Standardul 1 Etica și integritatea

Nr.

crt.

Obiective

Acţiuni planificate în vederea realizării obiectivelor

Termen

Indicator de realizare

Risc aferent

Responsabil

Risc identificat

Nivel estimat

1

Aducerea la cunoştinţă a normelor interne (etice şi de conduită)

Codul  etic şi de conduită va fi postat pe site-ul            web al instituţiei şi va fi  comunicat şi procesat salariaţilor de catre şefii de compartiment

La începutul anului școlar

Proces verbal  de distribuire şi luare la  cunoştinţă semnat

1.Ca          personalul să parcurgă  superficial documentul.

2. Ca personalul să nu se adreseze  cazuri de încălcare a normelor etice.

Mediu

Grav

Șefii de compartimente

2

Respectarea normelor interne (valorile etice şi de integritate)

Completarea declaraţiilor de avere, de interese, de către salariati, anual, sau        la încetarea raporturilor de munca.

Anual  sau la incetarea  raporturilor de munca.

Declarații avere și interese completate

1.Eliberarea            cu întârziere fişei            fiscale poate duce la depunerea  documentelor            după termenul stabilit.

2.Completarea            cu date eronate a declaraţiilor.

3.Completarea documentelor            şi depunerea lor            după termenul stabilit prin lege,fără justificare.

Mediu

Grav

Grav

Șefii de compartimente

3

Monitorizarea procesului în cadrul  institutiei

Evaluarea respectării valorilor etice şi de integritate.

Anual

Procese- verbale

Rapoarte

1.Ca ambele părţi să trateze superficial această temă ca urmare a noutăţii sale.

Grav

Șefii de compartimente și salariații

Standardul 2 Atribuții, funcții, sarcini

Nr.

crt.

Obiective

Acţiuni planificate în vederea realizării obiectivelor

Termen

Indicator de realizare

Risc aferent

Responsabil

Risc identificat

Nivel estimat

1

Aducerea la  cunoştinţă a  atribuţiilor de  serviciu, specifice instituţiei/ compartimentului

Conducătorul            institutiei asigură corelarea atribuţiilor şi sarcinilor personalului     din subordine        cu obiectivele strategice

Permanent

R.O.F./ROI

actualizat

1.Necorelarea obiectivelor instituţiei cu priorităţile compartimentelor

Mediu

Șefii de compartimente

2

Aducerea la cunoştinţă a atribuţiilor de serviciu, specifice instituţiei/ compartimentului

Clarificări în cadrul şedinţelor compartimentului

Periodic

Minute de ședință

1.Suprapuneri  de sarcini.

2.Neîndeplinire a atribuţiilor ca urmare a unor            probleme  personale, justificate prin acte.

Mediu

Mediu

Șefii de compartimente

3

Îndeplinirea atribuţiilor de serviciu, specifice compartimentelor

Elaborarea şi semnarea fişelor de post.

La începutul anului școlar

Fișe de post semnate

1.Conducătorul Compartimentului să intocmeasca superficial fişa postului.

2.Modificarea            fişei postului de mai multe ori în cadrul unui an calendaristic, ca urmare a schimbărilor instituţionale,            poate afecta           capacitatea personalului de a adapta permanent schimbării.

Mediu

Mediu

Șefii de compartimente și salariații

4

Aducerea la cunoştinţă a atribuţiilor de serviciu, specifice instituţiei/ compartimentului

Cunoaşterea obiectivelor strategice ale entitatii şi a priorităţilor compartimentului

Periodic

Proces verbal  de distribuire şi luare la cunoştinţă

Personalul să parcurgă superficial documentul.

Mediu

Salariații

5

Monitorizarea, evaluarea procesului, în            cadrul institutiei.

Analiza lunara si semestriala       a activităţii compartimentelor.

Lunar

Semestrial

Rapoarte

1.Întocmire superficială /incorectă a rapoartelor

Mediu

Șefii de compartimente

6

Îndeplinirea atribuţiilor de serviciu, specifice compartimentelor

Repartizare/solicitare de elaborare a unor documente, stabilind şi  termene de soluţionare

Permanent

Număr dosare/ documente, pe categorii şi pe stadiu (îndeplinite, în curs), raportate pe an.

