Standardul 1 Etica și integritatea
Nr. crt. |
Obiective |
Acţiuni planificate în vederea realizării obiectivelor |
Termen |
Indicator de realizare |
Risc aferent |
Responsabil |
|
Risc identificat |
Nivel estimat |
|
|||||
1 |
Aducerea la cunoştinţă a normelor interne (etice şi de conduită) |
Codul etic şi de conduită va fi postat pe site-ul web al instituţiei şi va fi comunicat şi procesat salariaţilor de catre şefii de compartiment |
La începutul anului școlar |
Proces verbal de distribuire şi luare la cunoştinţă semnat |
1.Ca personalul să parcurgă superficial documentul. 2. Ca personalul să nu se adreseze cazuri de încălcare a normelor etice. |
Mediu
Grav |
Șefii de compartimente |
2 |
Respectarea normelor interne (valorile etice şi de integritate) |
Completarea declaraţiilor de avere, de interese, de către salariati, anual, sau la încetarea raporturilor de munca. |
Anual sau la incetarea raporturilor de munca. |
Declarații avere și interese completate |
1.Eliberarea cu întârziere fişei fiscale poate duce la depunerea documentelor după termenul stabilit. 2.Completarea cu date eronate a declaraţiilor. 3.Completarea documentelor şi depunerea lor după termenul stabilit prin lege,fără justificare. |
Mediu
Grav
Grav |
Șefii de compartimente |
3 |
Monitorizarea procesului în cadrul institutiei |
Evaluarea respectării valorilor etice şi de integritate. |
Anual |
Procese- verbale Rapoarte |
1.Ca ambele părţi să trateze superficial această temă ca urmare a noutăţii sale. |
Grav |
Șefii de compartimente și salariații |
Standardul 2 Atribuții, funcții, sarcini
Nr. crt. |
Obiective |
Acţiuni planificate în vederea realizării obiectivelor |
Termen |
Indicator de realizare |
Risc aferent |
Responsabil |
|
Risc identificat |
Nivel estimat |
|
|||||
1 |
Aducerea la cunoştinţă a atribuţiilor de serviciu, specifice instituţiei/ compartimentului |
Conducătorul institutiei asigură corelarea atribuţiilor şi sarcinilor personalului din subordine cu obiectivele strategice |
Permanent |
R.O.F./ROI actualizat |
1.Necorelarea obiectivelor instituţiei cu priorităţile compartimentelor |
Mediu
|
Șefii de compartimente |
2 |
Aducerea la cunoştinţă a atribuţiilor de serviciu, specifice instituţiei/ compartimentului |
Clarificări în cadrul şedinţelor compartimentului |
Periodic |
Minute de ședință |
1.Suprapuneri de sarcini. 2.Neîndeplinire a atribuţiilor ca urmare a unor probleme personale, justificate prin acte. |
Mediu
Mediu
|
Șefii de compartimente |
3 |
Îndeplinirea atribuţiilor de serviciu, specifice compartimentelor |
Elaborarea şi semnarea fişelor de post. |
La începutul anului școlar |
Fișe de post semnate |
1.Conducătorul Compartimentului să intocmeasca superficial fişa postului. 2.Modificarea fişei postului de mai multe ori în cadrul unui an calendaristic, ca urmare a schimbărilor instituţionale, poate afecta capacitatea personalului de a adapta permanent schimbării. |
Mediu
Mediu |
Șefii de compartimente și salariații |
4 |
Aducerea la cunoştinţă a atribuţiilor de serviciu, specifice instituţiei/ compartimentului |
Cunoaşterea obiectivelor strategice ale entitatii şi a priorităţilor compartimentului |
Periodic |
Proces verbal de distribuire şi luare la cunoştinţă |
Personalul să parcurgă superficial documentul. |
Mediu |
Salariații |
5 |
Monitorizarea, evaluarea procesului, în cadrul institutiei. |
Analiza lunara si semestriala a activităţii compartimentelor. |
