1. DOMENIUL FUNCŢIONAL: CURRICULUM
Obiective:
1) Cunoaşterea şi aplicarea documentelor de politică educaţională şi a finalităţilor la nivel primar, gimnazial şi liceal;
2) Adecvarea ofertei educaţionale a şcolii la finalităţile formulate în Planul de dezvoltare instituţională 2016 - 2020, revizuite anual.
3) Aplicarea corespunzătoare a planurilor cadru şi a programelor şcolare în vigoase și creșterea calității procesului de predare-învățare-evaluare la nivelul fiecărei catedre
4) Analiza strategiilor de evaluare şi a concordanţei între evaluările elevilor şi cerinţele curriculum-ului naţional;
5) Elaborarea unor instrumente de evaluare a activităţii instituţiei, conform cerinţelor ARACIP;
6) Asigurarea calităţii procesului didactic (predare -învăţare-evaluare) pentru dezvoltarea competenţelor;
7) Stabilirea ofertei curriculare în funcţie de nevoile specifice comunităţii locale, personalizarea ofertei educaţionale la nivel instituţional.
Activităţi |
Resurse materiale |
Responsabilităţi |
Termene |
Indicatori de performanţă |
Elaborarea ofertei educaționale la nivelul unității de învățământ pentru fiecare clasă, avizarea acesteia de CP și aprobarea în CA |
Centralizator opțiuni CDS elevi și părinți Pachete CDS Procese-verbale comisii metodice |
Comisia de curriculum Responsabilii de comisii metodice/catedre Cadre didactice CA |
Ianuarie 2020 |
Ofertă educațională aprobată și afișată la avizier și pe site-ul unității |
Actualizarea componenţelor formaţiunilor de studiu |
Regulamentul de organizare şi funcţionare al unităţilor de învăţământ; Liste cu elevi |
Director, director adjunct, Membrii CA Secretariat |
Ianuarie 2020 |
Formațiuni de studiu aprobate |
Elaborarea graficului de desfăşurare a olimpiadelor şcolare – etapa pe școală şi constituirea comisiilor de elaborare a subiectelor pentru olimpiade |
Programe de olimpiade |
Director, responsabili comisii metodice/ catedre |
Ianuarie 2020 |
Documentele de organizare a olimpiadelor |
Elaborarea rapoartelor de analiză la nivelul fiecarei catedre şi compartiment |
Date statistice; Dosarele comisiilor metodice; |
Responsabilii de comisii metodice/catedre; Responsabilii de compartimente |
Februarie 2020 |
Existenţă în dosarul fiecărei catedre/ comisie metodică/ compartiment a raportului de analiză |
Întocmirea raportului asupra activității desfășurate în semestrul I, an şcolar 2019– 2020 |
Date statistice Raportări comisii metodice și compartimente |
Director, director adjunct |
Februarie 2020 |
Existenţa raportului semestrial asupra activităţii desfăşurate în semestrul I, an şcolar 2019– 2020 Raport semestrial validat în CP și aprobat în CA |
Întocmirea planurilor operaţionale pe compartimente |
Rapoarte asupra activităţii desfăşurate în semestrul I
|
Responsabilii de comisii metodice/catedre; Responsabilii de compartimente; Director, director adjunct |
Februarie 2020 |
Existenţă în dosarul fiecărei catedre /comisie metodică/ compartiment a planului operațional semestrial
|
Reactualizarea planificărilor calendaristice semestriale (semestrul al II-lea) |
Planuri cadru în vigoare; Planificări |
Director; Director adjunct; Responsabilii de comisii; cadre didactice |
Februarie 2020 |
Planificări calendaristice semestriale aprobate |
Elaborarea graficului de activitate în laboratoare, săli de sport şi cabinete |
Laboratoare de chimie, fizică, biologie, informatică, sală sport |
