ELABORARE SI APLICARE PLAN EDUCAȚIONAL INDIVIDUALIZAT/PEI PENTRU ELEV CU CES - INVATARE LA DOMICILIU

1. Scopul procedurii

a.Stabilește modul de realizare a activității, compartimentele și persoanele implicate.

b.Procedura dă asigurări cu privire la existenţa documentaţiei adecvate derulării activităţii.

c.Asigură continuitatea activităţii, inclusiv în condiţii de fluctuaţie a personalului.

d.Sprijină auditul şi/sau alte organisme abilitate în acţiuni de auditare şi/sau control, iar pe director, în luarea deciziei.

2.Domeniul de aplicare

a.Precizarea (definirea) activităţii la care se referă procedura

- Procedura operațională se referă la activităţile specifice derulate pentru integrarea școlară a elevilor cu CES și individualizarea procesului educațional prin adaptări curriculare

b.Delimitarea explicită a activităţii procedurate în cadrul portofoliului de activităţi desfăşurate de entitatea publică

- identificarea și utilizarea acelor strategii de predare-învățare-evaluare care asigură progres în dezvoltarea copilului/elevului cu CES, corelarea/adaptarea acestora la potențialul elevului  cu CES, pentru asigurarea realizării finalităților educaționale conform Curriculumului general. 5.3. c.Listarea principalelor activităţi de care depinde şi/sau care depind de activitatea procedurată:

- desemnarea personalului responsabil;  

- stabilirea categoriilor de documente care vor fi întocmite în cadrul acestor activități;

- alocarea resurselor și mijloacelor necesare desfășurării activității.

d.Listarea compartimentelor furnizoare de date şi/sau beneficiare de rezultate ale activităţii procedurate; listarea compartimentelor implicate în procesul activităţii:

- Personalul didactic.

3. Documente de referinţă

a.Reglementări internaționale: -

b.Legislație primară:

-Legea nr. 1/2011 Legea Educației Naţionale, cu modificările și completările ulterioare;

- Legea nr. 87/2006 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei;

- Ordonanţă de Urgenţă nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei, cu modificările și completările ulterioare;

c. Legislație secundară:

- OM 5086/2016 pentru aprobarea Metodologiei-cadru privind şcolarizarea la domiciliu, respectiv înfiinţarea de grupe/clase în spitale

-Ordinul 600/2016 pentru aprobarea codului controlului intern

4. Descrierea procedurii

      Individualizarea procesului educațional prin adaptări curriculare presupune identificarea și utilizarea acelor strategii de predare-învățare-evaluare care asigură progres în dezvoltarea copilului/elevului cu CES, corelarea/adaptarea acestora la potențialul elevului  cu CES, pentru asigurarea realizării finalităților educaționale conform Curriculumului general. În acest sens, elevul cu CES va realiza curriculumul general, cu adaptări ale strategiilor de predare-învățare-evaluare. Adaptările curriculare (adaptarea strategiilor de realizare a conținuturilor curriculare) includ: adaptări psihopedagogice (strategii, materiale didactice, forme de organizare a procesului educațional); adaptări în materie de evaluare; echipament specializat; adaptări ambientale.

Selectarea/combinarea armonioasă a strategiilor didactice de predare-învățare-evaluare pentru elevul cu CES se face în baza principiilor curriculare şi a finalităților stabilite şi asigură participarea copilului, implicându-l în propria învățare.

        Strategii eficiente, în contextul educației incluzive, sunt considerate cele de microgrup, activ-participative, de cooperare și de colaborare etc. Selectarea și utilizarea strategiilor, se va întemeia pe abordări individualizate care vizează: învățarea interactivă; negocierea obiectivelor; argumentarea aplicarea și conexiunea inversă; evaluarea continuă; sprijin pentru elev și cadre didactice.

În realizarea adaptărilor curriculare se va ține cont de stilul de învățare al elevului, de inteligențele multiple, de ritmul propriu de creștere şi dezvoltare.

