Palatul Copiilor
1.1 PREZENTAREA ŞCOLII
Palatul Copiilor este unul din spaţiile libere ale oraşului, un teritoriu de eliberare interioară, de eliberare spirituală. În acţiunile sale nu se implică doar copiii sau cadrele didactice, acţiunile acestea te atrag şi te transformă într-o parte esenţială a sa: spectatorul.
Palatul Copiilor funcţionează într-un ansamblu de clădiri cu amplasament pe …..
Echipa managerială încercând să îmbunătăţească activitatea acestor instituţii prin implicarea în cât mai multe proiecte şi activităţi. Palatul Copiilor este o instituție de educație extrașcolară, care prin toate activitățile desfășurate a șlefuit sufletul și mintea copiilor ce i-au trecut pragul, ajutându-i pe aceștia să-și formeze caracterul, să-și diversifice aptitudinile și să-și găsească drumul vieții.
Cercuri Palatul Copiilor
1. DANS MODERN
2. MUZICA VOCAL
3. INFORMATICĂ
4. JOCURI LOGICE
5. MUZICĂ UŞOARĂ VOCAL-INSTRUMENTALĂ
6. TEATRU
7. REDACŢIE PRESĂ/ RADIO T.V.
8. PICTURĂ/DESEN
9. PICTURĂ PE STICLĂ
10. MUZICĂ POPULARĂ
11. COR/GRUP VOCAL
12. RELAŢII INTERNAŢIONALE
13. PROTECŢIA MEDIULUI
14. CARTING
15. ARTĂ TEXTILĂ
16. TENIS DE MASĂ
17. AEROMODELE
18. DANS SPORTIV
19. TENIS DE CÂMP
20. MACHETE/CONSTRUCŢII DE MAŞINI
21. ORIENTARE TURISTICA
22. GO
23. AUTOAPĂRARE (arte marţiale/karate)
24. TEATRU DE REVISTĂ
25. ELECTRONICĂ
CONTEXT LEGISLATIV
Baza conceptuală a prezentului proiect de dezvoltare instituțională o reprezintă legislația în vigoare:
- Legea 1/2011, Legea Educației Naționale, cu modificările și completările ulterioare;
- Obiectivele Strategiei Europa 2020, capitolul IV – Educație;
- Acordul de Parteneriat 2014-2020 al României cu Uniunea Europeană 2014-2020 privind fondurile structurale şi de Coeziune;
- Strategia națională de Cercetare, Dezvoltare și Inovare 2014-2020;
- Strategia M.E.N. privind educaţia şi formarea profesională perioada de programare 2014-2020;
- Priorităţile strategice ale Ministerului Educaţiei şi planurile de acţiuni sectoriale pentru anul 2017
- Strategia MEN privind reducerea părăsirii timpurii a școlii în România;
- Strategia națională de învăţare pe tot parcursul vieţii 2015 -2020.
- Regulamentul de Organizare și funcționare a unităților din învățământul preuniversitar;
- OMEN 3240/26.03.2014 privind modificarea si completarea Metodologiei privind formarea continuă a personalului din învătământul preuniversitar;
- O.U.G. nr. 16/2014 privind modificarea si completarea Legii Educatiei Naţionale;
- Legea nr. 87/2006 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/12.07.2005 privind asigurarea calităţii educaţiei;
- Legea nr. 29/2010 privind modificarea si completarea Legii nr. 35 / 2007 privind cresterea sigurantei în unitătile de învătământ
- Strategia MECT cu privire la reducerea fenomenului de violentă în unitătile de învătământ preuniversitar, aprobată prin O.M.Ed.C.T. nr. 1409/2007 si Legea 29/2010 de modificarea Legii 35/2007.
- Legea nr. 116/2002 privind prevenirea şi combaterea marginalizării sociale;
- Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată;
- OMECTS nr. 5547/06.10.2011, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr.746/24.10.2011- Regulamentul de inspecţie al unităţilor de învăţământ;
- Ordin 5484 din 29.09.2011 privind recunoasterea competenţelor profesionale dobândite formal, nonformal;
- Ordin 5574 din 07.10.2011 - servicii de sprijin educaţional pentru elevii cu cerinţe educaţionale speciale;
- Ordin 5576 din 07.10.2011 - criterii de acordare a burselor elevilor;
- Ordinul 6209/2016 privind aprobarea Protocolului cadru de colaborare în vederea implementării unei abordări integrate a serviciilor comunitare necesare prevenirii excluziunii sociale;
- Ordinul 5079/2016 privind aprobarea regulamentului cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar;
- Ordinul 3086/2017 pentru aprobarea Centralizatorului privind disciplinele de învăţământ, domeniile şi specializările, probele de concurs valabile pentru încadrarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar;
- Ordinul 3151/2017 pentru modificarea şi completarea Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar;
- Ordinul 3160/2017 pentru modificarea şi completarea Metodologiei-cadru de organizare şi funcţionare a consiliului de administraţie din unităţile de învăţământ preuniversitar;
- Ordinul 3393/2017 privind aprobarea programelor şcolare pentru învăţământul gimnazial;
- Ordinul 3623/2017 pentru aprobarea Metodologiei privind evaluarea anuală a activităţii manageriale desfăşurate de directorii şi directorii adjuncţi din unităţile de învăţământ preuniversitar.
