Nr. crt.

Obiectiv strategic

Obiectiv specific

Acțiuni

Indicatorii de performanță

Responsabil

Termen

Monitorizare

1

Cunoasterea  misiunii și viziunii entităţii, obiectivele generale şi specifice ale entităţii publice

Corelarea obiectivelor generale ale entității cu cele specifice ale compartimentelor

Elaborarea organigramei structurii organizatorice a entității publice în concordanță cu actul normativ de organizare și funcționare.

Elaborarea ROF și ROI la nivelul entității publice

Luarea la cunoștință de către personalul entității a prevederilor ROF și ROI și postarea acestora pe site-ul intranet al entității.

Elaborarea și actualizarea, în funcție de situație, a documentelor privind misiunea entității și compartimentelor și  atribuțiilor acestora.

Stabilirea obiectivelor generale și specifice ale unității.

Organigramă elaborată și aprobată

ROF și ROI elaborate, aprobate și postate pe site-ul unității

PDI actualizat

Plan managerial elaborat

Consiliul de Administrație

Comisie ROI

Comisie ROF

09 – 10.2019

Procese-verbale, hotârâri CA,

site actualizat

2

Stabilirea obiectivelor specifice și a atribuțiilor postului

Respectarea concordanţei dintre natura posturilor şi competenţele profesionale şi manageriale necesare îndeplinirii sarcinilor salariaților

Întocmirea fișelor de post și luarea acestora la cunoștință de către personalul entității.

Fișe post actualizate și semnate

Consiliul de Administrație

Responsabili compartimente

09.2019

Registru evidență

3

Organizarea și funcționarea sistemului de control intern managerial

Elaborarea deciziei de înființare a Comisiei de Monitorizare.

Elaborarea Regulamentul de organizare și funcționare al Comisiei de Monitorizare.

Elaborarea programului de dezvoltare a sistemului de control intern managerial.

Elaborarea situațiilor centralizatoare anuale, privind stadiul implementării şi dezvoltării sistemului de control intern managerial.

Regulament elaborat și aprobat

Program de dezvoltare elaborat și aprobat

Minute, hotărâri ale Comisiei de Monitorizare

Metodologii de lucru și proceduri pentru implementarea sistemului de control intern managerial

4

Identificarea vulnerabilităţilor (punctele slabe interne/de la nivelul entităţii, care pot cauza apariţia riscurilor) şi a ameninţărilor (care vin din exteriorul instituţiei).

Eliminarea riscurilor care pot afecta realizarea obiectivelor

Elaborarea fișelor de identificare a riscurilor și a formularelor de alertă la risc

Elaborarea/actualizarea Registrului de riscuri pe entitate

Registrul de riscuri actualizat la nivelul entității

Director

Comisie control intern managerial

11.2019

Hotărâre CA actualizare registru riscuri

Lista obiectivelor, activităților și riscurilor

5

Dezvoltarea şi implementarea de politici şi proceduri privind integritatea și valorile etice

Evitarea conflictelor de interese, prevenirea şi raportarea fraudelor, actelor de corupţie şi semnalarea neregulilor

Elaborarea Codului de conduită la nivelul entității publice.

Luarea la cunoștință de către personalul entității a codului de etică.

Postarea Codului de conduită pe site-ul intranet al entității

Elaborare Procedură de sistem privind semnalarea neregulilor la nivelul entității.

Eaborarea planului de măsuri pentru prevenirea actelor de corupție și a planului de integritate

Cod de etică actualizat și postat pe site-ul unității.

Plan de măsuri anticorupție elaborat

Director

Comisie etică

Comisie anticorupție

10.2019

Procese-verbale, verificare site. hotârâri CA

6

Monitorizarea performanțelor sau autoevaluarea realizării obiectivelor specifice și activităților compartimentului

Actualizarea de către managementul entității publice a obiectivelor și realocarea resurselor în vederea remedierii eventualelor disfuncționalități/ abateri constatate

Întocmirea rapoartelor  privind monitorizarea performanțelor anuale  ale compartimentelor entității publice.

