privind organizarea si desfasurarea activitatilor suport pentru invatarea online

1.      Lista responsabililor cu elaborarea, verificarea si aprobarea editiei sau, dupa caz, a reviziei in cadrul editiei procedurii operationale

Nr. Crt

Elemente privind responsabilii/operaţiunea

Numele şi prenumele

Funcţia

Data

Semnătura

1

2

3

4

5

1

Elaborat

Responsabil CEAC

iunie.2020

2

Verificat

Reprezentant compartiment management

iunie.2020

3

Avizat

Președinte Comisia de Monitorizare

iunie.2020

4

Aprobat

Director

iunie.2020

2.      Situatia editiilor si a reviziilor in cadrul editiilor procedurii operationale

Nr. Crt

Editia/ revizia in cadrul editiei

Componenta revizuita

Modalitatea reviziei

Data de la care se aplica prevederile editiei sau reviziei editiei

1

2

3

4

1

Editia 1/ Revizia 0

-

    Iunie 2020

3.      Lista persoanelor la care se difuzeaza editia sau, dupa caz, revizia din cadrul editiei procedurii operationale

Nr.

crt.

Scopul difuzării

Exem-plar

nr.

Compartiment

Funcţia

Nume şi

prenume

Data

primirii

Semnă-tura

1.1.

Aplicare

1

Management

Membri CA

Toți membrii CA

Iunie 2020

electronic

1.2.

Informare / aplicare

1

Conducere

Director

Iunie 2020

electronic

1.3.

Evidență

1

Management

Reprezentant compartiment management

Iunie 2020

electronic

1.4.

Informare / aplicare

1

Secretariat

Reprezentant compartiment

Iunie 2020

electronic

1.5.

Informare / aplicare

1

Personal didactic

Reprezentant compartiment

Iunie 2020

electronic

1.6.

Informare / aplicare

1

Administrativ

Reprezentant compartiment

Iunie 2020

1.7.

Informare / aplicare

1

Contabilitate

Reprezentant compartiment

Iunie 2020

1.8.

Informare / aplicare

1

Personal didactic, didactic-auxiliar

Electronic: e-mail cadre didactice; WhatsApp

Iunie 2020

1.9.

Informare

1

elevi, părinți, parteneri educaționali, comunitatea locală

Postare pe site-ul școlii; pagina de Facebook a unității de învățământ

Iunie 2020

1.10.    

Arhivare

1

Comisie monitorizare

Secretariat tehnic

Iunie 2020

4.      Scopul procedurii

4.1 Stabilește modul de realizare a activității, compartimentele și persoanele implicate

Procedura operationala reglementeaza procedul de monitorizare a organizarii si desfasurarii activitatii de invatare on-line la nivelul unitatii de invatamant, in scopul asigurarii continuarii procesului educational in perioada in care cursurile sunt suspendate. 

4.2. Dă asigurări cu privire la existenţa documentaţiei adecvate derulării activităţii;

4.3. Asigură continuitatea activităţii, inclusiv în condiţii de fluctuaţie a personalului prin faptul ca, procedurarea activitatii permite aplicarea acesteia de catre orice alt salariat care il inlocuieste pe cel in functie la data elaborarii prezentei proceduri.

4.4. Sprijină auditul şi/sau alte organisme abilitate în acţiuni de auditare şi/sau control, iar pe director, în luarea deciziei; Operatiunea atenta de verificare a documentatiei este un real sprijin pentru audit sau alte organisme abilitate in actiuni de auditare, dar si pentru directorul unitatii in luarea deciziei pentru asigurarea bunei desfasurari a activitatii unitatii de invatamant.

4.5. Stabileşte sarcini a circuitului documentelor necesare acestei activităţi

5.            Domeniul de aplicare

5.1. Precizarea (definirea) activităţii la care se referă procedura operaţională

Procedura operationala se aplica de catre personalul didactic din cadrul unitatii de invatamant

5.2. Delimitarea explicită a activităţii procedurale în cadrul portofoliului de activităţi desfăşurate de entitatea publică;

Activitatea este relevantă ca importanță, fiind procedurată distinct în cadrul unității.

5.3. Listarea principalelor activităţi de care depinde şi/sau care depind de activitatea procedurală;

De activitatea procedurată depind toate celelalte activități din cadrul unității, datorită rolului pe care această activitate îl are în cadrul derulării corecte și la timp a tuturor proceselor.

5.4. Listarea compartimentelor furnizoare de date şi/sau beneficiare de rezultate ale activităţii procedurale; listarea compartimentelor implicate în procesul activităţii.