Şefii catedrelor |
Februarie 2020 |
Grafice de folosire a laboratoarelor/ cabinetelor cu grad total de acoperire |
Activităţi de îndrumare şi control pentru aplicarea corectă a planului cadru şi programelor şcolare urmărind asigurarea calităţii |
Programele şcolare la fiecare disciplina |
Director; Director adjunct; Responsabilii de comisii |
Permanent |
Fişă de asistenţă la ore; Toate cadrele didactice aplică corect planul cadru Procese-verbale comisii metodice |
Urmărirea traseului educaţional al fiecărui elev care participă la examenele naţionale |
Cataloage Caietul dirigintelui |
Diriginţi claselor terminale (VIII, XII) |
Lunar |
Planuri remediale existente Informări ale cadrelor didactice |
Lectorate cu părinții. Informarea părinților despre rezultatele elevilor, traseu educaţional şi planul remedial care se impune pentru fiecare elev |
Rapoarte de analiză; Plan remedial |
Diriginţi claselor terminale (VIII, XII); profesorii care predau discipline de examen |
Lunar |
Procese verbale de lectorate cu părinţii; Creşterea cu cel puțin 10% a rezultatelor la examenele naţionale față de anul școlar 2018-2019 |
Programarea orelor de pregătire suplimentară pe discipline şi pe fiecare cadru didactic |
Liste elevilor care participă la examenele naţionale; Programele de bacalaureat sau evaluare naţională |
Director, director adjunct, şefi de catedră/ comisie metodică |
Februarie 2020 |
Grafice de pregătire suplimentară; |
Organizarea simulării examenelor de evaluare naţională şi a examenului de bacalaureat |
Logistica necesară; Legislaţia specifică |
Director, director adjunct, Comisii de organizare |
Conform calendarului MEC |
Catalog cu rezultatele la simulare; Creşterea cu cel puțin 10% a rezultatelor la simulările examenelor naţionale față de anul școlar 2018-2019 |
Analiza rezultatelor la simulare şi actualizarea eventuală a planului de măsuri |
Rezultate la simulare Procese verbale analiză comisii metodice |
Director; Şefi de catedră/ comisie metodică |
La o săptămână de la afişarea rezultatelor |
Rapoarte de analiză la nivelul fiecărei catedră şi unitate |
Lectoratul cu părinții. Informarea părinților despre rezultatele simulărilor şi planul remedial care se impune pentru fiecare elev; |
Rezultatele la simulările examenelor naţionale |
Diriginţi claselor terminale (VIII, XII); profesorii care predau discipline de examen |
Aprilie 2020 |
Procese verbale de la şedinţele cu părinţii; 85% din numărul total de părinți participă la ședințe |
Monitorizarea pregătirii elevilor de clasa a VIII-a şi a XII-a pentru examenele naţionale |
Rapoarte de analiză; Plan remedial |
Diriginţi claselor terminale (VIII, XII); profesorii care predau discipline de examen |
Lunar |
Portofolii elevi Liste prezență |
Organizarea concursurilor şcolare la nivelul unităţii şcolare |
Metodologii, programe, logistică |
Director, Director adjunct; membrii comisiilor |
Conform calendarelor |
Liste elevi participanți (participarea a cel puțin 50% din numărul elevilor din unitate) |
Controlul parcurgerii ritmice a programei |
Procedura de monitorizare a notării ritmice |
Director, director adjunct, Şefi de catedră/ comisie metodică/membri CEAC |
Permanent |
Fișe monitorizare Rapoarte Procese-verbale |
Aplicarea descriptorilor de performanta minimali şi maximali la nivelul specific disciplinei |
Standarde de evaluare |
Şefi de catedră/ comisie metodică |