Analiza informării privind monitorizarea performanţelor la nivelul entităţii.

Sistem funcțional de monitorizare a desfășurării activităților asociate obiectivelor

Consiliul de Administrație

Responsabili compartimente

Comisie control intern managerial

semestrial

Rapoarte anuale de evaluare a performanţelor profesionale individuale ale personalului

Rapoarte de activitate semestriale

7

Asigurarea unei documentații adecvate și a unor instrumente eficace de control intern

Elaborarea procedurilor formalizate pentru procesele sau activităţile derulate în cadrul entităţii

Identificarea proceselor, activităților ce trebuie procedurate la nivelul entității publice și compartimentelor.

Elaborarea/actualizarea/revizuirea de proceduri de sistem/operaționale la nivelul entității publice.

Aducerea la cunoștința angajaților a procedurilor existente la nivelul entității publice.

Verificarea de către conducătorul compartimentului a implementării și respectării prevederilor procedurilor formalizate.

Lista proceselor și activităților ce trebuie procedurate la nivelul compartimentelor, respectiv nivelul entității publice

Listă proceduri aprobată

Hotârâri CA

Minute de ședință

Registru evidență proceduri

8

Asigurarea unei bune gestiuni financiare și administrarea patrimoniului deținut

Utilizarea corectă și eficientă a resurselor materiale, financiare și informaționale

Asigurarea calităţii informaţiilor şi datelor contabile utilizate la realizarea situaţiilor

financiar-contabile.

Elaborarea/actualizarea procedurilor

contabile în concordanță cu prevederile

normative aplicabile domeniului financiar-

contabil.

Situaţii

contabile anuale şi rapoarte financiare corecte, complete şi furnizate la timp

Director

Contabil șef

Consiliul de Administrație

Periodic, conform termenelor stabilite

Execuție bugetară aprobată

Raporte de audit

Rapoarte de control

9

Autoevaluarea stadiului implementarii sistemului de control intern managerial

Autoevaluarea realizării obiectivelor generale şi a celor specifice şi îmbunătăţirea sistemului de control intern managerial

Inventarierea documentelor, a fluxurilor de informaţii, a proceselor şi a modului de comunicare între structurile entităţii şi alte entităţi.

Evaluarea stadiului implementării măsurilor/acţiunilor/etapelor prevăzute în programul de dezvoltare a sistemului de control intern managerial.

Evaluarea exactității şi a progreselor înregistrate, a rezultatelor obținute

în procesul de implementarea a SCIM

Situații centralizatoare elaborate

Raport privind stadiul implemntării sistemului de control intern managerial

Chestionare de evaluare completate

Situaţia sintetică a

rezultatelor

autoevaluării

Director

Comisie control intern managerial

Periodic, conform termenelor stabilite

Aprecieri în legătură cu eficacitatea sistemului în exerciţiul financiar următor

Documente

relevante

elaborate

(informări,

centralizatoare de date, situaţii

statistice şi

rapoarte de monitorizare

10

Dezvoltarea capacității interne pentru pregătirea personalului propriu

Îmbunătățirea performanțelor individuale ale personalului prin participarea la cursuri/programe de formare profesională

Realizarea analizei nevoilor de perfecţionare și a pregătirii profesionale a personalului.

Elaborarea şi realizarea programelor de pregătire profesională/ pregătire continuă a personalului, conform nevoilor de pregătire identificate

Participarea personalului la diferitele forme de pregătire profesională, organizate de

organisme abilitate, în domeniul specific de activitate

Planuri anuale de

pregătire continuă

Tabel centralizator privind situația perfecționării cadrelor didactice

Consiliul de Administrație

Responsabili compartimente

Comisie perfecționare

Anual

Adeverințe / certificate cursuri formare