1.CURRICULUM

 

                        OBIECTIVE STRATEGICE

  • Asigurarea calității educației prin oferirea programelor de educație care să satisfacă așteptările beneficiarilor, precum și standardele de calitate;
  • Cunoașterea și aplicarea documentelor de politică educațională și a finalităților, urmărind modificările legislative;
  • Stabilirea ofertei educaționale in funcție de nevoile specifice comunității;
  • Îmbunătățirea calității predării-învățării- evaluării astfel încât să se asigure șanse egale tututror copiilor , atingerea tuturorstandardelor curriculare de performanță, pregătirea copiilor pentru o societate aflată în schimbare

Funcții

Activități

Termene

Responsabili

Resurse necesare

Proiectare

Întocmirea rapoartelor de analiză pentru anul școlar

precedent

Septembrie

Director, șefi

comisii

Rapoarte de activitate

Întocmirea planurilor manageriale pe compartimente

Septembrie

Șefi compartimente

Plan managerial

Elaborarea graficului și a tematicii Consiliului de

Administrație și a Consiliului Profesoral

septembrie

Director

Documente oficiale

Stabilirea participanţilor la programele de formare a

cadrelor didactice pe probleme curriculare la toate

specializările, în centrele de formare sau în cadrul CCD

octombrie

Șef comisie

perfecționare și formare continuă

Evidența

perfecționării cadrelor

didactice

Constituirea comisiilor metodice

septembrie

director

Organigramă, ROI

Actualizarea ROI Palatul Copiilor

septembrie

Director ,CA

Regulamente ROFPC

 

Organizare

Asigurarea catedrelor şi subcomisiilor cu toate

documentele privind  programele de cerc pe specializări

Sem .I

Șefi de catedre

Documente specifice

MEN

 

Organizarea concursurilor , festivalurilor,

expozițiilor județene

Conf. calendarului

Director, cadre

didactice

Regulamente,

metodologii, logistică

 

Organizarea probelor practice pe specializări pentru

ocuparea catedrelor vacante

Sem. II

Director,

comisii de organizare

Metodologia de

mobilitate

 

 

Cordonare/ monitorizare

Asigurarea necesarului de auxiliare curriculare ,de

material didactic specific cercurilor

Septembrie

șefi comisii

Logistică, auxiliare

curriculare

Asigurarea aplicării corecte a documentelor

curriculare la toate cercurile

Sem. I-II

Director, Șefi

catedre

Documente

curriculare

Elaborarea graficului și a tematicii Consiliului de

Administrație și a Consiliului Profesoral

septembrie

Director

Documente oficiale

Stabilirea participanţilor la programele de formare a cadrelor didactice pe probleme curriculare la toate specializările, în centrele de formare sau în cadrul CCD

octombrie

Șef comisie

perfecționare și

formare continuă

Evidența

perfecționării cadrelor didactice

Constituirea comisiilor metodice

septembrie

director

Organigramă, ROI

Actualizarea ROI Palatul Copiilor

septembrie

Director ,CA

Regulamente ROFPC

Control / evaluare

Monitorizarea şi valorificarea rezultatelor elevilor la

concursurile scolare

Conf. calendarului

Șefi de catedre

Documente specifice

Urmărirea asigurării calităţii educaţiei, a modului în care se realizează atribuţiile manageriale la nivelul Comisiilor  metodice şi fiecărui cadru didactic în parte:

- controlul parcurgerii ritmice a materiei

- analiza obiectivă a nivelului de pregătire a elevilor, cu măsuri concrete de ameliorare a situaţiilor necorespunzătoare

-controlul evaluării continue şi corecte a elevilor

-desfăşurarea concursurilor

Conf. planificării

Director,

Șefi comisii metodice

Inspecții, documente

școlare, asistențe la

ore

         

Dezvoltare profesională

Elaborarea de materiale complementare pentru activitatea de predare-învăţare realizată pe suport informatic, pentru a răspunde cerinţelor noii societăţi educaţionale româneşti preconizate.

