1.CURRICULUM
OBIECTIVE STRATEGICE
- Asigurarea calității educației prin oferirea programelor de educație care să satisfacă așteptările beneficiarilor, precum și standardele de calitate;
- Cunoașterea și aplicarea documentelor de politică educațională și a finalităților, urmărind modificările legislative;
- Stabilirea ofertei educaționale in funcție de nevoile specifice comunității;
- Îmbunătățirea calității predării-învățării- evaluării astfel încât să se asigure șanse egale tututror copiilor , atingerea tuturorstandardelor curriculare de performanță, pregătirea copiilor pentru o societate aflată în schimbare
Funcții |
Activități |
Termene |
Responsabili |
Resurse necesare |
Proiectare |
Întocmirea rapoartelor de analiză pentru anul școlar precedent |
Septembrie |
Director, șefi comisii |
Rapoarte de activitate |
Întocmirea planurilor manageriale pe compartimente |
Septembrie |
Șefi compartimente |
Plan managerial |
|
Elaborarea graficului și a tematicii Consiliului de Administrație și a Consiliului Profesoral |
septembrie |
Director |
Documente oficiale |
|
Stabilirea participanţilor la programele de formare a cadrelor didactice pe probleme curriculare la toate specializările, în centrele de formare sau în cadrul CCD |
octombrie |
Șef comisie perfecționare și formare continuă |
Evidența perfecționării cadrelor didactice |
|
Constituirea comisiilor metodice |
septembrie |
director |
Organigramă, ROI |
|
Actualizarea ROI Palatul Copiilor |
septembrie |
Director ,CA |
Regulamente ROFPC |
Organizare |
Asigurarea catedrelor şi subcomisiilor cu toate documentele privind programele de cerc pe specializări |
Sem .I |
Șefi de catedre |
Documente specifice MEN |
|
Organizarea concursurilor , festivalurilor, expozițiilor județene |
Conf. calendarului |
Director, cadre didactice |
Regulamente, metodologii, logistică |
||
Organizarea probelor practice pe specializări pentru ocuparea catedrelor vacante |
Sem. II |
Director, comisii de organizare |
Metodologia de mobilitate |
||
Cordonare/ monitorizare |
Asigurarea necesarului de auxiliare curriculare ,de material didactic specific cercurilor |
Septembrie |
șefi comisii |
Logistică, auxiliare curriculare |
|
Asigurarea aplicării corecte a documentelor curriculare la toate cercurile |
Sem. I-II |
Director, Șefi catedre |
Documente curriculare |
||
Elaborarea graficului și a tematicii Consiliului de Administrație și a Consiliului Profesoral |
septembrie |
Director |
Documente oficiale |
||
Stabilirea participanţilor la programele de formare a cadrelor didactice pe probleme curriculare la toate specializările, în centrele de formare sau în cadrul CCD |
octombrie |
Șef comisie perfecționare și formare continuă |
Evidența perfecționării cadrelor didactice |
||
Constituirea comisiilor metodice |
septembrie |
director |
Organigramă, ROI |
||
Actualizarea ROI Palatul Copiilor |
septembrie |
Director ,CA |
Regulamente ROFPC |
||
Control / evaluare |
Monitorizarea şi valorificarea rezultatelor elevilor la concursurile scolare |
Conf. calendarului |
Șefi de catedre |
Documente specifice |
|
Urmărirea asigurării calităţii educaţiei, a modului în care se realizează atribuţiile manageriale la nivelul Comisiilor metodice şi fiecărui cadru didactic în parte: - controlul parcurgerii ritmice a materiei - analiza obiectivă a nivelului de pregătire a elevilor, cu măsuri concrete de ameliorare a situaţiilor necorespunzătoare -controlul evaluării continue şi corecte a elevilor -desfăşurarea concursurilor |
Conf. planificării |
Director, Șefi comisii metodice |
Inspecții, documente școlare, asistențe la ore |
||
Dezvoltare profesională |
Elaborarea de materiale complementare pentru activitatea de predare-învăţare realizată pe suport informatic, pentru a răspunde cerinţelor noii societăţi educaţionale româneşti preconizate. |
Sem. I-II |
Cadre didactice |
Materiale complementar, IT |
|
Negocierea/ rezolvarea conflictelor |
Asigurarea unui climat de muncă eficient în folosul preşcolarilor şi elevilor, beneficiarii sistemului educaţional |
Sem. I-II |
Director, cadre didactice |
Comunicarea şi Cooperarea între participanţii la actul educativ |
|
Sprijinirea iniţiativelor cadrelor didactice şi aplanarea eventualelor conflicte de interes între profesorii de specialităţi diferite, între elevi şi profesori |
Sem. I-II |
Director |
Comunicare și cooperare |
Indicatori de performanță: concordanţă cu documentele MEN, adecvare, atingerea standardelor specific, standarde de performanţă, respectarea legalităţii, professionalism, respectarea termenelor, respectarea regulamentelor, eficienţă, promptitudine, competenţe specific, identificarea oportunităţilor şi a problemelor, rezultate, calitate, concordanţa cu nevoile instituției şi comunităţii.
