PROIECT DE DEZVOLTARE INSTITUȚIONALĂ A UNITĂȚII ȘCOLARE

Clubul Sportiv Școlar

2017-2022

               

 

 

 

CUPRINS

1.1.       Prezentarea şcolii

1.2.       Context legislativ

1.3.       Viziunea şcolii

1.4.       Misiunea şcolii

1.5      Diagnoza mediului extern și intern

1.6.     Analiza SWOT

1.7      Analiza PEST

1.8    Ţinte și opțiuni strategice

1.9    Planul operaţional 2017-2018

1.10 Monitorizare și evaluare

1.1  PREZENTAREA  ŞCOLII

Clubul Sportiv Școlar are ca domeniu de activitate educația și instruirea sportivă a elevilor cu vârste între 6 și 19 ani. Clubul are 5 secții conforme disciplinelor sportive (atletism, fotbal, handbal masculin, handbal feminin, lupte greco-romane), iar fiecare secție cuprinde grupe de începători, grupe de avansați și grupe de performanță. Numărul de sportivi în grupe diferă în fucnție de grupă și disciplina sportivă. Conform planului de școlarizare, există 20 grupe, cu un număr de 320 elevi: 9 grupe de începători cu 158 elevi, 6 grupe avansați cu 100 elevi, 5 grupe performanță cu 62 elevi.

Baza materială a unității școlare se compune din: o sală de antrenament pentru secțiile atletism, handabl masculin, handbal feminin și fotbal (în perioada de iarnă), 2 săli pentru secția de lupte greco-romane, 1 teren  de handbal  în aer liber, un teren  de minifotbal amenajat   cu gazon  sintetic. 

Educația fizică și sportul sunt părți integrante ale culturii universale.CSS se adresează tuturor doritorilor de mișcare, oferind ca plan de școlarizare activități diverse pe ramuri de sport (atletism, fotbal, handbal masculin, handbal feminin, lupte greco-romane).

Mentalitatea specialiștilor s-a format și consolidat de-a lungul timpului, de la înființarea clubului și până în prezent înregistrându-se rezultate competiționale deosebite. Rezultatele au menținut eficiența activității sportive la un nivel înalt, formându-se și impunându-se valori și norme de echipă.

1.2 CONTEXT LEGISLATIV

Baza conceptuală a prezentului proiect de dezvoltare instituțională o reprezintă legislația în vigoare:

-           Legea 1/2011, Legea Educației Naționale, cu modificările și completările ulterioare;

-           Obiectivele Strategiei Europa 2020, capitolul IV – Educație;

-           Acordul de Parteneriat 2014-2020 al României cu Uniunea Europeană 2014-2020 privind fondurile structurale şi de Coeziune;

-           Strategia națională de Cercetare, Dezvoltare și Inovare 2014-2020;

-           Strategia M.E.N. privind educaţia şi formarea profesională perioada de programare 2014-2020;

-           Priorităţile strategice ale Ministerului Educaţiei şi planurile de acţiuni sectoriale pentru anul 2017

-           Strategia MEN privind reducerea părăsirii timpurii a școlii în România;

-           Strategia națională de învăţare pe tot parcursul vieţii 2015 -2020.

-           Regulamentul de Organizare și funcționare a unităților din învățământul preuniversitar;

-           O r di n u l M . E . C . T . S . n r . 5 5 7 0 / 2 0 1 1 p r i v i n d a p r o b a r e a R e g u l a m e n t u l u i de o r g a n i za r e și funcționare a unităților cu program sportiv suplimentar;

-           OMEN 3240/26.03.2014 privind modificarea si completarea Metodologiei privind formarea continuă a personalului din învătământul preuniversitar;

-           O.U.G. nr. 16/2014 privind modificarea si completarea Legii Educatiei Naţionale;

-           Legea nr. 87/2006 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/12.07.2005 privind asigurarea calităţii educaţiei;

-           Legea nr. 29/2010 privind modificarea si completarea Legii nr. 35 / 2007 privind cresterea sigurantei în unitătile de învătământ

-           Strategia MECT cu privire la reducerea fenomenului de violentă în unitătile de învătământ preuniversitar, aprobată prin O.M.Ed.C.T. nr. 1409/2007 si Legea 29/2010 de modificarea Legii 35/2007.