Sem. I-II

Cadre didactice

Materiale complementar, IT

Negocierea/ rezolvarea conflictelor

Asigurarea unui climat de muncă eficient în folosul preşcolarilor şi elevilor, beneficiarii sistemului educaţional

Sem. I-II

Director, cadre didactice

Comunicarea şi

Cooperarea între participanţii la actul

educativ

Sprijinirea iniţiativelor cadrelor didactice şi aplanarea eventualelor conflicte de interes între profesorii de specialităţi diferite, între elevi şi profesori

Sem. I-II

Director

Comunicare și

cooperare

 

Indicatori de performanță: concordanţă cu documentele MEN,  adecvare,  atingerea standardelor specific,  standarde de performanţă, respectarea legalităţii, professionalism, respectarea termenelor, respectarea regulamentelor, eficienţă, promptitudine, competenţe specific,  identificarea oportunităţilor şi a problemelor, rezultate, calitate, concordanţa cu nevoile instituției şi comunităţii.

 

2. RESURSE UMANE

Obiective:

2.1  asigurarea cunoaşterii în unitate a legilor, ordinelor, metodologiilor şi a celorlalte acte normative privind încadrarea, perfecţionarea şi evaluarea cadrelor didactice şi a personalului didactic auxiliar;

2.2  definirea şi promovarea unei politici de personal bazate pe promovarea pe criterii valorice şi susţinerea iniţiativelor valoroase;

2.3  creşterea calităţii activităţii desfăşurate de personalul didactic şi didactic auxiliar din unitate prin participarea la activităţi de perfecţionare

Funcții

Activități

Termene

Responsabili

Resurse necesare

 

Proiectare

Organizarea participării personalului didactic şi didactic auxiliar la cursurile de perfecţionare desfăşurate la nivel de județ

Conform

calendarului

Director, șefi

comisii

Programe de formare

 

Organizarea participării la consfătuirile

cadrelor didactice pe specializări, fără

afectarea programului unității

Conform

calendarului

Director,șefi

comisii

Programe de formare

 

Coord. monitorizare

Organizarea şedinţelor de catedră, a

tematicii şi a graficului de desfăşurare

Conform

calendarului

Șefi comisii

metodice

Rapoarte,

 

Realizarea unor întâlniri-ateliere, dezbateri,seminarii-cu responsabilii comisiilor metodice şi cadrelor didactice aparţinând aceleiaşi arii curriculare sau din arii diferite

Conform calendarului

Șefi comisii

Grafic de acțiuni, logistică

 

Coordonarea şi sprijinirea cadrelor

didactice în vederea elaborării de auxiliare curriculare: fişe de lucru, teste de evaluare, teme curriculare şi transcurriculare

Permanent

Șefi comisii

Programe cerc

 
           
 

Control /

evaluare

Respectarea cu stricteţe a reglementărilor

Privind încadrarea, salarizarea şi  promovarea personalului

Permanent

Director

Legislație specifică

 

Evaluarea activităţii întregului personal

conform fișei de evaluare

Sem.II

CA

Metodologia evaluarii

cadrelor didactice,personalului auxiliar, nedidactic

 

Formare dezvoltare profesională şi personală

Asigurarea cunoaşterii în rândul cadrelor

didactice a reglementărilor în vigoare privind cariera didactică şi etapele formării profesionale: stagiatură, definitivat, grad II, grad I, doctorat, perfecţionarea periodică obligatorie, evoluţie în ierarhie, recunoaşterea gradelor didactice

Sem. I-II

Director, sef comisie perfecționare

Legislație,

Programe oficiale

 

Perfecţionarea şi formarea proprie a tuturor salariaţilor, în funție de comartiment, specialitate

Sem. I-II

Șefi catedre

Oferta instituțiilor

specializate în formare

 

Negocierea/ Rezolvarea conflictelor

Rezolvarea cu abilitate şi discreţie a

Diferitelor situaţii conflictuale care pot apărea între cadrele didactice din unitate sau între elevi şi profesori, pentru asigurarea unui climat de lucru eficient

Sem. I-II

Director

Legislaţie,

comunicare interinstituţională

                     

Indicatori de performanță: varietatea ofertei, date statistice, respectarea standardelor, adecvarea la nevoile specific, calitate, legalitate, rezultate,  obiectivitate în desfăşurare, statistici- atingerea standardelor, eficienţă, statistici participanţi la grade.


