DOMENIUL |
OBIECTIVE DERIVATE |
MĂSURI ŞI ACŢIUNI |
TERMENE DE REALIZARE |
FACTORI IMPLICAŢI |
INDICATORI DE PERFORMANŢĂ |
1. MANAGEMENTUL DE CURICULUM |
Organizarea colectivelor de elevi şi a personalului didactic |
-validarea rezultatelor examenului de corigenţă, -aprobarea formaţiunilor de lucru pe grupe/clase, -numirea profesorilor pentru învăţământul preşcolar/primar, a profesorilor diriginţi şi a consilierului educativ; -aprobarea componenţei comisiilor de lucru, metodice şi consiliului cu atribuţii pe curriculum |
septembrie |
CA directorii, responsabilii comisiilor metodice, şefii catedrelor cadrele didactice |
-număr redus de contestaţii, sesizări şi reclamaţii |
Elaborarea strategiilor educaţionale |
-aprobarea planurilor de muncă ale comisiilor de lucru, comisiilor metodice, consiliilor, -proiectarea unităţilor de învăţare în vederea atingerii obiectivelor stabilite şi competenţelor specifice, -elaborarea planificărilor şi proiectelor didactce având în vedere adaptarea curricumului la posibilităţile, particularităţile şi interesele elevilor, din perspectiva centrării pe elev/subiectul învăţării, -validarea schemelor orare, -analiza activităţii pentru anul şcolar încheiat şi stabilirea măsurilor de remediere pentru segmentele neperformante, -stimularea pregătirii continue a elevilor prin realizarea evaluării şi notării ritmice a acestora, -asigurarea fondului de manuale şi îmbogăţirea fondului de carte pentru bibliotecă; -pregătirea şi organizarea în bune condiţii a testărilor şi simulărilor pentru examene, -analiza activităţii pe fiecare semestru şi evaluarea rezultatelor măsurilor de remediere aplicate, |
septembrie octombrie
Conform graficelor
permanent |
C.A directorii, responsabilii comisiilor metodice, şefii catedrelor cadrele didactice, - |
-atingerea obiectivelor stabilite, -promovabilitate de 95%, -% mare de integrare a elevilor cu nevoi speciale, -scheme orare centrate pe elev (respectarea curbei de efort), -raportul CEAC privind progresul şcolar şi graficul frecvenţei evaluării, -numărul ridicat de elevi,
|
|
|
Organizarea activităţii de curriculum |
-diversificarea ofertei curriculare prin aprobarea CDŞ, -diversificarea şi aprobarea ofertei extracurriculare, a activităţilor nonformale |
Noiembrie - februarie |
C.A directorii, responsabilii comisiilor metodice, orar, CEAC, şefii catedrelor cadrele didactice, părinţi - |
nr. mare de părinţi implicaţi în acţiuni educaţionale nonformale
|
Creşterea nivelului calitativ al procesului de învăţământ |
-extinderea utilizării metodelor informaţonale şi de comunicare moderne în actul didactic; -centrarea managementului calităţii pe valoarea adăugată şi pe progres; -monitorizarea şi evaluarea permanentă a procesului de învăţământ, -asigurarea dotării materiale a laboratoarelor/ cabinetelor necesare activităţilor de studiu experimental şi dezvoltării deprinderilor şi abilităţilor practice ale elevilor; |
permanent |
C.A directorii, responsabilii comisiilor metodice, CEAC, şefii catedrelor cadrele didactice, |
-desfăşurarea a cel puţin 50% din orele de curs de alte specialităţi utilizând TIC-ul, -calificativul „excelent” pentru 70% din indicatorii de evaluare internă, 27% „f.bine” şi 3% „bine”; -admiterea în învăţământul superior a unui procent de 75% din absolvenţi |
|
2. RESURSE UMANE |
Realizarea încadrării personalului didactic |
- definitivarea încadrării şi normării cadrelor didactice, -stabilirea catedrelor/cadrelor didactice supuse restrângerii de activitate didactică parţială/ totală, -evaluarea şi aprobarea ierarhiei/punctajelor cadrelor didactice pentru restrângeri de activitate, detaşări; -vacantarea catedrelor şi orelor libere; |
conform calendarului MEN şi ISJ |
CA; directorii, responsabilii comisiilor metodice, şefii catedrelor |
-realizarea corectă a încadrării cadrelor didactice, -număr redus de contestaţii, sesizări |
Formarea şi dezvoltarea profesională a personalului didactic, didactic auxiliar, nedidactic. |
-identificarea nevoilor de formare a personalului didactic din unitatea de învăţământ pe baza rezultatelor de la inspecţii, grade didactice şi examene; -monitorizarea calităţii activităţii didactice prin interasistenţe, inspecţii curente şi speciale; - consilierea şi monitorizarea activităţii profesorilor debutanţi/ necalificaţi şi orientarea/ integrarea acestora la cursurile de abilitare curriculară pe discipline; -asigurarea consilierii generale şi specifice pentru participarea la perfecţionări/formări a întregului personal; -aprobarea înscrierii cadrelor didactice la diferite forme de perfecţionări şi formări; -eficientizarea metodelor de monitorizare şi evaluare a stagiilor de formare continuă; -aprobarea participării la cursuri de formare privind aplicarea noii legislaţii şi a modificărilor generate (inclusiv finanţare) a membrilor CA, a directorilor şi contabililor din unitate; |
