Palatul Copiilor

1.1  PREZENTAREA  ŞCOLII

Palatul Copiilor este unul din spaţiile libere ale oraşului, un teritoriu de eliberare interioară, de eliberare spirituală. În acţiunile sale nu se implică doar copiii sau cadrele didactice, acţiunile acestea te atrag şi te transformă într-o parte esenţială a sa: spectatorul.

Palatul Copiilor funcţionează într-un ansamblu de clădiri cu amplasament pe …..

Echipa managerială încercând să îmbunătăţească activitatea acestor instituţii prin implicarea în cât mai multe proiecte şi activităţi. Palatul Copiilor este o instituție de educație extrașcolară, care prin toate activitățile desfășurate a șlefuit sufletul și mintea copiilor ce i-au trecut pragul, ajutându-i pe aceștia să-și formeze caracterul, să-și diversifice aptitudinile și să-și găsească drumul vieții.

 

Cercuri Palatul Copiilor

1.    DANS  MODERN

2.    MUZICA VOCAL

3.    INFORMATICĂ

4.    JOCURI LOGICE

5.    MUZICĂ UŞOARĂ VOCAL-INSTRUMENTALĂ

6.    TEATRU

7.    REDACŢIE PRESĂ/ RADIO T.V.

8.    PICTURĂ/DESEN

9.    PICTURĂ PE STICLĂ

10.     MUZICĂ POPULARĂ

11.     COR/GRUP VOCAL

12.     RELAŢII INTERNAŢIONALE

13.      PROTECŢIA MEDIULUI

14.      CARTING

15.      ARTĂ TEXTILĂ

16.     TENIS DE MASĂ

17.      AEROMODELE

18.      DANS SPORTIV

19.     TENIS DE CÂMP

20.      MACHETE/CONSTRUCŢII DE MAŞINI

21.      ORIENTARE TURISTICA

22.      GO

23.      AUTOAPĂRARE (arte marţiale/karate)

24. TEATRU DE REVISTĂ

25. ELECTRONICĂ


CONTEXT LEGISLATIV

Baza conceptuală a prezentului proiect de dezvoltare instituțională o reprezintă legislația în vigoare:

-          Legea 1/2011, Legea Educației Naționale, cu modificările și completările ulterioare;

-          Obiectivele Strategiei Europa 2020, capitolul IV – Educație;

-          Acordul de Parteneriat 2014-2020 al României cu Uniunea Europeană 2014-2020 privind fondurile structurale şi de Coeziune;

-          Strategia națională de Cercetare, Dezvoltare și Inovare 2014-2020;

-          Strategia M.E.N. privind educaţia şi formarea profesională perioada de programare 2014-2020;

-          Priorităţile strategice ale Ministerului Educaţiei şi planurile de acţiuni sectoriale pentru anul 2017

-          Strategia MEN privind reducerea părăsirii timpurii a școlii în România;

-          Strategia națională de învăţare pe tot parcursul vieţii 2015 -2020.

-          Regulamentul de Organizare și funcționare a unităților din învățământul preuniversitar;

-          OMEN 3240/26.03.2014 privind modificarea si completarea Metodologiei privind formarea continuă a personalului din învătământul preuniversitar;

-          O.U.G. nr. 16/2014 privind modificarea si completarea Legii Educatiei Naţionale;

-          Legea nr. 87/2006 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/12.07.2005 privind asigurarea calităţii educaţiei;

-          Legea nr. 29/2010 privind modificarea si completarea Legii nr. 35 / 2007 privind cresterea sigurantei în unitătile de învătământ

-          Strategia MECT cu privire la reducerea fenomenului de violentă în unitătile de învătământ preuniversitar, aprobată prin O.M.Ed.C.T. nr. 1409/2007 si Legea 29/2010 de modificarea Legii 35/2007.