Lunar Semestrial |
Rapoarte |
1.Întocmire superficială /incorectă a rapoartelor |
Mediu |
Șefii de compartimente |
6 |
Îndeplinirea atribuţiilor de serviciu, specifice compartimentelor |
Repartizare/solicitare de elaborare a unor documente, stabilind şi termene de soluţionare |
Permanent |
Număr dosare/ documente, pe categorii şi pe stadiu (îndeplinite, în curs), raportate pe an. |
1.Suprapuneri de atribuţii şi responsabilităţi. |
Mediu |
Conducătorul institutiei pentru repartizare/ solicitare de elaborare a unor documente, stabilire a unor termene de soluţionare. Personalul de executie pentru îndeplinirea sarcinilor repartizate |
Standardul 3 Competența, performanța
Nr. crt. |
Obiective |
Acţiuni planificate în vederea realizării obiectivelor |
Termen |
Indicator de realizare |
Risc aferent |
Responsabil |
|
Risc identificat |
Nivel estimat |
|
|||||
1 |
Crearea cadrului pentru creşterea performanţei |
Discutarea rezultatelor evaluării şi realizarea de planuri de dezvoltare personală |
Anual |
Rapoarte Procese-verbale |
Superficialitate in abordarea rezultatelor evaluarii |
Mediu
|
Conducerea școlii |
2 |
Dezvoltarea competenţei profesionale a angajaţilor |
Identificarea şi valorificarea oportunităţilor de dezvoltare a competenţei angajaţilor prin mijloace ca: participarea tuturor angajaţilor la programe de pregătire profesională rotaţia personalului în realizarea sarcinilor |
Permanent |
Plan de formare profesionala cu documentatia aferenta |
Supraîncărcarea cu sarcini a personalului |
Grav
|
Șefii de compartimente |
3 |
Crearea cadrului pentru creşterea performanţei |
Dezvoltarea de bune practici, proceduri sau ghiduri, după caz, care duc la crearea unui mediu de lucru care încurajează performanţa |
Permanent |
Rapoarte de evaluare |
Lipsa unei culturi a performanţei |
Mediu
|
Conducerea școlii |
4 |
Crearea cadrului pentru creşterea performanţei |
Realizarea evaluării anuale în concordanţă cu legislaţia în vigoare |
Anual |
Rapoarte de evaluare |
Neînţelegerea utilităţii bunelor practici de resurse umane |
Mediu
|
Conducerea școlii |
5 |
Dezvoltarea competenţei profesionale a angajaţilor |
Identificarea nevoilor de dezvoltare profesională ale personalului |
Anual |
Plan de formare profesionala cu documentatia aferenta |
Nevoi identificate superficial |
Mediu |
Șefii de compartimente |
6 |
Dezvoltarea competenţei profesionale a angajaţilor |
Alocarea sarcinilor pe baza abilităţilor şi competenţelor şi ţinând cont de nevoile de dezvoltare profesională identificate |
Permanent |
Plan de formare profesionala cu documentatia aferenta |
Sarcinile repartizate nu reflectă competențele |
Grav |
Șefii de compartimente |
Standardul 4 Structura organizatorică
Nr. crt. |
Obiective |
Acţiuni planificate în vederea realizării obiectivelor |
Termen |
Indicator de realizare |
Risc aferent |
Responsabil |
|
Risc identificat |
Nivel estimat |
|
|||||
1 |
Îndeplinirea obiectivelor institutiei stabilite în condiii de eficienţă, eficacitate şi legalitate. |
Modificarea fişelor de post în concordanţă cu atribuţiile prevăzute în R.O.F. precum şi asigurarea echilibrului între sarcini, responsabilităţi, competenţe |
Ori de cate ori este nevoie |
R.O.F. actualizat, organigrama si fisele de post |
Sa nu fie realizata aceasta actiune |
Grav
|
Conducerea școlii |
2 |
Îndeplinirea obiectivelor institutiei stabilite în condiii de eficienţă, eficacitate şi legalitate. |
Stabilirea organigramei institutiei |
