CURRICULUM
Strategii de realizare si actiuni |
Resposabilitati |
Termen |
Evaluare |
|
Obiectiv:Ameliorarea calitatii procesului de predare-învatare in cadrul comisiei |
||||
Procurarea programelor din trunchiul comun aprobate pentru acest an scolar
|
Membrii comisiei |
Septembrie |
Realizarea concordantei dintre obiective, competente si continuturi |
|
Realizarea planificarilor anuale
|
Membrii comisiei |
Octombrie |
Respectarea structurii din ghidul metodologic |
|
Întocmirea proiectelor unitatilor de învatare
|
Membrii comisiei |
Octombrie |
Confomitate cu obiecivele si competentele stabilite |
|
Selectionarea manualelor școlare
|
Membrii comisiei |
Septembrie |
Existenţa in scoala a manualelor și distribuirea acestora către elevi |
|
Adaptarea strategiilor si a continuturilor specifice disciplinelor la particularitatile de vîrsta ale elevilor |
Membrii comisiei |
Permanent |
Cresterea ponderii elevilor care ating standardele educationale corespunzatoare vîrstei Rezultatele testelor aplicate |
|
Desfasurarea unor lectii active la toate disciplinile din comisia metodica, activitatea la clasa fiind centrata pe elev |
Membrii comisiei |
Permanent |
Constatari in urma inspectiilor realizate (inspectori,directori,sef comisie metodica)
|
|
Ameliorarea managementului clasei, diversificarea modalitatilor de organizare a colectivului de elevi pentru a facilita progresul în ritm propriu, diferentiat al elevilor |
Membrii comisiei |
Permanent |
Ponderea metodelor interactive aplicate pentru parcugerea unei unitati de învatare |
|
Utilizarea eficienta a auxiliarelor curriculare (traditionale si moderne inclusv a soft-ului educational) în procesul de predare-învatare |
Membrii comisiei |
Permanent |
Baza de date functionala si cunoscuta de fiecare profesor |
|
Realizarea diferentierii demersului didactic pentru a sprijini si facilita progresul în ritm propriu al elevilor cu nevoi speciale (atat cei capabili de performante deosebite cât si cei ce întâmpina dificultati de învatare) |
Membrii comisiei |
Permanent |
Eficienta utilizarii diferentiate a manualelor alternative, a auxiliarelor curriculare si a testelor de evaluare (fise de progres, fise de dezvoltare etc.) |
|
Cresterea gradului de implicare a elevilor in alegerea disciplinelor optionale
|
Membrii comisiei si comisia de curriculum |
Permanent |
Stabilirea CDS-ului in interesul elevilor si in concordanta cu obiectivele curriculumului national si cele specifice locale |
|
Obiectiv: Utilizarea eficienta atât a metodelor si instrumentelor de evaluare sumativa cât si a celor de evaluare formativa pe parcursul întregului an scolar; construirea unui sistem unitar, coerent de evaluare a performantelor elevilor pornind de la obietivelor de referinta/ competentele specifice din programele scolare, pe an de studiu/ ciclu de învatamânt (evaluare interna). |
||||
Ameliorarea rezultatelor testelor de evaluare sumativa-initiale, de progres si finale, elaborate de catre profesori |
Membrii comisiei |
Permanent |
Existenta instrumentelor de monitorizare a progresului elevilor si a rezultatele la sfarsit de ciclu |
|
Valorificarea rezultaterlor evaluarilor curente în vederea construirii unui demers reglator, care sa raspunda nevoilor identificate
|
Membrii comisiei |
Permanent |
Concordanta între nevoile identificate si demersul reglator propus |
|
Elaborarea de itemi si realizarea unei baze teste de evaluare pentru elevi, in concordanta cu standardele nationale care sa ofere o radiografie obiectiva a progresului scolar .