-          Legea nr. 116/2002 privind prevenirea şi combaterea marginalizării sociale;          

-          Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată;      

-          OMECTS nr. 5547/06.10.2011, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr.746/24.10.2011- Regulamentul de inspecţie al unităţilor de învăţământ;

-          Ordin 5484 din 29.09.2011 privind recunoasterea competenţelor profesionale dobândite formal, nonformal;

-          Ordin 5574 din 07.10.2011 - servicii de sprijin educaţional pentru elevii cu cerinţe educaţionale speciale;

-          Ordin 5576 din 07.10.2011 - criterii de acordare a burselor elevilor;

-          Ordinul 6209/2016 privind aprobarea Protocolului cadru de colaborare în vederea implementării unei abordări integrate a serviciilor comunitare necesare prevenirii excluziunii sociale;

-          Ordinul 5079/2016 privind aprobarea regulamentului cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar;

-          Ordinul 3086/2017 pentru aprobarea Centralizatorului privind disciplinele de învăţământ, domeniile şi specializările, probele de concurs valabile pentru încadrarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar;

-          Ordinul 3151/2017 pentru modificarea şi completarea Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar;

-           Ordinul 3160/2017 pentru modificarea şi completarea Metodologiei-cadru de organizare şi funcţionare a consiliului de administraţie din unităţile de învăţământ preuniversitar;

-          Ordinul 3393/2017 privind aprobarea programelor şcolare pentru învăţământul gimnazial;

-          Ordinul 3623/2017 pentru aprobarea Metodologiei privind evaluarea anuală a activităţii manageriale desfăşurate de directorii şi directorii adjuncţi din unităţile de învăţământ preuniversitar.

1.3. Viziunea şcolii

Palatul Copiilor dorește si trebuie să fie în mod permanent  un factor  de sustinere    și de stimulare   a creativității    elevilor,   de încurajare   a talentelor manifestate   în diferite  domenii:  artistic,  literar, plastic,  precum și în direcția  dobândirii unor abilități și deprinderi  practice  de lucru în diverse domenii  de activitate conexe școlii. Cadrul   didactic  care ocupa funcția de director  trebuie  răspundă  nevoilor și intereselor comunitare, de grup și individuale,  căutând   în permanență   o nouă  opțiune  strategică, aceasta incluzând  comunicare,  consiliere,  participare  și formare.

La Palatul  Copiilor, marile  pasiuni  si interese   scolare  isi dau intalnire,  cu succes, in activitati  complementare   procesului  instructiv-educativ    din scoala. Disponibilitatile    stiintifice,   artistice  si tehnice  ale copiilor  iși vor gasi, intotdeauna,   in clubul   nostru,   un  teren  propice   de  aplicare.   Vor  fi incurajate    initiativele    scolare, deschiderile   spre lume ale participantilor    vor fi libere, iar castigurile  în planul invatarii temeinice,  prin propria experienta,  vor purta marca autenticitatii   si personalitatii   fiecaruia dintre cei care ne trec pragul și sa ramana.

1.4. Misiunea şcolii

Palatul  Copiilor reprezinta  un spatiu propice formarii  si dezvoltarii unor competente,  cat si socializarii   elevilor de diferite varste, in care se incurajeaza cornunicarea, deschiderea spre nou si creativitate, cultivarea bunului gust și al ambitiei, toate acestea fiind atat de necesare integrării în societate a adultului de mai tarziu.

Gama  largă  a activitatilor  extrascolare,  marea  lor  diversitate  ofera   copiilor posibilitatea  sa opteze pentru acea activitate care corespunde mai mult preferintelor, dorintelor,    capacitatilor,    inclinatiilor,    contribuind    la    recreerea,    destinderea    si reconfortarea copiilor, la mentinerea capacitatii de efort.

Activitatile din Palatul Copiilor se desfasoara pe cercuri menite sa completeze,  prin mijloace  si forme specifice,  activitatea   instructiv-educativa   din scoala, sa cultive  interesul  si pasiunea copiilor pentru stiinta, tehnica, arta, sa dezvolte inventivitatea si creativitatea.

Fiecare cere cultural-artistic, sportiv si tehnico-aplicativ  este un veritabil "santier" al artei, sub toate aspectele sale,  activitatea finalizandu-se prin concursuri, spectacole, simpozioane,  expozitii  si campionate  nationale,  conform   Calendarului  Activitatilor Educative  elaborat de M.E.N.