1.Suprapuneri  de atribuţii şi responsabilităţi.

Mediu

Conducătorul institutiei pentru repartizare/ solicitare de elaborare a unor documente, stabilire a unor termene de soluţionare. Personalul de executie  pentru îndeplinirea sarcinilor repartizate

Standardul 3 Competența, performanța

Nr.

crt.

Obiective

Acţiuni planificate în vederea realizării obiectivelor

Termen

Indicator de realizare

Risc aferent

Responsabil

Risc identificat

Nivel estimat

1

Crearea cadrului pentru creşterea performanţei

Discutarea rezultatelor evaluării şi realizarea de planuri de dezvoltare personală

Anual

Rapoarte

Procese-verbale

Superficialitate in abordarea rezultatelor evaluarii

Mediu

Conducerea școlii

2

Dezvoltarea competenţei profesionale a angajaţilor

Identificarea şi valorificarea  oportunităţilor            de dezvoltare a  competenţei angajaţilor prin  mijloace ca: participarea tuturor angajaţilor la programe de  pregătire profesională            rotaţia  personalului în realizarea sarcinilor

Permanent

Plan de formare  profesionala cu  documentatia aferenta

Supraîncărcarea cu sarcini         a personalului

Grav

Șefii de compartimente

3

Crearea cadrului pentru creşterea performanţei

Dezvoltarea de bune practici, proceduri sau            ghiduri, după caz, care duc la crearea unui mediu de lucru care încurajează performanţa

Permanent

Rapoarte de evaluare

Lipsa   unei            culturi a performanţei

Mediu

Conducerea școlii

4

Crearea cadrului pentru creşterea performanţei

Realizarea evaluării anuale în  concordanţă cu legislaţia în vigoare

Anual

Rapoarte de evaluare

Neînţelegerea utilităţii bunelor practici            de resurse umane

Mediu

Conducerea școlii

5

Dezvoltarea competenţei profesionale a angajaţilor

Identificarea nevoilor de dezvoltare profesională ale personalului

Anual

Plan de formare profesionala cu  documentatia aferenta

Nevoi identificate superficial

Mediu

Șefii de compartimente

6

Dezvoltarea competenţei profesionale a angajaţilor

Alocarea sarcinilor pe            baza abilităţilor şi competenţelor şi  ţinând  cont de nevoile de dezvoltare profesională  identificate

Permanent

Plan de formare profesionala cu  documentatia aferenta

Sarcinile repartizate nu reflectă competențele

Grav

Șefii de compartimente

Standardul 4 Structura organizatorică

Nr.

crt.

Obiective

Acţiuni planificate în vederea realizării obiectivelor

Termen

Indicator de realizare

Risc aferent

Responsabil

Risc identificat

Nivel estimat

1

Îndeplinirea obiectivelor institutiei stabilite în  condiii de eficienţă,  eficacitate şi legalitate.

Modificarea fişelor de            post în  concordanţă cu atribuţiile prevăzute în            R.O.F.            precum            şi asigurarea echilibrului între sarcini, responsabilităţi, competenţe

Ori de cate ori este nevoie

R.O.F. actualizat, organigrama si fisele de post

Sa nu fie realizata aceasta            actiune

Grav

Conducerea școlii

2

Îndeplinirea obiectivelor  institutiei stabilite în condiii de eficienţă, eficacitate şi legalitate.

Stabilirea organigramei institutiei

Ori de cate ori este nevoie

R.O.F. actualizat, organigrama si fisele de post

Organigrama            sa nu reflecte nevoile organizationale

Grav

Conducerea școlii

3

Îndeplinirea obiectivelor institutiei stabilite în condiii de eficienţă, eficacitate şi legalitate.

Actualizarea            R.O.F. cu noile atribuţii ale structurilor institutiei ( Directii, compartimente si birouri) ori de câte ori obiectivele acestora sunt revizuite.

Când intervin modificări în structura  organizatorică a instituţiei, precum şi modificări de ordin  legislativ

R.O.F. actualizat, organigrama si fisele de post

Încărcarea excesivă cu sarcini a  personalului

Mediu

Conducerea școlii

Standardul 5 Obiective

Nr.

crt.

