Nr. crt. |
Obiectiv strategic |
Obiectiv specific |
Acțiuni |
Indicatorii de performanță |
Responsabil |
Termen |
Monitorizare |
1 |
Cunoasterea misiunii și viziunii entităţii, obiectivele generale şi specifice ale entităţii publice |
Corelarea obiectivelor generale ale entității cu cele specifice ale compartimentelor |
Elaborarea organigramei structurii organizatorice a entității publice în concordanță cu actul normativ de organizare și funcționare. Elaborarea ROF și ROI la nivelul entității publice Luarea la cunoștință de către personalul entității a prevederilor ROF și ROI și postarea acestora pe site-ul intranet al entității. Elaborarea și actualizarea, în funcție de situație, a documentelor privind misiunea entității și compartimentelor și atribuțiilor acestora. Stabilirea obiectivelor generale și specifice ale unității. |
Organigramă elaborată și aprobată ROF și ROI elaborate, aprobate și postate pe site-ul unității PDI actualizat Plan managerial elaborat |
Consiliul de Administrație
Comisie ROI
Comisie ROF |
09 – 10.2019 |
Procese-verbale, hotârâri CA, site actualizat |
2 |
Stabilirea obiectivelor specifice și a atribuțiilor postului |
Respectarea concordanţei dintre natura posturilor şi competenţele profesionale şi manageriale necesare îndeplinirii sarcinilor salariaților |
Întocmirea fișelor de post și luarea acestora la cunoștință de către personalul entității. |
Fișe post actualizate și semnate |
Consiliul de Administrație
Responsabili compartimente |
09.2019 |
Registru evidență |
3 |
Organizarea și funcționarea sistemului de control intern managerial |
|
Elaborarea deciziei de înființare a Comisiei de Monitorizare. Elaborarea Regulamentul de organizare și funcționare al Comisiei de Monitorizare. Elaborarea programului de dezvoltare a sistemului de control intern managerial. Elaborarea situațiilor centralizatoare anuale, privind stadiul implementării şi dezvoltării sistemului de control intern managerial. |
Regulament elaborat și aprobat
Program de dezvoltare elaborat și aprobat |
|
|
Minute, hotărâri ale Comisiei de Monitorizare Metodologii de lucru și proceduri pentru implementarea sistemului de control intern managerial |
4 |
Identificarea vulnerabilităţilor (punctele slabe interne/de la nivelul entităţii, care pot cauza apariţia riscurilor) şi a ameninţărilor (care vin din exteriorul instituţiei). |
Eliminarea riscurilor care pot afecta realizarea obiectivelor |
Elaborarea fișelor de identificare a riscurilor și a formularelor de alertă la risc Elaborarea/actualizarea Registrului de riscuri pe entitate |
Registrul de riscuri actualizat la nivelul entității |
Director Comisie control intern managerial |
11.2019 |
Hotărâre CA actualizare registru riscuri Lista obiectivelor, activităților și riscurilor
|
5 |
Dezvoltarea şi implementarea de politici şi proceduri privind integritatea și valorile etice |
Evitarea conflictelor de interese, prevenirea şi raportarea fraudelor, actelor de corupţie şi semnalarea neregulilor |
Elaborarea Codului de conduită la nivelul entității publice. Luarea la cunoștință de către personalul entității a codului de etică. Postarea Codului de conduită pe site-ul intranet al entității Elaborare Procedură de sistem privind semnalarea neregulilor la nivelul entității. Eaborarea planului de măsuri pentru prevenirea actelor de corupție și a planului de integritate |
Cod de etică actualizat și postat pe site-ul unității. Plan de măsuri anticorupție elaborat |
Director Comisie etică Comisie anticorupție |
10.2019 |
Procese-verbale, verificare site. hotârâri CA |
6 |
Monitorizarea performanțelor sau autoevaluarea realizării obiectivelor specifice și activităților compartimentului |
Actualizarea de către managementul entității publice a obiectivelor și realocarea resurselor în vederea remedierii eventualelor disfuncționalități/ abateri constatate |