1.5. DIAGNOZA MEDIULUI INTERN ȘI EXTERN

Resursele curriculare, oferta educaţională actuală

ACTIVITĂŢI EDUCATIVE  INTERNAŢIONALE

ACTIVITĂŢI EDUCATIVE NAŢIONALE

ACTIVITĂŢI EDUCATIVE REGIONALE / INTERJUDEŢENE

Resursele materiale şi umane

     1.6. ANALIZA SWOT

PUNCTE TARI

PUNCTE SLABE

· experienţă în domeniul activităţii extraşcolare;

· personal didactic calificat, cu competenţe necesare evaluării şi valorificării valenţelor educative derivate dintr-o problematică educativă diversă;

· diversitatea programului de activităţi educative la nivelul Palatului şi al  Filialelor;

· experienţa cadrelor didactice dobândită în derularea proiectelor de cooperare europeană;

· bază materială didactică relativ modernă în Palat Copiilor şi în Filiale (spaţii, echipamente, material didactic    etc.).

· gratuitatea activităţilor de timp liber  oferite de Palat Copiilor şi Filiale;

· calitatea conţinutului pragmatic al  învăţării care menţine şi promovează  specificul tradiţional alături de  elementul de noutate;

· experienţe pozitive în ceea ce priveşte      dezvoltarea personală şi integrarea  socială a copiilor;

· rezultatele de excepţie ale copiilor la  manifestări educative naţionale şi  internaţionale;

· finalitatea proiectelor şi programelor educative  ale copiilor prin participarea la competiţii judeţene, naţionale şi internaţionale (Calendarul Activităţilor Educative);

· vizibilitatea actului educaţional în comunitate şi societate prin mediatizarea activităţilor extraşcolare şi extracurriculare (spectacole, recitaluri, concursuri, competiţii, emisiuni la care participă copiii);

· transferul de metode didactice neconvenţionale centrate pe elev utilizate în cadrul activităţilor educative şcolare şi extraşcolare în vederea ridicării calităţii şi eficienţei actului educaţional;

· fondurile insuficiente pentru desfăşurarea activităţilor educative şcolare şi extraşcolare;

· starea de degradare a clădirii;

· programul profesorilor nu se poate potrivi la toate solicitările comunităţii;

· lipsa mijloacelor de învățământ performante la unele cercuri;

· lipsa calculatoarelor în cabinete;

OPORTUNITĂŢI

AMENINŢĂRI

· interesul elevilor de a se implica în cât mai multe activităţi extraşcolare;

· valorificarea voluntariatului şi dezvoltarea conştiinţei utilităţii sociale a tinerilor;

· promovarea dialogului intercultural în vederea creşterii calităţii vieţii comunităţii;

· iniţierea tinerilor în managementul de proiect, în activităţi antreprenoriale şi în procesul decizional în vederea finalizării demersurilor lor.

· reţea coerentă de coordonare a activităţilor extraşcolare şi extracurriculare: inspectorul educativ şi inspectorul şcolar cu programe şi proiecte de cooperare internaţională -la nivel judeţean, -Directorul Palatului, responsabilii de  Filiale şi profesorii implicaţi în formarea abilităţilor şi competenţelor

· existenţa parteneriatului educaţional cu familia, comunitatea, organizaţiile guvernamentale şi non-guvernamentale în vederea responsabilizării acestora în susţinerea şi îmbunătăţirea actului educaţional.

· atitudinea şi demersurile pur formale sau menţinute la nivelul tradiţional în organizarea activităţilor educative şcolare şi extraşcolare;

· promovarea unei mentalităţi dispreţuitoare la adresa activităţii educative şcolare şi extraşcolare; 

· absenţa unui cadru legislativ care să

· reglementeze şi să certifice activitatea educativă şcolară şi extraşcolară;

· oferta redusă  a CCD în domeniul educaţiei non-formale (inexistentă) şi a metodelor activ – participative;

· oferta negativă a străzii.