-           Legea nr. 116/2002 privind prevenirea şi combaterea marginalizării sociale;

-           Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată;        

-           OMECTS nr. 5547/06.10.2011, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr.746/24.10.2011- Regulamentul de inspecţie al unităţilor de învăţământ;

-           Ordin 5484 din 29.09.2011 privind recunoasterea competenţelor profesionale dobândite formal, nonformal;

-           Ordin 5574 din 07.10.2011 - servicii de sprijin educaţional pentru elevii cu cerinţe educaţionale speciale;

-           Ordin 5576 din 07.10.2011 - criterii de acordare a burselor elevilor;

-           Ordinul 6209/2016 privind aprobarea Protocolului cadru de colaborare în vederea implementării unei abordări integrate a serviciilor comunitare necesare prevenirii excluziunii sociale;

-           Ordinul 5079/2016 privind aprobarea regulamentului cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar;

-           Ordinul 3086/2017 pentru aprobarea Centralizatorului privind disciplinele de învăţământ, domeniile şi specializările, probele de concurs valabile pentru încadrarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar;

-           Ordinul 3151/2017 pentru modificarea şi completarea Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar;

-            Ordinul 3160/2017 pentru modificarea şi completarea Metodologiei-cadru de organizare şi funcţionare a consiliului de administraţie din unităţile de învăţământ preuniversitar;

-           Ordinul 3393/2017 privind aprobarea programelor şcolare pentru învăţământul gimnazial;

-           Ordinul 3623/2017 pentru aprobarea Metodologiei privind evaluarea anuală a activităţii manageriale desfăşurate de directorii şi directorii adjuncţi din unităţile de învăţământ preuniversitar.

1.3. Viziunea şcolii

Clubul Sportiv Școlar îşi propune să ajungă un izvor de valori sportive deosebite, care să alimenteze sportul dde mare performanță românesc.

Sportul va deveni o alternativă viabilă, benefică pentru tânăra generație, reușind să-i îndepărteze pe elevi de tentațiile dăunătoare. Viziunea va deveni realitate dacă oamenii înțeleg importanța practicării exercițiilor fizice și a sportului pentru sănătate.

1.4. Misiunea şcolii

Clubul Sportiv Şcolar are misiunea de a educa tinerii în spiritul cetăţeniei democratice, respectând egalitatea de şanse în pregătirea lor, pentru a fi cetăţeni ai unei Europe unite şi de a încuraja elevii şi profesorii pentru a-şi desăvârşi potenţialul pentru cunoaştere şi competenţele individuale în vederea adaptării la o lume dinamică.

Ţelul nostru este devenim o unitate şcolade referinţă, leanul sportului de performanţă din judeţ, recâştigând aprecierea comunităţii, satisfăcând nevoile de mişcare ale şcolarilori, care vor

obţine cunoştinţe despre:

ü  voinţa de a obţine rezultate cât mai bune, dorinţa de autodepăsire;

ü  capacitatea de a se stăpâni, atât la victorie, cât şi la înfrângere;

ü  modestie şi demnitate;

ü  spiritul de echipă, relaţiile cu coechipierii;

ü  respectarea regulilor (regulamentelor) şi a deciziei arbitrului;

Pâ la sfârşitul anului 2020 Clubul Sportiv Scolar va fi recunoscut pe plan local, judeţean şi naţional pentru:

- înalta calitate a educaţiei şi a procesului de predarenvaţare ;

- participarea prin educaţie şi instruire la dezvoltarea durabilă a comunitătii locale;

- managementul performant, diversitatea ofertelor curriculare şi resursele financiare atrase

- promovarea sportivilor cu rezultate deosebite în eşaloane superioare, divizia A, divizia „B, loturi

naţionale

restructurarea, modernizarea structurilor, mecanismelor şi serviciilor pe care le oferă pentru a face faţă noilor roluri şi responsabilităţi care i se atribuie

1.5. DIAGNOZA MEDIULUI INTERN ȘI EXTERN

Educaţia fizică şi sportul sunt părţi integrante a culturii universale. Multilateralitatea, cunoştinţele bogate, rezultatetele, succesele ce-i aparţin sunt binecunoscute şi lucruri de la sine înţelese pentru toţi. Nu există nimeni în societatea noastră să nu fi ajuns în legătură cu mişcarea, cu sportul, şi să nu-şi amintească măcar de o oră de educaţie fizică de neuitat, de un antrenament sau de un profesor de sport îndrăgit.

