Pentru asigurarea securității și a siguranței elevilor în incinta și în perimetrul unității școlare
Cadrul legal:
· PROTOCOL 9647/08.07.2013 privind pregătirea în domeniul situației de urgență a copiilor, elevilor și studenților în învățământul național preuniversitar și superior semnat MAI – MEN
· Legea nr.29/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 35/2007 privind creșterea siguranței în unitățile de învățământ
· Legea nr. 35/2007 privind creșterea siguranței în unitățile de învățământ;
· Legea nr. 333/2003 – Republicată 2014, privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor;
· Legea nr. 61/1991- republicată 2014, pentru Sancționarea faptelor și încălcarea unor norme de conviețuire socială, a ordinii și liniștii publice;
· Ordonanța 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor;
· O.U.G. 99/2000 privind măsurile ce pot fi aplicate în perioadele cu temperaturi extreme pentru protecția pers. încadrate în muncă;
· Hotărârea 128/1994 privind unele măsuri pentru asigurarea condițiilor de dezvoltare fizică și morală a elevilor;
· Planul de pază al unității școlare
· Procedura operațională privind asigurarea securității
Nr. Crt. |
Obiective generale |
Obiective specifice |
Măsuri/ acțiuni |
Responsabil |
termen |
Indicatori de realizare |
1. |
Diagnoza stării de siguranță a unității școlare |
Identificarea problemelor cu care se confruntă unitatea
Crearea premiselor asigurării siguranței elevilor |
1.Identificarea resurselor financiare și materiale pentru securizarea clădirilor unităților de învățământ. 2.Reactualizarea condițiilor de acces în școală a profesorilor, elevilor și vizitatorilor. 3. Realizarea unei evidențe clare pe clase și elevi a stării disciplinare. 4.Asigurarea funcționalității comisiilor mixte școală-poliție de proximitate și realizarea de acțiuni comune de prevenire a faptelor ce pun în pericol elevii și zonele limitrofe acesteia. 5.Elaborarea unui sistem de monitorizare a intrării persoanelor străine în școală prin personalul școlii. 6.Instruirea personalului unității de învățământ pentru a închide porțile în afara perioadei de derulare a cursurilor. 7.Actualizare regulamentului de ordine interioară |
Director/ contabil
Comisie SCMI
Resp Comisiei diriginților
Consilier educativ
Director
Director
Comisie ROI |
Sept. 2018
Sept. 2018
Permanent
Permanent
Permanent
Permanent
Octombrie 2018 |
Analiza de nevoi
Revizuirea procedurii
Centralizator disciplină
Protocol de colaborare
Registru de acces în școală
Procese-verbale
ROI |
2. |
Asigurarea pazei unității de învățământ |
Creșterea siguranței și a securității elevilor în incinta școlii
Creșterea gradului de informare și aplicare a prevederilor și reglementărilor legale |
1.Asigurarea pazei unității prin personalul propriu în timpul desfășurării programului școlar. 2. Afișarea la loc vizibil la intare și în clasele de elevi a numărului de telefon al organelor de poliție la care se poate apela în caz de nevoie. 3. Reglementarea prin procedură internă a accesului în unitate. 4. Informarea elevilor și personalului asupra conținutului procedurii, aplicarea procedurii |
Director
Coordonator CEAC
Director
Profesori diriginți/director |
Sept.2018
Sept. 2018
Sept.
Oct. 2018 |
PV de instruire
Afișe
Procedură elaborată
PV instruire |
3. |
Reglementarea accesului în școală |
Asigurarea siguranței elevilor și a cadrelor didactice |
1.Accesul elevilor în unitatea de înv.se face în conformitate cu ROFUI și a procedurii de acces în școală pe baza carnetului de elev. 2. Legitimarea persoanelor care solicită acces în școală. 3. Interzicerea accesului persoanelor turbulente în școală, a celor aflate sub influența alcoolului, a celor care au intenția de a deranjaordinea și disciplina în instituția școlară |
Prof. de serviciu, personal de pază
Personal de pază/ profesor de serviciu |
Permanent
permanent |
ROFUI
Procedură de acces
ROFUI |
4. |
Organizarea activității structurilor responsabile cu asigurarea securității și siguranței elevilor în incinta și în perimetrul școlii
|
Crearea condițiilor funcționării în unitate a comisiilor specifice Asigurarea resurselor necesare funcționării strucurilor specifice asigurării securității și siguranței elevilor Educarea elevilor pentru producerea comportamentelor adecvate în situații de urgență Cunoașterea și aplicarea legislației, cu precădere a Legii nr. 35/ 2.03.2007, cu modificările și completările ulterioare și a reglementărilor în vigoare ale MEN |