Permanent |
Proces-verbale comisii metodice |
Evaluarea ofertei educaţionale şi a performanţelor educaţionale pe baza indicatorilor de performanţă stabiliţi în urma diferitelor forme de inspecţie |
Oferta educaţională |
Director, director adjunct, Membrii CA/membrii CEAC |
Permanent |
Rapoart de analiză; Rapoarte de inspecţii; Note de control |
Folosirea diversificată a instrumentelor de evaluare cu accent pe caracterul preponderent formativ al evaluării. |
ROFUIP; Instrumente de evaluare |
Toate cadrele didactice |
Permanent |
Lucrări ale elevilor; Subiecte date la evaluări, portofolii ale elevilor |
Desfăşurarea lucrărilor semestriale conform planificărilor iniţiale |
Planificări calendaristice; Grafic desfăşurare teze |
Director, director adjunct, Responsabili comisii metodice |
Conform graficului |
Toate cadrele didactice respectă graficul, conform structurii anului şcolar |
Coordonarea, monitorizarea şi evaluarea activităţii, în vederea corelării obiectivelor la nivel naţional cu cele stabilite la nivel local, în funcţie de resursele existente în unitate |
ROFUIP; Documente de prognoză |
Director, director adjunct, Comisia de curriculum, CEAC |
Permanent |
Corelarea obiectivelor de la nivel local cu cele stabilite la nivel naţional; Creşterea rezultatelor învăţării cu cel puțin 30% față de anul școlar anterior |
Utilizarea programelor informatice şi a mijloacelor moderne pentru activitatea de predare - învăţare - evaluare |
Programe Soft-uri Auxiliare |
Director, director adjunct, Şefi de catedră |
Permanent |
Proiecte didactice, Fişe de asistenţă la oră; Peste 80% din cadrele didactice folosesc mijloace moderne |
Realizarea asistenţelor şi interasistenţelor |
Grafic de asistenţe şi inerasistenţe |
Director, director adjunct, şefi de comisii metodice/catedră |
Permanent |
Fișe de asistențe și interasistențe |
Organizarea, desfășurarea și monitorizarea activităților din programul național ”Școala altfel” |
Documente specifice, logistică,grafic |
Directori, coordonator educativ CEAC |
Aprilie 2020 |
Toți elevii și toate cadrele didactice participă; Parteneri educaționali, invitați |
Promovarea colaborării în cadrul comisiilor metodice şi pe domenii, acordarea de atenţie opiniilor colegilor de echipă, ţinând seama de observaţiile lor |
Responsabilii de arii curriculare |
Director, director adjunct |
Permanent |
Comunicarea interpersonală |
Monitorizarea, negocierea şi rezolvarea disfuncţionalităţilor pentru evitarea şi preîntâmpinarea conflictelor majore |
Comunicarea intrainstituţională şi interpersonală |
Director, director adjunct |
Permanent |
Rezolvarea conflictelor |
Asigurarea unui climat de muncă eficient în folosul elevilor, beneficiari ai sistemului educaţional |
Dotări materiale, logistica |
Director, director adjunct; cadre didactice |
Permanent |
Toți elevii beneficiză de climat adecvat |
2. Domeniul funcţional - RESURSE UMANE:
OBIECTIVE:
1) Valorificarea, valorizarea şi dezvoltarea resurselor umane existente.
2) Armonizarea ofertei de formare cu nevoile de formare identificate în şcoală.
3) Identificarea ofertanţilor de formare şi direcţionarea cadrelor didactice către programele de formare utile, cu valoare aplicativă.
4) Consilierea cadrelor didactice în vederea accesului acestora la proiecte cu finanţare externă, care pot contribui la formarea iniţială şi continuă a acestora.