PEI este:

• un produs curricular, care include rezumatul punctelor forte, intereselor și necesităților elevului, astfel încât finalitățile în materie de studiu, stabilite pentru elev în perioada planificată, pot să difere de finalitățile și conținuturile educaționale stabilite în curriculumul general, aprobat în modul stabilit de Ministerul Educației Nationale;

• un plan de acțiuni care vine să răspundă necesităților specifice ale elevului în organizarea procesului educațional prin adaptări curriculare;

• un suport pentru personalul didactic în vederea organizării demersului educațional în funcție de potențialul și progresele elevului;

•un plan elaborat, realizat, revizuit/actualizat de către personalul instituției de învățământ;

•un document de lucru  flexibil, care poate fi modificat la necesitate;

• un instrument de responsabilizare a elevului, părinților acestuia, altor persoane care, conform planului, sunt chemate să ajute elevul în atingerea obiectivelor și finalităților care i-au fost stabilite.

Scopul elaborării și realizării PEI este facilitarea incluziunii educaționale a copilului cu CES, asigurarea progresului în dezvoltarea copilului  (pe domeniile fizic, limbaj și comunicare, cognitiv, socio-emoțional, comportament adaptativ),  în funcție de potențialul acestuia, identificând strategii, resurse, tehnologii, servicii care vor facilita progresul.

Funcțiile PEI:

•identificarea și prioritizarea necesităților de învățare și dezvoltare a copilului;

• reglementarea procesului educațional pentru copilul cu CES, asigurându-i acces echitabil la educație în medii comune de învățare;

• definirea scopului și obiectivelor educaționale și de abilitare/reabilitare a dezvoltării pe termen scurt, mediu și lung;

•stabilirea domeniilor de intervenție individualizată cu copilul, familia, specialiștii;

• stabilirea conexiunilor între toți specialiștii/persoanele care asistă copilul în procesul educațional;

• delegarea responsabilităților conform resurselor disponibile (umane, materiale și de timp), inclusiv copilului, părințiilor;

• monitorizarea, evaluarea și reevaluarea procesului de asistență psihopedagogică oferită copilului.

Abordarea individualizată a necesităților copilului pornește de la potențialul actual de dezvoltare psihică, fizică, socială și nivelul de dezvoltare a abilităților motorii, intelectuale, școlare etc.

Elaborarea și realizarea PEI devine obligatorie odată ce au fost confirmate de către COSP cerințele educaționale speciale ale copilului. În PEI se precizează suportul educațional necesar elevului cu CES, precum și serviciile non-educaționale.

Etapa a I:  Constituirea echipei PEI

PEI se elaborează în echipă de către persoanele cu atribuții în asistența elevului. Componența echipei PEI se stabileste in baza OM 5086/2016.În componența echipei PEI intră: dirigintele clasei în care este inclus copilul, cadrul didactic de sprijin(daca este cazul), învățătorul/profesorii la clasă, profesorul consilier scolar, logopedul, alți specialiști, după caz.

Lucrul în echipă presupune un număr mare de persoane care participă la elaborarea PEI, de aceea este important ca activitatea să fie coordonată. Dirigintele clasei, in calitate de responsabil de caz, se implica in elaborarea si apoi implementarea PEI..

Etapa a II-a: Elaborarea PEI

În procesul de elaborare PEI  este absolut necesară colaborarea dintre membrii echipei. Aceștia trebuie să aibă o percepție comprehensivă comună asupra punctelor forte, intereselor şi necesităților copilului. Fiecare membru al echipei, în funcție de domeniul de activitate/disciplină predată, deține anumite informații despre elev şi poate face recomandări vizând perspectivele dezvoltării acestuia.