 3. RESURSE MATERIALE ȘI FINANCIARE

 

OBIECTIVE:

3.1 Fluidizarea fluxului informaţional dintre Palatul Copiilor şi Ordonatorul secundar  de credite

3.2 Gestionarea eficientă a resurselor materiale;

3.3 Repartizarea bugetului

Funcții

Activități

Termene

Responsabili

Resurse necesare

Proiectare

Asigurarea funcţionalităţii reţelei interne de

calculatoare

Sem. I-II

Director,

informatician

Logistică

Efectuarea analizei privind necesarul de reparaţii

curente

Semestrial

Director,

Administrator

Situații

Elaborarea unui plan de dotare cu

mobilier,echipamente, adecvat cercurilor

Anual

Director,

Administrator

Situații ,

Raportări

Elaborarea unui plan privind asigurarea cu

cataloage,cu tipizate

Anual

Director,

Secretariat

Situații, logistică

Elaborarea proiectului de buget şi a proiectului de

achiziţii şi dotări

Anual

Director,

Contabil șef

Legislație în domeniu

Organizare

Valorificarea, actualizarea şi exploatarea bazelor

de date şi inventarelor

Sem .I-II

Director,

Administrator

Bază de date,

Logistică

Stabilirea priorităţilor în vederea repartizării

fondurilor,

Anual

Director,

contabil șef

Legislație în domeniu

Identificarea surselor extrabugetare, de finanţare

prin promovarea programelor specifice

Sem. I-II

Director

Legislație

Coordonare monitorizare

Organizarea unor cursuri în şcoală ca sursă de

venit extrabugetar

Sem. I-II

Director,

Coordonator proiecte

Buget,

Legislație

 

       

Control/evaluare

Evaluarea utilizării fondurilor bugetare şi

extrabugetare după priorităţi cu scopul asigurării condiţiilor

materiale

necesare pentru buna funcţionare a unităţii de învăţământ

Sem. I-II

Director

Reglementări legale

 

Formare/ dezv. prof. şi personala

Participarea la cursuri de management financiar şi

alte perfecţionări în domeniu

Anual

Director

Oferta de formare

 

Negocierea/ rezolvarea conflictelor

Argumentarea şi negocierea utilizării fondurilor

astfel încât să se evite crearea unor conflicte la nivelul unităţii

În funcție de situație

Director

Comunicare

interinstituțională

 

Indicatori de performanță: raportări periodice; număr achiziţii şi tipul lor; funcţionalitate, eficienţă; date calitative şi cantitative; respectarea termenelor;  respectarea legii, date cantitative

 

4. PARTENERIATE ȘI RELAȚII COMUNITARE            

OBIECTIVE:

4.1 Colaborarea cu instituţii guvernamentale abilitate în derularea de proiecte şi programe comune;

4.2 Crearea condiţiilor necesare încheierii de parteneriate între şcoală şi comunitatea locală, organizaţii non-guvernamentale, companii;

4.3 Coordonarea şi organizarea proiectelor educațonale specificeeducației nonformale.

Funcții

Activități

Termene

Responsabili

Resurse necesare

 

 

Proiectare

Planificarea colaborării şcolii cu poliţia, pompierii,instituţii culturale, agenţi economici

Sem. I

Director,

Legislație specifică,

protocoale

 

Identificarea nevoilor de educaţie ale comunităţii

locale şi aposibilităţilor de satisfacere a acestora, realizarea proiectelor în parteneriat şcoală- comunitate în folosul ambelor părţi

Sem. I-II

Director,

Comunicare

interinstituțională

 

Gestiunea cererilor, sesizărilor, reclamaţiilor primite

Lunar

Secretariat

Baza de date,

Regulament intern

 

 

Coordonare monitorizare

Coordonarea şi evaluarea derulării proiectelor în

care este implicat Palatul

Sem .I-II

Director,

Coordonator proiecte

Logistică

 

Colaborarea cu ISJ MH şi administraţia locală în

iniţierea, derularea şi monitorizarea proiectelor şcolare, a activităţilor educative şi extraşcolare,

