1. DOMENIUL FUNCŢIONAL: CURRICULUM

Obiective:

1)     Cunoaşterea şi aplicarea documentelor de politică educaţională şi a finalităţilor la nivel primar, gimnazial şi liceal;

2)     Adecvarea ofertei educaţionale a şcolii la finalităţile formulate în Planul de dezvoltare instituţională 2016 - 2020, revizuite anual.

3)     Aplicarea corespunzătoare a planurilor cadru şi a programelor şcolare în vigoase și creșterea calității procesului de predare-învățare-evaluare la nivelul fiecărei catedre

4)     Analiza strategiilor de evaluare şi a concordanţei între evaluările elevilor şi cerinţele curriculum-ului naţional;

5)     Elaborarea unor instrumente de evaluare a activităţii instituţiei, conform cerinţelor ARACIP;

6)     Asigurarea calităţii procesului didactic (predare -învăţare-evaluare) pentru dezvoltarea competenţelor;

7)     Stabilirea ofertei curriculare în funcţie de nevoile specifice comunităţii locale, personalizarea ofertei educaţionale la nivel instituţional.

 

Activităţi

Resurse materiale

Responsabilităţi

Termene

Indicatori de performanţă

Elaborarea ofertei educaționale la nivelul unității de învățământ pentru fiecare clasă, avizarea acesteia de CP și aprobarea în CA

Centralizator opțiuni CDS elevi și părinți

Pachete CDS

Procese-verbale comisii metodice

Comisia de curriculum

Responsabilii de comisii metodice/catedre

Cadre didactice

CA

Ianuarie 2020

Ofertă educațională aprobată și afișată la avizier și pe site-ul unității

Actualizarea componenţelor formaţiunilor de studiu

Regulamentul de organizare şi funcţionare al unităţilor de învăţământ;

Liste cu elevi

Director, director adjunct,

Membrii CA

Secretariat

Ianuarie 2020

Formațiuni de studiu aprobate

Elaborarea graficului de desfăşurare a olimpiadelor şcolare – etapa pe școală şi constituirea comisiilor de elaborare a subiectelor pentru olimpiade

Programe de olimpiade

Director, responsabili comisii metodice/ catedre

Ianuarie 2020

Documentele de organizare a olimpiadelor

Elaborarea rapoartelor de analiză la nivelul fiecarei catedre şi compartiment

Date statistice; Dosarele comisiilor metodice;

Responsabilii de comisii metodice/catedre; Responsabilii de compartimente

Februarie 2020

Existenţă în dosarul fiecărei catedre/ comisie metodică/ compartiment a raportului de analiză

Întocmirea raportului asupra activității desfășurate în semestrul I, an şcolar 2019– 2020

Date statistice Raportări comisii metodice și compartimente

Director, director adjunct

Februarie 2020

Existenţa raportului  semestrial asupra activităţii desfăşurate în semestrul I, an şcolar 2019– 2020

Raport semestrial validat în CP și aprobat în CA

Întocmirea planurilor operaţionale pe compartimente

Rapoarte  asupra activităţii desfăşurate în semestrul I

Responsabilii de comisii metodice/catedre; Responsabilii de compartimente; Director, director adjunct

Februarie 2020

Existenţă în dosarul fiecărei catedre /comisie metodică/ compartiment a planului operațional semestrial

Reactualizarea planificărilor calendaristice semestriale (semestrul al II-lea)

Planuri cadru în vigoare;

Planificări

Director; Director adjunct; Responsabilii de comisii; cadre didactice

Februarie 2020

Planificări calendaristice semestriale aprobate

Elaborarea graficului de activitate în laboratoare, săli de sport şi cabinete

Laboratoare de chimie, fizică, biologie, informatică, sală sport

Şefii catedrelor

Februarie 2020

Grafice de folosire a laboratoarelor/ cabinetelor cu grad total de acoperire

Activităţi de îndrumare şi control pentru aplicarea corectă a planului cadru şi programelor şcolare urmărind asigurarea calităţii

Programele şcolare la fiecare disciplina

Director; Director adjunct; Responsabilii de comisii

Permanent

Fişă de asistenţă la ore;

Toate cadrele didactice aplică corect planul cadru

Procese-verbale comisii metodice

Urmărirea traseului educaţional al fiecărui elev care participă la examenele naţionale

Cataloage

Caietul dirigintelui

Diriginţi claselor terminale (VIII, XII)

Lunar

Planuri remediale existente

Informări ale cadrelor didactice

Lectorate cu părinții. Informarea părinților despre rezultatele elevilor, traseu educaţional şi planul remedial care se impune pentru fiecare elev