Clubul Sportiv Şcolar desfăşoară activitate sportivă de performanţă. În cadrul CSS  elevii  sunt cuprinşi în grupe pe nivele de pregătire: începători,  avansaţi şi de performanţă.

Prima condiţie a dezvoltării organizaţionale este formarea unei culturi puternice, proces în care competenţele umane ale managerului sunt hotărâtoare. Managerul poate să-şi propună, menţină sau schimbe cultura organizaţională. Înainte de a-şi propune una din alternative, trebuie să identifice tipul de cultură, s-o înţeleagă precum îşi înţelege propria personalitate. Toate acestea se reflectă pozitiv în activitatea instructiv-educativă şi în conduita cadrelor didactice.

  Valorile dominante în colectivitate sunt: egalitarism, cooperare, atamentul faţă de copii, respectul pentru profesie, libertate de exprimare, receptivitate la nou, creativitate, dorinţă de afirmare. Se întâlnesc  şi cazuri de elitism profesional, individualism, competiţie, intelectualism, rutină, conservatorism, automulţumire.

În ceea ce priveşte climatul organizaţiei şcolare, am putea spune că este un climat deschis, caracterizat prin dinamism şi grad înalt de angajare a membrilor instituţiei şcolare; este un climat stimulativ care oferă satisfacţii, relaţiile dintre cadrele didactice fiind deschise, colegiale, de respect şi de sprijin reciproc.

 Directorul este deschis şi ascultă sugestiile profesorilor, le respectă competenţa, le oferă o largă autonomie, îi sprijină şi evită un control strict birocratic.

1.6. ANALIZA SWOT

PUNCTE TARI

PUNCTE SLABE

-existența în club a cadrelor didactice și a antrenorilor cu grad ridicat de competență profesională și pasiune pentru ramurile de sport practicate;

-existența unei baze materiale proprii pentru activitatea clubului;

-sprijinuul acordat de ISJ Mehedinți în folosirea spațiilor școlare ale altor unități școlare;

-posibilitatea selecționării elevilor pe toată durata anului școlar;

-plaja largă de discipline sportive oferite prin planul de școlarizare;

-preponderența cadrelor didactice titulare angajate în club

-insuficiența resurselor financiare care afecteazî negativ activitatea sportivă școlară de performanță;

-lipsa anumitor materiale didactice și a echipamentului sportiv;

-

OPORTUNITĂȚI

AMENINȚĂRI

-conștientizarea de către beneficiarii indirecți a beneficiilor practicării sportului de către copii;

-existenșa cadrului legal de funcționare și finanțare a cluburilor sportive școlare de la bugetul de stat;

-existența cadrului legal pentru obținerea de fonduri extrabugetare;

-sportivi talentați proveniți din familii ce nu ăși pot susține financiar proprii copii pentru practicarea sportului de performanță;

-autonomie financiară incompletă a clubului;

-reducerea excesivă a unor posturi administrative ce afectează negativ procesul instructiv-educativ;

a)  ANALIZA SWOT CURRICULUM

PUNCTE TARI

PUNCTE SLABE

- elaborarea planului managerial la nivelul

şcolii şi defalcarea acestuia la nivelul fiecărei

comisii metodice

-materiauman  (sportiviipreocupade

performanţa sportivă

- elaborarea planificărilor anuale, semestriale şi a unitătilor de învătare conform metodologiilor - stabilirea graficului de inspecţii la grupe şi a obiectivelor urrite

- stabilirea unor acţiuni pentru analiza periodică a rezultatelor obţinute pe parcursul anului şcolar în cadrul procesului instructiv- educativ

- realizarea inspecţiilor la clasă de către directori şi responsabilii comisiilor metodice şi propunerea unor  măsuri pentru remedierea neajunsurilor întâlnite

acţiuni  dprezentarşi  dezbatere  anoutăţilor în domeniul legislaţiei privitoare la învăţământ

- elaborarea calendarului competiţional anual

- rezultate bune obţinute în fiecare an şcolar la  unele  ramuri  sportive  (lupte  libere, atletism, baschet)

- s-au colectat informaţii de satisfacţie din partea  părinţilor  şi  elevilor,  distribuindu-se chestionare

-şcoala dispune de planuri de învăţământ, programe  şcolare,  auxiliare  curriculare (casete video, soft educaţional etc).