5.4.1 Compartimente furnizoare de date: toate compartimentele;

5.4.2 Compartimente furnizoare de rezultate: toate compartimentele;

5.4.3 Compartimente implicate în procesul activităţii: comisia CEAC

6.            Documente de referinţă

6.1. Reglementări internaţionale

- Nu este cazul

6.2. Legislaţie primară

- Legea  educatiei  nationale nr.  1/05.01.2011,  publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,  nr.  18/10.01.2011,  cu completarile si modificarile ulterioare,

-  Hotararea nr.  6/09.03.2020,  a Comitetului National pentru  Situatii  Speciale de Urgenta,  privind suspendarea cursurilor in unitatile de invatamant de stat si particular;

-  Decretul nr.   195/16.03.2020,  al Presedintelui  Romaniei, privind instituirea  starii  de urgenta pe teritoriul  Romaniei,

-  Decretul nr. 240/14.04.2020,  al Presedintelui  Rornaniei, privind prelungirea starii  de urgenta pe teritoriul Romaniei,

-   Ordonantele   militare  ale   Ministerului  Afacerilor   inteme   privind  masuri  de   prevenire  a raspandirii  COVID-19;

-   OMEC   nr.   4135/21.04.2020   de   aprobare  a   Instructiunii   privind   asigurarea   continuitatii procesului de invatare la nivelul  sistemului de invatamant preuniversitar,

-   Regulamentul-cadru  de   organizare  si   functionare  a  inspectoratelor   scolare,   aprobat  prin O.M.E.C.T.S.  nr.  5530/2011,  cu modificarile si cornpletarile ulterioare.

6.3. Legislaţie secundară

- Ordin nr. 600/2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 387 din 07.05.2018;

- Instrucţinea nr. 1/2018 din 16 mai 2018 privind aplicarea unitară la nivelul unităţilor de învăţământ preuniversitar a Standardului 9 - Proceduri prevăzut în Codul controlului intern managerial al entităţilor publice, aprobat prin Ordinul secretarului general al Guvernului nr. 600/2018.

6.4. Alte documente, inclusiv reglementări interne ale unității

Circuitul documentelor;                     

Regulamentul intern; 

Ordine şi metodologii emise de MEC;

Alte acte normative.

7.  Definiţii şi abrevieri ale termenilor utilizaţi

Definiţii

Nr.

Crt.

Termenul

Definiţia şi/sau, dacă este cazul, actul care defineşte termenul

  1.  

Ediţie a unei proceduri

Forma iniţială sau actualizată, după caz, a unei proceduri de sistem, aprobată şi difuzată.

  1.  

Revizia in cadrul unei ediţii

Acţiunile de modificare, adăugare, suprimare sau altele asemenea, după caz, a uneia sau a mai multor componente ale unei ediţii a procedurii, acţiuni care au fost aprobate şi difuzate.

  1.  

Sistem de control managerial

Ansamblu de structuri organizatorice, responsabilităţi, proceduri, procese şi resurse ce are ca scop implementarea controlului managerial.

  1.  

Comisia

Comisia pentru control managerial intern.

  1.  

Consiliul Profesoral

totalitatea personalului didactic de predare titular sau suplinitor având are rol de decizie în domeniul instructiv-educativ si personalul didactic auxiliar

  1.  

Consiliul de administraţie

Conducerea scolii, cadre didactice, reprezentanti ai autoritătilor locale, ai părintilor si elevilor

  1.  

Proces educaţional optim

Ansamblu de măsuri aplicate în mod sistematic şi conştient în vederea formării şi dezvoltării facultăţilor intelectuale, morale şi fizice ale elevilor astfel încât să se poată integra în societate

  1.  

Invatare on-line

Invatarea   prin   utilizarea   mijloacelor  educationale  digitale si de comunicare, in perioada suspendarii  cursurilor

  1.  

Activitatea suport pentru invatarea on-line

Activitatea   organizata  de    catre   cadrele   didactice,   care    implica inlocuirea  orelor clasice  de predare,  invatare, evaluare cu  activitati de invatare in mediul educational virtual.

7.2.            Abrevieri:

Nr. crt.

Abrevierea

Termenul abreviat

1.

PS

Procedura de sistem

2.

E.

Elaborare

3.

V.

Verificare

4.

A.

Aprobare

5.

Ap.

Aplicare

6.

Ah.

Arhivare

7.

PO

Procedură operaţională

8.

CP

Consiliu Profesoral

9.

CA

Consiliu de Adminstrație

8. Descrierea procedurii operaţionale

8.1. Generalităţi

Ca urmare a emiterii ordinului de ministru privind instrucțiunile pentru crearea și /sau întărirea capacității sistemului de învățământ preuniversitar prin învățare on-line, în document se precizează măsuri specifice pentru desfășurarea procesului de învățare on-line din învățământul preuniversitar.

Ministerul Educației și Cercetării pune la dispoziția cadrelor didactice, elevilor și părinților o colecție de resurse necesare continuării învățării în mediul on-line. În portalul Digital pe educred.ro (https://digital.educred.ro) sunt centralizate platforme de învățare și resurse educaționale deschise, inclusiv tutoriale și alte materiale de învățare destinate formării și susținerii cadrelor didactice.

