa corecteze lucrari

Privilegii la nivel de clasa                                                 Privilegii la nivel de clasa

Activitati speciale                                                                   Petrecerea clasei

,,Tratamente” speciale cum ar fi popcorn                               Sa nu mai faca o tema

                                                                                                Sa asculte muzica in clasa

                          DETERMINAREA  ACTIUNILOR  CORECTIVE - reguli

Elevii au nevoie de limite  care pot fi asigurate de actiunile dvs. corective

Planul este expus elevilor si postat la vedere

Planul este expus si facut familiar parintilor si directorului

Planificarea atenta si sensibila a consecintelor pe care le veti aplica

Actiunile corective trebuie sa fie gradate si incluse in planul comunicat si facut vizibil elevilor

Realizati un sistem propriu de urmarire al actiunilor corective pe care elevii le-au primit

Planificati constant pasii de maximizare ai actiunilor eficiente din planul de management

Ierarhia actiunilor disciplinare trebuie sa includa si o clauza de severitate (pentru cazurile grave)

In fiecare zi elevul incepe cu o pozitie ,,curata”

Tineti evidenta actiunilor corective:

- numele elevilor indisciplinati pe tabla,

- carduri codate color pe un board cu ,,buzunare” sub numele fiecarui elev:

                - verde: fara actiuni corrective,

                - albastru: prima data cand un elev se comporta indisciplinat,

                - galben: a doua oara, portocaliu: a treia oara,

                - rosu: a patra oara,

               - violet a cincea oara.

                Schimbul cardurilor va fi facut doar de către profesor

Perioada pe care o stabiliţi pentru ca elevii sa castige o recompensă:

-          clasa I – o zi,

-          clasa a doua si a treia - doua zile dintr-o saptamana,

-          clasa a patra –a sasea: o saptamana,

-          clasele sapte si opt: una sau doua saptamani      

                                                               Bibliografie

-          Marzano, R; Simms, J, (2013), Coaching Classroom Instruction, The classroom Strategies Series, Bloomington:Marzanoreserch.com

-          https://ro.pinterest.com/pin/299137600247215363/

-          https://ro.pinterest.com/pin/212935888609677298/

 

-          11 Classroom Management Strategies for Children with Special Needs, http://www.brainparade.com/2015/06/16/11-classroom-management-strategies-for-children-with-special-needs/