Ori de cate ori este nevoie |
R.O.F. actualizat, organigrama si fisele de post |
Organigrama sa nu reflecte nevoile organizationale |
Grav
|
Conducerea școlii |
3 |
Îndeplinirea obiectivelor institutiei stabilite în condiii de eficienţă, eficacitate şi legalitate. |
Actualizarea R.O.F. cu noile atribuţii ale structurilor institutiei ( Directii, compartimente si birouri) ori de câte ori obiectivele acestora sunt revizuite. |
Când intervin modificări în structura organizatorică a instituţiei, precum şi modificări de ordin legislativ |
R.O.F. actualizat, organigrama si fisele de post |
Încărcarea excesivă cu sarcini a personalului |
Mediu
|
Conducerea școlii |
Standardul 5 Obiective
Nr. crt. |
Obiective |
Acţiuni planificate în vederea realizării obiectivelor |
Termen |
Indicator de realizare |
Risc aferent |
Responsabil |
|
Risc identificat |
Nivel estimat |
|
|||||
1 |
Armonizarea obiectivelor structurilor organizatorice cu cele ale institutiei. |
1.Stabilirea obiectivelor generale si a celor specifice ale institutiei conform legislaţiei în vigoare |
Când intervin modificări în structura organizatorică a instituţiei, precum şi modificări de ordin legislativ |
Lista cu obiectivele generale si cele specifice |
Obiectivele nu sunt relevante |
Grav
|
Conducerea școlii |
2 |
Actualizarea Obiectivelor specifice atunci când intervin schimbări organizaţionale |
1.Realizarea unei legaturi directe intre obiectivele generale si obiectivele specifice ale institutiei. |
Ori de cate ori este nevoie |
ROF ROI |
Cele doua tipuri de obiective sa nu fie corelate |
Mediu
|
Conducerea școlii |
3 |
Armonizarea obiectivelor structurilor organizatorice cu cele ale institutiei. |
1.Comunicarea obiectivelor generale si specifice personalului institutiei |
Ori de cate ori este nevoie |
ROF ROI |
Salariatii nu manifesta interes fata de informarea lor |
Mediu
|
Conducerea școlii |
4 |
Armonizarea obiectivelor structurilor organizatorice cu cele ale institutiei. |
2.Stabilirea obiectivelor individuale ale salariatilor. |
Anual |
Fișele de post |
Obiectivele nu sunt relevante |
Mediu
|
Conducerea școlii |
Standardul 6 Planificarea
Nr. crt. |
Obiective |
Acţiuni planificate în vederea realizării obiectivelor |
Termen |
Indicator de realizare |
Risc aferent |
Responsabil |
|
Risc identificat |
Nivel estimat |
|
|||||
1 |
Evaluarea personalului institutiei pentru activitatea desfăşurată în anul precedent |
Elaborarea şi aprobarea raportului de evaluare individuală. |
Anual |
Raport de autoevaluare aprobat |
Raportul nu reflectă corect activitatea desfășurată |
Grav
|
Conducerea școlii |
2 |
Planificarea activităţilor specifice care au caracter de regularitate |
Organizarea unei/unor şedinţe cu personalul din cadrul structurilor institutiei. |
Periodic |
Minuta/Minutele şedinţei/şedinţelor |
1.Amânarea întâlnirilor datorită agendei de lucru încărcate a conducerii. 2.De suprapunere de sarcini. 3.De neîndeplinire a atribuţiilor de serviciu de către angajat. |
Mediu
Mediu
Grav |
Conducerea școlii
Personalul de execuție |
3 |
Monitorizarea, evaluarea modului de îndeplinire a sarcinilor specifice de serviciu |
Organizarea unor ședințe de analiză Elaborarea rapoartelor de monitorizare |
Permanent |
Documente/dosare de lucru elaborate |
Evaluare superficială |
Mediu
|
Conducerea școlii |
Standardul 7 Monitorizarea performanțelor
Nr. crt. |
Obiective |
