PLANUL OPERAŢIONAL 2017-2018

    Ținta strategică 1: DEZVOLTAREA UNUI CURRICULUM   ADECVAT CERINŢELOR COMUNITĂŢII ŞI ELEVILOR

Componenta: CURRICULUM

 

Nr crt

Obiective specifice

Activiţi

Instrumente/ Resurse

Responsabili

Termene

Mod de evaluare a obiectivelor

Indicatori de realizare

1.

Asigurarea calităţii procesului de predare învăţare, evaluare şi a serviciilor educaţionale în vederea

promovării unui învăţământ centrat pe elev.

Utilizarea strategiilor didactice

moderne şi de evaluare în scopul dezvoltării creativităţii elevilor, a participării lor active, a formării de

competenţe.

Documente M.E.N. Metodologii în

vigoare, softuri

educaţionale

Director, membrii

C.E.A.C.

Permanent

Teste iniţiale, fişe de progres

şcolar,

teste sumative, chestionare

Toate cadrele didactice folosesc

metodele moderne de predare-învăţare

Organizarea comisiilor metodice şi a

comisiilor de lucru.

Documente Legislaţia în vigoare ROI, ROFUIP

Director Director adjunct

Octombrie

Decizii

Dosarele comisiilor

Realizarea unor proiecte în

beneficiul comunităţii

Proiecte comunitare

Director, responsabil

proiecte

Noiembrie

Număr proiecte, număr

participanţi.

Crestearea cu 10% a

numărului de proiecte.

2

Asigurarea conditiilor de

dezvoltare

personala a elevilor, si sporirea accesului la educatie

Selectionarea grupelor de incepatori

Selectia continua a elementelor de valoare

Documente

Toti profesorii

Septembrie

Teste

Chestionare

Numărul de elevi

identificati

Analiza activităţii anuale a grupelor

Testări

Documente

Toti profesorii

iulie 2018

Rezultate la concursuri

Fişă de monitorizare

3

Eficientizarea metodelor de evaluare şi monitorizare în vederea obţinerii progresului şcolar

Monitorizarea parcurgerii curriculum-ului aprobat Optimizarea programelor de

pregătire ai elevilor pentru

concursurile/ Camp. Naţ. pe ramuri

sportive

Planifiri calendaristice Proceduri C.E.A.C.

Director, Responsabil C.E.A.C.

Permanent

Grafice de asistente la ore

100%

Monitorizarea şi evaluarea

procesului de utilizare a tehnologiei informatice la disciplinele de învăţământ

Soft-uri educationale

Director, Responsabil

C.E.A.C.

Permanent

Grafice de

asistenţe la ore

Fişe de observare a lecţiei

Monitorizarea şi evaluarea calităţii prestaţiei didactice

Testări,

Rezultate

Cataloage de grupe

Director

Resp. Comisii

Semestrial

Rezultate la concursuri

Imbunatatirea rezultatelor

4

Creşterea calităţii şi relevanţei

ofertei

educaţionale prin diversificarea acesteia în funcţie de nevoile şi

interesele

partenerilor şi

beneficiarilor.

Elaborarea ofertei educaţionale atractive şi adecvate

corespondentelor la nivel de seniori

Planuri cadru, PLAI,

Directori, membrii C.A.

Octombrie- Ianuarie

Proiect plan de

şcolarizare

Realizarea planului de

şcolarizare

Promovarea ofertei educaţionale

Oferta educaţională,

Ziua portilor deschise

C.A.

Aprilie- Mai

Număr participanţi,

Participarea tuturor cadrelor didactice la promovarea ofertei

educaţionale

Alcatuirea calendarului competitional

Documente şi instructiuni ISJ, M.E.N., Federatii de

specialitate

Director

Semestrial

plan de

şcolarizare

Cresterea cu 25% a numărului de elevi participanţi

 

 

 

 

 

 

Componenta: MANAGEMENT ŞCOLAR

Nr crt

Obiective specifice

Activiţi

Instrumente/ Resurse

Responsabili

Termene

Modalităţi de

evaluare

Indicatori de

performanţă

1.

Întărirea capacităţii instituţionale prin implementarea cadrului legislativ privind calitatea educaţiei la

nivelul instituţiei şcolare

Elaborarea unor instrumente

operaţionale (fişa postului, fişa de evaluare, criterii de selecţie, proceduri) şi aplicarea lor în evaluare

Legea nr.128

Legea nr.1

Regulamente şi

metodologii în vigoare.

