PLANUL OPERAŢIONAL 2017-2018
Ținta strategică 1: DEZVOLTAREA UNUI CURRICULUM ADECVAT CERINŢELOR COMUNITĂŢII ŞI ELEVILOR
Componenta: CURRICULUM
Nr crt |
Obiective specifice |
Activităţi |
Instrumente/ Resurse |
Responsabili |
Termene |
Mod de evaluare a obiectivelor |
Indicatori de realizare |
1. |
Asigurarea calităţii procesului de predare – învăţare, evaluare şi a serviciilor educaţionale în vederea promovării unui învăţământ centrat pe elev. |
Utilizarea strategiilor didactice moderne şi de evaluare în scopul dezvoltării creativităţii elevilor, a participării lor active, a formării de competenţe. |
Documente M.E.N. Metodologii în vigoare, softuri educaţionale |
Director, membrii C.E.A.C. |
Permanent |
Teste iniţiale, fişe de progres şcolar, teste sumative, chestionare |
Toate cadrele didactice folosesc metodele moderne de predare-învăţare |
Organizarea comisiilor metodice şi a comisiilor de lucru. |
Documente Legislaţia în vigoare ROI, ROFUIP |
Director Director adjunct |
Octombrie |
Decizii |
Dosarele comisiilor |
||
Realizarea unor proiecte în beneficiul comunităţii |
Proiecte comunitare |
Director, responsabil proiecte |
Noiembrie |
Număr proiecte, număr participanţi. |
Crestearea cu 10% a numărului de proiecte. |
||
2 |
Asigurarea conditiilor de dezvoltare personala a elevilor, si sporirea accesului la educatie |
Selectionarea grupelor de incepatori Selectia continua a elementelor de valoare |
Documente |
Toti profesorii |
Septembrie |
Teste Chestionare |
Numărul de elevi identificati |
Analiza activităţii anuale a grupelor |
Testări Documente |
Toti profesorii |
iulie 2018 |
Rezultate la concursuri |
Fişă de monitorizare |
||
3 |
Eficientizarea metodelor de evaluare şi monitorizare în vederea obţinerii progresului şcolar |
Monitorizarea parcurgerii curriculum-ului aprobat Optimizarea programelor de pregătire ai elevilor pentru concursurile/ Camp. Naţ. pe ramuri sportive |
Planificări calendaristice Proceduri C.E.A.C. |
Director, Responsabil C.E.A.C. |
Permanent |
Grafice de asistente la ore |
100% |
Monitorizarea şi evaluarea procesului de utilizare a tehnologiei informatice la disciplinele de învăţământ |
Soft-uri educationale |
Director, Responsabil C.E.A.C. |
Permanent |
Grafice de asistenţe la ore |
Fişe de observare a lecţiei |
||
Monitorizarea şi evaluarea calităţii prestaţiei didactice |
Testări, Rezultate Cataloage de grupe |
Director Resp. Comisii |
Semestrial |
Rezultate la concursuri |
Imbunatatirea rezultatelor |
||
4 |
Creşterea calităţii şi relevanţei ofertei educaţionale prin diversificarea acesteia în funcţie de nevoile şi interesele partenerilor şi beneficiarilor. |
Elaborarea ofertei educaţionale atractive şi adecvate corespondentelor la nivel de seniori |
Planuri cadru, PLAI, |
Directori, membrii C.A. |
Octombrie- Ianuarie |
Proiect plan de şcolarizare |
Realizarea planului de şcolarizare |
Promovarea ofertei educaţionale |
Oferta educaţională, Ziua portilor deschise |
C.A. |
Aprilie- Mai |
Număr participanţi, |
Participarea tuturor cadrelor didactice la promovarea ofertei educaţionale |
||
Alcatuirea calendarului competitional |
Documente şi instructiuni ISJ, M.E.N., Federatii de specialitate |
Director |
Semestrial |
plan de şcolarizare |
Cresterea cu 25% a numărului de elevi participanţi |
Componenta: MANAGEMENT ŞCOLAR
Nr crt |
Obiective specifice |
Activităţi |
Instrumente/ Resurse |
Responsabili |
Termene |
Modalităţi de evaluare |
Indicatori de performanţă |
1. |
Întărirea capacităţii instituţionale prin implementarea cadrului legislativ privind calitatea educaţiei la nivelul instituţiei şcolare |
Elaborarea unor instrumente operaţionale (fişa postului, fişa de evaluare, criterii de selecţie, proceduri) şi aplicarea lor în evaluare |
Legea nr.128 Legea nr.1 Regulamente şi metodologii în vigoare. |
Directori, CA, membrii CEAC. |
Octombrie – Noiembrie |
