Nr. crt |
Obiective |
Direcții de acțiune |
Acțiuni și măsuri |
Termen de realizare |
Responsabili |
Indicatori de evaluare |
1 |
Asigurarea cadrului formal și a documentelor interne pentru desfășurarea acțiunilor educaționale online |
Asigurarea cadrului procedural pentru desfășurarea activității didactice în mediul online |
Constituirea grupului de lucru pentru implementarea activităților didactice în mediul online |
mai |
Director Director adjunct |
Decizie constituire grup de lucru |
2 |
Analiza situației la nivel școlii referitoare la resursele existente pentru desfășurarea activităților online |
Asigurarea cadrului procedural pentru desfășurarea activității didactice în mediul online |
- Realizarea analizei de nevoi referitoare la dotarea cu resurse materiale și digitale a cadrelor didactice și a elevilor; -Identificarea riscurilor asociate, care constituie impedimente în procesul educațional online; - Identificarea de soluții în urma consultărilor cu profesorii, elevii și părinții acestora |
mai |
Grup de lucru Director |
- Analiză de nevoi elaborată; - Număr elevi care dețin resurse materiale și digitale; - Număr cadre didactice care dețin resurse materiale și digitale; - Soluții propuse la nivelul școlii |
3 |
Asigurarea cadrului formal și a documentelor interne pentru desfășurarea acțiunilor educaționale online, cu respectarea specificului unității de învățământ |
Asigurarea cadrului procedural pentru desfășurarea activității didactice în mediul online |
Comunicarea către cadrele didactice a Planului județean de intervenție educațională pentru situația suspendării cursurilor
Elaborarea, aprobarea și comunicarea către cadrele didactice a Planului de intervenție educațională pentru situația suspendării Cursurilor la nivelul școlii |
mai |
Director
Director Compartiment secretariat Compartiment informatizare |
Plan de intervenție județean transmis
Plan de intervenție la nivelul școlii elaborate, transmis și afișat pe pagina web a școlii |
4 |
Asigurarea cadrului legal pentru desfășurarea activității didactice în mediul on line |
Asigurarea cadrului procedural pentru desfășurarea activității didactice în mediul online |
Actualizarea și asumarea fișei postului pentru cadrele didactice prin includerea atribuțiilor specifice în vederea realizării activităților de învățare online |
mai |
Director
Responsabili compartimente |
- Fișele postului cadrelor didactice actualizate |
5 |
Promovarea dialogului cu partenerii educaționali |
Colaborarea și comunicarea cu partenerii educaționali în vederea asigurării resurselor necesare desfășurării activităților online |
Acțiuni de sprijin în vederea îmbunătățirii dotării cu echipamente informatice
|
Permanent în perioada în care sunt suspendate cursurile |
Director
Grupul de lucru |
Platformă învățare online contractată și funcțională
Cadre didactice și elevi care beneficiază de echipamente puse la dispoziție de școală |
6 |
Asigurarea formării resursei umane în perioada suspendării cursurilor |
Realizarea procesului de formare pentru cadrele didactice în vederea optimizării procesului de învățare online |
Identificarea / informarea/ organizarea oportunităților de participare a cadrelor didactice la sesiuni de formare și webinarii în vederea desfășurării activităților de învățare online |
Permanent în perioada în care sunt suspendate cursurile |
Director
Grupul de lucru |
Cadre didactice identificate și cărora li s-au furnizat oportunități relevante |
7 |
Analiza datelor și informațiilor relevante pentru desfășurarea acțiunilor educaționale online |
Coordonarea și monitorizarea organizării și desfășurării activităților suport pentru învățarea online |
Completarea în SIIIR a informațiilor relevante pentru susținerea și îmbunătățirea accesului la învățare al beneficiarilor sistemului de educație |
Permanent în perioada în care sunt suspendate cursurile |
Director
Compartiment secretariat |
Situație actualizată în SIIIR la nivelul școlii |
8 |
Asigurarea caracterului organizat și eficient pentru realizarea activităților educaționale online |
Coordonarea și monitorizarea organizării și desfășurării activităților suport pentru învățarea online |
Îndrumarea cadrelor didactice în vederea realizării activităților online și elaborarea resurselor educaționale
Diseminarea bunelor practici în cadrul sesiunilor online cu cadre didactice
Acțiuni de monitorizare a organizării și desfășurării activităților suport pentru învățarea online
Operaționalizarea site-ului școlii și a paginii de Facebook, în vederea accesării platformelor de e-learning și a resurselor educaționale utile desfășurării activității didactice în mediul online |
Permanent în perioada în care sunt suspendate cursurile |
Director
Grupul de lucru
Responsabili comisii metodice |
- Număr cadre didactice implicate; - Acțiuni de îndrumare a cadrelor didactice în sistem online realizate; - Sesiuni online cu responsabilii comisiilor metodice realizate - Comunicare online cu cadre didactice la nivelul fiecărei discipline -Linkuri raportare saptămânală activităti completate -Raport săptămânal activităti desfășurate completat, semnat și transmis la ISJ |
9 |
Colectarea datelor relevante pentru activitățile derulate |
Realizarea instrumentelor de colectare a datelor |
-Elaborarea și aplicarea unor instrumente de colectare a feedback-ului de la toți actorii educaționali |
Permanent în perioada în care sunt suspendate cursurile |
Director
Grupul de lucru
Compartiment informatizare |
Chestionare feedback elevi și părinți elaborate și completate
Chestionare feedback cadre didactice elaborate și completate |
10 |
Optimizarea procesului de predare-învățare, evaluare online |
-Reglarea procesului de predare-învățare-evaluare în mediul online prin utilizarea datelor din feedback; - Identificarea și valorificarea exemplelor de bună practică |
Raportarea, colectarea și analizarea informațiilor cu privire la activitățile de predare-învățare-evaluare în mediul online
Diseminarea de resurse de antrenament de tip test și bareme de evaluare și notare necesare pregătirii individuale pentru susținerea evaluării naționale a elevilor de clasa a VIII-a și a examenului de bacalaureat, furnizate de experții Centrului Național de Politici în Evaluare și Examinare (CNPEE)
Valorificarea platformelor educaționale în procesul de predare-învățare-evaluare în mediul online;
Diseminarea informațiilor privind portalul Digital educred.ro (http://digital.educred.ro), a platformelor de e-learning și a resurselor de învățare online asigurate și, după caz, validate și recomandate de MEC |
Permanent în perioada în care sunt suspendate cursurile |
Director
Grupul de lucru
Compartiment informatizare |
Rapoarte de analiză privind activitățile educaționale online realizate
Materiale disseminate către elevi, părinți, profesori |