Lucrul în echipă presupune cooperarea între toți specialiștii  care asistă copilul şi care au sarcina de a facilita satisfacerea necesităților acestuia:

•să identifice cât mai corect/precis punctele forte, interesele şi necesitățile elevului;

• să convină asupra informaţiilor colectate şi a concluziilor desprinse în urma observării comportamentului elevului şi asupra tipului de curriculum pentru acesta (general, modificat);

• să stabilească un consens privind  finalităţile/competențele pe care trebuie să le achiziționeze elevul în perioada planificată (finalitățile educaționale);

•să coreleze finalitățile curriculumului general cu finalitățile individualizate stabilite în PEI;

• să stabilească un consens privind modul şi nivelul de prestare a serviciilor de sprijin pentru elev;

•să sugereze/recomande strategii/tehnologii educaționale adecvate necesităților elevului

Realizarea PEI

Responsabili de realizarea PEI sunt toți membrii echipei PEI. În procesul de realizare, aceștia colaborează, se informează reciproc despre eficiența tehnologiilor utilizate, despre evoluția copilului pe domenii de dezvoltare.

Realizarea PEI însumează:

•Asistență educațională:

- asistența elevului la clasă, realizată de învățător/profesor, în conformitate cu finalitățile educaționale stabilite;

-adaptarea strategiilor didactice la necesitățile elevului;

-adaptarea materialelor didactice la necesitățile elevului;

-asistență/recuperare educațională;

-asistența psihologică, logopedică, în conformitate cu PEI;

 

 

             Evaluarea rezultatelor școlare se efectuează, conform curriculumului la disciplina respectivă, la nivelul întregii clase. Aprecierea se va face la nivelul cerințelor generale. Nota medie se va calcula și se va indica, în modul general stabilit, în catalogul clasei, conform OM 5086/2016. În cazul disciplinelor pe care elevul le studiază prin adaptări curriculare (adaptări  sau modificări curriculare) învățătorul/profesorul la clasă trebuie să utilizeze diverse metode de evaluare. Acestea trebuie să fie indicate pentru fiecare finalitate de învățare stipulată în PEI. Este important ca elevul să poată demonstra nivelul de învățare și achiziționare de competențe într-un mod autonom, utilizând adaptările în materie de evaluare care îi sunt proprii. Nota acordată în urma evaluării trebuie să reflecte randamentul elevului, descris în mod pertinent în curriculumul individualizat la disciplina școlară respectivă.

            Învățătorul/profesorul diriginte trebuie să informeze, în mod obligatoriu, părinții/alți reprezentanți legali despre rezultatele evaluării. Informarea se efectuează la finele semestrului, prin comunicarea mediilor calculate în conformitate cu stipulările în PEI, dar și pe parcursul semestrului, informând părinții/alți reprezentanți legali despre rezultatele atestate în procesul educațional.

Monitorizarea/revizuirea/actualizarea PEI

Monitorizarea cursurilor desfasurate conform PEI se realizează continuu de catre instituția școlară,  în special la etapele de elaborare și realizare a PEI, având drept obiective următoarele:

-stabilirea conformității PEI cerințelor educaționale speciale ale copilului;

-estimarea nivelului de relevanță a PEI;

-relevanța distribuirii rolurilor în procesul de elaborare și realizare a PEI;

- identificarea unor blocaje/impedimente în realizarea PEI și a soluțiilor pentru înlăturarea acestora;

- precizarea impactului realizării PEI asupra dezvoltării copilului (progresul în dezvoltarea copilului);

-revizuirea/actualizarea PEI.