Obiective

Acţiuni planificate în vederea realizării obiectivelor

Termen

Indicator de realizare

Risc aferent

Responsabil

Risc identificat

Nivel estimat

1

Armonizarea obiectivelor structurilor organizatorice cu cele ale institutiei.

1.Stabilirea obiectivelor generale si a celor specifice ale            institutiei conform legislaţiei în         vigoare

Când intervin modificări în structura  organizatorică a instituţiei, precum şi modificări de ordin  legislativ

Lista    cu obiectivele generale si cele  specifice

Obiectivele nu sunt relevante

Grav

Conducerea școlii

2

Actualizarea Obiectivelor specifice atunci când intervin schimbări organizaţionale

1.Realizarea unei legaturi directe intre obiectivele generale si obiectivele specifice ale  institutiei.

Ori de cate ori este nevoie

ROF

ROI

Cele     doua            tipuri de obiective sa         nu fie corelate

Mediu

Conducerea școlii

3

Armonizarea obiectivelor structurilor organizatorice cu cele ale institutiei.

1.Comunicarea obiectivelor generale si specifice personalului institutiei

Ori de cate ori este nevoie

ROF

ROI

Salariatii nu manifesta interes fata de informarea            lor

Mediu

Conducerea școlii

4

Armonizarea obiectivelor structurilor organizatorice cu cele ale institutiei.

2.Stabilirea obiectivelor individuale ale salariatilor.

Anual

Fișele de post

Obiectivele nu sunt relevante

Mediu

Conducerea școlii

Standardul 6 Planificarea

Nr.

crt.

Obiective

Acţiuni planificate în vederea realizării obiectivelor

Termen

Indicator de realizare

Risc aferent

Responsabil

Risc identificat

Nivel estimat

1

Evaluarea personalului institutiei pentru  activitatea desfăşurată            în anul precedent

Elaborarea şi aprobarea  raportului de evaluare  individuală.

Anual

Raport de autoevaluare aprobat

Raportul nu reflectă corect activitatea desfășurată

Grav

Conducerea școlii

2

Planificarea activităţilor specifice care            au caracter de regularitate

Organizarea unei/unor şedinţe cu personalul din cadrul structurilor institutiei.

Periodic

Minuta/Minutele şedinţei/şedinţelor

1.Amânarea întâlnirilor datorită agendei de lucru încărcate            a conducerii.

2.De suprapunere de sarcini.

3.De neîndeplinire a atribuţiilor de serviciu de către angajat.

Mediu

Mediu

Grav

Conducerea școlii

Personalul de execuție

3

Monitorizarea, evaluarea modului de îndeplinire a sarcinilor specifice de serviciu

Organizarea unor ședințe de analiză

Elaborarea rapoartelor de monitorizare

Permanent

Documente/dosare de lucru elaborate

Evaluare superficială

Mediu

Conducerea școlii

Standardul 7 Monitorizarea performanțelor

Nr.

crt.

Obiective

Acţiuni planificate în vederea realizării obiectivelor

Termen

Indicator de realizare

Risc aferent

Responsabil

Risc identificat

Nivel estimat

1

Evaluarea performanentelor individuale ale salariatilor

Conducerea institutiei            aprobă rapoarte de evaluare a            activitatii pentru fiecare            salariat

Anual

Fișe de evaluare anuală

Evaluarea sa nu reflecte            rezultatele activitatii fiecarui salariat

Grav

Conducerea școlii

2

Monitorizarea  performanţelor            la nivelul institutiei

Stabilirea indicatorilor de evaluare a performanţei  salariatilor

Anual

Indicatori de performanță stabiliți

Includerea unor indicatori irelevanţi

Mediu

Conducerea școlii

3

Monitorizarea  performanţelor            la nivelul institutiei

Stabilirea inidcatorilor de performanță la nivelul fiecarei structuri organizationale interne conform actelor normative ce reglementeaza domeniul de activitate

Anual

Lista    cu obiectivele specifice

Includerea unor indicatori irelevanţi

Mediu

Conducerea școlii

Standardul 8 Managementul riscului

Nr.

crt.