Acţiuni planificate în vederea realizării obiectivelor |
Termen |
Indicator de realizare |
Risc aferent |
Responsabil |
|
Risc identificat |
Nivel estimat |
|
|||||
1 |
Evaluarea performanentelor individuale ale salariatilor |
Conducerea institutiei aprobă rapoarte de evaluare a activitatii pentru fiecare salariat |
Anual |
Fișe de evaluare anuală |
Evaluarea sa nu reflecte rezultatele activitatii fiecarui salariat |
Grav
|
Conducerea școlii |
2 |
Monitorizarea performanţelor la nivelul institutiei |
Stabilirea indicatorilor de evaluare a performanţei salariatilor |
Anual |
Indicatori de performanță stabiliți |
Includerea unor indicatori irelevanţi |
Mediu
|
Conducerea școlii
|
3 |
Monitorizarea performanţelor la nivelul institutiei |
Stabilirea inidcatorilor de performanță la nivelul fiecarei structuri organizationale interne conform actelor normative ce reglementeaza domeniul de activitate |
Anual |
Lista cu obiectivele specifice |
Includerea unor indicatori irelevanţi |
Mediu
|
Conducerea școlii |
Standardul 8 Managementul riscului
Nr. crt. |
Obiective |
Acţiuni planificate în vederea realizării obiectivelor |
Termen |
Indicator de realizare |
Risc aferent |
Responsabil |
|
Risc identificat |
Nivel estimat |
|
|||||
1 |
Identificarea Riscurilor existente la nivelul unitatii |
Desemnarea unui salariat responsabil de coordonarea activitatii de inventariere a riscurilor la nivelul fiecărui compartiment |
La începutul anului școlar |
Decizie |
Absenţa unei persoane cu atribuţii clare în domeniul gestionării riscurilor poate crea disfuncţionalităţi în procesul de identificare şi evaluare a riscurilor |
Mediu
|
Conducerea școlii |
2 |
Monitorizarea implementării acţiunilor de diminuare a riscurilor |
1.Urmărirea termenelor din Registrul Riscurilor 2.Evaluarea lunară a sistemului de management al riscului la nivelul institutiei |
Permanent
Lunar |
Rapoarte de informare de către Comisia de control intern |
Lipsa de corelare a actiunilor între Responsabilii de risc şi Sefii de compartiment Schimbări organizatorice la nivelul structurilor institutiei |
Mediu
|
Șefii de compartiment
Responsabilii de riscuri
|
3 |
Analiza şi tratarea riscurilor |
Analiza riscurilor (Sef compartiment, Responsabil de risc, Persoana care a identificat riscul) |
Ori de câte ori este nevoie |
Fișe identificare riscuri |
Riscurile nu sunt clasificate în funcţie de relevanţă şi ca atare nu pot fi redresate prin măsuri potrivite |
Mediu
|
Șefii de compartiment
Responsabilii de riscuri
|
4 |
Identificarea Riscurilor existente la nivelul unitatii |
Transmiterea alertelor de risc atunci când este cazul |
Permanent
|
Formulare alertă riscuri |
Necompletarea formularelor atunci când un risc este identificat |
Mediu
|
Șefii de compartiment
Responsabilii de riscuri
|
5 |
Identificarea Riscurilor existente la nivelul unitatii |
Elaborarea unui registru al riscurilor la nivelul intregii structuri organizationale si fişe de identificare a riscurilor la nivelul fiecarui compartiment |
Permanent
|
Registrul riscurilor si fisele de riscuri pe compartimente |
Lipsa unui registru al riscurilor poate duce la o identificare scăzută şi defectuoasă a riscurilor |
Mediu
|
Comisia de control intern |
Standardul 9 Proceduri
Nr. crt. |
Obiective |
Acţiuni planificate în vederea realizării obiectivelor |
Termen |
Indicator de realizare |
Risc aferent |
Responsabil |
|
Risc identificat |
Nivel estimat |
|
|||||
1 |