Sem I-II

Director,

Coordonator proiecte

Legislație în domeniu

 

Respectarea cu stricteţe a termenelor şi a celorlalte reglementări interne și externe

Sem. I-II

Director

Legislație

 
 

Evaluare

Elaborarea rapoartelor privind participarea la

Diferite proiecte, acestea urmând a fi aduse la cunoştinţă părinţilor,

  elevilor şi a comunităţii

Conf calendarului

Coordonator

proiecte

Legislație specifică

 

Evaluarea programelor şi proiectelor derulate pe tot

Parcursul desfăşurării lor şi la final

Sem I-II

Director, Coordonator proiecte

Legislație

 

Formarea dezv. echipelor

Organizarea de activităţi festive cu participarea unor membri marcanţi ai comunităţii locale

Sem I-II

Director,

Coord. proiecte

Calendarul și

programul activităților

 

Participarea în grupe de lucru sau în parteneriat la

Diversele programe şi proiecte regionale, naţionale, internaţionale

Sem. I-II

Director

Calendarul

activităților

 

 

 

Negocierea/ rez. conflictelor

Rezolvarea cu abilitate şi discreţie a diferitelor situaţii conflictuale care pot apărea între cadrele didactice, între profesori şi părinţi sau între elevi şi profesori, pentru asigurarea unui climat de muncă eficient

Conf. solicitărilor

Director

Comunicare

interinstituțională

 

Stabilirea unor modalităţi clare de evitare a crizelor

de imagine şi a unor direcţii de acţiune în situaţii de criză

În funție de priorități

Director,

consilier etică

Cod de etică,

ROI

                     

                                                                                                                


 

1.9 MONITORIZARE ȘI EVALUARE

Monitorizarea va urmari modificarile in implementarea activitatilor sau daca planul de lucru trebuie modificat. Acest lucru se va urmari lunar, specificand indicatorii ce denota schimbarea propusa pentru atingerea obiectivelor. Se vor culege si vor fi mentionate in evidente specifice, de catre responsabilii de proiecte, lunar, urmatoarele:

  • informatii despre activitati ;
  • informatii despre rezultate ;
  • informatii despre resurse, inclusiv cele financiare.

Aceasta va fi realizata in rapoarte periodice pentru perioade prestabilite de timp, avandu-se in vedere:

  • revizuirea cerintelor de raportare evidentiate in fiecare proiect
  • determinarea indicatorilor ce reflecta cel mai bine progresul actiunilor
  • organizarea datelor s i completarea acestora
  • elaborarea unei forme a raportului.

Astfel se pot pune in evidenta care dintre activitati se deruleaza conform planificarii , care sunt in devans si care in mtarziere. Raportarea va specifica: perioada la  care se refera  raportul,  obiectivele si  activitatile  planificate,  desra urate,  rezultate  obtinute, resurse folosite (financiare, comunitare), probleme mtalnite, planuri de viitor, modificari in cadrul activitatilor  prognozate  si  a resurselor necesare.

Evaluarea va stabili raportul  intre ce s-a propus si ce s-a realizat pentru constatarea "valorii adaugate". Ea va privi, in mod direct, componentele proiectului, si anume: problemele si nevoile, planul de lucru, dezvoltarea activitatilor, progresu  si strategia.  In acest scop, de un real folos este includerea in fiecare proiect  a indicatorilor ce mascara progresul pentru fiecare din obiectivele propuse, setul de date care trebuie comparate, metodele folosite pentru completarea datelor. Se vor realiza evaluari atat cantitative, ce vor evidentia impactul activitatilor descriind, enumerand, calculand si masurand atingerea obiectivelor, cat si calitative, orientate spre proces, masurand atitudini   si cauze ale evenimentelor.

Se va avea in vedere  si o noua analiza SWOT estimand  impactul proiectului  periodic  si  final. Incheierea  lui presupune   si realizarea unor declaratii de intentie pentru continuitatea proiectului.

Grupurile de interes din unitatea noastra sunt: parintii. elevii, corpul profesoral

Cu agentii economici, parintii, comunitatea locala, respectiv Primaria, se vor realiza intruniri, invitatii la activitati comune si informare reciproca asupra activitatilor comune desfasurate.