DOMENIUL

OBIECTIVE DERIVATE

MĂSURI ŞI ACŢIUNI

TERMENE DE REALIZARE

FACTORI IMPLICAŢI

INDICATORI DE PERFORMANŢĂ

1. MANAGEMENTUL DE CURICULUM

Organizarea colectivelor de elevi şi a personalului didactic

-validarea rezultatelor examenului de corigenţă,

-aprobarea formaţiunilor de lucru pe grupe/clase,

-numirea profesorilor pentru învăţământul preşcolar/primar, a profesorilor diriginţi şi a consilierului educativ;

-aprobarea componenţei comisiilor de lucru, metodice şi consiliului cu atribuţii pe curriculum

septembrie

CA directorii, responsabilii comisiilor metodice, şefii catedrelor cadrele didactice

-număr redus de contestaţii, sesizări şi reclamaţii

Elaborarea strategiilor educaţionale

-aprobarea planurilor de muncă ale comisiilor de lucru, comisiilor metodice, consiliilor,

-proiectarea unităţilor de învăţare în vederea atingerii obiectivelor stabilite şi competenţelor specifice,

-elaborarea planificărilor şi proiectelor didactce având în vedere adaptarea curricumului la posibilităţile, particularităţile şi interesele elevilor, din perspectiva centrării pe elev/subiectul învăţării,

 -validarea schemelor orare,

-analiza activităţii pentru anul şcolar încheiat şi stabilirea măsurilor de remediere pentru segmentele neperformante,

-stimularea pregătirii continue a elevilor prin realizarea  evaluării şi notării ritmice a acestora,

 -asigurarea fondului de manuale şi îmbogăţirea fondului de carte pentru bibliotecă;

-pregătirea şi organizarea în bune condiţii a testărilor şi simulărilor pentru examene,

-analiza activităţii pe fiecare semestru şi evaluarea rezultatelor măsurilor de remediere aplicate,

septembrie octombrie

Conform graficelor

permanent

C.A directorii, responsabilii comisiilor metodice, şefii catedrelor cadrele didactice,

-

-atingerea obiectivelor stabilite,

-promovabilitate de 95%,

 -% mare de integrare a elevilor cu nevoi speciale,

 -scheme orare centrate pe elev (respectarea curbei de efort),

-raportul CEAC privind progresul şcolar şi graficul frecvenţei evaluării,

-numărul ridicat de elevi, 

Organizarea activităţii de curriculum

-diversificarea ofertei curriculare prin aprobarea CDŞ,

 -diversificarea şi aprobarea ofertei extracurriculare, a activităţilor nonformale

Noiembrie - februarie

C.A directorii, responsabilii comisiilor metodice, orar, CEAC, şefii catedrelor cadrele didactice, părinţi

-

nr. mare de părinţi implicaţi în acţiuni educaţionale nonformale

Creşterea nivelului calitativ al procesului de învăţământ

-extinderea utilizării metodelor informaţonale şi de comunicare moderne în actul didactic;

 -centrarea managementului calităţii pe valoarea adăugată şi pe progres;

-monitorizarea şi evaluarea permanentă a procesului de învăţământ,

-asigurarea dotării materiale a laboratoarelor/ cabinetelor necesare activităţilor de studiu experimental şi dezvoltării deprinderilor şi abilităţilor practice ale elevilor;

permanent

C.A directorii, responsabilii comisiilor metodice,  CEAC, şefii catedrelor cadrele didactice,

-desfăşurarea a cel puţin 50% din orele de curs de alte specialităţi utilizând TIC-ul,

-calificativul „excelent” pentru 70% din indicatorii de evaluare internă, 27% „f.bine” şi 3% „bine”;

-admiterea în învăţământul superior a unui procent de 75% din absolvenţi

2. RESURSE UMANE

Realizarea încadrării personalului didactic

- definitivarea încadrării şi normării cadrelor didactice,

-stabilirea catedrelor/cadrelor didactice supuse restrângerii de activitate didactică parţială/ totală, 

-evaluarea şi aprobarea ierarhiei/punctajelor cadrelor didactice  pentru restrângeri de activitate, detaşări;

-vacantarea catedrelor şi orelor libere;

conform calendarului MEN şi ISJ

CA; directorii, responsabilii comisiilor metodice, şefii catedrelor

-realizarea corectă a încadrării cadrelor didactice,

-număr redus de contestaţii, sesizări

Formarea şi dezvoltarea profesională a personalului didactic, didactic auxiliar, nedidactic.