1.Elaborarea de Proceduri de sistem si proceduri operationale la nivelul institutiei |
Intocmirea unui ghid de realizare a procedurilor |
La începutul anului școlar |
Ghid elaborat |
Inexistența unui mod clar și concis de întocmire a procedurilor |
Grav
|
Conducerea școlii |
2 |
1.Elaborarea de Proceduri de sistem si proceduri operationale la nivelul institutiei |
Elaborarea Procedurilor de sistem si operaţionale |
Ori de câte ori este nevoie |
Proceduri întocmite |
Sa nu fie intocmite conform legislatiei aferente |
Mediu
|
Comisia de control intern
|
3 |
1.Elaborarea de Proceduri de sistem si proceduri operationale la nivelul institutiei |
Desemnarea persoanelor care vor elabora procedurile |
La începutul anului școlar |
Decizie internă |
Sarcini suprapuse ale persoanelor desemnate |
Mediu
|
Conducerea școlii |
4 |
Actualizarea procedurilor la nivelul tuturor structurilor organizatorice ale institutiei |
Actualizarea procedurilor |
Ori de câte ori este nevoie |
Proceduri actualizate |
Actualizarea sa nu fie facuta la termen sau să nu fie conform legislației |
Mediu
|
Comisia de control intern
|
5 |
Distribuirea procedurilor |
Distribuirea Procedurilor operationale si de sistem |
Ori de câte ori este nevoie |
Listă difuzare |
Procedurile nu sunt distribuite tuturor persoanelor interesate |
Mediu
|
Comisia de control intern |
6 |
1.Elaborarea de Proceduri de sistem si proceduri operationale la nivelul institutiei. |
Aprobarea internă a Procedurilor |
Ori de câte ori este nevoie |
Decizie internă |
Suprapunerea de sarcini |
Mediu |
Conducerea școlii |
7 |
1.Elaborarea de Proceduri de sistem si proceduri operationale la nivelul institutiei. |
Identificarea activităţilor procedurabile |
La începutul anului școlar |
Listă activități procedurabile |
Identificarea unor activităţi prea detaliate |
Mediu
|
Comisia de control intern |
Standardul 10 Supravegherea
Nr. crt. |
Obiective |
Acţiuni planificate în vederea realizării obiectivelor |
Termen |
Indicator de realizare |
Risc aferent |
Responsabil |
|
Risc identificat |
Nivel estimat |
|
|||||
1 |
Supervizarea activităţii din structurile organizatorice şi implementarea măsurilor de control |
1.Analiza îndeplinirii obiectivelor specifice ale structurilor organizatorice şi prezentarea acesteia în raportul anual. |
Anual |
Inventarul obiectivelor specifice |
Rezultatele analizei sa nu corespunda realitatii |
Grav
|
Conducerea școlii Comisia de control intern
|
2 |
Supervizarea activităţii din structurile organizatorice şi implementarea măsurilor de control |
2.Actualizarea obiectivelor generale si specifice conform noii structuri a instituţiei. |
Ori de câte ori intervin modificări în structura organizatorică a instituţiei |
Inventarul obiectivelor actualizate |
Neactualizarea obiectivelor conform legislatiei |
Grav
|
Conducerea școlii Comisia de control intern
|
3 |
Supervizarea activităţii din structurile organizatorice şi implementarea măsurilor de control |
3.Utilizarea indicatorilor de performanţă pentru evaluarea activităţii salariatilor |
Anual |
Indicatori de performanta relevanti |
Indicatorii sa nu fie relevanti |
Mediu
|
Conducerea școlii |
4 |
Supervizarea activităţii din structurile organizatorice şi implementarea măsurilor de control |
4.Supervizarea activităţilor care prezintă risc ridicat |
Lunar |
Raport de monitorizare |
Nu au fost identificate riscuri |
Mediu
|
Comisia de control intern
|
5 |