2. RESURSE UMANE
Obiective:
2.1 asigurarea cunoaşterii în unitate a legilor, ordinelor, metodologiilor şi a celorlalte acte normative privind încadrarea, perfecţionarea şi evaluarea cadrelor didactice şi a personalului didactic auxiliar;
2.2 definirea şi promovarea unei politici de personal bazate pe promovarea pe criterii valorice şi susţinerea iniţiativelor valoroase;
2.3 creşterea calităţii activităţii desfăşurate de personalul didactic şi didactic auxiliar din unitate prin participarea la activităţi de perfecţionare
Funcții |
Activități |
Termene |
Responsabili |
Resurse necesare |
||||||
Proiectare |
Organizarea participării personalului didactic şi didactic auxiliar la cursurile de perfecţionare desfăşurate la nivel de județ |
Conform calendarului |
Director, șefi comisii |
Programe de formare |
||||||
Organizarea participării la consfătuirile cadrelor didactice pe specializări, fără afectarea programului unității |
Conform calendarului |
Director,șefi comisii |
Programe de formare |
|||||||
Coord. monitorizare |
Organizarea şedinţelor de catedră, a tematicii şi a graficului de desfăşurare |
Conform calendarului |
Șefi comisii metodice |
Rapoarte, |
||||||
Realizarea unor întâlniri-ateliere, dezbateri,seminarii-cu responsabilii comisiilor metodice şi cadrelor didactice aparţinând aceleiaşi arii curriculare sau din arii diferite |
Conform calendarului |
Șefi comisii |
Grafic de acțiuni, logistică |
|||||||
Coordonarea şi sprijinirea cadrelor didactice în vederea elaborării de auxiliare curriculare: fişe de lucru, teste de evaluare, teme curriculare şi transcurriculare |
Permanent |
Șefi comisii |
Programe cerc |
|||||||
Control / evaluare |
Respectarea cu stricteţe a reglementărilor Privind încadrarea, salarizarea şi promovarea personalului |
Permanent |
Director |
Legislație specifică |
||||||
Evaluarea activităţii întregului personal conform fișei de evaluare |
Sem.II |
CA |
Metodologia evaluarii cadrelor didactice,personalului auxiliar, nedidactic |
|||||||
Formare dezvoltare profesională şi personală |
Asigurarea cunoaşterii în rândul cadrelor didactice a reglementărilor în vigoare privind cariera didactică şi etapele formării profesionale: stagiatură, definitivat, grad II, grad I, doctorat, perfecţionarea periodică obligatorie, evoluţie în ierarhie, recunoaşterea gradelor didactice |
Sem. I-II |
Director, sef comisie perfecționare |
Legislație, Programe oficiale |
||||||
Perfecţionarea şi formarea proprie a tuturor salariaţilor, în funție de comartiment, specialitate |
Sem. I-II |
Șefi catedre |
Oferta instituțiilor specializate în formare |
|||||||
Negocierea/ Rezolvarea conflictelor |
Rezolvarea cu abilitate şi discreţie a Diferitelor situaţii conflictuale care pot apărea între cadrele didactice din unitate sau între elevi şi profesori, pentru asigurarea unui climat de lucru eficient |
Sem. I-II |
Director |
Legislaţie, comunicare interinstituţională |
||||||
Indicatori de performanță: varietatea ofertei, date statistice, respectarea standardelor, adecvarea la nevoile specific, calitate, legalitate, rezultate, obiectivitate în desfăşurare, statistici- atingerea standardelor, eficienţă, statistici participanţi la grade.