 

PEI se revizuiește/actualizează semestrial, in urma recomandarilor efectuate de profesorul consilier scolar, dupa o analiza a feedbackului oferit de elevul scolarizat la domiciliu, in urma activitatii de consiliere psihopedagogica. La cererea motivata a elevuli/ tutorelui, PEI se poate modifica si in timpul semestrului scolar, cu respectarea legislatiei in vigoare. În rezultatul revizuirii PEI, nu este necesar a elabora (scrie) un nou PEI. Modificările operate, aprobate de CA, se anexează la PEI elevului, cu indicarea datei și a nr. procesului-verbal în care este consemnată decizia respectivă. Este absolut necesar ca modificările operate să fie comunicate tuturor factorilor implicați în procesul PEI, inclusiv elevului și părinților/altor reprezentanți legali. Orice modificare a PEI este transmisa pentru analiza si aprobare a Inspectoratului Scolar Judetean, urmand a se implementa doar dupa aprobare.

Roluri şi responsabilități în elaborarea PEI

           

Fiecare membru al echipei PEI realizează sarcinile, precizate și coordonate, pe tot parcursul procesului PEI.

Rolurile și responsabilitățile în procesul PEI vizează:          

Structuri/persoane responsabile

Roluri și responsabilități

 

Unitatea școlară

·      aprobă componența echipei PEI;

·      desemnează specialistul responsabil de coordonarea activității de implementare PEI prin act aditional la fisa postului de profesor diriginte;

·      facilitează colaborarea în procesul de planificare, evaluare, realizare a PEI;

·      monitorizează procesul de elaborare a PEI și respectarea recomandărilor COSP;

·      asigură discutarea/examinarea  și aprobarea PEI conform OM 5086/2016

·      validează, prin decizie privind aprobarea PEI și/sau a modificărilor în urma revizuirii/actualizării PEI in cadrul CA;

·      asigură evaluarea activității cadrelor didactice implicate în realizarea PEI;

·         încurajează implicarea părinţilor şi a elevului în procesul PEI.

Profesorul diriginte

 

·      acumulează și comunică echipei informaţia pe care o cunoaşte cu referinţă la punctele forte, necesitățile şi interesele elevului;

·      are rolul de mediator în procesul de elaborare a adaptărilor pedagogice, în vederea asigurării că PEI va ajuta elevul să progreseze;

·      prezintă recomandări privind adaptările de mediu (ambientale) adecvate cerințelor educaționale speciale ale elevului și monitorizează realizarea acestora;

·      coopereaza in activitatea de stabilire a finalităţilor de învăţare care vin să răspundă cerințelor educaționale speciale ale elevului;

·      examinează, împreună cu profesorii la clasă, eficiența  strategiilor/tehnologiilor didactice (activităților de învățare) individualizate și informează cadrele didactice despre cele care s-au dovedit a fi mai eficiente;

·      examinează, împreună cu profesorii la clasă şi alți specialiști care asistă copilul, la începutul fiecărui semestru, nivelul de atingere a finalităților/competențelor planificate în  curriculumul individualizat și pe domenii de dezvoltare; 

·         ține legătură permanentă cu părinții/alți reprezentanți legali ai elevului, cadrele didactice la discipline de studiu, cadrele didactice de sprijin, profesorul consilier scolar.

 

Profesorul consilier școlar

·      acumulează și comunică echipei informația cu referire la punctele forte, necesitățile, interesele și caracteristicile specifice ale elevului(limbajul, gândirea, imaginația, memoria, atenția, tipul de inteligență, afectivitatea/emotivitatea, temperamentul, stilul de învățare);

·      formulează (la cerere) recomandări membrilor echipei privind planificarea activităților de asistență a elevului în conformitate cu cerințele educaționale speciale și caracteristicile specifice ale acestuia;

·      prezintă recomandări privind adaptările psihopedagogice, adaptari specifice evaluarii, ambientale adecvate cerințelor educaționale speciale ale elevului;

·      planifică si realizeaza asistența psihologică a elevului, la domiciliul acestuia sau in CSAP la cererea acestuia sau a tutorelui;

·         concretizează adaptările psihopedagogice necesare în organizarea procesului educațional;

·         colaborează cu toți specialiștiii mplicați în elaborarea/realizarea/evaluarea PEI.

