Avizat,
DIRECTOR
PROIECT DIDACTIC
pentru susţinere şi progres în învăţare a fiecărui copil aflat în risc de abandon şcolar şi, implicit, copiilor cu cerinţe educative, determinat de comportament indezirabil datorat conduitei agresive
CONDUITE AGRESIVE ŞI VIOLENTE
Responsabili:
Profesor diriginte/ Profesor de specialitate: .............
Profesor consilier psihopedagog:............................
Grup ţintă: Clasa/clasele
Durata:
Ani şcolari: ...................................
NR. CRT. |
OBIECTIVE |
ACTIVITĂŢI |
METODE
|
MIJLOACE DE INSTRUIRE |
REPERE TEMPORALE |
1. |
Beneficiarii vor: -identifica situaţii de risc, forme de agresivitate şi violenţă; - conştientiza consecinţe ale atitudinilor agresive şi actelor violente;
|
§ Ce este agresivitatea şi violenţa? § Forme de violenţă: fizică, verbală, psihologică, sexuală, economică § Atitudini agresive- exemple § Consecinţe ale actelor violente: legale, asupra persoanelor afectate etc. § Exerciţii: dileme morale, relaţia profesor- elev, fapte ilicite săvârşite în şcoli etc. § Comunicarea pasivă, asertivă şi agresivă - ce sunt, -consecinţe, - drepturi asertive. § Trafic de fiinţe umane: traficanţi, traficaţi- caracteristici, cine sunt. § Violenţa asupra femeii: forme,efecte. |
Brainstorming Prelegerea Icebreak Exerciţii
|
Videoproiector Flipchart Suport de curs Fişe de lucru Casete video Pliante Postere |
octombrie – decembrie
anual
|
2. |
Beneficiarii vor: - identifica cauze posibile ale crizelor de furie; - analiza consecinţelor posibile ale crizelor de furie; - exersarea metodelor de control al furiei şi creşterea toleranţei la frustrare; |
|
Exerciţiul Demonstraţia
|
Videoproiector Flipchart Suport de curs Fişe de lucru |
ianuarie- martie
anual
|
Cauze generatoare de conflicte, de furie: • interpretarea diferita a realitatii;
Avantajele rezolvării conflictelor, doar prin comunicare, negociere, nu pe cale violentă: -poate fi un exerciţiu de comunicare, -înveţi despre tine şi despre celălalt, -dispare sentimentul de frustrare, -evoluezi, -devii creativ, -se satisfac nevoile tale şi ale celui cu care eşti în conflict. |
|
Pliante Postere |
|
||
3. |
Beneficiarii(elevii) vor: - desfăşura acţiuni de prevenire a violenţei printre colegii din liceu |
- oferire de pliante şi informaţii despre conţinuturile mai sus amintite; - exerciţii de comunicare şi relaţionare în grup; - vizionări filme şi prezentări p.p.t.”Furia” |
Brainstorming Icebreak Studiul de caz Exerciţii
|
Videoproiector Flipchart Suport de curs Fişe de lucru Pliante Postere p.p.t. „Furia” |
aprilie- iunie anual |