Prezența online la cursuri a elevilor și a cadrelor didactice va fi monitorizată de unitatea de învățământ, iar toate informațiile relevante pentru susținerea și îmbunătățirea accesului la învățare vor fi completate în Sistemul Informatic Integrat al Învățământului din România (SIIIR).

In cadrul acestei instrucțiunii se specifică și responsabilitățile unităților de învățământ preuniversitar, ale profesorilor, elevilor și părinților.

Inspectoratele școlare în colaborare cu unitățile de învățământ și cu autoritățile locale vor identifica soluții pentru asigurarea echipamentelor informatice și a conectării la internet a unităților de învățământ. Toate datele privind desfășurarea procesului de predare-învățare-evaluare online vor fi raportate periodic Ministerului Educației și Cercetării.

În cadrul instrucțiunii elaborate de Ministerul Educației și Cercetării, unitatea de învățământ va verifica și monitoriza modul în care sunt transpuse în practică activitățile suport pentru învățarea on-line. Conducerea unității de învățământ va sprijini accesul cadrelor didactice la platforme educaționale, iar împreună cu învățătorii, profesorii diriginți și cadrele didactice se va organiza un program săptămânal care include activități de învățare  on-line pentru fiecare disciplină de studiu.

Instrucțiunea pentru crearea și/ sau întărirea capacității sistemului de învățământ preuniversitar prin învățare on-line mai prevede și faptul că la reluarea activității de predare-învățare-evaluare în unitatea de învățământ, activitatea suport pentru învățarea on-line poate fi valorificată de cadrul didactic prin calificativ sau notă cu acordul elevului sau al părintelui/tutorelui legal.

Unitățile de învățământ vor realiza planuri de recuperare și planuri remediale pentru elevii care în perioada suspendării cursurilor nu au putut participa, din motive obiective, la activitățile de învățare on-line. Acestea vor fi aplicate imediat după reluarea cursurilor.

8.2. Documente utilizate

8.2.1. Lista documentelor

- Documentele utilizate în elaborarea prezentei proceduri sunt cele enumerate la pct. 3.

8.2.2. Conţinutul, provenienţa şi rolul documentelor:

- Documentele utilizate în elaborarea prezentei proceduri au rolul de a reglementa modalitatea de implementare a activității procedurate.

8.2.3. Circuitul documentelor

- Pentru asigurarea condiţiilor necesare cunoaşterii și aplicării de către salariaţii entității a prevederilor legale care reglementează activitatea procedurată, elaboratorul va difuza procedura conform listei cuprinzând persoanele la care se difuzează ediţia sau, după caz, revizia din cadrul ediţiei procedurii operaţionale.

8.3. Resurse necesare

8.3.1. Resurse materiale

- Computer, Imprimantă, Copiator, Consumabile (cerneală/toner), Hartie xerox, Dosare

8.3.2. Resurse umane

- Conducătorul unității, Comisia CEAC, Compartimentele prevazute in organigrama unității.

8.3.3. Resurse financiare

- Conform Bugetului aprobat al unității

8.4. Modul de lucru

8.4.1. Planificarea operaţiunilor şi acţiunilor activităţii

Operațiunile și acțiunile privind activitatea procedurată se vor derula de către toate compartimentele implicate, conform instrucțiunilor din prezenta procedură.

8.4.2. Derularea operaţiunilor şi acţiunilor activităţii:

Etapele pentru facilitarea invatarii on-line, conform OMEC nr. 4135/2020 sunt urmatoarele:

1. Se analizeaza planul de actiune al Inspectoratului Scolar

2. Se vor stabili împreună cu cadrele didactice și profesorii diriginți, platformele, aplicațiile și resursele educaționale deschise care se recomandă a fi utilizate în activitatea desfășurată, in functie de posibilitatile elevilor;

3. Se informeaza, prin intermediul cadrelor didactice, elevii si parintii acestora, modalitatile de organizare a activitatilor suport care vor fi utilizate pentru invatarea on-line, dar si cu privire la drepturile si obligatiile acestora;

4. Se completeaza în SIlIR a informațiilor relevante pentru susținerea și îmbunătățirea accesului la învățare al beneficiarilor sistemului de educație;

5. Se asigură accesul cadrelor didactice și elevilor la platforme educaționale, prin înregistrarea unității de învățământ (dacă este cazul);

6. Se colaborează cu autoritățile admínistrației publice locale și cu inspectoratul șolar, pentru completarea dotării cu echipamente informatice și pentru conectarea Ia internet, în funcție de nevoile identificate;

7. Se analizează nevoile de dezvoltare a competențelor digitale ale cadrelor didactice și le desemnează pe cele care trebuie să participe la programe de formare;

8. Se realizează, împreună cu profesorii diriginți și cadrele didactice, un program săptămânal care include activitățile de învățare on-line pentru fiecare disciplină de studiu, având în vedere o durată echilibrată a acestora;

9. Se stabileşte modalitatea de monitorizare a realizării activităților on-line de către cadrele didactice;

10. Se identifică și aplică modalități de susținere a activității pentru posibile cazuri speciale, inclusiv pentru elevii cu cerințe educaționale speciale (CES);

11. Se aplică mecanismele de colectare a feedback-ului de la elevi, părinți, cadre didactice, alte categorii de personal implicat în organizarea și desfăşurarea activității suport pentru învățarea on-line, în scopul luării măsurilor care să conducă la îmbunătățirea accesului, participării și a calității activității;

12. Se actualizează fișele posturilor cadrelor didactice din învățământul preuniversitar, cu atribuții referitoare la activitățile de învățare on-line.