1.3. Viziunea şcolii
Palatul Copiilor dorește si trebuie să fie în mod permanent un factor de sustinere și de stimulare a creativității elevilor, de încurajare a talentelor manifestate în diferite domenii: artistic, literar, plastic, precum și în direcția dobândirii unor abilități și deprinderi practice de lucru în diverse domenii de activitate conexe școlii. Cadrul didactic care ocupa funcția de director trebuie să răspundă nevoilor și intereselor comunitare, de grup și individuale, căutând în permanență o nouă opțiune strategică, aceasta incluzând comunicare, consiliere, participare și formare.
La Palatul Copiilor, marile pasiuni si interese scolare isi dau intalnire, cu succes, in activitati complementare procesului instructiv-educativ din scoala. Disponibilitatile stiintifice, artistice si tehnice ale copiilor iși vor gasi, intotdeauna, in clubul nostru, un teren propice de aplicare. Vor fi incurajate initiativele scolare, deschiderile spre lume ale participantilor vor fi libere, iar castigurile în planul invatarii temeinice, prin propria experienta, vor purta marca autenticitatii si personalitatii fiecaruia dintre cei care ne trec pragul și sa ramana.
1.4. Misiunea şcolii
Palatul Copiilor reprezinta un spatiu propice formarii si dezvoltarii unor competente, cat si socializarii elevilor de diferite varste, in care se incurajeaza cornunicarea, deschiderea spre nou si creativitate, cultivarea bunului gust și al ambitiei, toate acestea fiind atat de necesare integrării în societate a adultului de mai tarziu.
Gama largă a activitatilor extrascolare, marea lor diversitate ofera copiilor posibilitatea sa opteze pentru acea activitate care corespunde mai mult preferintelor, dorintelor, capacitatilor, inclinatiilor, contribuind la recreerea, destinderea si reconfortarea copiilor, la mentinerea capacitatii de efort.
Activitatile din Palatul Copiilor se desfasoara pe cercuri menite sa completeze, prin mijloace si forme specifice, activitatea instructiv-educativa din scoala, sa cultive interesul si pasiunea copiilor pentru stiinta, tehnica, arta, sa dezvolte inventivitatea si creativitatea.
Fiecare cere cultural-artistic, sportiv si tehnico-aplicativ este un veritabil "santier" al artei, sub toate aspectele sale, activitatea finalizandu-se prin concursuri, spectacole, simpozioane, expozitii si campionate nationale, conform Calendarului Activitatilor Educative elaborat de M.E.N.
1.5. DIAGNOZA MEDIULUI INTERN ȘI EXTERN
Resursele curriculare, oferta educaţională actuală
ACTIVITĂŢI EDUCATIVE INTERNAŢIONALE
ACTIVITĂŢI EDUCATIVE NAŢIONALE
ACTIVITĂŢI EDUCATIVE REGIONALE / INTERJUDEŢENE
Resursele materiale şi umane
1.6. ANALIZA SWOT
PUNCTE TARI |
PUNCTE SLABE |
· experienţă în domeniul activităţii extraşcolare; · personal didactic calificat, cu competenţe necesare evaluării şi valorificării valenţelor educative derivate dintr-o problematică educativă diversă; · diversitatea programului de activităţi educative la nivelul Palatului şi al Filialelor; · experienţa cadrelor didactice dobândită în derularea proiectelor de cooperare europeană; · bază materială didactică relativ modernă în Palat Copiilor şi în Filiale (spaţii, echipamente, material didactic etc.). · gratuitatea activităţilor de timp liber oferite de Palat Copiilor şi Filiale; · calitatea conţinutului pragmatic al învăţării care menţine şi promovează specificul tradiţional alături de elementul de noutate; · experienţe pozitive în ceea ce priveşte dezvoltarea personală şi integrarea socială a copiilor; · rezultatele de excepţie ale copiilor la manifestări educative naţionale şi internaţionale; · finalitatea proiectelor şi programelor educative ale copiilor prin participarea la competiţii judeţene, naţionale şi internaţionale (Calendarul Activităţilor Educative); · vizibilitatea actului educaţional în comunitate şi societate prin mediatizarea activităţilor extraşcolare şi extracurriculare (spectacole, recitaluri, concursuri, competiţii, emisiuni la care participă copiii); · transferul de metode didactice neconvenţionale centrate pe elev utilizate în cadrul activităţilor educative şcolare şi extraşcolare în vederea ridicării calităţii şi eficienţei actului educaţional; |
· fondurile insuficiente pentru desfăşurarea activităţilor educative şcolare şi extraşcolare; · starea de degradare a clădirii; · programul profesorilor nu se poate potrivi la toate solicitările comunităţii; · lipsa mijloacelor de învățământ performante la unele cercuri; · lipsa calculatoarelor în cabinete; |