- revistă şcolară: „Sportul viitorului”

-organizarea Galei de premiere ai sportivilor Clubului, anual

-   derularea   cu   impact   bun   a   activităţii Comisiei de evaluare şi asigurare a calităţii

- rezultatele la competiţii sunt mediocre şi

slabe la unele catedre

-instabilitate la sălile de sport închiriate de la

diferitele unităţi şcolare;

-mulţi sportivi care termină după perioada junioratului activitatea sportivă, din cauza

lipsei de valoare

-lipsa unui centru de documentare, a unei săli

de refacere, a cabinetului multimedia

-insuficienta diversitate a abilităţilor cadrelor didactice în raport cu solicitările elevilor.

OPORTUNITĂŢI

AMENINŢĂRI

- proces educaţional gratuit pentru elevi, în comparaţie cu cluburile private

-selecţie de ciliate în rândul elevilor, pentru activitatea sportivă

- posibilitatea continuării activităţii sportive şi după perioada junioratului, la cluburile de seniori din zonă

-obţinerea  de  rezultate  deosebite  în concursuri   şi   campionate;   posibilitatea   de afirmare a sportivilor cu aptitudini prin participarea regulată în Campionatele Naţionale;

-formarea  unei colaborări de durată, bazate pe respect reciproc, cu instituţiile şcolare care deţin baze sportive;

-scăderea  motivaţiei  elevilor  pentru activitatea sportivă şi pentru mişcare

- lipsa material sportive

-insuficiente fonduri pentru achiziţionarea de material                 didactic  performant (bază IT)

-program de studiu încărcat pentru elevi;

-diminuarea populaţiei şcolare de la an la an, creşterea ramurilor şi cluburilor de sport în oraşul nostru;

-legislaţie  schimbătoare  în  domeniu  şi  cu lacune;

-transferarea      unor      sportivi     cu      reale aptitudini din cauza legislaţiei neclare.

- comunicarea defectuoasă între cluburile sportive şi federaţii

- criteriile de selectare a sportivilor pentru loturile olimpice şi naţionale nu sunt cele mai bune


b)  ANALIZA SWOT RESURSE UMANE

PUNCTE TARI

PUNCTE SLABE

-personal calificat în mare parte, 93.75%

-ponderea cadrelor didactice titulare este de 60%,

-relaţiile      interpersonale      (profesor-elev, profesor-părinţi,                   profesor-profesor)  existente,   creează    un  climat  educaţional deschis, stimulativ.

-participarea unui număr mare de profesori la cursurile de formare continuă şi perfecţionare

participarea  unui număr destul de mare de

profesori la simpozioane şi sesiuni de comunicări ştiinţifice

-implicarea profesorilor şi elevilor în diferite programe de parteneriat şcolar (catedre de

lupte, atletism)

-lipsa unor profesori mentori la nivel de liceu.

-persistă tentaţia elementelor conservatoriste la      unii      profesori     în    organizarea     şi

desfăşurarea    lecţiilor    şi    în    centrarea activităţilor pe nevoile elevului.

-rigiditatea   şi   lipsa   de   receptivitate   a

profesorilor  la  schimbările  care  au  loc  în societate

- asumarea unor obiective sportive nerealiste de către unii antrenori

-  tendinţa  de  plafonare  a  unor  sportivi  şi antrenori

- lipsa cunoştinţelor personalului cu privire la mijloacele moderne de informare

- Implicarea aceluiaşi grup de persoane în derularea unor proiecte şi în activităţile non formale

- comoditatea unor cadre didactice, viziunea rutinieră şi, uneori lipsa spiritului de echipă;

- comunicare insuficientă între catedre;

- slaba implicare a părinţilor în problemele şcolii-Consiliul reprezentativ al elevilor este puţin

implicat în unele problemele specifice şcolii

-   comunicarea   cu   părinţii   se   face   adesea numai în situaţiile de criză

-Slabă motivare financiară a cadrelor tinere

-Lipsa fondurilor pentru alocarea îndemnizaţiilor de efort, măcar la grupele de performanţă;

-nefinalizarea   schimbului   de   generaţii   în colectivul de cadre didactice;

-documente de planificare, de analiză şi de evidenţă sunt întocmite superficial de unele cadre;

- număr mic de personal auxiliar şi nedidactic comparativ cu numărul de elevi, personal insuficient în sectorul administrative

OPORTUNITĂŢI

AMENINŢĂRI

-Varietatea     cursurilor     de     formare     şi perfecţionare organizate de Federaţii, C.C.D şi

O.N.G.

