- Decizie, Componenţa comisiei, responsabilităţi
- Orar-dirigenţie
- Asistențe
- Formarea continuă a diriginților
- Analiza activităţilor educative din perioada anterioară, cu stabilirea nevoilor educaţionale pentru perioada următoare
- Programul de activitate al comisiei (să cuprindă activităţi periodice/ lunar câte o activitate / de autoperfecţionare şi perfecţionare la nivel local, pe cât posibil realizate prin activități practice, inter-asistenţe şi analize de ore, dezbaterea unor probleme educative majore ale şcolii cu propuneri concrete de soluții etc.) + materialele care dovedesc că s-a ţinut activitatea respectivă
- Proiecte de lecţii, planificări didactice pe clase
- Referate, proiecte didactice şi procese-verbale ale şedinţelor comisiei
- Programul activităţilor educative/clasă
- Situații (absenteism, abandon şcolar, disciplina, participarea la concursuri și rezultatele, optionale- orele de educaţie pentru sănătate, educaţia ecologică, CES, copii/elevi integraţi, cercuri cu elevii)
- Programe de meditații
COMPONENTA ORGANIZATORICĂ
1.structura anului şcolar;
2.componenţa consiliului clasei (tabel nume şi prenume, grad didactic, vechime, specialitatea);
3.componenţa clasei (nume, prenume, domiciliu, alte date importante);
4.organizarea colectivului de elevi (nume şi prenume, responsabilităţi în
cadrul clasei);
5.organizarea comitetului de părinţi (preşedinte, vicepreşedinte, trezorier, membri);
6.orarul clasei;
7.graficul frecvenţei elevilor la cursuri;
8.tabele (înscriere elevi, situaţia la sfârşitul anului şcolar, rechizite,
situaţia manualelor primite/predate, schema orară etc.)
9.serviciul pe şcoală şi alte activităţi (numele elevului, tipul activităţii, data, observaţii);
10.evidenţa materialului didactic şi bibliografic existent în clasă;
COMPONENTA MANAGERIALĂ
1. analiza SWOT la nivelul clasei;
2. planul de activităŃi de consiliere a părinţilor pe anul (semestrul) în curs;
3. programele şcolare la consiliere şi orientare;
4. planificările calendaristice anuale (semestriale) la consiliere şi orientare;
5. fişele psihopedagogice şi de observaţie ale elevilor;
6. caietul dirigintelui
COMPONENTA OPERAŢIONALĂ
1. proiecte didactice, materiale model destinate proiectării didactice;
2. chestionare, teste date elevilor, analiza acestora, statistica rezultatelor;
3. portofolii, referate, materiale în format electronic etc. ale dirigintelui şi/sau ale elevilor;
4. procesele verbale ale şedinţelor cu părinţii;
5. fişe de asistenţă la ore;
6. documente, comunicări, note, adrese ale I.S.J. şi M.E.N (corespondenţa);
IV. COMPONENTA EXTRACURRICULARĂ
1. proiecte şi programe realizate de elevii clasei
2. activităţi deosebite susţinute în cadrul grupului (clasei) la nivel local sau regional;
3. premii şi distincţii obţinute de elevii clasei la diferite concursuri;
4. programul anual (semestrial) al activităţilor extraşcolare ale clasei;
V. COMPONENTA DE FORMARE PROFESIONALĂ
1. documente care atestă participarea dirigintelui la diferite cursuri de formare continuă;
2. oferta de formare a CCD pentru profesorii-diriginţi;
3. materiale prezentate de diriginte la sesiuni de comunicări, simpozioane etc.;
4. referate, portofolii, etc. individuale susţinute în cadrul comisiei;
5. publicaţii, inovaţii în domeniul educației şcolare (eventual copii după primele pagini);
6. alte materiale personale pe suport de hârtie sau în format electronic
Documentele coordonatorului de proiecte şi programe educative
l Decizii (consilier educativ şi comisie)
l Fişa postului – operaţionalizată aviz de la consiliul de administraţie (C.A.)
l Curriculum vitae
l Banca de date: norme, instrucţiuni regulamente, programe, proiecte educative, planuri cadru consiliere/dirigenţie, proiecte de lecţii, planificări didactice pe clase, documente privind evaluarea elevilor şi a profesorilor, programe şcolare, ghiduri şi materiale auxiliare, încadrarea cadrelor didactice
l Rapoarte periodice: semestriale, anuale (vizate de C.A., consiliul profesoral)
l Planuri manageriale: anuale, semestriale, aviz C.A.
l Graficul asistenţei la orele de dirigenţie
l Comisia pentru activităţi educative şcolare şi extraşcolare din şcoală (diriginţi, coordonatori proiecte şi programe, cadre didactice, învăţători, psihologul şcolar, elevi, părinţi)
l Lista responsabililor pe subcomisii
l Rezultate deosebite ale elevilor şi cadrelor didactice obţinute la concursuri, festivaluri etc.;
l Calendarul proiectelor educative la nivel naţional; la nivel de şcoală, judeţ;
l Evidenţa documentelor specifice primite de la I.S.J.
l Proiecte şi programe în parteneriat
l Proiecte educative şi programe educative speciale (planul de acţiune privind violenţa în şcoală, stoparea abandonului şcolar, prevenirea delicvenţei juvenile, a consumului de droguri, a traficului de persoane, măsuri privind copiii cu părinţi plecaţi în străinătate etc.)
l Consiliul elevilor la nivel de şcoală (liceu)
l Comitetul de părinţi la nivel de şcoală
l Curriculum şcolar/planificări avizate
l Oferta curriculară-opţionale (educaţie ptr. sănătate, educaţie ptr. cetăţenie democratică)
l Orar-dirigenţie
l Programul activităţii educative extraşcolare, programul săptămânii "Şcoala Altfel" (raport, evaluare activităţi)
l Dotări/bază materială
l Controlul, îndrumarea şi evaluarea activităţii cadrelor didactice,