Rapoarte de analiză; Plan remedial

Diriginţi claselor terminale (VIII, XII); profesorii care predau discipline de examen

Lunar

Procese verbale de lectorate cu părinţii;

Creşterea cu cel puțin 10% a rezultatelor la examenele naţionale față de anul școlar 2018-2019

Programarea orelor de pregătire suplimentară pe discipline şi pe fiecare cadru didactic

Liste elevilor care participă la examenele naţionale; Programele de bacalaureat sau evaluare naţională

Director, director adjunct, şefi de catedră/ comisie metodică

Februarie 2020

Grafice de pregătire suplimentară;

Organizarea simulării examenelor de evaluare naţională şi a examenului de bacalaureat

Logistica necesară; Legislaţia specifică

Director, director adjunct,

Comisii de organizare

Conform calendarului MEC

Catalog cu rezultatele la simulare; Creşterea cu cel puțin 10% a rezultatelor la simulările examenelor naţionale față de anul școlar 2018-2019

Analiza rezultatelor la simulare şi actualizarea eventuală a planului de măsuri

Rezultate la simulare

Procese verbale analiză comisii metodice

Director;

Şefi de catedră/ comisie metodică

La o săptămână de la afişarea rezultatelor

Rapoarte de analiză la nivelul fiecărei catedră şi unitate

Lectoratul cu părinții. Informarea părinților despre rezultatele simulărilor  şi planul remedial care se impune pentru fiecare elev;

Rezultatele la simulările examenelor naţionale

Diriginţi claselor terminale (VIII, XII); profesorii care predau discipline de examen

Aprilie 2020

Procese verbale de la şedinţele cu părinţii; 85% din numărul total de părinți participă la ședințe

Monitorizarea pregătirii elevilor de clasa a VIII-a şi a XII-a pentru examenele naţionale

Rapoarte de analiză; Plan remedial

Diriginţi claselor terminale (VIII, XII); profesorii care predau discipline de examen

Lunar

Portofolii elevi

Liste prezență

Organizarea concursurilor şcolare la nivelul unităţii şcolare

Metodologii, programe, logistică

Director, Director adjunct; membrii comisiilor

Conform calendarelor

Liste elevi participanți (participarea a cel puțin 50% din numărul elevilor din unitate)

Controlul parcurgerii ritmice a programei

Procedura de monitorizare a notării ritmice

Director, director adjunct, Şefi de catedră/ comisie metodică/membri CEAC

Permanent

Fișe monitorizare

Rapoarte

Procese-verbale

Aplicarea descriptorilor de performanta minimali şi maximali la nivelul specific disciplinei

Standarde de evaluare

Şefi de catedră/ comisie metodică

Permanent

Proces-verbale comisii metodice

Evaluarea ofertei educaţionale şi a performanţelor educaţionale pe baza indicatorilor de performanţă stabiliţi în urma diferitelor forme de inspecţie

Oferta educaţională

Director, director adjunct, Membrii CA/membrii CEAC

Permanent

Rapoart de analiză; Rapoarte de inspecţii; Note de control

Folosirea diversificată a instrumentelor de evaluare cu accent pe caracterul preponderent formativ al evaluării.

ROFUIP; Instrumente de evaluare

Toate cadrele didactice

Permanent

Lucrări ale elevilor; Subiecte date la evaluări, portofolii ale elevilor

Desfăşurarea lucrărilor semestriale conform planificărilor iniţiale

Planificări calendaristice; Grafic desfăşurare teze

Director, director adjunct, Responsabili comisii metodice

Conform graficului

Toate cadrele didactice respectă graficul, conform structurii anului şcolar

Coordonarea, monitorizarea şi evaluarea activităţii, în vederea corelării obiectivelor la nivel naţional cu cele stabilite la nivel local, în funcţie de resursele existente în unitate

ROFUIP; Documente de prognoză

Director, director adjunct, Comisia de curriculum, CEAC

Permanent

Corelarea obiectivelor de la nivel local cu cele stabilite la nivel naţional;

Creşterea rezultatelor învăţării cu cel puțin 30% față de anul școlar anterior

Utilizarea programelor informatice şi a mijloacelor moderne pentru activitatea de predare - învăţare - evaluare

Programe

Soft-uri

Auxiliare

Director, director adjunct, Şefi de catedră

Permanent

Proiecte didactice, Fişe de asistenţă la oră; Peste 80% din cadrele didactice folosesc mijloace moderne