Directorul unității de învățământ monitorizeaza activităţile desfăşurate de către toate cadrele didactice, si se asigura de respectarea şi efectuarea activităţilor conform schemelor orare.

Utilizarea tuturor variantelor/posibilităţilor de comunicare electronică cum ar fi EduCred, Narada, Școala din valiză, G Suite for Education, EduApps, Discord, Zoom, ASQ, Intuitex, Kahoot, Pbinfo, Socrativa, Educaplay, Google classroom, MathPDR, Seterra, Scratch, Skype, Twinkl, Digitaliada, Quizizz, NextLab, Google Hangout, Școala pe net, Clasa viitorului, Teleșcoala, grupuri pe Messenger, Facebook sau WhatsApp pentru ca elevii să primească materialele de învăţare, zilnic, pentru toate orele cuprinse în orar;

Consemnarea, zilnic, de către director, într-un raport a situaţiei desfăşurării activităţilor;

Saptamanal, directorul unitatii de invatamant va trimite catre Inspectoratul Scolar un raport ce va trebui sa contina urmatoarele informatii:

-           Denumire unitate școlară       

-           Număr profesori care fac lecții on-line          

-           Număr profesori care nu fac lecții on-line     

-           Număr elevi implicați în activitățile de predare-evaluare on-line     

-           Număr elevi care nu sunt implicați în activitățile de predare- evaluare on-line        

-           Modalitatea de desfășurare a activităților educaționale on-line (EduCred, Narada, Școala din valiză, G Suite for Education, EduApps, Discord, Zoom, ASQ, Intuitex, Kahoot, Pbinfo, Socrativa, Educaplay, Google classroom, MathPDR, Seterra, Scratch, Skype, Twinkl, Digitaliada, Quizizz, NextLab, Google Hangout, Școala pe net, Clasa viitorului, email, whatsapp, facebook, zoom, telefon etc.)

-           Modalitatea de feedback din partea elevilor (teste online pe diferite platforme: Kahoot, Quizziz etc, fotografii sau documente cu teme rezolvate trimise pe email, whatsapp, facebook etc)

Fiecare cadru didactic va intocmi un raport zilnic de activitate pe care il va trimite directorului unitatii de invatamant in format electronic, conform anexei nr.3 de la prezenta procedura. Principalele informatii cuprinse in raportul zilnic de activitate sunt:

- Clasa

- Număr elevi implicați în activitățile de predare- evaluare on- line 

- Număr elevi care nu sunt implicați în activitățile de predare- evaluare on- line    

- Denumirea activității (tema lecției) 

Quiz-uri prin Kahoot -https://kahoot.com/  pentru verificarea cunoștințelor și feedback: aceasta este o platformă gratuită folosită de milioane de profesori din întreaga lume cu ajutorul căreia puteți crea teste interactive, în care elevii răspund într-un timp limită, folosind un dispozitiv mobil. Odată creat un test, veți putea trimite un cod de acces (PIN) elevilor care îl pot accesa din aplicația Kahoot instalată pe mobil sau pe site-ul Kahoot - https://kahoot.it/ . Rezultatele răspunsurilor apar la finalul testului, pe un ecran vizibil tuturor. Vă recomandăm să îl folosiți doar ca instrument de verificare a cunoștințelor sau feedback pentru a vedea ce au înțeles, cât de implicați au fost și cum se simt elevii. Aici găsiți un tutorial în română - https://aplicatiiutileinscoala.weebly.com/kahoot.html despre cum puteți crea un Kahoot.

Alternative de aplicații pentru quiz-uri online sunt și Quizizz - https://quizizz.com/ și Kidibot.ro - https://www.kidibot.ro/   (pentru aceasta, elevii au nevoie de email.

Prezentare interactivă cu sondaje de opinie prin Mentimeter - https://www.mentimeter.com/ : aceasta este o soluție utilă pe care o puteți folosi în cadrul unei prezentări pe Zoom sau Google Meet, când vă partajați ecranul. Cu un cont gratuit pe Mentimeter, puteți crea prezentări interactive, la care să adăugați întrebări cu răspuns închis. Spre exemplu, când introduceți o temă nouă sau vreți să măsurați pe parcursul lecției cât de multe au înțeles elevii, puteți include o întrebare cu mai multe variante de răspuns dintre care doar una este corectă, iar rezultatele vă apar imediat pe ecran. În funcție de acest feedback, puteți corecta informații care au rămas neclare și îndrepta procesul de învățare. Odată ce creați un sondaj, un Wordcloud (norișor de cuvinte creat automat pe baza cuvintelor introduse de elevi), sau un test cu variante de răspuns, se va crea automat un cod pe care participanții îl pot introduce accesând menti.com - https://www.menti.com/  pentru a putea oferi răspunsul. Contul gratuit permite maxim 2 întrebări pe prezentare, dar puteți creat prezentări nelimitate pentru audiențe nelimitate.