3. RESURSE MATERIALE ȘI FINANCIARE
OBIECTIVE:
3.1 Fluidizarea fluxului informaţional dintre Palatul Copiilor şi Ordonatorul secundar de credite
3.2 Gestionarea eficientă a resurselor materiale;
3.3 Repartizarea bugetului
Funcții |
Activități |
Termene |
Responsabili |
Resurse necesare |
Proiectare |
Asigurarea funcţionalităţii reţelei interne de calculatoare |
Sem. I-II |
Director, informatician |
Logistică |
Efectuarea analizei privind necesarul de reparaţii curente |
Semestrial |
Director, Administrator |
Situații |
|
Elaborarea unui plan de dotare cu mobilier,echipamente, adecvat cercurilor |
Anual |
Director, Administrator |
Situații , Raportări |
|
Elaborarea unui plan privind asigurarea cu cataloage,cu tipizate |
Anual |
Director, Secretariat |
Situații, logistică |
|
Elaborarea proiectului de buget şi a proiectului de achiziţii şi dotări |
Anual |
Director, Contabil șef |
Legislație în domeniu |
|
Organizare |
Valorificarea, actualizarea şi exploatarea bazelor de date şi inventarelor |
Sem .I-II |
Director, Administrator |
Bază de date, Logistică |
Stabilirea priorităţilor în vederea repartizării fondurilor, |
Anual |
Director, contabil șef |
Legislație în domeniu |
|
Identificarea surselor extrabugetare, de finanţare prin promovarea programelor specifice |
Sem. I-II |
Director |
Legislație |
|
Coordonare monitorizare |
Organizarea unor cursuri în şcoală ca sursă de venit extrabugetar |
Sem. I-II |
Director, Coordonator proiecte |
Buget, Legislație |
|
||||
Control/evaluare |
Evaluarea utilizării fondurilor bugetare şi extrabugetare după priorităţi cu scopul asigurării condiţiilor materiale necesare pentru buna funcţionare a unităţii de învăţământ |
Sem. I-II |
Director |
Reglementări legale |
Formare/ dezv. prof. şi personala |
Participarea la cursuri de management financiar şi alte perfecţionări în domeniu |
Anual |
Director |
Oferta de formare |
Negocierea/ rezolvarea conflictelor |
Argumentarea şi negocierea utilizării fondurilor astfel încât să se evite crearea unor conflicte la nivelul unităţii |
În funcție de situație |
Director |
Comunicare interinstituțională |
Indicatori de performanță: raportări periodice; număr achiziţii şi tipul lor; funcţionalitate, eficienţă; date calitative şi cantitative; respectarea termenelor; respectarea legii, date cantitative
4. PARTENERIATE ȘI RELAȚII COMUNITARE
OBIECTIVE:
4.1 Colaborarea cu instituţii guvernamentale abilitate în derularea de proiecte şi programe comune;
4.2 Crearea condiţiilor necesare încheierii de parteneriate între şcoală şi comunitatea locală, organizaţii non-guvernamentale, companii;