Realizarea asistenţelor şi interasistenţelor

Grafic de asistenţe şi inerasistenţe

Director, director adjunct, şefi de comisii metodice/catedră

Permanent

Fișe de asistențe și interasistențe

Organizarea, desfășurarea și monitorizarea activităților din programul național ”Școala altfel”

Documente specifice, logistică,grafic

Directori, coordonator educativ CEAC

Aprilie 2020

Toți elevii și toate cadrele didactice participă; Parteneri educaționali, invitați

Promovarea colaborării în cadrul comisiilor metodice şi pe domenii, acordarea de atenţie opiniilor colegilor de echipă, ţinând seama de observaţiile lor

Responsabilii de arii curriculare

Director, director adjunct

Permanent

Comunicarea interpersonală

Monitorizarea, negocierea şi rezolvarea disfuncţionalităţilor pentru evitarea şi preîntâmpinarea conflictelor majore

Comunicarea intrainstituţională şi interpersonală

Director, director adjunct

Permanent

Rezolvarea conflictelor

Asigurarea unui climat de muncă eficient în folosul elevilor, beneficiari ai sistemului educaţional

Dotări materiale, logistica

Director, director adjunct; cadre didactice

Permanent

Toți elevii beneficiză de climat   adecvat

2. Domeniul funcţional - RESURSE UMANE:

OBIECTIVE:

1)     Valorificarea, valorizarea şi dezvoltarea resurselor umane existente.

2)     Armonizarea ofertei de formare cu nevoile de formare identificate în şcoală.

3)     Identificarea ofertanţilor de formare şi direcţionarea cadrelor didactice către programele de formare utile, cu valoare aplicativă.

4)     Consilierea cadrelor didactice în vederea accesului acestora la proiecte cu finanţare externă, care pot contribui la formarea iniţială şi continuă a acestora.

5)     Diseminarea si aplicarea de către toate cadrele didactice a tuturor documentelor de politica educaționala elaborate de MEN şi ISJ

Activităţi

Resurse materiale

Responsabilităţi

Termene

Indicatori de performanţă

Întocmirea proiectului de incadrare pentru anul scolar 2020- 2021

Planuri cadru, statul de funcţii

Director

Conform termenelor din metodologie

Proiectul de încadrare pentru 2020-2021 elaborat și aprobat

Actualizarea contractelor de muncă. Întocmirea actelor adiţionale

Legislaţie

Secretar șef

Ianuarie 2020

Contracte de muncă. Completarea la zi a tuturor informaţiilor în REVISAL

Realizarea procedurilor de disponibilizare (concediere şi pensionare).

Codul muncii, legea pensiilor

Director, secretar şef

Conform termenelor din legislaţie

Dosare de pensionare, decizii de încetare a contractelor de muncă

Realizarea procedurilor de  pensionare

Codul muncii, lege pensiilor

Director, secretar şef

Conform termenelor din legislaţie

Dosare de pensionare, decizii de încetare a contractelor de muncă

Realizarea procedurilor de ocupare a posturilor şi catedrelor vacante pentru personalul din subordine – conform criteriilor naţionale locale şi proprii

Metodologie mobilitate

Director, Secretar şef

Conform grafic de mobilitate

Fişa de încadrare;

Realizarea tuturor procedurilor necesare

Transmiterea către inspectoratul şcolar a documentelor legate de încadrarea cu personal

Logistică

Director, Secretar şef

Conform termenelor din legislaţie

Transmiterea tututor situaţiilor conform termenelor

Realizarea graficului profesorilor de serviciu pe şcoală şi monitorizarea respectării lui

Orar

Comisie realizare grafic serviciu

Ianuarie 2020

Permanent

Graficul profesorilor de servciciu, condica de prezenţă cadre didactice

Completarea/actualizarea SIIIR

Logistică; Baza de date existentă Metodologii

Director Responsabil SIIIR

Permanent

Extrase din SIIIR;

100% actualizare date SIIIR

Evaluarea personalului nedidactic pe baza fişei de evaluare

Fişe de evaluare, rapoarte, logistică

Membrii Consiliului de administraţie

Ianuarie 2020

Transmiterea înstiinţărilor privind calificativele acordate către tot personalul

Rezolvarea contestaţiilor privind acordarea calificativelor anuale

Fişe de evaluare, cereri de contestare

Membrii Consiliului profesoral

Ianuarie 2020

Contestații rezolvate

Asigurarea asistenţei sanitare şi a protecţiei muncii

Cabinet medical Documentaţia SSM, PSI

Responsabil comisia SSM şi PSI

Permanent

Bilanţul comsiilor SSM şi PSI; Toți elevii și întreg personalul școlii beneficiază de asigurarea condiţiilor de sănătate şi de securitate

