- Etapele pentru depunerea proiectelor în vederea obținerii finanțării –

(Exemplu pentru fonduri norvegiene.)

1.    identificarea surselor de finanțare și a apelurilor deschise;  Documentul de apel (pdf)

2.    identificarea unei idei de proiect care să se încadreze în prevederile apelurilor identificate;

3.    studiul în detaliu a „Ghidului aplicantului” publicat; Ghidul aplicantului (pdf)

4.    compunerea cererii de finanțare:

a.    descrierea ideii de proiect propus;

b.    necesitatea inplementării proiectului, cui se adresează (grupul țintă) și ce probleme rezolvă (probleme ale grupului țintă și ale societății în ansamblu);  

c.    prezentarea studiilor și  cercetărilor anterioare care dovedesc necesitatea implementării unui astfel de proiect (analiza de nevoi cu date, dovezi etc.);

d.    prezentarea experienței relevante anterioare deținute în implementarea de proiecte și în domeniul proiectului propus (proiecte similare implementate, obiective propuse, rezultate obținute, sursele de finanțare etc.);

 

e.    identificarea și atragerea instituțiilor partenere și formarea consorțiului (instutuții similare sau complementare);  

Cum să găsiți parteneri?

Platforma de brokeraj - disponibilă la adresa https://eea.brokerage.uefiscdi-direct.ro

Baza de date căutare parteneri pentru granturile SEE și norvegiene

f.     prezentarea partenerilor, a experienței relevante în domeniul proiectului propus, valoarea adăugată prin includerea în consorțiu;

g.    descrierea bazei materiale puse la dispoziție de liderul de parteneriat și partenerii în proiect;

h.    prezentarea și stabilirea liderului de parteneriat - PP (project promoter) și a PI (principal investigator); Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

i.      descrierea obiectivelor propuse și a rezultatelor anticipate;

j.      sustenabilitatea prioectului, activități și durată perioada de sustenabilitate, valorificarea rezultatelor obținute; 

k.    descrierea echipei de proiect la nivel de funcții și fișe de post aferente, descrierea experienței relevante în domeniul proiectului propus;

l.      descrierea echipei de suport administrativ la nivel de funcții și fișe de post aferente, descrierea experienței relevante în domeniul proiectului propus;

m.  descrierea sarcinilor și atribuțiilor membrilor echipei de implementare precum și a echipei de suport administrativ conform „Ghidului aplicantului”;

n.    prezentarea metodologiei de management și implementare ale proiectului;

o.    stabilirea duratei de implementare a proiectului în raport cu prevederile „Ghidului aplicantului”;

p.    prezentarea și descrierea activităților proiectului, necesitatea lor, rezultate anticipate, succesiunea activităților în timp;

q.    implicarea partenerilor în derularea activităților proiectului, rezultate anticipate;

r.     identificarea resurselor materiale și financiare necesare implementării proiectului (justificare achiziții preconizate, calendarul achizițiilor, cofinanțare etc.);

s.    elaborarea graficului activităților (GANTT);

t.     elaborarea bugetului proiectului ținând cont de plafoanele din „Ghidului aplicantului”, descompunerea bugetului pe activtăți, experți și parteneri;

u.    evaluarea internă a proiectului în raport cu grila de evaluarea publicată și utilizată de evaluatori; Ghidul evaluatorului (pdf)

v.    semnarea acordului de parteneriat; 

w.   colectarea/ eleborarea documentelor ANEXE necesare pentru depunerea cererii de finanțare;

x.    depunerea cererii de finanțare pe platforma indicată de finanțator.

5.  Așteptare rezultat evaluare.

În continuare sunt link-urile către site-ul care conține documentele oficiale pentru apelul avut în vedere.