4.3 Coordonarea şi organizarea proiectelor educațonale specificeeducației nonformale.
Funcții |
Activități |
Termene |
Responsabili |
Resurse necesare |
||||||
Proiectare |
Planificarea colaborării şcolii cu poliţia, pompierii,instituţii culturale, agenţi economici |
Sem. I |
Director, |
Legislație specifică, protocoale |
||||||
Identificarea nevoilor de educaţie ale comunităţii locale şi aposibilităţilor de satisfacere a acestora, realizarea proiectelor în parteneriat şcoală- comunitate în folosul ambelor părţi |
Sem. I-II |
Director, |
Comunicare interinstituțională |
|||||||
Gestiunea cererilor, sesizărilor, reclamaţiilor primite |
Lunar |
Secretariat |
Baza de date, Regulament intern |
|||||||
Coordonare monitorizare |
Coordonarea şi evaluarea derulării proiectelor în care este implicat Palatul |
Sem .I-II |
Director, Coordonator proiecte |
Logistică |
||||||
Colaborarea cu ISJ MH şi administraţia locală în iniţierea, derularea şi monitorizarea proiectelor şcolare, a activităţilor educative şi extraşcolare, |
Sem I-II |
Director, Coordonator proiecte |
Legislație în domeniu |
|||||||
Respectarea cu stricteţe a termenelor şi a celorlalte reglementări interne și externe |
Sem. I-II |
Director |
Legislație |
|||||||
Evaluare |
Elaborarea rapoartelor privind participarea la Diferite proiecte, acestea urmând a fi aduse la cunoştinţă părinţilor, elevilor şi a comunităţii |
Conf calendarului |
Coordonator proiecte |
Legislație specifică |
||||||
Evaluarea programelor şi proiectelor derulate pe tot Parcursul desfăşurării lor şi la final |
Sem I-II |
Director, Coordonator proiecte |
Legislație |
|||||||
Formarea dezv. echipelor |
Organizarea de activităţi festive cu participarea unor membri marcanţi ai comunităţii locale |
Sem I-II |
Director, Coord. proiecte |
Calendarul și programul activităților |
||||||
Participarea în grupe de lucru sau în parteneriat la Diversele programe şi proiecte regionale, naţionale, internaţionale |
Sem. I-II |
Director |
Calendarul activităților |
|||||||
Negocierea/ rez. conflictelor |
Rezolvarea cu abilitate şi discreţie a diferitelor situaţii conflictuale care pot apărea între cadrele didactice, între profesori şi părinţi sau între elevi şi profesori, pentru asigurarea unui climat de muncă eficient |
Conf. solicitărilor |
Director |
Comunicare interinstituțională |
||||||
Stabilirea unor modalităţi clare de evitare a crizelor de imagine şi a unor direcţii de acţiune în situaţii de criză |
În funție de priorități |
Director, consilier etică |
Cod de etică, ROI |
|||||||
1.9 MONITORIZARE ȘI EVALUARE
Monitorizarea va urmari modificarile in implementarea activitatilor sau daca planul de lucru trebuie modificat. Acest lucru se va urmari lunar, specificand indicatorii ce denota schimbarea propusa pentru atingerea obiectivelor. Se vor culege si vor fi mentionate in evidente specifice, de catre responsabilii de proiecte, lunar, urmatoarele:
- informatii despre activitati ;
- informatii despre rezultate ;
- informatii despre resurse, inclusiv cele financiare.
Aceasta va fi realizata in rapoarte periodice pentru perioade prestabilite de timp, avandu-se in vedere:
- revizuirea cerintelor de raportare evidentiate in fiecare proiect
- determinarea indicatorilor ce reflecta cel mai bine progresul actiunilor
- organizarea datelor s i completarea acestora
- elaborarea unei forme a raportului.
Astfel se pot pune in evidenta care dintre activitati se deruleaza conform planificarii , care sunt in devans si care in mtarziere. Raportarea va specifica: perioada la care se refera raportul, obiectivele si activitatile planificate, desra urate, rezultate obtinute, resurse folosite (financiare, comunitare), probleme mtalnite, planuri de viitor, modificari in cadrul activitatilor prognozate si a resurselor necesare.
Evaluarea va stabili raportul intre ce s-a propus si ce s-a realizat pentru constatarea "valorii adaugate". Ea va privi, in mod direct, componentele proiectului, si anume: problemele si nevoile, planul de lucru, dezvoltarea activitatilor, progresu si strategia. In acest scop, de un real folos este includerea in fiecare proiect a indicatorilor ce mascara progresul pentru fiecare din obiectivele propuse, setul de date care trebuie comparate, metodele folosite pentru completarea datelor. Se vor realiza evaluari atat cantitative, ce vor evidentia impactul activitatilor descriind, enumerand, calculand si masurand atingerea obiectivelor, cat si calitative, orientate spre proces, masurand atitudini si cauze ale evenimentelor.
Se va avea in vedere si o noua analiza SWOT estimand impactul proiectului periodic si final. Incheierea lui presupune si realizarea unor declaratii de intentie pentru continuitatea proiectului.
Grupurile de interes din unitatea noastra sunt: parintii. elevii, corpul profesoral
Cu agentii economici, parintii, comunitatea locala, respectiv Primaria, se vor realiza intruniri, invitatii la activitati comune si informare reciproca asupra activitatilor comune desfasurate.