Înscrierea profesorilor la cursuri de formare/ perfecţionare

Ofertele de formare

Responsabilul cu formarea continua, CEAC

Permanent

Creșterea numărului de participanți la cursuri de formare

Monitorizarea participării la cursuri de perfecţionare a personalului didactic

Reglementări in vigoare, logistică

Director, director adjunct, responsabil comisie perfecţionare

Semestrial

Machete comisie perfecționare, CEAC actualizate

Monitorizarea activităţii cadrelor didactice prin asistente la ora şi interasistenţe

Grafic de asistenţă

Director, director adjunct, responsabili comisii metodice

Permanent

Fişe de asistenţă;

Toate cadrele didactice vor fi asistate la cel puțin 2 ore/semestru

Participarea cadrelor didactice la acţiuni/ consfătuiri metodice /cercuri pedagogice

Profesori Comunicare

Grafic cercuri pedagogice

Responsabilii comisiilor metodice

Semestrial

Statistica participării

Lecţii  demonstrative, asistenţe mai ales în cazul cadrelor didactice debutante, în vederea consilierii acestora

Grafic de asistenţe; Plan managerial comisii metodice

Director, director adjunct; Responsabili comisii metodice

Conform grafic

Fişe de asistenţă; Procese-verbale; Realizarea a cel puţin unei lecţii demonstrative la nivelul ficărei catedre pe semestru

Stimularea, prin mijloace materiale şi morale, a formării şi dezvoltării profesionale

Buget

Director, director adjunct, membrii CA

Permanent

Existenţa în buget a unei sume pentru formare profesională

Realizarea unui sistem intern de comunicare rapid, eficient şi transparent

Logistică

Procedură comunicare

Director, director adjunct

Permanent

Comunicare eficientă

Încurajarea unei culturi organizaţionale care stimulează comunicarea deschisă participarea şi inovaţia

Logistică

legislație

Director, director adjunct

Permanent

Implicarea cadrelor în activitatea organizaţiei

Rezolvarea cu discreţie şi abilitate a diferitelor situaţii conflictuale care pot apărea între cadrele didactice, între elevi şi profesori, între profesori şi părinţi, în scopul asigurării unui climat de muncă eficient

Comunicare interpersonală

Consiliul de administraţie, comisia paritară

Permanent

Rezolvarea tuturor  situaţiilor apărute, conform legislaţiei în vigoare

Arhivarea şi păstrarea documentelor oficiale privind personalul unităţii şcolare

Dosarele de personal

Director, director adjunct; Secretar

Permanent

Fişe de arhivare; Arhivarea tuturor dosarelor de personal

Evaluarea implementarii sistemului de control intern managerial

Chestionare evaluare, fișe sintetice evaluare, procese-verbale SCIm

Directori, comisie SCMI

Februarie 2020

Raport asupra stadiului de implementare a sistemului de control intern manageriale elaborat și transmis către UAT

Susținerea prevenirii și combaterii corupției la nivelul instituției, promovării integrității, a liberului acces al cetățenilor la informațiile de interes public și a transparenței  procesului decizional

Strategia Națională Anticorupție

Directori, comisie anticorupție, comisie etică

Permanent

Plan managerial comisie anticorupție elaborat și implementat

3. Domeniul funcţional - RESURSE FINANCIARE ŞI MATERIALE

OBIECTIVE:

          1.Valorificarea şi dezvoltarea resurselor materiale şi financiare existente .

                      2.Modernizarea infrastructurii şcolare.

  3.Reglementarea parteneriatului dintre şcoală şi autoritatea locală în domeniul conducerii şi finanţării învăţământului.

                    4. Diversificarea surselor de finanţare prin atragerea unor sponsori

Activităţi

Resurse materiale

Responsabilităţi

Termene

Indicatori de performanţă

Identificarea surselor extrabugetare de finanţare.