Directori, CA,

membrii CEAC.

Octombrie

Noiembrie

Semnarea de

tre întreg personalul a fişei postului. Acordarea calificativelor.

Toti angajatii să

obtină calificativul FB

Realizarea asistenţelor la lecţii

Fişe de asistenţă

Membrii CEAC

Resp. catedră

Conform graficului

Fişe de observare a lecţiei

Utilizarea 100% a strategiilor moderne

2.

Conştientizarea importanţei

aplirii

pachetului de sarcini pe probleme           de comunicare        şi relaţii cu publicul Reconsiderarea strategieprivind imaginea instituţională     în rândul  elevilor, părinţilor, comunităţii

Reactualizarea   periodică  a

paginii

web

Asigurarea funcţionării site-ului

Eventual realizarea unui forum

de discuţii

Raport sintetic

Director

Resp. catedre

Permanent

-Calitatea

informaţiilor, eficientizarea comunirii

Site si pagina

Facebook functional

Componenta: RESURSE UMANE

Nr. Crt.

Obiective specifice

Activiţi

Instrumente/ Resurse

Responsabili

Termene

Modalităţi de

evaluare

Indicatori de

performanţă

1.

Armonizarea ofertei de servicii educaţionale şi formare permanencu nevoile specifice identificate în şcoală şi comunitatea locală.

Adaptarea planului de şcolarizare la

corespondenta la nivel de seniori in zona

Studii, analize

diagnostic privind dinamica populaţiei şcolare

Directori

Consiliul de

administraţie

Octombrie

- decembrie

Proiect plan de

şcolarizare realist

Realizarea planului

de şcolarizare

Elaborarea proiectului de încadrare în conformitate cu planul de şcolarizare

şi planurile cadru de învăţământ.

Metodologii în vigoare

Plan de şcolarizare

aprobat

Directori , secretariat

Conform calendarul

M.E.N.

Proiect de

încadrare corect şi

realist

100%

Constituirea Consiliului Părinţilor din şcoală

ROUIFP ROI

Preşedinte

Asociaţia de

Părinţi

Octombrie

Numărul de părinţi antrenaţi,

componenţa

consiliului.

Creşterea cu 15% a numărului de

părinţi participanţi la activităţile

derulate

Constituirea Consiliului Elevilor

ROUIFP ROI

Coordonatorul Comisiei de proiecte şi

programe,

profesorii

Octombrie

Numărul de elevi antrenaţi, componenţa

consiliului.

Creşterea cu 15% a numărului de elevi participanţi la

activităţile derulate

2

Antrenarea cadrelor didactice în

activitatea de formare

a adulţilor

Stimularea şi susţinerea participării la

examenele / formele de dezvoltare

profesională şi evolie în carieră.

Oferta de formare

contin

Director, responsabil

Comisie de

formare şi perfecţionare

Conform program

instituţiilo

r ofertante

Număr participanţi,

rezultate, diplome,

adeverinţe

Creşterea cu 10% a numărului de

participanţi


Componenta: RESURSE MATERIALE

Nr crt

Obiective specifice

Activiţi

Instrumente/ Resurse

Responsabil

Termene

Modalităţi de

evaluare

Indicatori de

performanţă

1.

Utilizarea raţională şi eficien a resurselor materiale

Elaborarea proiectului de buget al

unităţii şcolare.

Documentaţia specifică

C.A. Contabilitate

Noiembrie

2017

Corelarea proiectului cu

analiza de nevoi

100%

Realizarea execiei bugetare

Documente specifice

Director

Contabilitate

Trimestrial

Respectarea

legislaţiei

Realizarea

execuţiei bugetare

100%

Realizarea planului de achiziţii

Oferte

Director

Contabilitate

Conform

alorilor

de fonduri

Respectarea listei

de priorităţi

100%

Asigurarea transparenţei elaborării şi execuţiei bugetare

Documente financiare

Directori

Contabil sef

Permanent

Asigurarea circulaţiei informaţiilor

100%

2.

Acoperirea necesarului de echipamente didactice moderne şi soft educaţional pentru toate domeniile curriculare.