Supervizarea activităţii din structurile organizatorice şi implementarea măsurilor de control |
5.Analiza problemelor /neregularităţilor/ riscurilor identificate în cadrul procesului de supervizare şi implementarea măsurilor de prevenire /înlăturare a acestora |
Semestrial Anual |
Raport de monitorizare |
Analiza să nu fie făcută la timp |
Mediu
|
Comisia de control intern |
Standardul 11 Continuitatea activității
Nr. crt. |
Obiective |
Acţiuni planificate în vederea realizării obiectivelor |
Termen |
Indicator de realizare |
Risc aferent |
Responsabil |
|
Risc identificat |
Nivel estimat |
|
|||||
1 |
Asigurarea continuităţii activitatilor operaţionale |
1.Respectarea prevederilor legale precum şi a procedurilor în îndeplinirea atribuţiilor structurilor interne |
Permanent |
Proceduri de lucru |
Nerespectarea procedurilor sau implementarea defectuoasă a acestora |
Mediu
|
Conducerea școlii Comisia de control intern
|
2 |
Asigurarea continuităţii activitatilor operaţionale |
2.Desemnarea unui înlocuitor pentru fiecare angajat în perioada în care responsabilul nu se afla in institutie |
Permanent |
Fișe de post |
Număr mic de salariați |
Mediu
|
Conducerea școlii Comisia de control intern
|
3 |
Asigurarea continuităţii activitatilor operaţionale |
3.Delegarea de competenţe salariatilor |
Ori de câte ori este nevoie |
Procedură delegare sarcini |
Îndeplinirea defectuoasă a sarcinilor delegate |
Mediu
|
Conducerea școlii |
4 |
Asigurarea continuităţii activitatilor operaţionale |
4.Inventarierea situatiilor care pot genera intreruperea activitatii si gasirea unor solutii pentru rezolvarea acestora |
Permanent |
Suport informațional |
Suport informatic de stocare a documentelor cu durată de viaţă redusă |
Mediu
|
Comisia de control intern
|
Standardul 12 Informarea și comunicarea
Nr. crt. |
Obiective |
Acţiuni planificate în vederea realizării obiectivelor |
Termen |
Indicator de realizare |
Risc aferent |
Responsabil |
|
Risc identificat |
Nivel estimat |
|
|||||
1 |
Asigurarea informării corespunzătoare în cadrul institutiei |
1.Transmiterea informaţiilor necesare în vederea îndeplinirii sarcinilor specifice, precum şi a oricăror altor informaţii de interes pentru personalul institutiei |
Ori de câte ori este nevoie |
Copii ale notelor, adreselor, referatelor, rapoartelor, etc; mesaje electronice (după caz) |
Informarea incompletă sau cu întârziere |
Mediu
|
Conducerea școlii
|
2 |
Asigurarea informării corespunzătoare în cadrul institutiei |
2.Informarea conducerii institutiei cu privire la aspectele relevante ce decurg din îndeplinirea atribuţiilor specifice salariatilor |
Ori de câte ori este nevoie |
Rapoarte de informare; minute ale şedinţelor |
Informarea incompletă sau cu întârziere |
Mediu
|
Personalul de execuție
|
3 |
Asigurarea informării corespunzătoare în cadrul institutiei, a celorlalte structuri funcţionale, precum şi a altor entitati cu care exista colaborare |
Informarea conducerii institutiei |
Periodic |
Informări, note, adrese, referate, după caz |
Înregistrarea de întârzieri în efectuarea informării |
Mediu |
Șefii de compartimente Personalul de execuție |
4 |
Asigurarea informării corespunzătoare în cadrul institutiei, a celorlalte structuri funcţionale, precum şi a altor entitati cu care exista colaborare |
Informarea celorlalte structuri funcţionale ale Institutiei, precum şi a altor instituţii |
Periodic |
Decizii, note interne, informări, referate, adrese, după caz |