Semnarea de către întreg personalul a fişei postului. Acordarea calificativelor. |
Toti angajatii să obtină calificativul FB |
Realizarea asistenţelor la lecţii |
Fişe de asistenţă |
Membrii CEAC Resp. catedră |
Conform graficului |
Fişe de observare a lecţiei |
Utilizarea 100% a strategiilor moderne |
||
2. |
Conştientizarea importanţei aplicării pachetului de sarcini pe probleme de comunicare şi relaţii cu publicul Reconsiderarea strategiei privind imaginea instituţională în rândul elevilor, părinţilor, comunităţii |
Reactualizarea periodică a paginii web Asigurarea funcţionării site-ului Eventual realizarea unui forum de discuţii |
Raport sintetic |
Director Resp. catedre |
Permanent |
-Calitatea informaţiilor, eficientizarea comunicării |
Site si pagina Facebook functional |
Componenta: RESURSE UMANE
Nr. Crt. |
Obiective specifice |
Activităţi |
Instrumente/ Resurse |
Responsabili |
Termene |
Modalităţi de evaluare |
Indicatori de performanţă |
1. |
Armonizarea ofertei de servicii educaţionale şi formare permanentă cu nevoile specifice identificate în şcoală şi comunitatea locală. |
Adaptarea planului de şcolarizare la corespondenta la nivel de seniori in zona |
Studii, analize – diagnostic privind dinamica populaţiei şcolare |
Directori Consiliul de administraţie |
Octombrie - decembrie |
Proiect plan de şcolarizare realist |
Realizarea planului de şcolarizare |
Elaborarea proiectului de încadrare în conformitate cu planul de şcolarizare şi planurile cadru de învăţământ. |
Metodologii în vigoare Plan de şcolarizare aprobat |
Directori , secretariat |
Conform calendarul M.E.N. |
Proiect de încadrare corect şi realist |
100% |
||
Constituirea Consiliului Părinţilor din şcoală |
ROUIFP ROI |
Preşedinte Asociaţia de Părinţi |
Octombrie |
Numărul de părinţi antrenaţi, componenţa consiliului. |
Creşterea cu 15% a numărului de părinţi participanţi la activităţile derulate |
||
Constituirea Consiliului Elevilor |
ROUIFP ROI |
Coordonatorul Comisiei de proiecte şi programe, profesorii |
Octombrie |
Numărul de elevi antrenaţi, componenţa consiliului. |
Creşterea cu 15% a numărului de elevi participanţi la activităţile derulate |
||
2 |
Antrenarea cadrelor didactice în activitatea de formare a adulţilor |
Stimularea şi susţinerea participării la examenele / formele de dezvoltare profesională şi evoluţie în carieră. |
Oferta de formare continuă |
Director, responsabil Comisie de formare şi perfecţionare |
Conform program instituţiilo r ofertante |
Număr participanţi, rezultate, diplome, adeverinţe |
Creşterea cu 10% a numărului de participanţi |
Componenta: RESURSE MATERIALE
Nr crt |
Obiective specifice |
Activităţi |
Instrumente/ Resurse |
Responsabil |
Termene |
Modalităţi de evaluare |
Indicatori de performanţă |
1. |
Utilizarea raţională şi eficientă a resurselor materiale |
Elaborarea proiectului de buget al unităţii şcolare. |
Documentaţia specifică |
C.A. Contabilitate |
Noiembrie 2017 |
Corelarea proiectului cu analiza de nevoi |
100% |
Realizarea execuţiei bugetare |
Documente specifice |
Director Contabilitate |
Trimestrial |
Respectarea legislaţiei |
Realizarea execuţiei bugetare 100% |
||
Realizarea planului de achiziţii |
Oferte |
Director Contabilitate |
Conform alocărilor de fonduri |
Respectarea listei de priorităţi |
100% |
||
Asigurarea transparenţei elaborării şi execuţiei bugetare |
Documente financiare |
Directori Contabil sef |
Permanent |
Asigurarea circulaţiei informaţiilor |
100% |
||
2. |
Acoperirea necesarului de echipamente didactice moderne şi soft educaţional pentru toate domeniile curriculare. |
Achiziţionarea materialelor conform bugetului alocat pentru dotare, conform legii, pe capitole şi articole bugetare |
Analiza de nevoi Necesarul minim de dotare |
Director Contabil sef |
Conform alocării bugetare |
Corelarea repartiţiei bugetare cu lista de priorităţi |