Analiza SWOT Management

PUNCTE TARI

PUNCTE SLABE

Experienţa în domeniu

Experienţa muncii în echipă

Rezultate foarte bune în concursurile

naţionale şi internaţionale

Implicarea reprezentanţilor

Consiliului Reprezentativ al Părinţilor

Importanţa instituţiei pentru comunitate

Buget alocat insuficient

Lipsa în organigrama M.E.N. a unei

structuri specifice pentru activitatea

nonformală.

Inexistenţa unor proceduri specifice

pentru instituţiile de învăţământ

Dificultăţi în restructurarea cercurilor

Imposibilitatea măririi numărului de cercuri în funcţie de rezultatele sondajelor

OPORTUNITĂȚI

AMENINȚĂRI

Legea asigurării calităţii în educaţie Regulamentul de organizare şi funcţionare a palatelor/cluburilor copiilor

Sprijinul comunităţii locale şi judeţene

Sprijinul mass-mediei locale

Relaţia bună de colaborare cu conducerile instituţiilor de învăţământ

Instabilitatea legislativă

Lipsa unui cadru de perfecţionare

specifică pentru unităţile de

educaţie nonformală

Analiza SWOT Curriculum

PUNCTE TARI

PUNCTE SLABE

Experienţa în domeniu

Calitatea personalului didactic

Flexibilitatea programei şcolare

Adaptarea tematicii în funcţie de cerinţe

Elaborarea unor sondaje de opinie

Lipsa unei structuri specializate pentru formarea specifică

Lipsa curricuulei minimale pentru activitatea cercurilor

Insuficiente schimburi între unităţi similare

OPORTUNITĂȚI

AMENINȚĂRI

Legea privind asigurarea calităţii în educaţie

Elaborarea unor criterii clare de evaluare

Stabilirea unor indicatori de performanţă

Înfiinţarea Comisiei naţionale pentru educaţie nonformală în cadrul M.E.N

Instabilitatea legislativă

Cursurile opţionale din școli

Lipsa surselor de finanţare pentru

concursurile naţionale şi internaţionale

Eliminarea prin H.G. a concursurilor

interjudeţene din finanţarea M.E.N..

Analiza SWOT Resurse umane

PUNCTE TARI

PUNCTE SLABE

Experienţa în domeniu

Calitatea personalului didactic

Experienţa muncii în echipă

Instabilitatea personalului didactic calificat.

Lipsa unei strategii specializate pentru

formarea specifică a cadrelor didactice.

Nivelul slab de pregătire psiho pedagogică şi de specialitate a noilor

absolvenţi.

Lipsa cursurilor de formare specializată

Nivelul slab de salarizare

OPORTUNITĂȚI

AMENINȚĂRI

Descentralizarea decizională

Legea de asigurare a calităţii în educaţie

Regulamentul de organizare şi funcţionare a palatelor

/cluburilor copiilor

Descentralizarea financiarã

Conlucrarea cu C.C.D.

Instabilitatea legislativă

Blocarea permanentă a posturilor didactice auxiliare şi nedidactice vacantate

Centralizarea financiară excesivă.

Lipsa posibilităților de motivare a

personalului, chiar şi din fonduri proprii.