5) Diseminarea si aplicarea de către toate cadrele didactice a tuturor documentelor de politica educaționala elaborate de MEN şi ISJ
Activităţi |
Resurse materiale |
Responsabilităţi |
Termene |
Indicatori de performanţă |
Întocmirea proiectului de incadrare pentru anul scolar 2020- 2021 |
Planuri cadru, statul de funcţii |
Director |
Conform termenelor din metodologie |
Proiectul de încadrare pentru 2020-2021 elaborat și aprobat |
Actualizarea contractelor de muncă. Întocmirea actelor adiţionale |
Legislaţie |
Secretar șef |
Ianuarie 2020 |
Contracte de muncă. Completarea la zi a tuturor informaţiilor în REVISAL |
Realizarea procedurilor de disponibilizare (concediere şi pensionare). |
Codul muncii, legea pensiilor |
Director, secretar şef |
Conform termenelor din legislaţie |
Dosare de pensionare, decizii de încetare a contractelor de muncă |
Realizarea procedurilor de pensionare |
Codul muncii, lege pensiilor |
Director, secretar şef |
Conform termenelor din legislaţie |
Dosare de pensionare, decizii de încetare a contractelor de muncă |
Realizarea procedurilor de ocupare a posturilor şi catedrelor vacante pentru personalul din subordine – conform criteriilor naţionale locale şi proprii |
Metodologie mobilitate |
Director, Secretar şef |
Conform grafic de mobilitate |
Fişa de încadrare; Realizarea tuturor procedurilor necesare |
Transmiterea către inspectoratul şcolar a documentelor legate de încadrarea cu personal |
Logistică |
Director, Secretar şef |
Conform termenelor din legislaţie |
Transmiterea tututor situaţiilor conform termenelor |
Realizarea graficului profesorilor de serviciu pe şcoală şi monitorizarea respectării lui |
Orar |
Comisie realizare grafic serviciu |
Ianuarie 2020 Permanent |
Graficul profesorilor de servciciu, condica de prezenţă cadre didactice |
Completarea/actualizarea SIIIR |
Logistică; Baza de date existentă Metodologii |
Director Responsabil SIIIR |
Permanent |
Extrase din SIIIR; 100% actualizare date SIIIR |
Evaluarea personalului nedidactic pe baza fişei de evaluare |
Fişe de evaluare, rapoarte, logistică |
Membrii Consiliului de administraţie |
Ianuarie 2020
|
Transmiterea înstiinţărilor privind calificativele acordate către tot personalul |
Rezolvarea contestaţiilor privind acordarea calificativelor anuale |
Fişe de evaluare, cereri de contestare |
Membrii Consiliului profesoral |
Ianuarie 2020
|
Contestații rezolvate |
Asigurarea asistenţei sanitare şi a protecţiei muncii |
Cabinet medical Documentaţia SSM, PSI |
Responsabil comisia SSM şi PSI |
Permanent |
Bilanţul comsiilor SSM şi PSI; Toți elevii și întreg personalul școlii beneficiază de asigurarea condiţiilor de sănătate şi de securitate |
Înscrierea profesorilor la cursuri de formare/ perfecţionare |
Ofertele de formare |
Responsabilul cu formarea continua, CEAC |
Permanent |
Creșterea numărului de participanți la cursuri de formare |
Monitorizarea participării la cursuri de perfecţionare a personalului didactic |
Reglementări in vigoare, logistică |
Director, director adjunct, responsabil comisie perfecţionare |
Semestrial |
Machete comisie perfecționare, CEAC actualizate |
Monitorizarea activităţii cadrelor didactice prin asistente la ora şi interasistenţe |
Grafic de asistenţă |
Director, director adjunct, responsabili comisii metodice |
Permanent |
Fişe de asistenţă; Toate cadrele didactice vor fi asistate la cel puțin 2 ore/semestru |
Participarea cadrelor didactice la acţiuni/ consfătuiri metodice /cercuri pedagogice |
Profesori Comunicare Grafic cercuri pedagogice |
Responsabilii comisiilor metodice |
Semestrial |
Statistica participării |
Lecţii demonstrative, asistenţe mai ales în cazul cadrelor didactice debutante, în vederea consilierii acestora |
Grafic de asistenţe; Plan managerial comisii metodice |
Director, director adjunct; Responsabili comisii metodice |
Conform grafic |
Fişe de asistenţă; Procese-verbale; Realizarea a cel puţin unei lecţii demonstrative la nivelul ficărei catedre pe semestru |