75% |
Dezvoltarea fondurilor şi repartizarea lor conform priorităţilor |
Documentaţia specifică |
Director |
Când este cazul |
Respectarea listei de priorităţi |
80% |
||
Repartizarea mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar achiziţionate, conform planificării. |
Formulare de inventar |
Directori C.A. |
Când este cazul |
Asigurarea condiţiilor optime pentru un învăţământ de calitate |
100% |
||
3. |
Întreţinerea şi dezvoltarea bazei materiale cu prioritate pentru domeniile solicitate de piaţa muncii |
Întocmirea documentaţiei pentru reparaţii |
Documentaţia specifică |
Directori Contabil şef |
Când este cazul |
Respectarea legislaţiei în vigoare |
80% |
Întreţinerea şi dezvoltarea patrimoniului şcolar pentru crearea unui ambient favorabil procesului de învăţare |
Documentaţia specifică |
Director Toti prof. |
Permanent |
Autorizaţia de funcţionare |
100% |
||
Asigurarea condiţiilor necesare privind iluminatul, încălzirea, alimentarea cu apă, canalizare |
Referate necesare |
Director Administrator |
Permanent |
Asigurarea condiţiilor optime pentru un învăţământ de calitate |
100% |
||
4. |
Identificarea unor posibilităţi de asigurare a unor venituri extrabugetare |
Negocierea de contracte de sponsorizare şi condiţii pentru obţinerea fondurilor extrabugetare |
contracte de sponsorizare |
Director |
Permanent |
Respectarea legislaţiei în vigoare |
50% |
Identificarea surselor extrabugetare de finanţare |
Documentaţia specifică |
Director Contabil şef |
Permanent |
Veniturile extrabugetare obţinute |
Cresterea cu 10 % a cuantumului veniturilor extrabugetare |
MONITORIZAREA ȘI EVALUAREA PLANULUI OPERAȚIONAL
Modalităţi şi instrumente de monitorizare a activităţilor şi de evaluare a gradului de atingere a obiectivelor
Monitorizarea gradului de realizare a obiectivelor se va realiza astfel:
1. Semestrial, prin analiza activităţii desfăşurate pe fiecare domeniu de activitate şi analiza activităţii fiecărui angajat. Se vor întocmi raportări pe domenii de activitate şi pe fiecare angajat.
2. Lunar (în ultima săptămână a fiecărei luni calendaristice), prin analiza activităţii desfăşurate pe fiecare domeniu de activitate. Responsabilii pe domenii vor prezenta gradul de realizarea a activităţilor propuse şi vor identifica punctele tari şi vulnerabilităţile pentru activitatea domeniului respectiv, realizând câte un raport pe domenii de activitate, după o machetă construită de directorul instituţiei. În funcţie de acestea, se va întocmi un plan de măsuri, cu scopul ameliorativ.
3. Pentru domeniul Management instituţional, directorul școlii va utiliza o fişă de observaţie, pentru a monitoriza gradul de realizare a activităţilor. Aceasta se va completa lunar.
4. Săptămânal (în şedinţa de lucru), vor fi stabilite planuri de acţiune pentru etapa imediat următoare, în funcţie de proiectarea din planul managerial şi de situaţiile nou apărute şi se va realiza analiza activităţii desfăşurate în săptămâna anterioară.
Graficul raportărilor (pe semestre ale anului bugetar)
Raportările aferente activităţii instituţiei vor fi coroborate cu raportările financiare, aferente semestrelor anului bugetar.
Raportarea pentru semestrul al II-lea al anului bugetar se va realiza completând raportarea aferentă perioadei septembrie – decembrie, cu perioada iulie – august. Datele necesare vor fi desprinse din Raportul de activitate al instituţiei, şi din Raportul financiar pentru primul semestru al anului.
Măsuri de corecţie/ameliorare a activităţii
Măsurile de corecţie/ameliorare se vor aplica prin intermediul planurilor de acţiune, realizate săptămânal şi lunar, astfel:
§ reprogramarea unor activităţi;
§ prelungirea termenelor stabilite în planul managerial;
§ redistribuirea sarcinilor pentru angajaţii din instituţie;
§ stabilire de priorităţi, în funcţie de situaţiile nou apărute.