Analiza SWOT Resurse materiale și financiare

PUNCTE TARI

PUNCTE SLABE

Importanţa instituţiei pentru comunitate

Experienţa în domeniu

Baza materială existentă

Modernizările realizate în ultimul timp

Gestionarea eficientă a resurselor financiare

Buget alocat insuficient

Ritmul prea lent de modernizare a bazei materiale

Insuficiente proiecte cu finanţare externă

OPORTUNITĂȚI

AMENINȚĂRI

Descentralizarea financiarã

Regulamentul de organizare şi funcţionare a palatelor şi cluburilor copiilor

Finanţarea prin proiecte externe

Sprijinul comunităţii locale şi judeţene

Sprijinul mass-mediei locale

Instabilitatea legislativă

Blocarea permanentă a posturilor

didactice auxiliare şi nedidactice vacantate

Centralizarea financiară excesivă

Salarizarea necorespunzătoare

Lipsa posibilităților de motivare a personalului, chiar şi din fonduri proprii

Analiza SWOT Dezvoltarea relațiilor cu comunitatea

PUNCTE TARI

PUNCTE SLABE

Importanţa instituţiei pentru comunitate

Experienţa în domeniu

Experienţa muncii în echipă

Colaborarea foarte bună pe proiecte comunitare cu

Primăria şi Consiliul Local

Lipsa unui

Consiliu consultativ pentru activităţi nonformale

OPORTUNITĂȚI

AMENINȚĂRI

Sprijinul comunităţii locale şi judeţene

Proiecte de parteneriat cu comunitatea

Proiecte de parteneriat cu ONG-uri, asociaţii şi fundaţii

Descentralizarea decizională

Sprijinul mass-mediei locale

Instabilitatea legislativă

Lipsa cadrului legal de finanţare a dotărilor de către comunitatea locală

1.7 ANALIZA PEST

Societatea românească cunoaşte în prezent un proces de profunde     transforri care afectează toate sferele vieţii sociale, motiv pentru care se caută tot mai insistent cele mai eficiente forme de adaptare a structurilor sistemului de învăţământ la cerinţele actuale, dar şi de perspectivă ale societăţii.

Pentru a realiza o bună diagnoză şi prognoză a diversităţii activităţilor, pentru a obţine o reflecţie critică asupra situaţiei de fapt şi pentru satisfacerea nevoilor organizaţiei şcolare şi a comunităţii am apelat la analiza PESTE care reliefează:

·         contextul politic (P)

·         contextul economic (E)

·         contextul social (S)

·         contextul tehnologic (T)

·         contextul ecologic (E)

Politica educaţionapropusă de unitatea noastră este pe deplin în concordanţă cu politica educaţională naţiona şi în deplin acord cu Reforma învăţământului din România.

Sursele de informare consultate sunt: chestionarea părinţilor şi elevilor, informaţii din ziare,

reviste, pagini web, informaţii privind structura de învăţământ din alte oraşe raportate la caracteristicile mediului extern local etc.

Analiza PEST(E) ne ajută la identificarea influenţelor pe termen lung asupra şcolii noastre şi astfel la orientarea viziunii şi stabilirea misiunii şcolii. Acest format de analiză contribuie la conturarea impactului şi identificarea tendinţelor generale ale celor cinci stimulatori majori ai schimbării abreviaţi în denumirea analizei.

Contextul politic (P) politici educionale.

Oferta politi a guvernului în domeniul educaţiei este construită în jurul următoarelor obiective

majore:

ü Calitatea ridicată a educaţiei şi pregătirea societăţii bazate pe cunoaştere

ü Acces egal şi sporit la educaţie

ü Descentralizarea şi depolitizarea sistemului educativ

ü Descentralizarea structurilor de decizie

ü Investiţia în capitalul uman-investiţie profitabipe termen lung.

ü Dezvoltarea instituţională a educaţiei permanente.

ü Implementarea managementului calităţii în educaţie

ü Existenţa la nivel local a unor consilieri cadre didactice

ü Existenţa în Consiliul de Administraţie al şcolii a unui reprezentant al primarului şi un reprezentant al Consiliului local

ü Strategia educaţionapropusă de şcoala noastra este în deplină concordanta cu politica educatională la nivel national;

Contextul economic (E), naţional şi local.

ü  scăderea potenţialului economic al zonei

ü  nivelul slab al venitului localnicilor

ü  dezvoltare preponderent comercia

ü  insuficienţa resurselor financiare alocate învăţământului

ü  agentii economici nu sunt suficient de sensibili la nevoile financiare ale şcolii

ü  lipsa unei legislaţii motivaţionale pentru agentul economic astfel încât sponsorizările pentru

ü  şcoală să fie mai facile

ü  politica de finanţare pe baza de proiecte şi programe a UE

ü  pe plan judeţean, migrarea forţei de muncă influenţează negativ educaţia copiilor şi elevilor.

Contextul social (S). Problemele demografice sunt reprezentate la nivel de ţară prin scăderea natalităţii ceea ce duce la scăderea populaţiei şcolare.