-Posibilităţi  financiardestinatmotivării personalului şcolii şi elevilor.

- încadrarea cu personal calificat

-facilităţi acordate elevilor: burse, rechizite gratuite, sponsorizări de la Consiliul local

-    atragerea    elevilor    prin    măsuri    de

popularizare a rezultatelor şcolii

-Criza de timp a părinţilor reduce implicarea familie  în  activitatea  şcolară,  fapt  reflectat atât prin relaţia profesor-elev, cât şi prin performanţa şcolară.

-  Lipsa  perspectivei  clare  asupra  viitorului determinată de reforma societăţii în derulare.

- Migraţia părinţilor spre străinătate şi plasarea  copiilor  în  grija  persoanelor  fară autoritate.

pregătirsuplimentare  pentru  elevii  cu calităţi reale

atragerea  dfondurpentru  premierea

elevilor şi a cadrelor didactice

-formarea  unei  colaborări  ddurată  cu instituţiile  şcolare  care  deţin  baze  sportive,

bazate pe respect reciproc;

-obţinerea de rezultate deosebite în concursurile  şi  campionate;  posibilitate  de afirmare de sportivii cu aptitudini prin participarea regulată în Campionatele Naţionale;

-realizarea   unor   parteneriate   cu   diverse

organisme locale;

-Introducerea unităţii şcolare în circuitul internaţional şcolar prin realizarea unor programe educaţionale cu unităţi şcolare din Comunitatea Europeană;

- Insuficienta implicare a părinţilor şi factorilor  educativi  externi  în  desfăşurarea activităţilor din şcoală.

- Părăsirea Clubului Sportiv Şcolar de cadre didactice cu experienţă, neizbutirea înlocuirii lor cu cadre valoroase;

-Inerţia    unor    cadre    didactice,    viziunea rutinieră;

-lipsa   de   flexibilitate   în   unele   cazuri   în

relaţiile cu elevii;

c) RESURSE MATERIALE ŞI FINANCIARE

PUNCTE TARI

PUNCTE SLABE

-demararea lucrărilor de la Stadionul Mic,

viitorul sediu al clubului

-asigurarea     spaţiilor     pentru     procesul

instructiv-educativ    în    fiecare    an,    prin

parteneriate cu diverse şcoli

-clubul     dispune     de     fonduri     nti extrabugetare (sponsorizări)

-s-a reuşit amenajarea unei săli fitness şi a

unei săli pentru activităţi de timp liber (tenis de masă)

-   existenţa   mijloacelor   de   transport   (2

microbuze, un autoturism 9 locuri);

-lipsa unei baze sportive proprii, cu săli şi terenuri de sport pentru antrenamente şi competiţii, cu unităţi administrative; Insuficienta dotare sălilor sportive

-uzurfizică  şi      morală  materialelor sportive

-Insuficienta             preocupare             pentru

conştientizarea  elevilosprpăstrarea  şi întreţinerea spaţiilor şcolare.

-lipsa        fondurilor        pentru        alocarea

îndemnizaţiilor de efort, măcar la grupele de performanţă;

-lipsă  dparteneriat  cu  agenţeconomici

puternici.

OPORTUNITĂŢI

AMENINŢĂRI

- relaţii de parteneriat cu comunitatea locală

(primărie, părinţi, agenţi economici)

-posibilitatea antrenării părinţilor şi elevilor în activităţile de întreţinere a şcolii de modernizarea     bazei     materiale     şi     în

amenajarea unor săli.

- programe de interactivitate între diferite grupuri de etnii

-Ritmul accelerat al schimbărilor tehnologice

conduce la uzura morală a dotărilor existente.

-Întârzieri   birocratice   în   alocarea   unor fonduri pentru lucrări de construcţie

1.7 ANALIZA PEST

Societatea românească cunoaşte în prezent un proces de profunde     transforri care afectează toate sferele vieţii sociale, motiv pentru care se caută tot mai insistent cele mai eficiente forme de adaptare a structurilor sistemului de învăţământ la cerinţele actuale, dar şi de perspectivă ale societăţii.