Obiective

Acţiuni planificate în vederea realizării obiectivelor

Termen

Indicator de realizare

Risc aferent

Responsabil

Risc identificat

Nivel estimat

1

Identificarea Riscurilor existente la nivelul unitatii

Desemnarea unui salariat responsabil de         coordonarea activitatii de inventariere a  riscurilor la nivelul fiecărui compartiment

La începutul anului școlar

Decizie

Absenţa unei persoane cu atribuţii clare în domeniul gestionării riscurilor poate            crea  disfuncţionalităţi în procesul de  identificare şi evaluare a riscurilor

Mediu

Conducerea școlii

2

Monitorizarea  implementării acţiunilor de diminuare a  riscurilor

1.Urmărirea termenelor din Registrul Riscurilor

2.Evaluarea lunară a sistemului de management al riscului la nivelul institutiei

Permanent

Lunar

Rapoarte de informare de către Comisia de control intern

Lipsa de corelare a actiunilor între  Responsabilii            de risc şi Sefii de  compartiment

Schimbări organizatorice  la nivelul structurilor institutiei

Mediu

Șefii de compartiment

Responsabilii de riscuri

3

Analiza şi tratarea riscurilor

Analiza riscurilor (Sef compartiment,         Responsabil de risc, Persoana care a identificat riscul)

Ori de câte ori este nevoie

Fișe identificare riscuri

Riscurile nu sunt clasificate în funcţie de relevanţă şi            ca atare nu pot fi redresate prin măsuri potrivite

Mediu

Șefii de compartiment

Responsabilii de riscuri

4

Identificarea Riscurilor existente la nivelul unitatii

Transmiterea alertelor           de risc atunci            când este cazul

Permanent

Formulare alertă riscuri

Necompletarea formularelor atunci când un risc este identificat

Mediu

Șefii de compartiment

Responsabilii de riscuri

5

Identificarea Riscurilor existente la nivelul unitatii

Elaborarea unui registru al riscurilor la nivelul intregii  structuri organizationale si fişe de identificare      a riscurilor la nivelul fiecarui compartiment

Permanent

Registrul riscurilor si fisele de riscuri pe compartimente

Lipsa unui registru al riscurilor poate duce la o identificare scăzută şi defectuoasă a riscurilor

Mediu

Comisia de control intern

Standardul 9 Proceduri

Nr.

crt.

Obiective

Acţiuni planificate în vederea realizării obiectivelor

Termen

Indicator de realizare

Risc aferent

Responsabil

Risc identificat

Nivel estimat

1

1.Elaborarea de  Proceduri de sistem si proceduri operationale la nivelul            institutiei

Intocmirea unui ghid de realizare a procedurilor

La începutul anului școlar

Ghid elaborat

Inexistența unui mod clar și concis de întocmire a procedurilor

Grav

Conducerea școlii

2

1.Elaborarea de  Proceduri de sistem si proceduri operationale la nivelul            institutiei

Elaborarea Procedurilor de sistem  si operaţionale

Ori de câte ori este nevoie

Proceduri întocmite

Sa nu fie intocmite conform legislatiei aferente

Mediu

Comisia de control intern

3

1.Elaborarea de  Proceduri de sistem si proceduri operationale la nivelul            institutiei

Desemnarea persoanelor care vor elabora procedurile

La începutul anului școlar

Decizie internă

Sarcini suprapuse ale persoanelor desemnate

Mediu

Conducerea școlii

4

Actualizarea procedurilor la nivelul tuturor structurilor organizatorice            ale institutiei

Actualizarea procedurilor

Ori de câte ori este nevoie

Proceduri actualizate

Actualizarea sa nu fie facuta la termen sau să nu fie conform legislației

Mediu

Comisia de control intern

5

Distribuirea procedurilor

Distribuirea Procedurilor operationale si de sistem

Ori de câte ori este nevoie

Listă difuzare

Procedurile nu sunt distribuite tuturor persoanelor interesate

Mediu

Comisia de control intern

6

1.Elaborarea de  Proceduri de sistem si proceduri operationale la nivelul           institutiei.

Aprobarea internă a Procedurilor

Ori de câte ori este nevoie

Decizie internă

Suprapunerea de sarcini

Mediu

Conducerea școlii

7

1.Elaborarea de  Proceduri de sistem si proceduri operationale la nivelul           institutiei.