1.Numirea prin decizie a comisiilor care asigură securitatea și siguranța elevilor în unitatea școlară; comisia pentru prevenirea violenței în mediul școlar, comisia pentru sănătate și securitate în muncă, comisia pentru prevenirea și stingerea incendiilor, comisia pentru protecție și apărare civilă 2.Consiliere pentru organizarea și planificarea activității comisiilor care asigură securitatea și siguranța elevilor în unitatea școlară. 3.Furnizarea de consumabile și suport logistic în vederea multiplicării documentației necesare instruirii și informării elevilor privind reglementările în vigoare. 4. Instruirea elevilor pentru cunoașterea reglementărilor în vigoare și a modului de comportare în timpul cataclismelor naturale, seisme, incendii etc. 5.Realizarea exercițiilor de alarmare specifice protecției civile și pentru prevenirea și stingerea incendiilor. 6. Actualizarea ROFUI- securitatea și siguranța elevilor. 7.Prelucrarea în șediță CP a Legii 35/2007 privind siguranța în unitățile de înv. și a programului de măsuri. 8. Popularizarea prevederillor Legii nr. 35/2007 și a prevederilor ROFUI. 9. Afișarea la loc vizibil a regulilor de acces în școală. 10. Respectarea calendarului acțiunilor obligatorii stabilite de MEN/DGMP privind creșterea siguranței în unitătile de invățământ |
Director
PV intruniri Director
Contabilitate Responsabili comisii
Profesori Diriginți
Resp. Comisii de Specialitate
Comisia de actualizare Directorul
Responsabili comisii de specialitate
|
Sept.2018
Permanent
Permanent
Bisemestrial
Semestrial
Anual
Oct. 2018
Octombrie
permanent |
Decizii
Documente multiplicate
PV instruire
PV exercitii si alarme
ROFUI
PV sedinta
Afisaj
Cf calendarului |
5. |
Asigurarea serviciului pe școală |
Organizarea serviciului pe școală |
1.Întocmirea graficului profesorilor de serviciu și sectoarele de responsabilitate 2.Anunțarea profesorilor asupra desfășurării programului de serviciu pe școală. 3. Stabilirea atribuțiilor profesorului de serviciu și informarea cadrelor didactice asupra obligativității îndeplinirii acestora. 4.Afișarea la loc vizibil a atribuțiilor profesorului de serviciu. 5.Aplicarea procedurilor interne ce reglementează accesul în unitate, desfășurarea serviciului pe școală. 6.Încheierea procesului verbal la sfârșitul programului de către prof. de serviciu. |
Director
Serviciu secretariat
Director
Serviciu secretariat
Prof.de serviciu
Profesor de serviciu |
Lunar
Săptămânal
Anual/săpt.
Semestrial
Permanent
zilnic |
Grafic profesor de serviciu pe școală
Fișa de înștiințare semnată
ROFUI
Atribuții afișate
Respectarea procedurilor
Caiet de PV |
6. |
Instruirea elevilor și personalului pe teme de protecție și prevenirea situațiilor de risc |
Instruirea elevilor privind regulile de conduită în incinta și în perimetrul unității |
1.Prelucrarea la orele de dirigenție a ROFUIP, ROFUI, a normelor de conduită în incinta unității, a regulilor de circulație. 2. Prelucrarea la orele de specialitate a normelor de protecția muncii în școală, pe terenul de sport, la bibliotecă. 3. Afișarea, la loc vizibil, a normelor de protecția muncii în sălile de clasă. |
Profesori Diriginți
Prof. de specialitate
Diriginții/ prof. de specialitate |
Octombrie
Septembrie și de câte ori este necesar
semestrial |
PV instruire
PV instruire
Afise |
7. |
Asigurarea școlarizării, frecvenței și stării disciplinare adecvate |
Monitorizarea frecvenței elevilor Monitorizarea stării disciplinare Creșterea eficienței activității manageriale în domeniul activității de prevenire a degradării stării disciplinare Analizarea situației în unitatea de învățământ în ceea ce privește ”săvârșirea de acte antisociale” |
1.Verificarea ritmică a participării la cursuri a elevilor, completarea graficului de frecvență pe clase și unitate, depistarea elevilor cu frecvență slabă sau tendință de abandon. 2.Consemnarea în registru a elevilor care întârzie. 3.Depistarea cauzelor care generează fenomenul de absenteism și inițierea de măsuri urgente. 4.Intensificarea și eficientizarea colaborării școlii cu familiile elevilor. 5.Aplicarea măsurilor disciplinare prevăzute în regulament. 6.Verificarea ținutei elevilor. 7.Consemnarea abaterilor disciplinare de către profesorii diriginți și învățători. 8.Verificarea nivelului calitativ de prevenire a degradării stării Disciplinare la care se desfășoară activitățile educative. 9.Punerea în aplicare a deciziilor menite să eficientizeze procesul instructiv-educativ (sancționarea abaterilor). 10.Organizarea unor schimburi de experiență interactivă cu directorii, consilierii educativi și diriginții din alte unități școlare de același profil pe teme ce abordează starea disciplinară și respectarea regulamentelor. 11.Consilierea individuală și de grup pentru elevii care comit acte de indisciplină în timpul orelor. 12.Activarea consiliului școlar al elevilor în semnalarea unor situații de amenințare a siguranței în școală. 13.Efectuarea periodică de analize în școpul cunoașterii situației reale a actelor de violență comise în zona unității școlare. 14.Elaborarea de materiale de susținere (pliante, broșuri afișe). 15.Optimizarea colaborării cu mass-media locală și realizarea unor activități comune destinate susținerii și influențării pozitive a comportamentului elevilor și a membrilor comunității
