Exemplu PIP: matematică
Program de intervenţie personalizat / individualizat (PIP)
Numele şi prenumele beneficiarului ……………………………………..
Data şi locul naşterii ………………………………………………………
Domiciliul …………………………………………………………………
Şcoala ……………………………………………………………
Echipa de lucru
Profesor : ………………………..
Profesor consilier psihopedagog :………………………..
Problemele cu care se confruntă elevul (rezultatele evaluării complexe)
Dificultati in efectuarea inmultirii unui numar de doua /trei cifre cu un numar de o cifra;
Dificultati in efectuarea de impartiri la un numar de o cifra (concentrul 0-1000);
Priorităţi pentru perioada (se specifică intervalul de timp)
-efectuarea inmultirii unui numar de doua /trei cifre cu un numar de o cifra
-impartirea unui numar de doua cifre la un numar de o cifra, cand restul este diferit de 0
-impartirea unui numar de doua cifre la un numar de o cifra, cand restul este 0 ;
- impartirea unui numar de trei cifre la un numar de o cifra;
INMULTIREA NUMERELOR NATURALE MAI MICI SAU EGALE CU 1000
Obiective |
Conţinuturi |
Metode şi mijloace de realizare |
Perioada de intervenţie |
Criterii minimale de apreciere a progreselor |
Metode şi instrumente de evaluare |
-efectueaza inmultirea unui numar de doua cifre cu un numar de o cifra |
Inmultirea unui numar de doua cifre cu un numar de o cifra; - recunoasterea relatiei intre inmultirea unui numar cu o suma si algoritmul de efectuare a inmultirii cu un numar de doua cifre; - recunoasterea situatiilor concrete sau a expresiilor care presupune efectuarea unor operatii de inmultire; |
* explicatia, exercitiul; * manual, fise de lucru;
|
|
-efectueaza inmultirea unui numar de doua cifre cu un numar de o cifra |
- observare sistematica; - proba orala; - tema de lucru in clasa |
-efectueaza inmultirea unui numar de trei cifre cu un numar de o cifra |
Inmultirea unui numar de trei cifre cu un numar de o cifra - efectuarea de innmultiri - analiza unor probleme care cuprind relatia „de atatea ori mai mare” - rezolvarea de probleme |
* explicatia, exercitiul; * manual, fise de lucru;
|
|
-efectueaza inmultirea unui numar de trei cifre cu un numar de o cifra |
- observare sistematica; - proba orala; - tema de lucru in clasa |
-efectueaza inmultirea numerelor de doua cifre |
Inmultirea numerelor de doua cifre - recunoasterea relatiei intre inmultirea unui numar cu o suma si algoritmul de efectuare a inmultiri cu un numar de doua cifre ; - identificarea semnificatiei produselor partiale in relatie cu proprietati ale inmultiri ;
|
* explicatia, exercitiul; * manual, fise de lucru;
|
|
efectueaza inmultirea numerelor de doua cifre |
- observare sistematica; - proba orala; - tema de lucru in clasa |
IMPARTIREA NUMERELOR NATURALE MAI MICI SAU EGALE CU 1000
Obiective |
Conţinuturi |
Metode şi mijloace de realizare |
Perioada de intervenţie |
Criterii minimale de apreciere a progreselor |
Metode şi instrumente de evaluare |
- efectueaza inmultiri si impartiri in contexte numerice variate; - recunoaste situatiile practice in care se aplica impartirea prin cuprindere;
|
Impartirea prin cuprindere : impartirea cu rest, relatia dintre deimpartit si impartitor, cat si conditia restului - efectuarea de inmultiri si impartiri in contexte numerice variate; - utilizarea proprietatilor si a impartirii prin cuprindere in efectuarea operatiilor de inmultire si impartire; - recunoasterea unei situatii practice in care se aplica impartirea prin cuprindere; - utilizarea impartirii prin cuprindere in efectuarea impartirii cu rest; |
* explicatia, demonstratia, algoritmizarea, exercitiul;
|
|
Efectueaza impartirea |
- observarea sistematica; - proba orala; - tema de lucru in clasa |