Întocmirea rapoartelor privind monitorizarea performanțelor anuale ale compartimentelor entității publice. Analiza informării privind monitorizarea performanţelor la nivelul entităţii. |
Sistem funcțional de monitorizare a desfășurării activităților asociate obiectivelor |
Consiliul de Administrație
Responsabili compartimente
Comisie control intern managerial |
semestrial |
Rapoarte anuale de evaluare a performanţelor profesionale individuale ale personalului
Rapoarte de activitate semestriale |
7 |
Asigurarea unei documentații adecvate și a unor instrumente eficace de control intern |
Elaborarea procedurilor formalizate pentru procesele sau activităţile derulate în cadrul entităţii |
Identificarea proceselor, activităților ce trebuie procedurate la nivelul entității publice și compartimentelor. Elaborarea/actualizarea/revizuirea de proceduri de sistem/operaționale la nivelul entității publice. Aducerea la cunoștința angajaților a procedurilor existente la nivelul entității publice. Verificarea de către conducătorul compartimentului a implementării și respectării prevederilor procedurilor formalizate. |
Lista proceselor și activităților ce trebuie procedurate la nivelul compartimentelor, respectiv nivelul entității publice
Listă proceduri aprobată |
|
|
Hotârâri CA
Minute de ședință
Registru evidență proceduri |
8 |
Asigurarea unei bune gestiuni financiare și administrarea patrimoniului deținut |
Utilizarea corectă și eficientă a resurselor materiale, financiare și informaționale |
Asigurarea calităţii informaţiilor şi datelor contabile utilizate la realizarea situaţiilor financiar-contabile. Elaborarea/actualizarea procedurilor contabile în concordanță cu prevederile normative aplicabile domeniului financiar- contabil. |
Situaţii contabile anuale şi rapoarte financiare corecte, complete şi furnizate la timp |
Director Contabil șef Consiliul de Administrație
|
Periodic, conform termenelor stabilite |
Execuție bugetară aprobată
Raporte de audit
Rapoarte de control |
9 |
Autoevaluarea stadiului implementarii sistemului de control intern managerial |
Autoevaluarea realizării obiectivelor generale şi a celor specifice şi îmbunătăţirea sistemului de control intern managerial |
Inventarierea documentelor, a fluxurilor de informaţii, a proceselor şi a modului de comunicare între structurile entităţii şi alte entităţi. Evaluarea stadiului implementării măsurilor/acţiunilor/etapelor prevăzute în programul de dezvoltare a sistemului de control intern managerial. Evaluarea exactității şi a progreselor înregistrate, a rezultatelor obținute în procesul de implementarea a SCIM |
Situații centralizatoare elaborate
Raport privind stadiul implemntării sistemului de control intern managerial
Chestionare de evaluare completate
Situaţia sintetică a rezultatelor autoevaluării |
Director
Comisie control intern managerial |
Periodic, conform termenelor stabilite |
Aprecieri în legătură cu eficacitatea sistemului în exerciţiul financiar următor Documente relevante elaborate (informări, centralizatoare de date, situaţii statistice şi rapoarte de monitorizare |
10 |
Dezvoltarea capacității interne pentru pregătirea personalului propriu |
Îmbunătățirea performanțelor individuale ale personalului prin participarea la cursuri/programe de formare profesională |
Realizarea analizei nevoilor de perfecţionare și a pregătirii profesionale a personalului. Elaborarea şi realizarea programelor de pregătire profesională/ pregătire continuă a personalului, conform nevoilor de pregătire identificate Participarea personalului la diferitele forme de pregătire profesională, organizate de organisme abilitate, în domeniul specific de activitate |
Planuri anuale de pregătire continuă
Tabel centralizator privind situația perfecționării cadrelor didactice |
Consiliul de Administrație
Responsabili compartimente
Comisie perfecționare
|
Anual |
Adeverințe / certificate cursuri formare |