Stimularea, prin mijloace materiale şi morale, a formării şi dezvoltării profesionale |
Buget |
Director, director adjunct, membrii CA |
Permanent |
Existenţa în buget a unei sume pentru formare profesională |
Realizarea unui sistem intern de comunicare rapid, eficient şi transparent |
Logistică Procedură comunicare |
Director, director adjunct |
Permanent |
Comunicare eficientă |
Încurajarea unei culturi organizaţionale care stimulează comunicarea deschisă participarea şi inovaţia |
Logistică legislație |
Director, director adjunct |
Permanent |
Implicarea cadrelor în activitatea organizaţiei |
Rezolvarea cu discreţie şi abilitate a diferitelor situaţii conflictuale care pot apărea între cadrele didactice, între elevi şi profesori, între profesori şi părinţi, în scopul asigurării unui climat de muncă eficient |
Comunicare interpersonală |
Consiliul de administraţie, comisia paritară |
Permanent |
Rezolvarea tuturor situaţiilor apărute, conform legislaţiei în vigoare |
Arhivarea şi păstrarea documentelor oficiale privind personalul unităţii şcolare |
Dosarele de personal |
Director, director adjunct; Secretar |
Permanent |
Fişe de arhivare; Arhivarea tuturor dosarelor de personal |
Evaluarea implementarii sistemului de control intern managerial |
Chestionare evaluare, fișe sintetice evaluare, procese-verbale SCIm |
Directori, comisie SCMI |
Februarie 2020 |
Raport asupra stadiului de implementare a sistemului de control intern manageriale elaborat și transmis către UAT |
Susținerea prevenirii și combaterii corupției la nivelul instituției, promovării integrității, a liberului acces al cetățenilor la informațiile de interes public și a transparenței procesului decizional |
Strategia Națională Anticorupție |
Directori, comisie anticorupție, comisie etică |
Permanent |
Plan managerial comisie anticorupție elaborat și implementat |
3. Domeniul funcţional - RESURSE FINANCIARE ŞI MATERIALE
OBIECTIVE:
1.Valorificarea şi dezvoltarea resurselor materiale şi financiare existente .
2.Modernizarea infrastructurii şcolare.
3.Reglementarea parteneriatului dintre şcoală şi autoritatea locală în domeniul conducerii şi finanţării învăţământului.
4. Diversificarea surselor de finanţare prin atragerea unor sponsori
Activităţi |
Resurse materiale |
Responsabilităţi |
Termene |
Indicatori de performanţă |
Identificarea surselor extrabugetare de finanţare. |
Spaţii disponibile |
Director, director adjunct; contabil, administrator |
Permanent |
Venituri extrabugetare |
Prelungirea contractelor de închiriere |
Contracte de închiriere |
Director, contabil, membrii CA |
Ianuarie 2020 |
Acte adiţionale la contractele de închiriere |
Centralizarea datelor privind acordarea burselor şcolare |
Legislaţie Logistică |
Director, director adjunct, Secretar, contabil, comisie burse |
Februarie 2020 |
State de plată pentru burse Liste beneficiari |
Asigurarea condiţiilor necesare privind iluminatul, încălzirea, alimentarea cu apă, canalizarea şi paza |
Buget |
Director, director adjunct; contabil, administrator |
Permanent |
Asigurarea plăţii facturilor pentru utilităţi la termen |
Evaluarea realizării planului de achiziţii şi a utilizării fondurilor extrabugetare |
Plan de achiziţie, legislaţie |
Director, director adjunct, contabil șef |
Februarie 2020 |
Bilanţ contabil, note de recepţie |
Arhivarea şi păstrarea documentelor financiare oficiale |
Legislație |
Director, director adjunct, contabil șef |
Permanent |
Note de arhivare, repectarea legislaţiei |
Asigurarea transparenţei elaborării şi execuţiei bugetare |
Buget |
Director, contabil șef |
Permanent |
Bilanţ contabil |
Asigurarea colaborării între serviciile: secretariat şi contabiliatte, la realizarea unor situaţii financiar-contabile dependente de normele didactice, încadrare |
Legislație Documente compartimente |
Director, compartiment contabilitate, compartiment secretariat |
Permanent |
Realizarea documentelor |
4. Domeniul funcţional-DEZVOLTARE ŞI RELAŢII COMUNITARE
OBIECTIVE:
1. Dezvoltarea parteneriatelor şcolii cu instituţii comunitare
2. Promovarea imaginii școlii în comunitate.
3. Prezentarea unor exemple de bună practică referitoare la proiecte de cooperare.
4. Acordarea de consultanţă în vederea conceperii de proiecte de cooperare europeană.
5. Derularea unor proiecte educaţionale în colaborare cu parteneri la nivel judeţean - naţional
Activităţi |
Resurse materiale |
Responsabilităţi |
Termene |
Indicatori de performanţă |
Implicare a părinţilor şi a comunităţii locale în viaţa şcolii |
Asociaţia părinţilor |
Director, director adjunct, Consilier educativ; |
Permanent |
Particpare reprezentanţilor părinţilor la sedinţele CA şi ale consiliilor claselor |
Organizarea şedinţelor cu părinţii, ori de câte ori este cazul şi informarea corectă a acestora despre situaţia şcolară şi frecvenţa copiilor lor |
Comitetele de părinţi |
Consilier educativ; diriginţi |
Lunar |
Procese verbale de la şedinţele cu părinţii; Participarea a cel puţin 60% din părinţi la şedinţe |
Organizarea de acţiuni exstraşcolare (simpozioane, serbări, excursii, baluri, cercuri de muzică vocală și dansuri) |
Logistică; procedura de organizare a activităţilor educative; plan managerial consilier educativ |
Consilier educativ; diriginţi |
Permanent |
Creşterea numărului de activităţi extraşcolare cu cel puţin 25%; |
Organizarea de programe interactive pe probleme ale elevilor, cu participarea profesorilor, părinţilor, primăriei, bisericii, poliţiei, a cadrelor sanitare |
Logistică |
Director, director adjunct, Consilier educativ |
Cel puţin unul pe lună |
Creşterea numărului de elevi împlicaţi în activităţi |
Editarea de reviste şcolare |
Logistică |
Director, director adjunct,comitet de redacţie |
Semestrial |
Reviste editate |
Stabilirea unei mai bune colaborări cu agenţii Poliţiei comunitare şi cu poliţistul de proximitate |
Procedura de prevenire a violenţei în spațiul școlar, Plan de asigurare a securității, dosar comisie violență |
Director, director adjunct, Consilier educativ |
Lunar |
Creşterea numărului orelor de dirigenţie la care participă poliţistul de proximitate cu cel puţin 30% |
Identificarea nevoilor de educație ale comunității locale și a posibilităților de satisfacere a acestora; realizarea proiectelor în parteneriat şcoala- comunitate în folosul ambelor părți |
Reglementări legale, logistică |
Director, director adjunct, Consilier educativ |
Permanent |
Realizarea unui număr de cel puţin 20 proiecte de parteneriat |
Fluidizarea fluxului informaţional între unitatea școlară și comunitatea locală prin redactarea de materiale informative periodice, în formă tipărită sau electronică |
Date statistice, logistică |
Director, director adjunct, Consilier educativ |
Permanent |
Transmitera tuturor informaţiilor elocvente către comunitatea locală |
Eficientizarea colaborării cu Asociaţia părinţilor |
Asociaţia părinţilor |
Director, director adjunct, Consiliu de administrație |
Permanent |
Cel puțin 80% din numărul părinților se implică activ în viața școlii |
Facilitarea de către echipa managerială, a participarii reprezentaţilor primăriei, a consiliului local, a părinţilor şi a elevilor la toate deciziile ce privesc funcţionarea şcolii. |
Reglementări legale, logistică |
Director, director adjunct |
Permanent |
100% participare |