ü  şomaj ridicat

ü  nivel de trai scăzut

ü  plecarea părinţilor la muncă în străinătate

ü  mulţi copii lăsaţi în grija rudelor sau vecinilor datorită migrării forţei de muncă în alte ţări

ü  influenţa nu totdeauna pozitivă a mass-mediei

ü  educaţia nu este văzută ca un mijloc de promovare socială şi economică

ü  reducerea populaţiei şcolare

În ceea ce priveşte activitatea sportivă, toate ramurile sportive au corespondent la nivel de seniori în or sau în zonă, acest aspect facilitează continuarea activităţii sportive după perioada junioratului

Contextul tehnologic (T). Se consta pe plan mondial o trecere de la societăţile industriale la societăţile informaţionale în care calculatoarele şi reţeaua Internet joacă un rol important în producţie, servicii, educaţie etc. Şi în ţara noastră calculatoarele şi internetul au pătruns în toate domeniile, deci şi în învăţământ. Dotarea şcolii noastre (aparatură de calcul şi birotică) ţine cont de acest context.

1.8 ŢINTE SI OPȚIUNI STRATEGICE

ȚINTE STRATEGICE:

1.    Servicii de calitate oferite in cadrul tuturor departamentelor unitatii de invatamant. Raspunsul  adecvat  Ia problemele globalizarii  si  ale cresterii  concurenteiei  il reprezinta calitatea resurselor umane prin educatie permanenta si formare profesionala continua. Calitatea trebuie generata, asigurata in mod constient si programat. La asigurarea calitatii participa cadrele didactice, elevii, conducerea scolii, parintii, autoritatile locale si comunitatea. In general acesti participanti trebuie pregatiti pentru  a putea contribui Ia realizarea calitatii educatiei in Palatul Copiilor.

Obiective specifice: diseminarea inforrnatiilor privind  calitatea în  educatie, abilitarea cadrelor didactice In vederea realizarii calitatii educatie, cresterea calitatii procesului de predare-invatare in scopul cresterii atractivitatii invatarii.

2. Dezvoltarea  programelor educative extrascolare In functie de nevoile integrarii comunitare  si social generale, pomind de la diagnosticul nevoilor individuale de educatie. Elevii  au  interese, aptitudini  si  aspiratii  foarte diverse care nu  se pot  realiza pe deplin prin activitatile de la cursurile din oferta educationala in schimb, pot  fi planificate  si  des!asurate  programe educative extracurriculare care sa tina in mare masura  cont de interesele, aptitudinile si  aspiratiile  elevilor.  Prin  participarea  Ia  activitatile  nonformale,  elevii  isi  pot  cultiva  si dezvolta intr-un  mod  placut,  nestresant,  scutit  de  evaluari   riguroase - deprinderi, competente, cunostinte, atitudini si comportamente care constituie suport, pentru facilitarea  pregatirii   educatiei  permanente,  cat  si   pentru   dezvoltarea personalitatii. Palatul Copiilor are experienta in implicarea elevilor in activitatile nonformale, avand resurse umane si materiale optime, pe care dorim sa le valorificam mai bine, cu scopul precizat mai sus.

    Obiective specifice: crearea de noi oportunita si pentru participarea majoritatii elevilor la activitatii educative  extrascolare  cu   caracter   creativ  permanent;  dezvoltarea  programului de educatie  a  elevilor  prim  implicarea  in  diferite  activitati extracurriculare .

 3.Sporirea gradului de atractivitate al Palatului  prin calitatea facilitatilor  oferite beneficiarilor. Facilitatile de care dispune palatul constituie un important criteriu in  alegerea  acesteia  de catre parinti si elevi. Facilitatile constituie un stimul pentru  activitatea cea mai  importanta care se desfasoara  - educatia nonformala. 0 stare foarte buna a cladirilor, un ambient placut in spatiile de invatamant, cromatica ergonomica, spatiile verzi amenajate, s.a., au un impact favorabil asupra elevilor, in sensul ca stimuleaza activitatea acestora. Activitatea cadrelor didactice si a personalului  este motivata, de asemenea, de existenta facilitatilor la un nivel foarte bun. Ne propunem repararea si intretinerea infrastructurii din banii alocati de la de M.E.N. reprezinta alta oportunitate pe care o folosim pentru sporirea calitatii educatiei oferite beneficiarilor palatului.