Identificarea activităţilor procedurabile

La începutul anului școlar

Listă activități procedurabile

Identificarea            unor activităţi prea detaliate

Mediu

Comisia de control intern

Standardul 10 Supravegherea

Nr.

crt.

Obiective

Acţiuni planificate în vederea realizării obiectivelor

Termen

Indicator de realizare

Risc aferent

Responsabil

Risc identificat

Nivel estimat

1

Supervizarea activităţii din structurile  organizatorice            şi  implementarea  măsurilor de control

1.Analiza îndeplinirii  obiectivelor specifice ale structurilor organizatorice şi prezentarea acesteia în raportul anual.

Anual

Inventarul obiectivelor specifice

Rezultatele analizei sa nu corespunda realitatii

Grav

Conducerea școlii

Comisia de control intern

2

Supervizarea activităţii din structurile  organizatorice            şi  implementarea  măsurilor de control

2.Actualizarea obiectivelor generale si specifice conform noii structuri    a instituţiei.

Ori de  câte ori intervin modificări în structura  organizatorică a instituţiei

Inventarul obiectivelor actualizate

Neactualizarea obiectivelor  conform legislatiei

Grav

Conducerea școlii

Comisia de control intern

3

Supervizarea activităţii din structurile  organizatorice            şi  implementarea  măsurilor de control

3.Utilizarea indicatorilor de performanţă pentru evaluarea activităţii salariatilor

Anual

Indicatori de performanta relevanti

Indicatorii sa nu fie relevanti

Mediu

Conducerea școlii

4

Supervizarea activităţii din structurile  organizatorice            şi  implementarea  măsurilor de control

4.Supervizarea activităţilor care prezintă risc ridicat

Lunar

Raport de monitorizare

Nu au fost identificate riscuri

Mediu

Comisia de control intern

5

Supervizarea activităţii din structurile  organizatorice            şi  implementarea  măsurilor de control

5.Analiza problemelor  /neregularităţilor/ riscurilor identificate în            cadrul procesului de supervizare şi implementarea măsurilor de prevenire /înlăturare a            acestora

Semestrial

Anual

Raport de monitorizare

Analiza să nu fie făcută la timp

Mediu

Comisia de control intern

Standardul 11 Continuitatea activității

Nr.

crt.

Obiective

Acţiuni planificate în vederea realizării obiectivelor

Termen

Indicator de realizare

Risc aferent

Responsabil

Risc identificat

Nivel estimat

1

Asigurarea continuităţii activitatilor operaţionale

1.Respectarea prevederilor legale precum            şi a procedurilor în îndeplinirea atribuţiilor structurilor interne

Permanent

Proceduri de lucru

Nerespectarea procedurilor sau  implementarea defectuoasă a acestora

Mediu

Conducerea școlii

Comisia de control intern

2

Asigurarea continuităţii activitatilor operaţionale

2.Desemnarea            unui înlocuitor pentru fiecare angajat în  perioada în care responsabilul nu se afla in institutie

Permanent

Fișe de post

Număr mic de salariați

Mediu

Conducerea școlii

Comisia de control intern

3

Asigurarea continuităţii activitatilor operaţionale

3.Delegarea de competenţe salariatilor

Ori de câte ori este nevoie

Procedură delegare sarcini

Îndeplinirea defectuoasă a sarcinilor delegate

Mediu

Conducerea școlii

4

Asigurarea continuităţii activitatilor operaţionale

4.Inventarierea situatiilor care pot genera intreruperea  activitatii si gasirea unor solutii pentru rezolvarea acestora

Permanent

Suport informațional

Suport         informatic de stocare a  documentelor            cu durată  de viaţă redusă

Mediu

Comisia de control intern

Standardul 12 Informarea și comunicarea

Nr.

crt.

