qual2020apr XC16

Sursa: https://activityjapan.com/feature/virtual-tours-and-activities-to-try-at-home/                

                 Pȃnă ȋn urmă cu doar cȃteva luni, educaţia online era mai mult de domeniul formării profesionale a adulţilor.

Cum să continuăm educația şi cum să o utilizăm ȋn sistem online pentru preşcolari,  şcoala primară şi, ȋn general, pentru clasele I-XII,  a devenit o întrebare din ce în ce mai pusă pentru profesioniștii IT.

 

Majoritatea adulţilor raportează că sunt cel puțin parțial autodidacţi, unii pot chiar să pe termen nelimitat la modul la a obține oficial grade sau certificarea următoare, dar copiii şi liceenii au nevoie să parcurgă etape certificate clar de sistemul de ȋnvăţămȃnt.
Timpul poate fi unul dintre cei mai mari factori în a decide cum sau când să te înscrii şi să lucrezi într-un nou program educațional. Odată cu punerea în practică a tehnologiei în toate orele de şcoală pe săptămână, au ȋnceput şi dificultăţile în a ne încadra un hobby în fiecare zi, și să nu mai vorbim de activităţi de relaxare.

 Numărul de elevi şi studenţi  ,,digitali” este în creștere, datorită includerii pe lȃngă adulţi şi studenţi, a elevilor din ȋntreaga lume. .
Avantajele rămȃn: la urma urmei, învățarea online ne permite să ne continuăm educația când și unde dorim. Nu este nevoie să călătoriți într-o sală de clasă și să vă așezați într-o sală de cursuri la ore stabilite în zilele stabilite ale săptămânii, iar la prima vedere această structură apelează foarte mult la mulți profesioniști IT pentru dezvoltarea a tot mai multe aplicaţii sau platforme educaţionale online.

Învățarea online la nivel de învățământ universitar sau postliceal a început cu doar nouă ani în urmă, în 2011, când un profesor la Universitatea Stanford a oferit gratuit o clasă online despre inteligență artificială, cu 160.000 de persoane care s-au înscris.
De atunci, tehnologia cursurilor online a explodat, deservind milioane de cursanţi digitali. Iar această tehnologie a adus în învățământul avansat anumite schimbări.
Încă de la inventarea manualului, învățământul superior nu a mai fost atât de perturbat. Un campus, o instituţie cu săli de curs nu mai este o parte necesară a educației ( pȃnă acum cȃteva luni, doar a educaţiei universitare). Tot ce are nevoie un elev sau un student este un computer, o conexiune la internet și timp.
Învățarea online a început prin oferirea unui singur curs de tehnologie, iar IT și alte cursuri legate de tehnologie domină încă astăzi cursurile disponibile online. De fapt, aceste platforme erau oferite de multe universități la nivel înalt și de multe instituţii de învățământ la acest moment și rămȃn o opțiune excelentă pentru persoanele al căror angajator nu oferă ca organizaţie, oportunități de dezvoltare profesională.
Având în vedere conexiunea aparent naturală între cursurile IT și învățarea online, orice potențial elev în tehnologie care dorește să-și continue educația trebuie să ia în considerare dacă un cadru tradițional de clasă ȋl poate impacta la fel de puternic ca mediul digital cu care s-au obișnuit professional. Dimpotrivă, la elevii din şcolile primare şi gimnaziale, problemele pot fi exact ȋn sensul opus, ȋn special datorită particularităţii prin care orele de clasă şi şcoala oferă oportunităţi de mişcare, implicare activă:  este, deci, un program de învățare online potrivit pentru toată lumea? Un program de învățare tradițional ar putea rămȃne, de fapt, mai bun?

 

Astfel, mulţi programatori, formatori şi cadre didactice au ȋnceput să se gȃndească şi să acţioneze ȋn sensul de a crea oportunități de mişcare  elevilor sau de educație fizică în învățarea online.

Dacă elevii sunt obişnuiţi, de la vȃrste mici, să facă periodic mişcare integrate ȋn activitatea de ȋnvăţare, studiile arată că acest obicei devine o rutină şi activism şi la vȃrsta adultă .
După ani de minute – zilnic şi constant aplicate - de mişcare, mişcarea poate deveni parte din rutina săptămânală - cel puțin o dată pe săptămână adultul va face efortul să facă sport, să alerge, etc., dacă acest obicei a fost dezvoltat devreme, deoarece şi-a construit abilitatea de a face lucruri ce ţin de sănătate, cum ar fi: să se miște, să alerge,  să se plimbe cu bicicleta în parc,  și să asculte şi să cânte muzică.
         De aceea, atunci când vorbim despre extinderea posibilităților de învățare online, ca mine, te-ai putea întreba unde se vor ȋncadra aceste activităţi, ţinȃnd cont şi de faptul că obezitatea din copilărie este în creștere.