  Obiective specifice:  achizitionarea  de mobilier nou  si mijloace de invatamant,  asigurarea unui ambient confortabil pentru elevi în cadrul Palatului; atragerea de fonduri bugetare şi extrabugetare pentru reabilitarea clădirii de patrimoniu a Palatului Copiilor şi repararea a clădirilor anexe a acesteia precum şi a clădirilor; diversificarea surselor de venituri extrabugetare.

4.Sanse egale la educatie de calitate pentru  copiii din medii defavorizate material sau cu CES.    Respectarea  legislatiei  in  vigoare  privind   eliminarea  oricarei   forme  de  discriminare  si segregare Promovarea intercultutalitatii in educatie. Conform viziunii noastre, institutia apartine comunitatii, care trebuie sa sprijine activitatile acesteia pentru indeplinirea acestui rol. Societatile civilizate promoveaza  ca valoare  grija  pentru  cei  aflati in  situatii  dezavantajate/defavorizate/ in  suferinta temporara sau definitiva. In spiritul acestei valori sociale si culturale dorim sa ii  formam si  pe elevii care trec pragul unitatii noastre.

Obiective specifice: asigurarea accesului la educatie a! elevilor cu C.E.S si al celor care provin din medii defavorizate; formarea si educarea elevilor ln spiritul egalitatii, tolerantei si acceptarii diferentelor

5.Extinderea colaborarii cu alte palate din din tara si institutii din strainatate: derularea  unor  proiecte  prin  care elevii sa cunoasca  si  alte  institutii care ofera activitate extrascolara, alti tineri din tara si din strainatate, acceptarea diversitatii culturale din alte zone ale tarii și ale Europei, împartasirea experientei cu partenerii educationali; promovarea  si valorificarea diversitatii culturale in educatie.

Obiective specifice: realizarea mai multor proiecte internationale  care sa permita, printre altele, imbunatatirea abilitatilor de comunicare, atat in randul elevilor cat si a cadrelor didactice; implicarea unui numar cat mai mare de elevi si cadre didactice in activita si de cunoastere a altor medii educationale din tara si strainatate; continuarea proiectelor locale, judetene, interjudetene, nationale si internationale; continuarea colaborarilor pe plan local, interjudetean, national si international.

OPȚIUNI STRATEGICE:

1. Identificarea, prin  coordonatorii  comisiilor  metodice  si  a  responsabilului  cu  formarea  din Palat, a nevoilor de formare a cadrelor didactice si  monitorizarea  satisfacerii  acestora  de oferta  institutiilor  abilitate.

2. Asigurarea unor programe de activitati extracurriculare adaptate nivelului de dezvoltare intelectuala al elevilor.

2. Continuarea propunerii unor activitati care sa raspunda nevoilor locale si regionale precum  si cererii beneficiarilor directi ai educatiei;

4. Accesarea de noi proiecte care sa permita, printre altele, imbunatatirea abilitatilor de comunicare, atat in randul elevilor cat si al cadrelor didactice;

5. Gestionarea, intretinerea si mentinerea patrimoniului scolii prin atragere de fonduri

1.9 Obiective SMART

Obiectiv general: Creşterea calităţii activităţii educative nonformale în Palatul Copiilor

Obiective specifice(cu descriptori de performanţă):

Ø  Management

Ø  Curriculum

Ø  Resurse umane şi politica de personal

Ø  Resurse materiale şi financiare

Ø  Dezvoltarea relaţiilor cu comunitatea şi ONGurile

    Obiective SMART -Management

Implementarea, monitorizarea şi evaluarea aplicării în cadrul activităţii desfăşurate de Palatul Copiilor a actelor normative elaborate de MEN cu privire la organizarea şi desfăşurarea activităţilor specific procesului de învăţământ.