Spaţii disponibile

Director, director adjunct;  contabil, administrator

Permanent

Venituri extrabugetare

Prelungirea contractelor de închiriere

Contracte de închiriere

Director, contabil, membrii CA

Ianuarie 2020

Acte adiţionale la contractele de închiriere

Centralizarea datelor privind acordarea burselor şcolare

Legislaţie Logistică

Director, director adjunct, Secretar, contabil, comisie burse

Februarie 2020

State de plată pentru burse

Liste beneficiari

Asigurarea condiţiilor necesare privind iluminatul, încălzirea, alimentarea cu apă, canalizarea şi paza

Buget

Director, director adjunct;  contabil, administrator

Permanent

Asigurarea plăţii facturilor pentru utilităţi la termen

Evaluarea realizării planului de achiziţii şi a utilizării fondurilor extrabugetare

Plan de achiziţie, legislaţie

Director, director adjunct, contabil șef

Februarie 2020

Bilanţ contabil, note de recepţie

Arhivarea şi păstrarea documentelor financiare oficiale

Legislație

Director, director adjunct, contabil șef

Permanent

Note de arhivare, repectarea legislaţiei

Asigurarea transparenţei elaborării şi execuţiei bugetare

Buget

Director, contabil șef

Permanent

Bilanţ contabil

Asigurarea colaborării între serviciile: secretariat şi contabiliatte, la realizarea unor situaţii financiar-contabile dependente de normele didactice, încadrare

Legislație

Documente compartimente

Director, compartiment contabilitate, compartiment secretariat

Permanent

Realizarea documentelor

4. Domeniul funcţional-DEZVOLTARE ŞI RELAŢII COMUNITARE

OBIECTIVE:

1.         Dezvoltarea parteneriatelor şcolii cu instituţii comunitare

            2.         Promovarea imaginii școlii în comunitate.

3.         Prezentarea unor exemple de bună practică referitoare la proiecte de cooperare.

4.         Acordarea de consultanţă în vederea conceperii de proiecte de cooperare europeană.

5.         Derularea unor proiecte educaţionale în colaborare cu parteneri la nivel judeţean - naţional

Activităţi

Resurse materiale

Responsabilităţi

Termene

Indicatori de performanţă

Implicare a părinţilor şi a comunităţii locale în viaţa şcolii

Asociaţia părinţilor

Director, director adjunct, Consilier educativ;

Permanent

Particpare reprezentanţilor părinţilor la sedinţele CA şi ale consiliilor claselor

Organizarea şedinţelor cu părinţii, ori de câte ori este cazul şi informarea corectă a acestora despre situaţia şcolară şi frecvenţa copiilor lor

Comitetele de părinţi

Consilier educativ; diriginţi

Lunar

Procese verbale de la şedinţele cu părinţii;

Participarea a cel puţin 60%  din părinţi la şedinţe

Organizarea de acţiuni exstraşcolare (simpozioane, serbări, excursii, baluri, cercuri de muzică vocală și dansuri)

Logistică; procedura de organizare a activităţilor educative; plan managerial consilier educativ

Consilier educativ; diriginţi

Permanent

Creşterea numărului de activităţi extraşcolare cu cel puţin 25%;

Organizarea de programe interactive pe probleme ale elevilor, cu participarea profesorilor, părinţilor, primăriei, bisericii, poliţiei, a cadrelor sanitare

Logistică

Director, director adjunct, Consilier educativ

Cel puţin unul pe lună

Creşterea numărului de elevi împlicaţi în activităţi

Editarea de reviste şcolare

Logistică

Director, director adjunct,comitet de redacţie

Semestrial

Reviste editate

Stabilirea unei mai bune colaborări cu agenţii Poliţiei comunitare şi cu poliţistul de proximitate

Procedura de prevenire a violenţei în spațiul școlar, Plan de asigurare a securității, dosar comisie violență

Director, director adjunct, Consilier educativ

Lunar

Creşterea numărului orelor de dirigenţie la care participă poliţistul de proximitate cu cel puţin 30%

Identificarea nevoilor de educație ale comunității locale și a posibilităților de satisfacere a acestora; realizarea proiectelor în parteneriat şcoala- comunitate în folosul ambelor părți

Reglementări legale, logistică

Director, director adjunct, Consilier educativ

Permanent

Realizarea unui număr de cel puţin 20 proiecte de parteneriat

Fluidizarea fluxului informaţional între  unitatea școlară și comunitatea locală prin redactarea de materiale informative periodice, în formă tipărită sau electronică

Date statistice, logistică

Director, director adjunct, Consilier educativ

Permanent

Transmitera tuturor informaţiilor elocvente către comunitatea locală

Eficientizarea colaborării  cu Asociaţia părinţilor

Asociaţia părinţilor

Director, director adjunct, Consiliu de administrație

Permanent

Cel puțin 80% din numărul părinților se  implică activ în viața școlii

Facilitarea de către echipa managerială, a participarii reprezentaţilor primăriei, a consiliului local, a părinţilor şi a elevilor la toate deciziile ce privesc funcţionarea şcolii.

Reglementări legale, logistică

Director, director adjunct

Permanent

100% participare