·         participă la procesul PEI, prin elaborare, realizare, monitorizare, revizuire/actualizare  a PEI pentru copilul cu cerințe educaționale speciale;

·         elaborează și realizează periodic, in functie de evolutia copilului, programe/planuri de intervenție individualizate în procesul de asistență  psihopedagogică a copilului cu cerințe educaționale speciale ;

·         evaluează/reevaluează progresul în dezvoltarea, învățarea, adaptarea copilului cu cerințe educaționale speciale in urma sedintelor de consiliere psihopedagogica acordata

·         acordă consultanta cadrelor didactice, cadrelor didactice de sprijin şi  altor specialişti care asistă copilul în vederea prevenirii, identificării și ameliorării dificultăților de dezvoltare, învățare, adaptare a copiiilor cu cerințe educaționale speciale;

·         implică și sprijină părinții în realizarea obiectivelor ce țin de dezvoltarea, învățarea, adaptarea copilului cu cerințe educaționale speciale.

 

 

Învăţătorul/profesorul de specialitate

 

·      furnizează informații privind rezultatele evaluării competențelor elevului în materia respectivă de studiu, pentru a identifica punctele forte şi necesitățile elevului;

·      proiectează și realizează adaptările și/sau modificările curriculare la disciplina de studiu, formulează finalitățile de învățare;

·      corelează proiectarea didactică (de lungă și de scurtă durată) cu PEI prin stabilirea obiectivelor specifice pentru elevul cu CES;

·      identifică cele mai adecvate strategii/tehnologii didactice la disciplina de studiu, care asigură progres în dezvoltarea copilului;

·      determină şi realizează strategii de evaluare adecvate necesităților copilului;

·      identifică resursele necesare realizării finalităţilor stabilite;

oferă servicii de consultanţă elevului şi părinţilor/altor reprezentanți legali în parcurgerea demersului educaţional la disciplina de studiu;

·      creează cadrul relațional adecvat

·      colaborează cu toţi specialiştii implicaţi în elaborarea/realizarea/evaluarea PEI.

 

Cadrul didactic de sprijin(daca este cazul)

 care implementeaza aceasta activitate

 

·         planifică și realizează asistența individualizată a elevului cu CES pentru atingerea obiectivelor din cuprinsul PEI

·         ajută elevul în realizarea activităţilor de învăţare, în coordonare cu învăţătorul/profesorul la clasă;

·         urmăreşte progresul elevului privind finalităţile de învăţare descrise în PEI, în coordonare cu învăţătorul/profesorul la clasă;

·         supraveghează nivelul de atingere a finalităţilor indicate în PEI şi consemnează realizările şi progresele elevului;

·         colaborează cu toţi specialiştii implicaţi în procesul PEI.

Alţi specialiști logoped, psihopedagog,

kinetoterapeut, in functie de recomandarile COSP

 

Logopedul:

·         participă la procesul de elaborare, realizare, evaluare PEI, făcând parte din echipa PEI;

·         elaborează și realizează programe/planuri de intervenție individualizate de asistență logopedică pentru copil;

·         coordonează programele de asistență cu alți specialiști;

·         selectează/elaborează, adaptează și aplică instrumente de evaluare logopedică;

·         identifică și/sau elaborează materiale didactice accesibile și adecvate copilului;

·         sprijină și consiliază cadrele didactice în abordarea individualizată a copilului cu tulburări de limbaj.

Kinetoterapeutul:

·         participă la procesul PEI, prin elaborare, realizare, monitorizare, revizuire/actualizare  a PEI pentru elev;

·         elaborează și realizează programe/planuri individualizate de abilitare / reabilitare fizică a copilului;

·         utilizează tehnici corespunzătoare vârstei și potențialului copilului;

·         evaluează/reevaluează progresul în dezvoltarea psihomotorie a copilului și adaptează planul de asistență, în funcție de rezultat;

·         implică părinții în implementare programelor de asistență kinetoterapeutică;

·         colaborează cu personalul didactic, nedidactic și auxiliar în abordarea individualizată a copilului.