Obiective

Acţiuni planificate în vederea realizării obiectivelor

Termen

Indicator de realizare

Risc aferent

Responsabil

Risc identificat

Nivel estimat

1

Asigurarea informării corespunzătoare în cadrul           institutiei

1.Transmiterea informaţiilor necesare în vederea îndeplinirii sarcinilor specifice, precum            şi a oricăror altor informaţii de interes  pentru personalul institutiei

Ori de câte ori este nevoie

Copii   ale notelor, adreselor, referatelor,  rapoartelor, etc; mesaje  electronice (după caz)

Informarea incompletă sau cu întârziere

Mediu

Conducerea școlii

2

Asigurarea informării corespunzătoare în cadrul           institutiei

2.Informarea conducerii institutiei cu privire la  aspectele relevante ce            decurg  din îndeplinirea atribuţiilor specifice salariatilor

Ori de câte ori este nevoie

Rapoarte de informare; minute ale şedinţelor

Informarea incompletă sau cu întârziere

Mediu

Personalul de execuție

3

Asigurarea informării corespunzătoare în cadrul          institutiei, a celorlalte structuri  funcţionale, precum şi         a altor entitati cu care exista colaborare

Informarea conducerii institutiei

Periodic

Informări, note, adrese,           referate, după caz

Înregistrarea de întârzieri în  efectuarea informării

Mediu

Șefii de compartimente

Personalul de execuție

4

Asigurarea informării corespunzătoare în cadrul          institutiei, a celorlalte structuri  funcţionale, precum şi         a altor entitati cu care exista colaborare

Informarea celorlalte structuri funcţionale ale            Institutiei, precum şi a altor instituţii

Periodic

Decizii, note interne, informări,  referate, adrese, după caz

Supraaglomerare cu sarcini

Mediu

Șefii de compartimente

5

Asigurarea unei  comunicări eficiente în cadrul           institutiei

1.Informarea personalului cu privire  la reglementările  referitoare la comunicarea intra şi extrainstituţională

Permanent

Informări oficiale

Personalul nu cunoaşte circuitul informaţional   la nivelul institutiei

Grav

Conducerea școlii

6

Asigurarea unei  comunicări eficiente în cadrul           institutiei

2.Respectarea circuitului documentelor  si monitorizarea respectarii acestuia

Permanent

Procedura de sistem           circuitul documentelor

Nerespectarea circuitului documentelor

Mediu

Șefii de compartimente

Personalul de execuție

7

Asigurarea unei  comunicări eficiente în cadrul           institutiei

3.Organizarea  de şedinţe la nivelul           structurilor  organizationale interne

Periodic

Minute ale ședințelor

Nu au fost identificate riscuri

Șefii de compartimente

8

Asigurarea unei  comunicări eficiente în cadrul           institutiei

4.Monitorizarea tuturor formelor de comunicare existente la nivelul institutiei

Permanent

Rapoarte

Monitorizarea  sa nu fie facuta din cauza supraincarcarii personalului de conducere

Mediu

Conducerea școlii

9

Asigurarea unei  comunicări eficiente  intre structurile  institutiei precum şi cu alte instituţii sau cu publicul

1.Asigurarea unor canale de comunicare

Permanent

Canale de comunicare eficiente

Transmiterea    cu intarziere a unor informatii

Mediu

Șefii de compartimente

Personalul de execuție

10

Asigurarea unei  comunicări eficiente  intre structurile  institutiei precum şi cu alte instituţii sau cu publicul

2.Desemnarea            unor persoane  responsabile pentru activităţile de comunicare            precum şi  formarea unor            grupuri de lucru ori de câte ori        este cazul

Permanent

Persoană desemnată

Supraaglomerarea cu sarcini a personalului

Mediu

Conducerea școlii

Standardul 13 Gestionarea documentelor

Nr.

crt.

Obiective

Acţiuni planificate în vederea realizării obiectivelor

Termen

Indicator de realizare

Risc aferent

Responsabil

Risc identificat

Nivel estimat

1

Asigurarea unui sistem eficient            privind  corespondenţa documentelor

Respectarea circuitului documentelor  în cadrul institutiei

Permanent

Procedura privind circuitul documentelor

Circuitul documentelor            nu este respectat

Grav

Personalul de execuție

2

Asigurarea unui sistem eficient            privind  corespondenţa documentelor

Cunoaşterea şi utilizarea eficienta a procedurii     de lucru privind            inregistrarea  documentelor

Permanent

Procedura privind circuitul documentelor

Procedura de lucru este folosita in mod eronat

Mediu

Personalul de execuție

3

Asigurarea unui sistem eficient            privind  arhivarea documentelor

Aplicarea procedurii de sistem privind arhivarea documentelor în cadrul institutiei

Ori de câte ori este nevoie

Procedura privind arhivarea documentelor

Procedura nu este respectată

Mediu

Șefii de compartimente

4

Asigurarea unui sistem eficient            privind  corespondenţa documentelor

Utilizarea celor mai rapide şi sigure metode            de transmitere a documentelor            către structurile  organizationale din cadrul Institutiei si in afara acesteia.