8.4.3. Valorificarea rezultatelor activităţii

Rezultatele activității vor fi valorificate de toate compartimentele din unitate.

9. Responsabilități și răspunderi în derularea activității

Conducerea unității de învățământ desfășoară următoarele activități de facilitare a învățării on-line:

a) aplică planul de acțiune al Inspectoratului Scolar;

b) informează, prin intermediul cadrelor didactice, elevii și părinții acestora, cu privire la perioada suspendării cursurilor în unitatea de învățământ și la modalitatea de organizare a activității suport pentru învățarea on-líne în această perioadă, inclusiv cu privire la drepturile și oblígațiile acestora;

c) realizează completarea în SIlIR a informațiilor relevante pentru susținerea și îmbunătățirea accesului la învățare al beneficiarilor sistemului de educație;

d) asigură accesul cadrelor didactice și elevilor la platforme educaționale, prin înregistrarea unității de învățământ (dacă este cazul);

e) colaborează cu autoritățile admínistrației publice locale și cu inspectoratul șolar,

pentru completarea dotării cu echipamente informatice și pentru conectarea Ia internet, în funcție de nevoile identificate;

f) analizează nevoile de dezvoltare a competențelor digitale ale cadrelor didactice și le desemnează pe cele care trebuie să participe la programe de formare;

g) stabileşte, împreună cu cadrele didactice și profesorii diriginți, platformele, aplicațiile și resursele educaționale deschise care se recomandă a fi utilizate în activitatea desfășurată;

h) realizează, împreună cu profesorii diriginți și cadrele didactice, un program săptămânal care include activitățile de învățare on-line pentru fiecare disciplină de studiu, având în vedere o durată echilibrată a acestora;

i) stabileşte modalitatea de monitorizare a realizării activităților on-line de către cadrele didactice;

j) identifică și aplică modalități de susținere a activității pentru posibile cazuri speciale, inclusiv pentru elevii cu cerințe educaționale speciale (CES);

k) aplică mecanismele de colectare a feedback-ului de la elevi, părinți, cadre didactice, alte categorii de personal implicat în organizarea și desfăşurarea activității suport pentru învățarea on-line, în scopul luării măsurilor care să conducă la îmbunătățirea accesului, participării și a calității activității;

l) actualizează fișele posturilor cadrelor didactice din învățământul preuniversitar, cu atribuții referitoare la activitățile de învățare on-line.

Educatoarea / Profesorul pentru învățământ preșcolar/ Învățătorul de la clasele pregătitoare, clasele I și clasele a ll-a / Profesorul pentru învățământ primar de la clasele pregătitoare, clasele I și clasele a ll-a realizează, după caz, următoarele activități:

a) informează părinții preșcolarilor / elevilor cu privire la perioada suspendării cursurilor în unitatea de învățământ și modalitatea de organizare a activității suport pentru învățarea on-line, inclusiv cu privire la drepturile și obligațiile acestora;

b) coordonează activitatea grupei/ clasei și colaborează cu celelalte cadre didactice în vederea asigurări continuității participării preșcolarilor/ elevilor la activitatea de învățare on-line;

c) participă împreună cu celelalte cadre didactice și conducerea unității de învățământ, la stabilirea platformelor, aplicaților și resurselor educaționale deschise care se recomandă a fi utilizate în activitatea desfăşurată;

d) transmite părinților preșcolarilor/ elevilor de la grupa / clasa pe care o coordonează programul stabilit la nivelul unității de învățământ, precum și alte informații relevante pentru facílítarea învățării on-line;

e) asigură comunicarea cu părinții pentru participarea preșcolarilor/ elevilor la activitățile suport pentru învățarea on-line;

f) colectează feedback-ul de la preșcolari/elevi și părinți, cu prívire la organízarea și desfășurarea activități suport pentru învățarea on-line și îl transmit conducerii unității de învățământ;

g) intervine în soluționarea unor situații specifice cu privire la desfășurarea activității, în care sunt implicați preșcolarii/elevii grupei/clasei.