 

Rolul elevului şi al părinţilor/reprezentanților legali în echipa PEI

Elevul:

  • este o sursă de stabilire a stilului şi a modului de învăţare preferat (adecvat necesităților speciale ale acestuia);
  • este o sursă de informare despre punctele forte, preferințele, non-preferințele personale;
  • informează despre nivelul de adecvare (comoditate, utilitate) a adaptărilor ambientale,  echipamentului specializat, strategiile/tehnologiile didactice individualizate, strategiile de evaluare individualizate etc.);
  • se încadrează în procesul educaţional conform prevederilor PEI.

Modul şi gradul de implicare a elevului în procesul PEI diferă în funcţie de capacităţile de participare ale acestuia.

Părinţii/reprezentanții legali ai elevului:

 

  • furnizează informaţii la zi asupra copilului lor privind pregătirea temelor, stilul și modul de învăţare acasă etc.);
  • furnizează informaţii importante care ajută la elaborarea adaptărilor și modificărilor curriculare pentru copil (de exemplu, despre talentul şi abilităţile pe care le manifestă copilul acasă şi în comunitate, despre preocupările, preferinţele/non-preferințele copilului, despre modul propriu de învăţare, despre interesele acestuia şi modul de reacţionare în diverse situaţii);
  • consolidează şi asigură continuitate demersului educaţional și non-educațional demarat de personalul didactic din instituţia de învăţământ, oferind copilului acasă posibilităţi pentru dezvoltare și aplicare  în practică a competenţelor;
  • furnizează informaţii privind modul în care copilul transferă/poate transfera competențele achiziționate în cadrul școlii în situaţii cotidiene acasă şi în comunitate;
  • se implică în luarea deciziilor vizând copilul şi în programele de abilitare/reabilitare continuă a dezvoltării acestuia;
  • asigură frecvența școlară a copilului;
  • colaborează cu instituția de învăţământ în scopul realizării obiectivelor de dezvoltare instituțională, din perspectiva educației incluzive.

            Anexa 1 - Exemple de proiectare a serviciilor 

     

    Denumirea serviciului

    Specialistul care se va deplasa  la domiciliu

    Data încadrării elevului în serviciu

    Perioada/frecvența

    orar

     

    Anexa 2 - PLAN EDUCAŢIONAL INDIVIDUALIZAT

     

    Perioada  de realizare __________________________

    1.      Date generale despre elev

    Numele, prenumele elevului ____________________________________________________

    Data nașterii ________________________________________________________________

    Clasa ________________________

    Recomandarea COSP  privind formele de incluziune a elevului:

    o totală

    o parțială

    o ocazională

    2.      Particularități individuale de dezvoltare a elevului

    Domeniu de dezvoltare

    Descriere succintă a nivelului actual

    Puncte forte

    Necesități

    Fizic

     

     

     

    Limbaj și comunicare

     

     

     

    Cognitiv

     

     

     

    Socio-emoţional

     

     

     

    Comportament adaptativ

     

     

     

    3.      Servicii de suport ce urmează a fi prestate

    Denumirea serviciului

    Specialistul care va presta, locul

    Data încadrării elevului în serviciu

    Perioada

    /frecvența

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Disciplina:

    Este scutit de studierea unor discipline școlare sau unele discipline sunt excluse/comasate

     patratica

    Nu

      patratica Da (a indica disciplina/disciplinele)

 ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

4.      Adaptări

Adaptări psihopedagogice

Adaptări în materie de evaluare

Adaptări ambientale

 

 

 

 

 

Necesită echipament specializat:

patratica Nu

patraticaDa (a indica echipamentul necesar)

________________________________________________________________________________

Evaluări

Domeniul de evaluare

Perioada/data

Note privind rezultatele evaluării

(data, specialistul care a evaluat etc.)