De-a lungul vremii, sportivii Clubului Sportiv Şcolar au obtinut rezultate deosebite, remarcându-se în competiţiile interne şi internaţionale la care au participat. Prestigiul apartinand ClubuluSportiv Scolar  a fost ridicat şi păstrat la standarde înalte atât de valoarea

sportivilor cât şi de calitatea cadrelor didactice.

Structura planului de şcolarizare a suferit, de-a lungul timpului, modificări, iar acum există 5

sectii pentru sportul de performanta juvenil. Acestea sunt: atletism, fotbal, handbal masculin, handbal feminin, lupte greco-romane.

Încercăm  dasemenea,  prin  oferta  curriculară  variată  şi  prin numeroasele  activităţi

extracurriculare, atragem sportivi spre diferite domenii de cunoaştere, care le asigure posibilităţi de afirmare şi dezvoltare armonioasă a personalităţii lor, pregătindu-i astfel pentru a se integra cât mai bine în viaţa şcolară, pentru a deveni, ulterior, cetăţeni activi, responsabili şi creativi.

Pentru a realiza o bună diagnoză şi prognoză a diversităţii activităţilor, pentru a obţine o reflecţie critică asupra situaţiei de fapt şi pentru satisfacerea nevoilor organizaţiei şcolare şi a comunităţii am apelat la analiza PESTE care reliefează:

·         contextul politic (P)

·         contextul economic (E)

·         contextul social (S)

·         contextul tehnologic (T)

·         contextul ecologic (E)

Politica educaţionapropusă de unitatea noastră este pe deplin în concordanţă cu politica educaţională naţiona şi în deplin acord cu Reforma învăţământului din România.

Sursele de informare consultate sunt: chestionarea părinţilor şi elevilor, informaţii din ziare,

reviste, pagini web, informaţii privind structura de învăţământ din alte oraşe raportate la caracteristicile mediului extern local etc.

Analiza PEST(E) ne ajută la identificarea influenţelor pe termen lung asupra şcolii noastre şi astfel la orientarea viziunii şi stabilirea misiunii şcolii. Acest format de analiză contribuie la conturarea impactului şi identificarea tendinţelor generale ale celor cinci stimulatori majori ai schimbării abreviaţi în denumirea analizei.

Contextul politic (P) politici educionale.

Oferta politi a guvernului în domeniul educaţiei este construită în jurul următoarelor obiective

majore:

Calitatea ridicată a educaţiei şi pregătirea societăţii bazate pe cunoaştere

Acces egal şi sporit la educaţie

Descentralizarea şi depolitizarea sistemului educativ

descentralizarea structurilor de decizie

Investiţia în capitalul uman-investiţie profitabipe termen lung.

Dezvoltarea instituţională a educaţiei permanente.

Implementarea managementului calităţii în educaţie.

existenţa la nivel local a unor consilieri cadre didactice

existenţa în Consiliul de Administraţie al şcolii a unui reprezentant al primarului şi

un reprezentant al Consiliului local


Strategia educaţionapropusă de şcoala noastra este în deplină concordanta cu politica educatională la nivel national;

Contextul economic (E), naţional şi local.

scăderea potenţialului economic al zonei

nivelul slab al venitului localnicilor

dezvoltare preponderent comercia

insuficienţa resurselor financiare alocate învăţământului

agentii economici nu sunt suficient de sensibili la nevoile financiare ale şcolii

lipsa unei legislaţii motivaţionale pentru agentul economic astfel încât sponsorizările pentru

şcoală să fie mai facile

politica de finanţare pe baza de proiecte şi programe a UE

Pe plan judeţean, migrarea forţei de muncă influenţează negativ educaţia copiilor şi elevilor.

Contextul social (S). Problemele demografice sunt reprezentate la nivel de ţară prin scăderea natalităţii ceea ce duce la scăderea populaţiei şcolare.

şomaj ridicat

nivel de trai scăzut

plecarea părinţilor la muncă în străinătate

mulţi copii lăsaţi în grija rudelor sau vecinilor datorită migrării forţei de muncă în alte ţări

influenţa nu totdeauna pozitivă a mass-mediei

educaţia nu este văzută ca un mijloc de promovare socială şi economică

reducerea populaţiei şcolare

În ceea ce priveşte activitatea sportivă, toate ramurile sportive au corespondent la nivel de seniori în or sau în zonă, acest aspect facilitează continuarea activităţii sportive după perioada junioratului

Contextul tehnologic (T). Se consta pe plan mondial o trecere de la societăţile industriale la societăţile informaţionale în care calculatoarele şi reţeaua Internet joacă un rol important în producţie, servicii, educaţie etc. Şi în ţara noastră calculatoarele şi internetul au pătruns în toate domeniile, deci şi în învăţământ. Dotarea şcolii noastre (aparatură de calcul şi birotică) ţine cont de acest context.