Permanent

Procedura privind circuitul documentelor

Metodele respective sunt folosite  defectuos

Grav

Șefii de compartimente

Personalul de execuție

Standardul 14 Raportarea contabilă și financiară

Nr.

crt.

Obiective

Acţiuni planificate în vederea realizării obiectivelor

Termen

Indicator de realizare

Risc aferent

Responsabil

Risc identificat

Nivel estimat

1

Formularea de ipoteze valabile în vederea îndeplinirii obiectivelor institutiei

Personalului implicat în realizarea obiectivelor se aduc la cunoştinţă ipotezele          de lucru

Ori de  câte ori intervin  modificări în structura  organizatorică a instituţiei şi ori de câte ori se stabilesc obiectivele institutiei

Inventarul ipotezelor de lucru

Ipotezele nu sunt corelate cu  obiectivele generale si specifice ale institutiei

Mediu

Conducerea școlii

2

Formularea de ipoteze valabile în vederea îndeplinirii obiectivelor institutiei

Orice         modificare a ipotezelor este comunicată personalului

Ori de  câte ori este nevoie

Inventarul ipotezelor de lucru

Ipotezele nu sunt corelate cu  obiectivele generale si specifice ale institutiei

Mediu

Conducerea școlii

3

Reevaluarea obiectivelor

Obiectivele sunt reevaluate ori de câte      ori ipotezele care au stat la   baza definirii lor au suferit modificări

Ori de  câte ori este nevoie

Inventarul obiectivelor reevaluate

Nu       au            fost        identificate            riscuri semnificative

4

Formularea de ipoteze valabile în vederea îndeplinirii obiectivelor institutiei

Stabilirea ipotezelor de lucru

Orice         modificare a ipotezelor este comunicată personalului

Ori de  câte ori este nevoie

Inventarul ipotezelor de lucru

Ipotezele nu sunt corelate cu  obiectivele generale si specifice ale institutiei

Mediu

Conducerea școlii

Standardul 15 Evaluarea sistemului de control intern managerial

Nr.

crt.

Obiective

Acţiuni planificate în vederea realizării obiectivelor

Termen

Indicator de realizare

Risc aferent

Responsabil

Risc identificat

Nivel estimat

1

Dezvoltarea unei  strategii unitare in  domeniul controlului intern in concordanta cu standardele

Aducerea la cunostinta a cadrului legislativ privind controlul intern

Permanent

Informari si instruiri privind rolul SCIM

Informarea nu        este facuta  in timp     util

Mediu

Conducerea școlii

2

Dezvoltarea unei  strategii unitare in  domeniul controlului intern in concordanta cu standardele

Actualizarea documentelor  strategice in domeniul controlului intern

Permanent

Plan de dezvoltare a sistemului de control intern managerial

Registru proceduri

Registru riscuri

Fișe implementare standarde

Planuri implementare standarde

Actualizarea documentelor nu respectă prevederile legislației

Mediu

Conducerea școlii

Comisia de control intern managerial

3

Evaluarea controlului intern

1.Verificarea documentelor interne intocmite in vederea implementarii          standardelor de control            intern

Periodic

Documente relevante pentru fiecare standard de control

Documentele sunt întocmite deficitar

Mediu

Conducerea școlii

4

Evaluarea controlului intern

2.Intocmirea raportarilor prevazute de            O.M.F.P. nr.946/2005, cu modificarile     si completarile ulterioare

Semestrial

Anual

Chestionar de autoevaluare a stadiului de implementare   a standardelor de control intern/managerial

Situație centralizatoare semestrială/anuală privind stadiul implementării şi dezvoltării sistemului de control intern managerial

Raport asupra sistemului de control intern managerial

Rezultatele raportarilor nu corespund realitatii

Grav

Conducerea școlii

Comisia de control intern managerial