|
Membrii comisiei |
Permanent |
Conformitate, coerenta, corectitudine formala si stiintiftca a itemilor |
|
Utilizarea pe parcursul anului scolar a unor tehnici de evaluare cat mai variate specifice fiecarei discipline
|
Membrii comisiei |
Permanent |
Existenta in portofoliul profesorilor a unor documente care sa ateste diversitatea modalitatilor de evaluare |
|
|
||||
Selectarea elevilor si constituirea grupelor de pregatire pentru olimpiade și consursuri școlare
|
Membrii comisiei |
Noiembrie |
Rezultatele elevilor la testul de selectie aplicat |
|
Proiectarea si aplicarea unui curriculum complementar pentru pregatirea elevilor capabili de performante
|
Membrii comisiei |
Noiembrie |
Concordanta cu programa olimpiadelor si auxiliare recomandate |
|
Realizarea unor aplicatii cu elevii in orizontul local, pentru initierea lor in observarea si analiza unor fenomene specifice fiecarei discipline |
Membrii comisiei |
Cand este cazul si la activitatile extrascolare |
Participarea cu succes a elevilor la astfel de concursuri si aplicatii atat la nivel judetean cat si national |
|
RESURSE UMANE
Obiectiv:Participarea la actiuni de formare continua a profesorilor comisiei metodice |
|||
Sustinerea de lectii demonstrative si comunicari în cadrul comisiei metodice de catre fiecare profesor pentru promovarea didacticii moderne cu accentul pe competente
|
Membrii comisiei |
Semestrial |
Procesele verbale |
Participarea la activitatile cercului pedagogic, unde se vor prezenta lectii demonstrative si teme de actualitate în didactica moderna
|
Membrii comisiei |
Semestrial |
Imbunatatirea si modernizarea acti- vitatii desfasurate de catre profesori |
Participarea la cursuri de formare continua organizate de ofertantii acreditati, perfectionari si sesiuni de comunicari stiintifice ale profesorilor |
Membrii comisiei |
Oferta C.C.D., I.S.J. |
Atestate dobandite Schimbarea stilului de predare, aplicarea metodelor si tehnicilor însusite, diseminarea activitatii |
Promovarea si incurajarea activitatilor in echipa, atat in randul profesorilor cat si al elevilor,pentru formarea unei culturi organizationale care stimuleaza comunicarea deschisa, participarea si inovatia |
Membrii comisiei |
Activități specifice
|
Proiectele realizate in echipa |
Promovarea valorilor democratice printr-un stil managerial care sa promoveze o cultura organizationala de tip retea
|
Membrii comisiei |
Lecții demonstrative |
Modul de implicare in diferite activitati a profesorilor si elevilor |
RESURSE MATERIALE SI FINANCIARE
Obiectiv; Ameliorarea calitatii bazei materiale existente în dotarea laboratoarelor scolii prin reparatii sau acchizitionarea de material didactic nou de la producatorii existenti |
|||
Participarea la prezentarile de materiale didactic |
Membrii comisiei |
Cand se or- ganizeaza sau cautare pe internet |
Pliante cu oferta de produse si preturi , ofertele de pe internet |
Eficienta cu care profesorii se implica în utilizarea si modernizarea bazei materiale existente in unitatea noastra
|
Membrii comisiei |
Sem. I. |
Exitenta referatelor de necesitate depuse la Consiliul de Administratie al scolii |
Monitorizarea frecventei cu care se organizeaza si desfasoara activitati practic-aplicative în cadrul lectiilor |
Responsabil comisie metodica si conducerea |
Permanent |
Frecventa aplicatiilor practice in lectii (fisele de obs. a activitatii in urma unor asistente efectuate de seful comisiei metodice sau de responsabilul Comisiei de Asigurare a Calitatii) |
Cunoasterea de catre fiecare profesor a listei cu materialele didactice si mijloacelor de invatamant existente in scoala ce pot fi utilizate
|
Membrii comisiei |
Sem. I. |
Existenta listei cu materialele disponibile in mapa fiecarui profesor |
DEZVOLTARE COMUNITARĂ
Obiectiv: Participarea la competiţii care să permită valorificarea creativităţii elevilor, şi valorizarea acestora (parteneriate, expoziţii de proiecte ale elevilor, sesiuni de comunicări ştiinţifice ale elevilor)
|
|||
Constituirea grupului de lucru (profesori, elevi) şi stabilirea programului de acţiuni. |
Membrii Comisiei |
Decembrie |
Asumarea responsabilităţilor de către fiecare cadru didactic. |
Participarea la sesiunea de comunicări ştiinţifice ale elevilor cu ocazia Zilei liceului. |
Membrii Comisiei |
Noiembrie |
Diplome de participare pentru cele mai bune comunicări. |
Identificarea posibilităţilor de realizare a unor parteneriate educaţionale cu principalii factori educativi locali şi cu instituţii de acelaşi profil din ţară şi din străinătate. |
Colaborare cu Comisia pentru proiecte |
Permanent |
Rapoarte privind rezultatele unor asemenea activităţi. |