 Ne punem ȋntrebarea:  elevii care urmează cursuri online vor fi mai predispuși la probleme de sănătate asociate cu lipsa exercițiilor fizice și a dietei?
Există mai multe alegeri de care elvii trebuie făcuţi conştienţi:

- să participle la lecţii săptămȃnale ţinute pe platforme online, unde toţo elevii fac mişcare

- să ȋşi aleagă un sport şi să-l  practice personal, de pe CD-uri, tutoriale, clipuri şi formate video, etc.

Elevii ,,digitali” urmăresc, de asemenea, activități suplimentare, precum sporturi organizate online, cursuri despre nutriţie, postura, etc.
Dar cum pot fi responsabilizaţi elevii pentru implicarea ȋn cursurile de educație fizică atunci când orele sunt online?
Unii formatori şi cadre didactice – ca şi antrenorii din sporturile de performanţă -  îi țin pe elevi şi pe  studenți responsabili pentru progresele lor prin apeluri telefonice lunare cu părinții și elevii, precum și prin„ evaluări bazate pe discuții ”.

                                 qual2020apr XC17

                                           Sursa: https://elearningindustry.com/online-personal-training-future-fitness
Pe măsură ce școlile continuă să fie implicate online, aceste instituţii pot aborda această problemă oferind videoclipuri și jocuri interactive care inspiră scurte explozii de activitate fizică, care s-au dovedit că au un impact pozitiv asupra sănătății, cogniției și învățării.

 

Practicarea ȋnvăţării şi mişcării online poate beneficia de identificarea a șase lecții de educație din anumite programe tip aplicatii pe telefon, care monitorizează activitatea fizică a persoanei:

- Feedback constant în formate ușor de înțeles
- Nu alege obiectivele pentru persoană ci ȋȋ dă posibilitatea să le personalizeze.
- Sugerează obiective prin recompensarea anumitor realizări
- Nu spune persoanei cum să facă, ori când unde să facă, face sugestii şi alternative şi atȃt
- Sistemul online facilitează grupurile de interese commune pentru utilizatori
- Sistemul online are un spațiu încorporat pentru jurnalizare, făcȃnd facilă auto-monitorizarea.

Utilizarea tehnologiei în educația fizică nu este o idee nouă. Dar când vine vorba de evaluarea stării de bine a elevilor şi studenții care sunt înscriși în școlile majoritare online, cum putem să ne asigurăm că sănătatea lor nu este compromisă de lipsa lor de implicare şi responsabilitate în exercitarea mişcării fizice atȃt de necesară zilnic sănătăţii?
Există valoare în fitness şi educaţie fizică, ȋnsă şcolile şi organizaţiile au nevoie să le crească valoarea ȋn ochii şi ȋn minţile elevilor şi a angajaţilor lor prin campanii de informare, de motivare, recompense, valorizare, premiere, etc.

 

 Valoarea mişcării, a educaţiei fizice şi a fitnes-ului, în esența sa, este cu adevărat legată de capacitatea de a rămâne în viață. Este un lucru evolutive şi adaptative, dacă ne punem ȋntrebări cum ar fi: am ocazia să trăiesc o altă zi și să fac lucruri frumoase în altă zi? pot fi profesor în altă zi?
Elevii noștri merită să învețe, să rezolve problemele cuprinzătoare ale lumii noastre cu cunoștințe și experiență, iar acest lucru depinde adesea de capacitatea lor fizică. Pare simplu, ȋnsă,  în timp ce urmărim evoluţii nefaste precum obezitatea din copilărie, ȋnţelegem că nu am făcut suficient pentru a sprijini tinerii să găsească valoare în condiții de mişcare, sport şi firness, aşacum ar fi trebuit.
În calitate de educatori sau/şi inteligenți, trebuie să fim implicați informați, intenționali și inspirați pentru a sprijini elevii în găsirea de valoare în condiții de activism şi sport. Și în calitate de educatori, trebuie să facem tot ce putem pentru a iniţia şi menține programe care educă elevii despre sănătatea lor. Cum se realizează acest lucru, indiferent de instrumente fizice sau online, trebuie să fie determinat de elev ȋn baza  programelor care ȋi sunt oferite şi cu care lucrează.

                           BIBLIOGRAFIE SI RESURSE WEB

 

·         https://activityjapan.com/feature/virtual-tours-and-activities-to-try-at-home/        

·         https://elearningindustry.com/online-personal-training-future-fitness

 

·         https://elearningindustry.com/5-advantages-of-online-learning-education-without-leaving-home