Învățătorul de la clasele a lll-a și clasele a IV-a / Profesorul pentru învățământ primar de la clasele a ll-a și clasele a IV-a / Profesorul diriginte realizează, după caz, următoarele activități:

a) informează elevii și părinții acestora cu privire la perioada suspendări cursurilor în unitatea de învățământ și modalitatea de organizare a activității suport pentru învățarea on-line, inclusiv cu privire la drepturile și oblígațiile acestora;

b) coordonează activitatea clasei și colaborează cu celelalte cadre didactice în vederea asigurării continuității participării elevilor la activitatea de învățare on-line.

c) participă împreună cu celelalte cadre didactice și conducerea unității de învățământ, la stabilirea platformelor, aplicațiilor și resurselor educaționale deschise care se recomandă a fi utilizate în activitatea desfășurată;

d) transmite elevilor de la clasa pe care o coordonează programul stabilit la nivelul unității de învățământ, precum și alte informații relevante pentru facilitarea învățării on-line;

e) menține legătura cu cadrete didactice de specialitate în ceea ce privește participarea la actívitățile de învățare on-líne a elevilor din clasa pe care o coordonează;

f) oferă consiliere elevilor clasei pentru participarea acestora la activităților suport pentru învățarea on-line;

g) asigură comunicarea cu părinții elevilor;

h) colectează feedback-ul de la elevi și părinți, cadrele didactice de la clasă, cu privire la organízarea și desfășurarea actívității suport pentru învățarea on-líne și îl transmit conducerii unității de învățământ;

i) intervine în soluționarea unor situații specifice cu privire la desfășurarea activității, în care sunt implicați elevii / profesorii clasei.

Cadrele didactice realizează următoarele activități:

a) colectează informații necesare accesului și participării elevilor la actívitatea de predare-învățare-evaluare desfășurată on-line;

b) proiectează actívitatea suport pentru învățarea on-line, din perspectiva principiilor didactice și a celor privind învățarea on-líne;

c) desfășoară activitatea didactică în sistem on-line și sunt responsabile de asigurarea calității actului educațional;

d) elaborează, adaptează, selectează resurse educaționale deschise, sesiuni de învățare pe platforme educaționale, aplicații, precum și alte categorií de resurse și mijloace care pot fi utilizate, în procesul de învățare on-line.

e) elaborează instrumente de evaluare aplicabile on-line, pentru înregistrarea progresului elevilor;

f) oferă feedback constructív permanent fiecărui elev, în urma particípării la activitățile desfăşurate și a rezolvării sarcinilor de lucru;

g) raportează conducerii unității de învățămānt activitatea desfășurată, ținând seama de modalítățile și termenele de raportare stabilite de către aceasta;

h) participă la activitățile de formare și webinariile recomandate de către MEC, Inspectoratul Scolar și conducerea unității de învățământ.

ALTE SARCINI

In perioada in care cursurile sunt suspendate, in scopul asigurarii continuarii procesului educational, activitatea de predare-invatare se realizeaza on-line. Se vor realiza urmatoarele activitati:

-colectează informații necesare accesului și participării elevilor la actívitatea de predare-învățare-evaluare desfășurată on-line;

-proiectează actívitatea suport pentru învățarea on-line, din perspectiva principiilor didactice și a celor privind învățarea on-líne;

-desfășoară activitatea didactică în sistem on-line și sunt responsabile de asigurarea calității actului educațional;

-elaborează, adaptează, selectează resurse educaționale deschise, sesiuni de învățare pe platforme educaționale, aplicații, precum și alte categorií de resurse și mijloace care pot fi utilizate, în procesul de învățare on-line.

-elaborează instrumente de evaluare aplicabile on-line, pentru înregistrarea progresului elevilor;

-oferă feedback constructív permanent fiecărui elev, în urma particípării la activitățile desfăşurate și a rezolvării sarcinilor de lucru;

-raportează conducerii unității de învățămānt activitatea desfășurată, ținând seama de modalítățile și termenele de raportare stabilite de către aceasta;

-participă la activitățile de formare și webinariile recomandate de către MEC, Inspectoratul Scolar și conducerea unității de învățământ.

10.Formular evidență modificări

Nr.

crt.

Ediția

Data ediției

Revizia

Data reviziei

Nr.pag.

Descriere modificare

Semnătura conducătorului departamentului

1

I

-

-

-

11. Formular analiză procedură

Nr.

crt.

Compartiment

Nume conducător compartiment

Înlocuitor de drept sau delegat

Aviz favorabil

Aviz nefavorabil

Semnătura

Data

Obervații

Semnătura

Data

1

Management

-

-

-

-

12.  Lista de difuzare a procedurii

Nr.

crt.

Compartiment

Nume și prenume

Data primirii

Semnătura

Data retragerii

Data intrării în vigoare a procedurii

1

Management

iunie.2020

electronic

iunie.2020

2

CEAC

iunie.2020

electronic

iunie.2020

3

Secretariat

iunie.2020

electronic

iunie.2020

4

Personal didactic

iunie.2020

electronic

iunie.2020

5

Administrativ

iunie.2020

electronic

iunie.2020

6

Contabilitate

iunie.2020

electronic

iunie.2020

Anexa - Model - Raport zilnic de activitate întocmit de fiecare cadru didactic și trimis directorului

Disciplina……………………

Profesor …………………….

Data ……………………..

Nr. crt.