Informatizarea activităţii educative, manageriale şi administrative din cadrul P.C, cu o preocupare special pentru activităţile desfăşurate în cadrul cercurilor.

Proiectarea şi eficientizarea activităţii manageriale în raport cu o diagnoză specific realist şi prin urmărirea unor ţinte strategice şi obiective SMART.

Implicarea părinţilor în activitatea managerială. Colaborarea în domeniul managementului cu directorii altor Palate/Cluburi ale Copiilor, precum şi cu directorii altor instituţii de învăţământ.

Obiective SMART -Curriculum

Ø  Optimizarea procesului educational şi creşterea calităţii acestuia.

Ø  Adaptarea strategiilor didactice la condiţiile existente şi la activităţile desfăşurate în cadrul fiecărui cerc, precum şi la condiţiile specific fiecărei discipline în parte.

Ø  Monitorizarea şi evaluarea activităţii didactice.

Ø  Diversificarea profilurilor /activităţilor de la cercuri, precum şi a taberelor de vară, în vederea antrenării unui număr cât mai mare de elevi participanţi.

Ø  Iniţierea şi derularea unor programe şi acţiuni educative extraşcolare noi (sau promovarea ediţiilor celor care şi – au demonstrate calitatea şi eficacitatea) ; efectuarea demersurilor pentru introducerea acestora în programele şi calendarele M.E.N Elaborarea de programe didactice minimale pentru fiecare disciplină  în parte.

Obiective SMART  – Resurse umane şi politica de personal

Ø  reşterea gradului de acoperire a disciplinelor/cercurilor cu personal didactic calificat (recrutarea şi încadrarea cu cadre didactice cu pregătire de specialitate, corespunzător profilurilor cercurilor).

Ø  Susţinerea personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic în dezvoltarea profesională şi personală, în vederea stimulării continuităţii activităţii personalului în cadrul instituţiei.

Ø  Încurajarea şi sprijinirea personalului pentru o perfecţionare profesională continuă:creşterea numărului de cadre didactice înscrise la cursuri de perfecţionare şi examene didactice specifice

Ø  (definitivat şi/sau alte grade didactice, masterat, doctorat etc).

Obiective SMART –Resurse materiale şi financiare

Ø  Exploatarea eficientă a resurselor didactico-materiale, în vederea creşterii eficienţei procesului educativ.

Ø  Modernizarea bazei materiale şi a infrastructurii Palatului Copiilor (cu sprijin bugetar sau cu mijloace proprii).

Ø  Eficientizarea activităţii financiar-contabile, implementarea modificărilor cerute de legile financiare în vigoare.

Ø  Informatizarea lucrărilor de gestiune a procesului de învăţământ.

Ø  Gestionarea eficientă a fondurilor alocate de la buget.

Ø  Atragerea şi gestionarea eficientă a unor fonduri extrabugetare (realizate prin eforturi proprii, sponsorizări sau cu sprijinul părinţilor).

Ø  Elaborarea unor proiecte cu finanţare europeană.

Ø  Elaborarea şi derularea unor proiecte de dezvoltare comună în parteneriat cu Consiliul Local şi Primăria.

Obiective SMART –Dezvoltarea Relaţiilor cu comunitatea

Ø  Diversificarea acţiunilor de promovare a imaginii Palatului Copiilor în cadrul comunităţii.

Ø  Continuarea şi intensificarea unei colaborări / relaţionări sistematice şi eficiente a Palatului Copiilor cu Inspectoratul Şcolar Judeţean, pentru elaborarea şi derularea de proiecte şi programe de interes comun.

Ø  Consolidarea relaţiilor de colaborare / parteneriat cu autorităţile

Ø  locale: Primăria, Consiliul Local, etc.

Ø  Consolidarea relaţiilor de colaborare / parteneriat şi derularea unor proiecte / activităţi comune cu Poliţia, Jandarmeria, Pompierii şi C.C.D., precum şi cu alte instituţii partenere (asociaţii, fundaţii, agenţi economici, instituţii religioase şi de cultură).