permanent |
membrii CA, şefii comisiilor metodice, şefii catedrelor |
realizarea unui număr de 90 de interasistenţelor/an şcolar; -participarea în procent de 65% din personal la cursuri de perfecţionare/formare -progres şcolar prin creşterea calităţii actului didactic, rezultat al formării/ perfecţionării cadrelor didactice; -aplicarea corectă a prevederilor legislative |
|
|
Şcolarizarea elevilor |
-aprobarea planului de şcolarizare pentru anul şcolar următor; -stimularea finalizării educaţiei obligatorii (prevenirea abandonului şcolar) prin acţiuni şi măsuri specifice; -realizarea consilierii şi orientării şcolare a elevilor; -asigurarea accesului egal la oferta educaţională a şcolii; |
februarie
permanent |
CA, directorii, personalul didactic |
-realizarea 100% a planului de şcolarizare; -procentul de 95% promovabilitate; -număr redus de transferări ale elevilor; -% scăzut al abandonului şcolar |
3. RESURSE FINANCIARE ŞI MATERIALE |
Repartizarea echitabilă, transparentă a stimulentelor materiale şi distincţiilor |
-aprobarea dosarelor pentru bursele sociale şi medicale acordate elevilor; -avizarea dosarelor personalului didactic şi didactic auxiliar pentru participarea la concursul de acordare a gradaţiilor de merit; |
octombrie,
ianuarie/ februarie |
CA, directorii |
-număr redus de contestaţii |
Asigurarea protecţiei muncii, asistenţei sanitare. |
-asigurarea securităţii în timpul desfăşurării programului instructiv educativ, -numirea prin decizie a responsabilului P.S.I. şi P.M. -amenajarea şi dotarea cabinetului medical al şcolii,
|
septembrie permanent |
directorii, responsabil comisie PSI,PM, asistent medical |
-număr redus de incidente, -asigurarea serviciilor medicale; |
|
Întreţinerea şi dezvoltarea bazei materiale a şcolii |
-efectuarea reparaţiilor curente, realizarea igienizării şcolii pentru buna desfăşurare a procesului instructiv educativ; -asigurarea condiţiilor necesare privind iluminatul, încălzirea, alimentarea cu apă, canalizarea, paza; -realizarea situaţiilor de inventarire a mijloacelor şi obiectelor la sfârşit de an financiar; identificarea surselor extrabugetare de finanţare -achizitionare de material didactic |
Iulie/august
septembrie
decembrie |
directorii, compartimentul administrativ, comisia de inventariere |
-avize de funcţionare, -accesibilitatea spaţiilor şcolare şi auxiliare; -accesibilitatea echipamentelor, materialelor, mijloacelor de învăţământ |
|
|
Aplicarea corectă a legislaţiei financiare |
-constituirea bugetului şcolii, -realizarea execuţiei bugetare, -realizarea planului de achiziţii; -aprobarea planului de venituri şi cheltueli -arhivarea şi păstrarea documentelor financiare; -asigurarea transparenţei elaborării şi execuţiei bugetare; -asigurarea formării specifice şi a consultanţei pentru personalul financiar şi administrativ |
ianuarie
permanent |
directorii compartimentul contabilitate
personalul auxiliar şi nedidactic
|
-asigurarea salariilor, -realizarea obiectivelor privind întreţinerea şi dezvoltarea bazei materiale |
4. DEZVOLTAREA RELAŢIILOR COMUNITARE |
Întărirea şi eficientizarea relaţiilor de colaborare cu părinţii/ comunitatea locală |
--realizarea de proiecte şi acţiuni concrete de informare şi conştientizare a partenerilor în educaţie (şcoală, familie, comunităţi locale), -implicarea în acţiuni de voluntariat în sprijinul comunităţii, -realizarea unor acţiuni comune profesori/ părinţi/elevi pentru abordarea diferitelor aspecte ale problematicii violenţei şcolare; -stabilirea de legături formale cu organele de poliţie, pompieri, gardieni în vederea asigurării pazei şi siguranţei elevilor; |
permanent |
directorii, profesorii diriginţi, părinţii, reprezentanţi ai comunităţii |
număr mare de parteneriate,
-diminuarea formelor de violenţă în spaţiul şcolar,
-asigurarea pazei unităţii şcolare |
|
Realizarea şi derularea programelor de colaborare şi cooperare |
-colaborarea cu diferite instituţii şi ONG-uri care pot derula programe şi proiecte în vederea prevenirii şi combaterii violenţei; -realizarea de parteneriate cu diferite unităţi şcolare, -dezvoltarea unor parteneriate cu agenţi economici pentru realizarea stagiilor de instruire practică, -derularea unor programe şi proiecte europene, -dezvoltarea unor parteneriate instituţionale cu furnizorii acreditaţi de formare, în scopul optimizării activităţilor de formare şi dezvoltare profesională a personalului din unitate,
|
ianuarie
permanent |
C.A directorii, cadrele didactice, reprezentanţi ai diferitelor instituţii implicate, ONGuri, agenţi economici
|
număr mare de proiecte derulate, -număr mare de contracte de colaborare, -inserţia pe piaţa muncii - 20% dintre absolvenţi,
|