Clasa

Număr elevi implicați în activitățile de predare- evaluare on- line

Număr elevi care nu sunt implicați în activitățile de predare- evaluare on- line

Denumirea activității (tema lecției)

Modalitatea de desfășurare a activităților educaționale on-line

Modalitatea de feedback din partea elevilor/ părinților

                                                                                                                        

Anexa - Model - Tabel nominal dotări elevi [întocmit de profesorul diriginte]

Scoala ………………………………..

Clasa ………………

Nr.

crt.

Numele şi prenumele elevului

PC

Laptop

Telefon inteligent

Tabletă

Internet

wireless

Date mobile

Anexa model chestionar feedback cadre didactice

Dragi colegi,

Știm că mulți dintre dumneavoastră aveți deja un set de reguli la clasă, pe care le aplicați împreună cu elevii, pentru a crea rutine, pentru a asigura un spațiu sigur de învățare și de armonie. Însă, pentru că ați devenit învățători și profesori digitali, vă încurajăm prin chestionarul următor, să împărtășiți feedback-ul dvs. cu privire la digitalizarea întregului act educațional, pentru a putea stabili corect, conjunctural, modalități de îmbunătățire a mecanismelor de digitalizare ale procesului didactic.

Acest chestionar urmărește să identifice practicile de educație la distanță la care faceți apel în această perioadă, precum și sprijinului de care aveți nevoie pentru continuarea activității. Contribuția dvs. este importantă pentru identificarea nevoilor și a celor mai eficiente modalități de suport pe care școala le poate oferi.

  1. Din experiența acestei perioade, dvs. ați remarcat că pentru proiectarea și desfășurarea de activități de învățare eficiente la distanță (cu suport digital), cel mai mult contează:

a.       Aspectele tehnice specifice utilizării noilor tehnologii (spre exemplu: crearea de conturi, instalarea de software, inițierea de sesiuni sincrone – videoconferințe)

b.      Aspectele pedagogice (spre exemplu: gestionarea situației de învățare, comunicare didactică, alegerea metodelor și instrumentelor potrivite pentru interacțiuni și evaluare, oferirea de feedback, monitorizarea progresului și support în învățare)

  1. În această perioadă de suspendare a cursurilor față-în-față, aveți nevoie de suport și îndrumare predominant pentru:

a.       Aspectele tehnice

b.      Aspectele pedagogice

c.       Nu am nevoie de ajutor

  1. În această perioadă de suspendare a cursurilor față-în-față, ați primit suport și îndrumare predominant de la:

a.       Conducerea școlii

b.      Colegi

c.       Prieteni (din afara mediului școlar)

d.      Elevi

e.       Nu am primit ajutor

  1. În această perioadă, cu siguranță ați adus inovări în practica dvs. didactică. Vă rugăm să împărtășiți cu noi câteva din aceste abordări pe care le-ați adoptat în orele de curs.

5.      Pentru proiectarea și organizarea cursurilor la distanță, v-au fost de ajutor:

Deloc

În mica măsură

În măsură medie

În mare măsură

Măsurile/ sugestiile de la conducerea școlii

Ideile și îndrumarea primite de la colegi

Diverse tutoriale găsite online

Propriile încercări anterioare de utilizare a instrumentelor și resurselor digitale pentru a informa elevii și a susține învățarea

Grupurile de suport colegial (ex.: grupuri ale profesorilor de pe Facebook, grupul whatsapp al școlii)

6.      Aveți dificultăți în a realiza activități didactice la distanță, din cauza următoarelor aspecte:

Deloc

În mica măsură

În măsură medie

În mare măsură

Nivel insuficient al competențelor mele digitale

Dificultăți tehnice (platforme care trebuie instalate, care nu funcționează, conturi și browsere)

Acces limitat la Internet

Lipsa unui computer suficient de performant

Lipsa conținutului educațional (resurse digitale) în domeniul disciplinei

Lipsa instrumentelor pentru gestionarea claselor de elevi, pentru feedback și evaluare

Lipsa suportului pedagogic pentru realizarea de activități de învățare suficient de eficiente și/ sau atractive pentru elevi

Lipsa timpului necesar pentru înțelegerea și utilizarea adecvată a instrumentelor și resurselor digitale

Lipsa motivației

7.      În ce măsură următoarele afirmații sunt valabile pentru dvs. și pentru elevii dvs., în contextul actual al susținerii cursurilor la distanță?

