- Etapele pentru depunerea proiectelor în vederea obținerii finanțării –
(Exemplu pentru fonduri norvegiene.)
1. identificarea surselor de finanțare și a apelurilor deschise; Documentul de apel (pdf)
2. identificarea unei idei de proiect care să se încadreze în prevederile apelurilor identificate;
3. studiul în detaliu a „Ghidului aplicantului” publicat; Ghidul aplicantului (pdf)
4. compunerea cererii de finanțare:
a. descrierea ideii de proiect propus;
b. necesitatea inplementării proiectului, cui se adresează (grupul țintă) și ce probleme rezolvă (probleme ale grupului țintă și ale societății în ansamblu);
c. prezentarea studiilor și cercetărilor anterioare care dovedesc necesitatea implementării unui astfel de proiect (analiza de nevoi cu date, dovezi etc.);
d. prezentarea experienței relevante anterioare deținute în implementarea de proiecte și în domeniul proiectului propus (proiecte similare implementate, obiective propuse, rezultate obținute, sursele de finanțare etc.);
e. identificarea și atragerea instituțiilor partenere și formarea consorțiului (instutuții similare sau complementare);
Cum să găsiți parteneri?
Platforma de brokeraj - disponibilă la adresa https://eea.brokerage.uefiscdi-direct.ro
Baza de date căutare parteneri pentru granturile SEE și norvegiene
f. prezentarea partenerilor, a experienței relevante în domeniul proiectului propus, valoarea adăugată prin includerea în consorțiu;
g. descrierea bazei materiale puse la dispoziție de liderul de parteneriat și partenerii în proiect;
h. prezentarea și stabilirea liderului de parteneriat - PP (project promoter) și a PI (principal investigator); Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
i. descrierea obiectivelor propuse și a rezultatelor anticipate;
j. sustenabilitatea prioectului, activități și durată perioada de sustenabilitate, valorificarea rezultatelor obținute;
k. descrierea echipei de proiect la nivel de funcții și fișe de post aferente, descrierea experienței relevante în domeniul proiectului propus;
l. descrierea echipei de suport administrativ la nivel de funcții și fișe de post aferente, descrierea experienței relevante în domeniul proiectului propus;
m. descrierea sarcinilor și atribuțiilor membrilor echipei de implementare precum și a echipei de suport administrativ conform „Ghidului aplicantului”;
n. prezentarea metodologiei de management și implementare ale proiectului;
o. stabilirea duratei de implementare a proiectului în raport cu prevederile „Ghidului aplicantului”;
p. prezentarea și descrierea activităților proiectului, necesitatea lor, rezultate anticipate, succesiunea activităților în timp;
q. implicarea partenerilor în derularea activităților proiectului, rezultate anticipate;
r. identificarea resurselor materiale și financiare necesare implementării proiectului (justificare achiziții preconizate, calendarul achizițiilor, cofinanțare etc.);
s. elaborarea graficului activităților (GANTT);
t. elaborarea bugetului proiectului ținând cont de plafoanele din „Ghidului aplicantului”, descompunerea bugetului pe activtăți, experți și parteneri;
u. evaluarea internă a proiectului în raport cu grila de evaluarea publicată și utilizată de evaluatori; Ghidul evaluatorului (pdf)
v. semnarea acordului de parteneriat;
w. colectarea/ eleborarea documentelor ANEXE necesare pentru depunerea cererii de finanțare;
x. depunerea cererii de finanțare pe platforma indicată de finanțator.
5. Așteptare rezultat evaluare.
În continuare sunt link-urile către site-ul care conține documentele oficiale pentru apelul avut în vedere.