 

 

 

 

 

 

 

 

5.      Activități de pregătire a tranziției elevului 

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Activitatea planificată

Periodicitatea / data

Responsabil

Parteneri

Rezultate scontate

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.      Activități de consultare a părinților/altor reprezentanți legali în procesul PEI

Activitatea planificată

Data

Responsabil

Rezultate scontate

 

 

 

 

 

Surse de informare în procesul de elaborare a PEI

(1)    

Raportul de evaluare complexă a dezvoltării copilului (SAP)

(2)    

PEI precedent                                   

(3)    

Părinții/reprezentantul legal al copilului

(4)    

Elevul

(5)    

Alte (de indicat)

 

 

Membrii echipei de elaborare a PEI:

 

Nume, prenume

Funcția

Semnătura

 

 

 

 

 

 

Consultarea PEI cu părinții/reprezentantul legal și elevul

PEI a  fost consultat cu părinții/reprezentantul legal:

Numele, prenumele părintelui/reprezentantului legal________________________________

Semnătura ______________________ Data _______________________________________

 

PEI a  fost consultat cu elevul:

Semnătura______________________ Data ________________________________________

Finalități educaționale

Conținuturi

Strategii/tehnologii didactice

(Activități de învățare conforme cerințelor educaționale  speciale ale elevului)

Strategii  de evaluare

(se vor indica strategiile specifice de evaluare pentru fiecare finalitate proiectată)

Note privind rezultatele monitorizării  (nivelul de atingere a finalităților)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anexa 3 - Fișă de  monitorizare a evoluției în dezvoltarea copilului

Domeniul de dezvoltare

Data

Nume, prenume specialist

Progrese înregistrate

La finele semestrului I

al anului de studii

 ___________

 

La finele anului de studii

 

___________

Fizic

 

 

 

 

 

 

Limbaj și comunicare

 

 

 

 

 

Cognitiv

 

 

 

 

 

 

Socio-emoţional

 

 

 

 

 

Comportamentadaptativ

 

 

 

 

 

 

Părinții/ alți reprezentanți legali

Elevul

Profesorul consilier școlar

Cadrele didactice

· Un punct de vedere precis privind personalitatea copilului;

· punctele forte și necesitățile copilului;

· preferințele/ non-preferințele copilului;

· informații privind evoluția dezvoltării copilului;

·  accesibilitatea demersului educațional pentru copil;

· caracteristica/ specificul mediului familial;

· etc.

·  propria percepție asupra punctelor forte și  a necesităților;

·  interesele, preferințele în materie de studiu;

·  stilul de învățare;

·  factorii care îi blochează/perturbă procesul de învățare;

·  viziuni asupra viitorului apropiat;

·  modul de  dezvoltare a relațiilor interpersonale;

·  percepția asupra unor principii și valori general umane etc.

· caracteristicile specifice ale elevului (limbaj, gândire, imaginație memorie, atenție, tip de inteligență, afectivitate /emotivitate, temperament, stil de învățare);

· preocupările și frustrările elevului (starea de spirit);

· punctele forte și necesitățile elevului;

·   comportamentul relațional al elevului

·   etc.

 

·   punctele forte și necesitățile elevului;

·   programele de studii în baza cărora a fost parcurs demersul educațional anterior;

·   strategiile și tehnologiile educaționale care au condiționat rezultate bune în dezvoltarea elevului;

·   strategiile și tehnologiile educaționale care au fost insuficient de eficiente;

comportamentul relațional și adaptativ al elevului etc.

 

Anexa 4 - FISA PREZENTA

Nume si prenume profesor

Tema predata

Interval orar/ziua/luna/anul

Semnatura profesor

Semnatura parinte/tutore

 

 

 

 

 

 

Nota:

Profesorul diriginte si profesorul consilier scolar viziteaza elevul la domiciliu la cerere/ cu acordul elevului si parintelui/ tutorelui.

 

 

Am luat la cunostinta,