|
Profesorii Diriginții
Profesor de serviciu Profesori diriginți
Diriginții Invățătorii
Consiliile claselor
Profesorii diriginți Diriginții Invățătorii
Director
Director
ISJ, conducerea scolii
Dirigintii
Resp. dirigintilor
Responsabil CSE
Consilier educativ
Consilier educativ |
Permanent
Permanent
Când este cazul
Permanent
De câte ori este cazul Permanent De câte ori este cazul
Permanent
Permanent
Annual
De câte ori este cazul
Octombrie 2018
Trimestrial
Ianuarie 2019
Permanent |
Registru absențe
Cataloage
Centralizatoare lunare
Centralizatoare săptămânale
PV consiliere părinți PV consilii clase Referate
Fișa de asistență
Note scazute la purtare
PV
PV activitati
Rapoarte
Rapoarte
Materiale
Intalniri organizate |
8. |
Prevenirea violenței în mediul școlar; |
Pregătirea antiinfracțională și antivictimală a elevilor în vederea adoptării unui comportament bazat pe respectarea normelor de conviețuire socială
|
1.Comunicarea cu polițiștii implicați astfel încât să poată desfășura activități educativ- preventive în școală. 2.Organizarea de întâlniri cu elevii în scopul identificării problemelor cu care se confruntă și găsirii mijloacelor adecvate de soluționare. 3.Prezentarea unor teme cu caracter educativ-preventiv referitoare la siguranța personală și la consecințele săvârșirii de infracțiuni. 4.Analizarea unor cazuri concrete cu victime și/sau autori elevi. |
Directorul Profesorii Învățătorii Diriginții Invitați |
Octombrie 2018 De câte ori este cazul bisemestrial |
Protocol de colaborare
Activități organizate
PV întâlniri |
|
|
Crearea unui sistem de comunicare reală și eficientă între școală, autoritățile publice locale și familie pentru identificarea, monitorizarea și prevenirea faptelor antisociale prin implicarea tuturor factorilor educaționali |
1.Solicitarea către parteneri de desemnare a unor reprezentanți pentru fiecare unitate de învățământ, care să monitorizeze cazurile de violență sau alte fapte antisociale săvârșite în incinta școlii sau în vecinătatea ei. 2.Identificarea măsurilor concrete care se impun în vederea prevenirii unor astfel de fapte, stabilirea unui sistem de comunicare în vederea intervenției rapide pentru aplanarea sau soluționarea stărilor conflictuale ori actelor de violență. 3.Solicitarea de sprijin de specialitate organelor abilitate din partea conducerii școlii pentru asigurarea pazei, în concordanță cu Legea nr. 333/2003. 4. Participarea periodică a ofițerilor de prevenire și a polițiștilor de proximitate la ședințele cu părințăă, în unitatea noastră. 5. Implicarea, pe bază de voluntariat, a părinților sau altor persoane în derularea unor activități de supraveghere a zonelor școlare pe timpul sosirii și plecării elevilor de la program. 6.Organizarea, în colaborare cu autoritățile publice locale sau ONG-uri, a unor activități extrașcolare (artistice, sportive, culturale) care să stimuleze spiritul de echipă și comunicarea între tineri și care să constituie alternative educative de petrecere a timpului liber. 7. Identificarea elevilor ai căror părinți (unul sau ambii) sunt în străinătate cu diverse scopuri, găsirea modalităților de ajutorare, supraveghere, îngrijire și pregătire antivictimală. 8. Identificarea familiilor în cadrul cărora minorii sunt supuși la abuzuri și luarea măsurilor care se impun |
Director
Comisia de prevenire a violenței
Director
Poliția locală Inv./ diriginții
Voluntari
Consilier educative
Inv./. Diriginți
Inv./. Diriginți |
Octombrie
Octombrie
Octombrie 2018
Lunar
De cate ori este posibil
Activitati organizate lunar
Annual
De cate ori este cazul |
Solicitari scrise
Procedura elaborate
Solicitare scrisa
PV activitati organizate
Activitati
Centralizator |
9. |
Asigurarea siguranței, securității și sănătății elevilor |
Punerea în aplicare a sistemului cadru de asigurare a protecției unității școlare, a siguranței elevilor și a personalului didactic |
1.Întocmirea unui plan de măsuri pentru remedierea deficiențelor constatate. 2.Monitorizarea aplicării măsurilor prevăzute în planul de măsuri. 3.Evaluarea modului de asigurare a siguranței și sănătății elevilor în cursul anului școlar. |
Director
Director
Comisia de prevenire a violenței |
Anual
Permanent
semestrial |
Plan elaborat
Documente de monitorizare
Raport |