Supraaglomerare cu sarcini |
Mediu
|
Șefii de compartimente
|
5 |
Asigurarea unei comunicări eficiente în cadrul institutiei |
1.Informarea personalului cu privire la reglementările referitoare la comunicarea intra şi extrainstituţională |
Permanent |
Informări oficiale |
Personalul nu cunoaşte circuitul informaţional la nivelul institutiei |
Grav |
Conducerea școlii |
6 |
Asigurarea unei comunicări eficiente în cadrul institutiei |
2.Respectarea circuitului documentelor si monitorizarea respectarii acestuia |
Permanent |
Procedura de sistem circuitul documentelor |
Nerespectarea circuitului documentelor |
Mediu
|
Șefii de compartimente Personalul de execuție |
7 |
Asigurarea unei comunicări eficiente în cadrul institutiei |
3.Organizarea de şedinţe la nivelul structurilor organizationale interne |
Periodic |
Minute ale ședințelor |
Nu au fost identificate riscuri |
|
Șefii de compartimente
|
8 |
Asigurarea unei comunicări eficiente în cadrul institutiei |
4.Monitorizarea tuturor formelor de comunicare existente la nivelul institutiei |
Permanent |
Rapoarte |
Monitorizarea sa nu fie facuta din cauza supraincarcarii personalului de conducere |
Mediu
|
Conducerea școlii |
9 |
Asigurarea unei comunicări eficiente intre structurile institutiei precum şi cu alte instituţii sau cu publicul |
1.Asigurarea unor canale de comunicare |
Permanent |
Canale de comunicare eficiente |
Transmiterea cu intarziere a unor informatii |
Mediu
|
Șefii de compartimente Personalul de execuție |
10 |
Asigurarea unei comunicări eficiente intre structurile institutiei precum şi cu alte instituţii sau cu publicul |
2.Desemnarea unor persoane responsabile pentru activităţile de comunicare precum şi formarea unor grupuri de lucru ori de câte ori este cazul |
Permanent |
Persoană desemnată |
Supraaglomerarea cu sarcini a personalului
|
Mediu
|
Conducerea școlii |
Standardul 13 Gestionarea documentelor
Nr. crt. |
Obiective |
Acţiuni planificate în vederea realizării obiectivelor |
Termen |
Indicator de realizare |
Risc aferent |
Responsabil |
|
Risc identificat |
Nivel estimat |
|
|||||
1 |
Asigurarea unui sistem eficient privind corespondenţa documentelor |
Respectarea circuitului documentelor în cadrul institutiei |
Permanent |
Procedura privind circuitul documentelor |
Circuitul documentelor nu este respectat |
Grav
|
Personalul de execuție
|
2 |
Asigurarea unui sistem eficient privind corespondenţa documentelor |
Cunoaşterea şi utilizarea eficienta a procedurii de lucru privind inregistrarea documentelor |
Permanent |
Procedura privind circuitul documentelor |
Procedura de lucru este folosita in mod eronat |
Mediu
|
Personalul de execuție
|
3 |
Asigurarea unui sistem eficient privind arhivarea documentelor |
Aplicarea procedurii de sistem privind arhivarea documentelor în cadrul institutiei |
Ori de câte ori este nevoie |
Procedura privind arhivarea documentelor |
Procedura nu este respectată |
Mediu |
Șefii de compartimente
|
4 |
Asigurarea unui sistem eficient privind corespondenţa documentelor |
Utilizarea celor mai rapide şi sigure metode de transmitere a documentelor către structurile organizationale din cadrul Institutiei si in afara acesteia. |
Permanent |
Procedura privind circuitul documentelor |
Metodele respective sunt folosite defectuos |
Grav
|
Șefii de compartimente Personalul de execuție
|
Standardul 14 Raportarea contabilă și financiară
Nr. crt. |