Acord

Dezacord

Suspendarea activităților didactice față-în-față afectează în mod negativ activitățile didactice

Cadrele didactice nu mai pot acorda suportul necesar unui parcurs de formare eficient

Cadrul didactic lucrează mai mult decât de obicei

Elevii primesc mai multe sarcini și teme decât de obicei

Cadrele didactice au dificultăți cu privire la structurarea eficientă a conținutului disciplinei predare în format adecvat activităților la distanță

Cadrele didactice au probleme în a oferi feedback punctual și relevant elevilor

Cadrele didactice au probleme în a primi feedback de la elevi

Instrumentele digitale și platformele online îi încurcă pe elevii mei

Elevilor mei le place să învețe utilizând instrumente și resurse digitale

Competențele digitale dobândite de profesori în această perioadă sunt achiziții utile pentru activitatea didactică viitoare

Voi utiliza în continuare în activitatea didactică față-în-față (unele dintre) instrumentele și resursele digitale pe care am început să le folosesc în această perioadă

8.      În această perioadă, pentru a susține activitățile de învățare la distanță cu elevii, utilizați:

a.   Platforme specializate de elearning (ex.: Adservio, Moodle, Google classroom, Easyclass etc.)

b.  Instrumente și aplicații online pentru activități de învățare (ex.: Kahoot, Padlet, Bubbl.us, Dotstorming, Wordwall etc.)

c.   Resurse educaționale deschise și conținut digital (ex.: site-uri cu informații și ilustrații, biblioteci online, simulări, soft educațional, laboratoare virtuale, platforme profesionale din domeniul de specializare etc.)

d.  Aplicații pentru comunicare asincronă în grup (ex.: Whatsapp, Facebook messenger etc.)

e.     Aplicații pentru comunicare sincronă în grup (ex.: Webex, Meet, Teams, Skype, Zoom etc.)

f.      Apeluri telefonice/ SMS/ canal de comunicare cu fiecare elev (whatsapp ș.a.)

9.      Ca învățător/ profesor, considerați că anul școlar 2019-2020:

a.       Ar trebui să se finalizeze în iunie, cu obligativitatea ca parcurgerea materiei din perioada în care cursurile au fost suspendate să se regăsească în planificarea din anul școlar următor.

b.      Ar trebui să se prelungească cu o lună, pentru recuperarea materiei din această perioadă.

c.       Ar trebui să se facă online parcurgerea conținuturilor nepredate în școală

d.      Ar trebui să se înghețe anul școlar.

e.       Alt răspuns

Anexa model chestionar feedback elevi

Având în vedere situația pandemică existentă la nivel mondial și faptul că s-a sistat interacțiunea fizică pentru desfășurarea procesului didactic, școala noastră a  încercat să asigure transpunerea expertizei didactice într-o altă modalitate de învățare, cea online.

Astfel, am creat un formular prin care urmărim să identificăm practicile de educație la distanță utilizate în contextul actual, precum și sprijinul de care au nevoie elevii pentru continuarea în bune condiții a activităților didactice.

Clasa în care înveți:

 În perioada suspendării cursurilor, ați participat la activități online organizate de cadrele didactice?

DA

NU

  1. Sunteți mulțumiți de modul în care unitatea de învățământ a organizat desfășurarea activităților online?

DA

NU

  1. În ce măsură temele predate au fost interesante?

a.foarte interesante

b.în mare măsură

c.în mică măsură

       4. Care sunt modalitățile de învățare online la care ați participat? Se pot bifa mai multe variante.

            a. Google Classroom

            b. ADSERVIO

            c. ZOOM

            d.Skype

            e. CISCO WEBEX

            f. grup whatsapp

            g. altele (enumerați)_________________________________

5. Aveți dificultăți în a realiza activități de învățare la distanță, din cauze precum:

Deloc

În mica măsură

În măsură medie

În mare măsură

Nivel insuficient al competențelor mele digitale

Dificultăți tehnice (conectare complicată pe anumite platforme, restricții de acces, limitări de browser, instalări de programe suplimentare etc.)

Acces limitat la Internet

Lipsa unui computer/ tabletă/ telefon smart

Lipsa obișnuinței de a învăța cu ajutorul noilor tehnologii

6. Acordă calificativul care ți se pare că răspunde cel mai bine, din punctul tău de vedere, următoarelor întrebări:

Deloc

În mica măsură

În măsură medie

În mare măsură

Modul de predare ți se pare interesant?

Înțelegi ce ți se predă?

Ai acces la echipamente de specialitate necesare (dispozitive, echipamente tehnice, instalații, etc)?

Ești mulțumit de comunicarea cu profesorii?

Profesorii te consiliază în procesul de învățare și îți dau explicații suplimentare atunci când ai nevoie de ele?

Anexa – chestionar feedback părinți

  1. În această perioadă, copiii dumneavoastră mențin legătura cu școala?

nu        în mică măsură                        în mare măsură                       da

  1. Considerați că lecțiile desfășurate online sunt eficiente?

nu        în mică măsură                        în mare măsură                       da

  1. Considerați că activitățile desfășurate online îi solicită prea mult pe copii?

nu        în mică măsură                        în mare măsură                       da

  1. În ce măsură copiii dumneavoastră participă de plăcere la aceste activități?

deloc   în mică măsură                        în mare măsură                      

  1. Considerați că temele pe care le primesc copiii dumneavoastră sunt adecvate?

nu        în mică măsură                        în mare măsură                       da

  1. După această perioadă, considerați că acest sistem online ar trebui îmbinat cu sistemul clasic de predare?

nu        în mică măsură                        în mare măsură                       da