- efectueaza inmultiri si impartiri in contexte numerice variate; - recunoaste situatiile practice in care se aplica impartirea prin cuprindere;
|
Impartirea unui numar de doua cifre la un numar de o cifra, cand restul este 0 - efectuarea de inmultiri si impartiri in contexte numerice variate; - recunoasterea situatiilor concrete care presupune efectuarea unor operatii de impartire( de atatea ori mai putin); |
* explicatia, demonstratia, algoritmizarea, exercitiul; * manual, fise de lucru;
|
|
efectueaza impartirea unui numar de doua cifre la un numar de o cifra, cand restul este 0 |
- observarea sistematica; - proba orala; - tema de lucru in clasa |
- efectueaza inmultiri si impartiri in contexte numerice variate; - recunoaste situatiile practice in care se aplica impartirea prin cuprindere;
|
Impartirea unui numar de doua cifre la un numar de o cifra, cand restul este diferit de 0
- recunoasterea unei situatii practice in care se aplica impartirea prin cuprindere; - utilizarea impartirii prin cuprindere in efectuarea impartirii cu rest; - utilizarea metodelor de analiza sintetica si analitica pentru a descrie demersul de rezolvare a unei probleme;
Impartirea unui numar de trei cifre la un numar de o cifra - recunoasterea unei situatii practice in care se aplica impartirea prin cuprindere; - utilizarea impartirii prin cuprindere in efectuarea impartirii cu rest; - verificarea corectitudini calculelor efectuate utilizand proprietati ale operatiilor, impartirea prin cuprindere
|
* explicatia, demonstratia, algoritmizarea, exercitiul; * manual, fise de lucru;
|
|
efectueaza impartirea unui numar de doua cifre la un numar de o cifra, cand restul este diferit de
efectueaza impartirea unui numar de trei cifre la un numar de o cifra
|
- observarea sistematica; - proba orala; - tema de lucru in clasa |
ORDINEA EFECTUARII OPERATIILOR
Obiective |
Conţinuturi |
Metode şi mijloace de realizare |
Perioada de intervenţie |
Criterii minimale de apreciere a progreselor |
Metode şi instrumente de evaluare |
- efectueaza exercitii de calcul cu numere naturale, urmarind respectarea ordinii efectuarii operatiilor
|
Ordinea efectuarii operatiilor in exercitii fara paranteze
- exercitii de calcul cu numere naturale, urmarind respectarea ordinii efectuarii - transpunerea unui context problematic in problema sau exercitiu; |
* explicatia, conversatia, demonstratia, exercitiul; *manualul
|
|
efectueaza exercitii de calcul cu numere naturale, respectand ordinea efectuarii operatiilor (3-4 operatii in cadrul exercitiului0 |
- observare sistematica; - proba orala; - tema de lucru in clasa |
-- efectueaza exercitii de calcul cu numere naturale, urmarind respectarea ordinii efectuarii operatiilor si folosirea parantezelor -efectueaza exercitii folosind proprietatile operatiilor; - identificarea si aplicarea unor reguli si scheme pentru efectuarea adunarilor, scaderilor, inmultirilor si impartirilor; - efectueaza inmultiri utilizand distributivitatea inmultirii fata de adunar; |
Ordinea efectuarii operatiilor in exercitii cu paranteze rotunde si paranteze patrate - exercitii de calcul folosind proprietatile operatiilor; - identificarea si aplicarea unor reguli si scheme pentru efectuarea adunarilor, scaderilor, inmultirilor si impartirilor; - efectuarea unor inmultiri utilizand distributivitatea inmultirii fata de adunare; |
* explicatia, conversatia, demonstratia, exercitiul; *manualul
|
|
efectueaza exercitii de calcul cu numere naturale, urmarind respectarea ordinii efectuarii operatiilor si folosirea parantezelor (3-4 operatii) |
- observare sistematica; - proba orala; - tema de lucru in clasa |