Obiective |
Acţiuni planificate în vederea realizării obiectivelor |
Termen |
Indicator de realizare |
Risc aferent |
Responsabil |
|
Risc identificat |
Nivel estimat |
|
|||||
1 |
Formularea de ipoteze valabile în vederea îndeplinirii obiectivelor institutiei |
Personalului implicat în realizarea obiectivelor se aduc la cunoştinţă ipotezele de lucru |
Ori de câte ori intervin modificări în structura organizatorică a instituţiei şi ori de câte ori se stabilesc obiectivele institutiei |
Inventarul ipotezelor de lucru |
Ipotezele nu sunt corelate cu obiectivele generale si specifice ale institutiei |
Mediu
|
Conducerea școlii
|
2 |
Formularea de ipoteze valabile în vederea îndeplinirii obiectivelor institutiei |
Orice modificare a ipotezelor este comunicată personalului |
Ori de câte ori este nevoie |
Inventarul ipotezelor de lucru |
Ipotezele nu sunt corelate cu obiectivele generale si specifice ale institutiei |
Mediu
|
Conducerea școlii
|
3 |
Reevaluarea obiectivelor |
Obiectivele sunt reevaluate ori de câte ori ipotezele care au stat la baza definirii lor au suferit modificări |
Ori de câte ori este nevoie |
Inventarul obiectivelor reevaluate |
Nu au fost identificate riscuri semnificative |
|
|
4 |
Formularea de ipoteze valabile în vederea îndeplinirii obiectivelor institutiei |
Stabilirea ipotezelor de lucru Orice modificare a ipotezelor este comunicată personalului |
Ori de câte ori este nevoie |
Inventarul ipotezelor de lucru |
Ipotezele nu sunt corelate cu obiectivele generale si specifice ale institutiei |
Mediu
|
Conducerea școlii
|
Standardul 15 Evaluarea sistemului de control intern managerial
Nr. crt. |
Obiective |
Acţiuni planificate în vederea realizării obiectivelor |
Termen |
Indicator de realizare |
Risc aferent |
Responsabil |
|
Risc identificat |
Nivel estimat |
|
|||||
1 |
Dezvoltarea unei strategii unitare in domeniul controlului intern in concordanta cu standardele |
Aducerea la cunostinta a cadrului legislativ privind controlul intern |
Permanent |
Informari si instruiri privind rolul SCIM |
Informarea nu este facuta in timp util |
Mediu
|
Conducerea școlii
|
2 |
Dezvoltarea unei strategii unitare in domeniul controlului intern in concordanta cu standardele |
Actualizarea documentelor strategice in domeniul controlului intern |
Permanent |
Plan de dezvoltare a sistemului de control intern managerial Registru proceduri Registru riscuri Fișe implementare standarde Planuri implementare standarde |
Actualizarea documentelor nu respectă prevederile legislației |
Mediu
|
Conducerea școlii
Comisia de control intern managerial
|
3 |
Evaluarea controlului intern |
1.Verificarea documentelor interne intocmite in vederea implementarii standardelor de control intern |
Periodic |
Documente relevante pentru fiecare standard de control |
Documentele sunt întocmite deficitar |
Mediu
|
Conducerea școlii
|
4 |
Evaluarea controlului intern |
2.Intocmirea raportarilor prevazute de O.M.F.P. nr.946/2005, cu modificarile si completarile ulterioare |
Semestrial Anual |
Chestionar de autoevaluare a stadiului de implementare a standardelor de control intern/managerial Situație centralizatoare semestrială/anuală privind stadiul implementării şi dezvoltării sistemului de control intern managerial Raport asupra sistemului de control intern managerial
|
Rezultatele raportarilor nu corespund realitatii |
Grav
|
Conducerea școlii
Comisia de control intern managerial
|