-identificarea nevoilor de formare a personalului didactic din unitatea de învăţământ pe baza rezultatelor de la inspecţii, grade didactice şi examene; 

-monitorizarea calităţii activităţii didactice prin interasistenţe,  inspecţii curente şi speciale;

- consilierea şi monitorizarea activităţii profesorilor debutanţi/ necalificaţi  şi orientarea/ integrarea acestora la cursurile de abilitare curriculară pe discipline; -asigurarea consilierii generale şi specifice pentru participarea la perfecţionări/formări a întregului personal;

-aprobarea înscrierii cadrelor didactice la diferite forme de perfecţionări şi formări;

-eficientizarea metodelor de monitorizare şi evaluare a stagiilor de formare continuă;

-aprobarea participării la cursuri de formare privind aplicarea noii legislaţii şi a modificărilor generate (inclusiv finanţare) a membrilor CA, a directorilor şi contabililor din unitate;

permanent

membrii CA, şefii comisiilor metodice, şefii catedrelor

realizarea unui număr de 90 de interasistenţelor/an şcolar;

-participarea în procent de 65% din personal la cursuri de perfecţionare/formare

-progres şcolar prin creşterea calităţii actului didactic, rezultat al formării/ perfecţionării cadrelor didactice;

-aplicarea corectă a prevederilor legislative

Şcolarizarea elevilor

-aprobarea planului de şcolarizare pentru anul şcolar următor;

-stimularea finalizării educaţiei obligatorii (prevenirea abandonului şcolar) prin acţiuni şi măsuri specifice;

-realizarea consilierii şi orientării şcolare a elevilor;

-asigurarea accesului egal la oferta educaţională a şcolii;

februarie

permanent

CA, directorii, personalul didactic

-realizarea 100% a planului de şcolarizare;

-procentul de 95% promovabilitate;

-număr redus de transferări ale elevilor;

-% scăzut al abandonului şcolar

3. RESURSE FINANCIARE ŞI MATERIALE

Repartizarea echitabilă, transparentă a stimulentelor materiale şi distincţiilor

-aprobarea dosarelor pentru bursele sociale şi medicale acordate elevilor;

-avizarea dosarelor personalului didactic şi didactic auxiliar pentru participarea la concursul de acordare a gradaţiilor de merit;

octombrie,

ianuarie/ februarie

CA, directorii

-număr redus de contestaţii

Asigurarea protecţiei muncii, asistenţei sanitare.

-asigurarea securităţii în timpul desfăşurării programului instructiv educativ, -numirea prin decizie a responsabilului P.S.I.  şi P.M. -amenajarea şi dotarea cabinetului medical al şcolii,

septembrie permanent

directorii, responsabil comisie PSI,PM, asistent medical

-număr redus de incidente, -asigurarea serviciilor medicale;

Întreţinerea şi dezvoltarea bazei materiale a şcolii

-efectuarea reparaţiilor curente, realizarea igienizării şcolii pentru buna desfăşurare a procesului instructiv educativ;

-asigurarea condiţiilor necesare privind iluminatul, încălzirea, alimentarea cu apă, canalizarea, paza;

-realizarea situaţiilor de inventarire a mijloacelor şi obiectelor la sfârşit de an financiar;

identificarea surselor extrabugetare de finanţare

-achizitionare de material didactic

Iulie/august

septembrie

decembrie

directorii, compartimentul administrativ, comisia de inventariere

-avize de funcţionare,

-accesibilitatea spaţiilor şcolare şi auxiliare;

-accesibilitatea echipamentelor, materialelor, mijloacelor de învăţământ

Aplicarea corectă a legislaţiei financiare

-constituirea bugetului şcolii,

-realizarea execuţiei bugetare, -realizarea planului de achiziţii;

-aprobarea planului de venituri şi cheltueli

-arhivarea şi păstrarea documentelor financiare;

-asigurarea transparenţei elaborării şi execuţiei bugetare;

-asigurarea formării specifice şi a consultanţei pentru personalul financiar şi administrativ

ianuarie

permanent

directorii compartimentul contabilitate

personalul auxiliar şi nedidactic

-asigurarea salariilor,

 -realizarea obiectivelor privind întreţinerea şi dezvoltarea bazei  materiale

4. DEZVOLTAREA RELAŢIILOR COMUNITARE

Întărirea şi eficientizarea relaţiilor de colaborare cu părinţii/ comunitatea locală

--realizarea de proiecte şi acţiuni concrete de informare şi conştientizare a partenerilor în educaţie (şcoală, familie, comunităţi locale),

-implicarea în acţiuni de voluntariat în sprijinul comunităţii,

 -realizarea unor acţiuni comune profesori/ părinţi/elevi pentru abordarea diferitelor aspecte ale problematicii violenţei şcolare;

-stabilirea de legături formale cu organele de poliţie, pompieri, gardieni în vederea asigurării pazei şi siguranţei elevilor;

permanent

directorii, profesorii diriginţi, părinţii, reprezentanţi ai comunităţii

număr mare de parteneriate,

-diminuarea formelor de violenţă în spaţiul şcolar,

-asigurarea pazei unităţii şcolare

Realizarea şi derularea programelor de colaborare şi cooperare

-colaborarea cu diferite instituţii şi ONG-uri care pot derula programe şi proiecte în vederea prevenirii şi combaterii violenţei; 

 -realizarea de parteneriate cu diferite unităţi şcolare, 

-dezvoltarea unor parteneriate cu agenţi economici pentru realizarea stagiilor de instruire practică,

-derularea unor programe şi proiecte europene, 

-dezvoltarea unor parteneriate instituţionale cu furnizorii acreditaţi de formare, în scopul optimizării activităţilor de formare şi dezvoltare profesională a personalului din unitate,

ianuarie

permanent

    C.A directorii, cadrele didactice, reprezentanţi ai diferitelor instituţii implicate, ONGuri, agenţi economici

număr mare de proiecte derulate,

-număr mare de contracte de colaborare,

-inserţia pe piaţa muncii - 20% dintre absolvenţi,