1.8 ŢINTE SI OPȚIUNI STRATEGICE

A. Dezvoltarea curriculară:

     Adaptarea curricumului şcolar cerinţele cluburilor de seniori din zonă;

       Crearea unei baze de teste de evaluare pentru elevi, în concordanţă cu standardele federaţiilor;

     Alcătuirea orarului în funcţie de specificul categoriei de vârstă;

     Realizarea planului de şcolarizare propus;

     Formarea grupelor conform planului de şcolarizare aprobat.

B. Dezvoltarea resurselor umane:

       Formarea grupelor de excelenţă şi stabilirea unui program eficient de pregătire a elevilor pentru concursurile şcolare: Un obiectiv foarte important în această oferta de management care ar viza direct îmbunătăţirea rezultatelor ar fi cooptarea unor elevi cu aptitudini, de perspecti din mediul rural şi din alte oraşe ale judeţului, şi asiguarea tuturor condiţiilor pentru dezvoltarea lor. Paşii necesari în această direcţie ar fi: asigurarea surselor materiale, stabilirea grupelor de exceleă, selecţia sportivilor.

       Selecţionarea şi promovarea unui număr cât mai mare de elevi sportivi în activitatea de performanţă;

    Participare în campionate/concursuri a tuturor echipelor;

    Obţinerea de rezultate foarte bune la campionate şi concursuri naţionale;

    Stabilirea unui parteneriat real şcoală-familie;

       Instruirea întregului personal didactic în utilizarea tehnicii de calcul- având în vederea că  şcoala  dispune  de numeroase calculatoare, respectiv techni modernă (aparate foto, videocamere);

       Stimularea perfecţionării cadrelor didactice pentru cunoaşterea noilor metode de antrenament şi pentru promovarea didacticii moderne cu accent pe dezvoltarea de competenţe;

    Promovarea şi încurajarea activităţilor în echipă;

       Promovarea  valorilor  democratice  prin  utilizarea  unui  stimanagerial  carpromoveze o cultură organizaţionade tip reţea;

       Încadrarea cu personal didactic şi administrativ cu înaltă calificare profesională şi probitate morală; Motivarea colectivelor tehnice (didactice şi administrative), pentru derularea unor programe speciale, pentru sportivii cu calităţi deosebite, în vederea promovării la Loturile naţionale sau cluburi de seniori şi continuarea activităţi de performanţă.

    Participarea tuturor cadrelor didactice la programe de formare continuă;

CDezvoltarea bazei materiale:

  Dotarea şi procurarea de materiale sportive: cu toate că în decursul anilor au fost procurate materiale sportive, mai sunt necesităţi din această privinţă: tabelă electronică performan, , trambuline, spaliere, ghete de sport, etc.;

D. Atragerea de resurse finaciare:

   Accesarea de fonduri prin participare la proiecte de finanţare şi prin mărirea contribuţiei comunităţii locale şi judeţene, ca urmare a adecvării ofertei de şcolarizare la nevoile acesteia;

   Atragerea unor factori potenţi financiali (sponsori);

   Crterea contribuţiei părinţilor pentru îmbunătăţirea condiţiilor de instruire şi a dotării;

E.  Dezvoltarea relaţiilor comunitare

   Relaţii eficiente între CSS şi comunitatea locală ;

       Diversificarea şi extinderea relaţiilor cu parteneri educaţionali atât la nivel local, cât şi la nivel regional şi european. Dezvoltarea unor parteneriate între instituţii de acelaşi profil din ţară şi din străinătate.

       Ameliorarea imaginii Clubului Sportiv Şcolar (perceia comuniţii locale despre activitatea CSS- Ziua Porţilor Deschise, Festivitate de Premiere la sfârşitul anului, respectiv elementele de imagine- crearea paginii web, creare logo)

Elaborat,

Expert consiliere și coaching,

Cotoroianu Aurelia