1. Decizie, Componenţa comisiei, responsabilităţi
  2. Orar-dirigenţie
  3. Asistențe
  4. Formarea continuă a diriginților
  5. Analiza activităţilor educative din perioada anterioară, cu stabilirea nevoilor educaţionale pentru perioada următoare
  6. Programul de activitate al comisiei (să cuprindă activităţi periodice/ lunar câte o activitate / de autoperfecţionare şi perfecţionare la nivel local, pe cât posibil realizate prin activități practice, inter-asistenţe şi analize de ore, dezbaterea unor probleme educative majore ale şcolii cu propuneri concrete de soluții etc.) + materialele care dovedesc că s-a ţinut activitatea respectivă
  7. Proiecte de lecţii, planificări didactice pe clase
  8. Referate, proiecte didactice şi procese-verbale ale şedinţelor comisiei
  9. Programul activităţilor educative/clasă
  10. Situații (absenteism, abandon şcolar, disciplina, participarea la concursuri și rezultatele, optionale- orele de educaţie pentru sănătate, educaţia ecologică, CES, copii/elevi integraţi, cercuri cu elevii)
  1. Programe de meditații

COMPONENTA ORGANIZATORICĂ

1.structura anului şcolar;

2.componenţa consiliului clasei (tabel nume şi prenume, grad didactic, vechime, specialitatea);

3.componenţa clasei (nume, prenume, domiciliu, alte date importante);

4.organizarea colectivului de elevi (nume şi prenume, responsabilităţi în

cadrul clasei);

5.organizarea comitetului de părinţi (preşedinte, vicepreşedinte, trezorier, membri);

6.orarul clasei;

7.graficul frecvenţei elevilor la cursuri;

8.tabele (înscriere elevi, situaţia la sfârşitul anului şcolar, rechizite,

situaţia manualelor primite/predate, schema orară etc.)

9.serviciul pe şcoală şi alte activităţi (numele elevului, tipul activităţii, data, observaţii);

10.evidenţa materialului didactic şi bibliografic existent în clasă;

COMPONENTA MANAGERIALĂ

1. analiza SWOT la nivelul clasei;

2. planul de activităŃi de consiliere a părinţilor pe anul (semestrul) în curs;

3. programele şcolare la consiliere şi orientare;

4. planificările calendaristice anuale (semestriale) la consiliere şi orientare;

5. fişele psihopedagogice şi de observaţie ale elevilor;

6. caietul dirigintelui

COMPONENTA OPERAŢIONALĂ

1. proiecte didactice, materiale model destinate proiectării didactice;

2. chestionare, teste date elevilor, analiza acestora, statistica rezultatelor;

3. portofolii, referate, materiale în format electronic etc. ale dirigintelui şi/sau ale elevilor;

4. procesele verbale ale şedinţelor cu părinţii;

5. fişe de asistenţă la ore;

6. documente, comunicări, note, adrese ale I.S.J. şi M.E.N (corespondenţa);

IV. COMPONENTA EXTRACURRICULARĂ

1. proiecte şi programe realizate de elevii clasei

2. activităţi deosebite susţinute în cadrul grupului (clasei) la nivel local sau regional;

3. premii şi distincţii obţinute de elevii clasei la diferite concursuri;

4. programul anual (semestrial) al activităţilor extraşcolare ale clasei;

V. COMPONENTA DE FORMARE PROFESIONALĂ

1. documente care atestă participarea dirigintelui la diferite cursuri de formare continuă;

2. oferta de formare a CCD pentru profesorii-diriginţi;

3. materiale prezentate de diriginte la sesiuni de comunicări, simpozioane etc.;

4. referate, portofolii, etc. individuale susţinute în cadrul comisiei;

5. publicaţii, inovaţii în domeniul educației şcolare (eventual copii după primele pagini);

6. alte materiale personale pe suport de hârtie sau în format electronic

Documentele coordonatorului de proiecte şi programe educative

l  Decizii (consilier educativ şi comisie)

l  Fişa postului – operaţionalizată aviz de la consiliul de administraţie (C.A.)

l  Curriculum vitae

l   Banca de date: norme, instrucţiuni regulamente, programe, proiecte educative, planuri cadru consiliere/dirigenţie, proiecte de lecţii, planificări didactice pe clase, documente privind evaluarea elevilor şi a profesorilor, programe şcolare, ghiduri şi materiale auxiliare, încadrarea cadrelor didactice

l  Rapoarte periodice: semestriale, anuale (vizate de C.A., consiliul profesoral)

l  Planuri manageriale: anuale, semestriale, aviz C.A.

l  Graficul asistenţei la orele de dirigenţie

l  Comisia pentru activităţi educative şcolare şi extraşcolare  din şcoală (diriginţi, coordonatori proiecte şi programe, cadre didactice, învăţători, psihologul şcolar, elevi, părinţi)

l  Lista responsabililor pe subcomisii

l  Rezultate deosebite ale elevilor şi cadrelor didactice obţinute la concursuri, festivaluri etc.;

l  Calendarul proiectelor educative la nivel naţional; la nivel de şcoală, judeţ;

l  Evidenţa documentelor specifice primite de la I.S.J.

l  Proiecte şi programe în parteneriat

l  Proiecte educative şi programe educative speciale (planul de acţiune privind violenţa în şcoală, stoparea abandonului şcolar, prevenirea delicvenţei juvenile, a consumului de droguri, a traficului de persoane, măsuri privind copiii cu părinţi plecaţi în străinătate etc.)

l  Consiliul elevilor la nivel de şcoală (liceu)

l  Comitetul de părinţi la nivel de şcoală

l  Curriculum şcolar/planificări avizate

l  Oferta curriculară-opţionale (educaţie ptr. sănătate, educaţie ptr. cetăţenie democratică)

l  Orar-dirigenţie

l  Programul activităţii educative extraşcolare, programul săptămânii "Şcoala Altfel" (raport, evaluare activităţi)

l  Dotări/bază materială

l  Controlul, îndrumarea şi evaluarea activităţii cadrelor didactice,