Achiziţionarea materialelor conform bugetului alocat pentru dotare, conform legii, pe capitole şi articole bugetare

Analiza de nevoi Necesarul minim de dotare

Director

Contabil sef

Conform alorii bugetare

Corelarea repartiţiei bugetare cu lista de priorităţi

75%

Dezvoltarea fondurilor şi repartizarea lor conform priorităţilor

Documentaţia specifică

Director

Când este cazul

Respectarea listei

de priorităţi

80%

Repartizarea mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar achiziţionate, conform planificării.

Formulare de inventar

Directori

C.A.

Când este cazul

Asigurarea condiţiilor optime pentru un învăţământ de calitate

100%

3.

Întreţinerea şi dezvoltarea bazei materiale cu prioritate pentru domeniile solicitate de piaţa muncii

Întocmirea documentaţiei pentru reparaţii

Documentaţia specifică

Directori

Contabil şef

Când este cazul

Respectarea

legislaţiei în vigoare

80%

Întreţinerea şi dezvoltarea patrimoniului şcolar pentru crearea

unui ambient favorabil procesului de învăţare

Documentaţia specifică

Director

Toti prof.

Permanent

Autorizaţia de funcţionare

100%

Asigurarea condiţiilor necesare privind iluminatul, încălzirea,

alimentarea cu apă, canalizare

Referate necesare

Director

Administrator

Permanent

Asigurarea

condiţiilor optime pentru un învăţământ de calitate

100%

4.

Identificarea unor posibilităţi de asigurare a unor venituri extrabugetare

Negocierea de contracte de sponsorizare şi condiţii pentru obţinerea fondurilor extrabugetare

contracte de sponsorizare

Director

Permanent

Respectarea

legislaţiei în vigoare

50%

Identificarea surselor extrabugetare de

finanţare

Documentaţia specifică

Director

Contabil şef

Permanent

Veniturile extrabugetare

obţinute

Cresterea cu 10 %

a cuantumului veniturilor extrabugetare

MONITORIZAREA ȘI EVALUAREA PLANULUI OPERAȚIONAL

Modaliţi şi instrumente de monitorizare a activităţilor şi de evaluare a gradului de atingere a obiectivelor

Monitorizarea gradului de realizare a obiectivelor se va realiza astfel:

1. Semestrial, prin analiza activităţii desfăşurate pe fiecare domeniu de activitate şi analiza activităţii fiecărui angajat. Se vor  întocmi raportări pe  domenii de activitate şi pe fiecare angajat.

2. Lunar (în ultima săptămână a fiecărei luni calendaristice), prin analiza activităţii desfăşurate pe fiecare domeniu de activitate. Responsabilii pe domenii vor prezenta gradul de realizarea a activităţilor propuse şi vor identifica  punctele  tari şi vulnerabilităţile  pentru activitatea domeniului respectiv, realizând te un raport pe domenii de  activitate,  după  o mache construită de directorul instituţiei. În funcţie de acestea, se va întocmi un plan de măsuri, cu scopul ameliorativ.

3. Pentru domeniul Management institional, directorul școlii va utiliza o fişă de observaţie, pentru a monitoriza gradul de realizare a activităţilor. Aceasta se va completa lunar.

4. Săptămânal (în şedinţa de lucru), vor fi stabilite planuri de acţiune pentru etapa imediat următoare, în funcţie de proiectarea din planul managerial şi de situaţiile nou apărute şi se va realiza analiza activităţii desşurate în săptămâna anterioa.

Graficul raporrilor (pe semestre ale anului bugetar)

Raportările aferente activităţii institiei vor fi coroborate cu raportările financiare, aferente semestrelor anului bugetar.

Raportarea pentru semestrul al II-lea al anului bugetar se va realiza completând raportarea aferentă perioadei septembrie decembrie, cu perioada iulie august. Datele necesare vor fi desprinse din Raportul de activitate al institiei, şi din Raportul financiar pentru primul semestru al anului.

Măsuri de corecţie/ameliorare a activităţii

Măsurile de corecţie/ameliorare se vor aplica  prin  intermediul planurilor  de acţiune, realizate săptămânal şi lunar, astfel:

§   reprogramarea unor activităţi;

§   prelungirea termenelor stabilite în planul managerial;

§   redistribuirea sarcinilor pentru angajaţii din instituţie;

§   stabilire de priorităţi, în funcţie de situaţiile nou apărute.