Avizat,

 DIRECTOR

PROIECT DIDACTIC

pentru susţinere şi progres în învăţare a fiecărui copil aflat în risc de abandon şcolar şi, implicit, copiilor cu cerinţe educative, determinat de comportament indezirabil datorat conduitei agresive

CONDUITE AGRESIVE ŞI VIOLENTE

Responsabili:

Profesor diriginte/ Profesor de specialitate: .............

Profesor consilier psihopedagog:............................

Grup ţintă: Clasa/clasele

Durata:

Ani şcolari: ...................................

NR.

CRT.

OBIECTIVE

ACTIVITĂŢI

METODE

MIJLOACE DE INSTRUIRE

REPERE TEMPORALE

1.

Beneficiarii vor:

-identifica situaţii de risc, forme de agresivitate şi violenţă;

- conştientiza consecinţe ale atitudinilor agresive şi actelor violente;

§  Ce este agresivitatea şi violenţa?

§  Forme de violenţă:

fizică,                               verbală,                              psihologică,                               sexuală,

                              economică

§  Atitudini agresive- exemple

§  Consecinţe ale actelor violente: legale, asupra persoanelor afectate etc.

§  Exerciţii: dileme morale,

  relaţia profesor- elev,

  fapte ilicite săvârşite în

  şcoli etc.

§  Comunicarea pasivă, asertivă şi agresivă

- ce sunt,

-consecinţe,

- drepturi asertive.

§  Trafic de fiinţe umane: traficanţi, traficaţi- caracteristici, cine sunt.

§  Violenţa asupra femeii: forme,efecte.

Brainstorming

Prelegerea

Icebreak

Exerciţii

Videoproiector

Flipchart

Suport de curs

Fişe de lucru

Casete video

Pliante

Postere

octombrie – decembrie

anual

2.

Beneficiarii vor:

- identifica cauze posibile ale crizelor de furie;

- analiza consecinţelor posibile ale crizelor de furie;

- exersarea  metodelor de control al furiei şi creşterea toleranţei la frustrare;

  • Recunoaşterea semnelor corporale ale furiei;
  • Utilizarea distractorilor;
  • Jocul imaginaţiei;

 Exerciţiul Demonstraţia

Videoproiector

Flipchart

Suport de curs

Fişe de lucru

ianuarie- martie

anual

Cauze generatoare de conflicte, de furie:    

  •     interpretarea diferita a realitatii;

  • informatiile insuficiente sau chiar lipsa lor;
  • prejudecatile;
  • dezinteresul fata de cineva;
  • comunicare defectuoasa;
  • frustrarile repetate;
  • lipsa de incredere in sine si in ceilalti;
  • insuficienta rabdare cu ceilalti;
  • presiunea timpului;
  • lipsa tolerantei;
  • situatiile stresante si de criza;
  • diferente de temperament, de ritm sau de stil personal;
  • diferente de valori;
  • invadarea spatiului personal etc.

Avantajele rezolvării conflictelor, doar prin comunicare, negociere, nu pe cale violentă:   -poate fi un exerciţiu de comunicare,

-înveţi despre tine şi despre celălalt,

-dispare sentimentul de frustrare,

-evoluezi,

-devii creativ,

-se satisfac nevoile tale şi ale celui cu care eşti în conflict.

Pliante

Postere

3.

Beneficiarii(elevii) vor:

- desfăşura acţiuni de prevenire a violenţei printre colegii din liceu

- oferire de pliante  şi informaţii despre conţinuturile mai sus amintite;

- exerciţii de comunicare şi relaţionare în grup;

- vizionări filme şi prezentări p.p.t.”Furia”

Brainstorming

Icebreak

Studiul de caz

Exerciţii

Videoproiector

Flipchart

Suport de curs

Fişe de lucru

Pliante

Postere

p.p.t. „Furia”

aprilie- iunie

anual