OPORTUNITĂŢI |
AMENINŢĂRI |
· interesul elevilor de a se implica în cât mai multe activităţi extraşcolare; · valorificarea voluntariatului şi dezvoltarea conştiinţei utilităţii sociale a tinerilor; · promovarea dialogului intercultural în vederea creşterii calităţii vieţii comunităţii;
· iniţierea tinerilor în managementul de proiect, în activităţi antreprenoriale şi în procesul decizional în vederea finalizării demersurilor lor. · reţea coerentă de coordonare a activităţilor extraşcolare şi extracurriculare: inspectorul educativ şi inspectorul şcolar cu programe şi proiecte de cooperare internaţională -la nivel judeţean, -Directorul Palatului, responsabilii de Filiale şi profesorii implicaţi în formarea abilităţilor şi competenţelor · existenţa parteneriatului educaţional cu familia, comunitatea, organizaţiile guvernamentale şi non-guvernamentale în vederea responsabilizării acestora în susţinerea şi îmbunătăţirea actului educaţional. |
· atitudinea şi demersurile pur formale sau menţinute la nivelul tradiţional în organizarea activităţilor educative şcolare şi extraşcolare; · promovarea unei mentalităţi dispreţuitoare la adresa activităţii educative şcolare şi extraşcolare;
· absenţa unui cadru legislativ care să · reglementeze şi să certifice activitatea educativă şcolară şi extraşcolară; · oferta redusă a CCD în domeniul educaţiei non-formale (inexistentă) şi a metodelor activ – participative; · oferta negativă a străzii. |
Analiza SWOT Management
PUNCTE TARI |
PUNCTE SLABE |
Experienţa în domeniu Experienţa muncii în echipă Rezultate foarte bune în concursurile naţionale şi internaţionale Implicarea reprezentanţilor Consiliului Reprezentativ al Părinţilor Importanţa instituţiei pentru comunitate |
Buget alocat insuficient Lipsa în organigrama M.E.N. a unei structuri specifice pentru activitatea nonformală. Inexistenţa unor proceduri specifice pentru instituţiile de învăţământ Dificultăţi în restructurarea cercurilor Imposibilitatea măririi numărului de cercuri în funcţie de rezultatele sondajelor |
OPORTUNITĂȚI |
AMENINȚĂRI |
Legea asigurării calităţii în educaţie Regulamentul de organizare şi funcţionare a palatelor/cluburilor copiilor Sprijinul comunităţii locale şi judeţene Sprijinul mass-mediei locale Relaţia bună de colaborare cu conducerile instituţiilor de învăţământ
|
Instabilitatea legislativă Lipsa unui cadru de perfecţionare specifică pentru unităţile de educaţie nonformală
|
Analiza SWOT Curriculum
PUNCTE TARI |
PUNCTE SLABE |
Experienţa în domeniu Calitatea personalului didactic Flexibilitatea programei şcolare Adaptarea tematicii în funcţie de cerinţe Elaborarea unor sondaje de opinie
|
Lipsa unei structuri specializate pentru formarea specifică Lipsa curricuulei minimale pentru activitatea cercurilor Insuficiente schimburi între unităţi similare |
OPORTUNITĂȚI |
AMENINȚĂRI |
Legea privind asigurarea calităţii în educaţie Elaborarea unor criterii clare de evaluare Stabilirea unor indicatori de performanţă Înfiinţarea Comisiei naţionale pentru educaţie nonformală în cadrul M.E.N
|
Instabilitatea legislativă Cursurile opţionale din școli Lipsa surselor de finanţare pentru concursurile naţionale şi internaţionale Eliminarea prin H.G. a concursurilor interjudeţene din finanţarea M.E.N..
|
Analiza SWOT Resurse umane
PUNCTE TARI |
PUNCTE SLABE |
Experienţa în domeniu Calitatea personalului didactic Experienţa muncii în echipă
|
Instabilitatea personalului didactic calificat. Lipsa unei strategii specializate pentru formarea specifică a cadrelor didactice. Nivelul slab de pregătire psiho pedagogică şi de specialitate a noilor absolvenţi. Lipsa cursurilor de formare specializată Nivelul slab de salarizare |
OPORTUNITĂȚI |
AMENINȚĂRI |
Descentralizarea decizională Legea de asigurare a calităţii în educaţie Regulamentul de organizare şi funcţionare a palatelor /cluburilor copiilor Descentralizarea financiarã Conlucrarea cu C.C.D.
|
Instabilitatea legislativă Blocarea permanentă a posturilor didactice auxiliare şi nedidactice vacantate Centralizarea financiară excesivă. Lipsa posibilităților de motivare a personalului, chiar şi din fonduri proprii.
|
Analiza SWOT Resurse materiale și financiare
PUNCTE TARI |
PUNCTE SLABE |
Importanţa instituţiei pentru comunitate Experienţa în domeniu Baza materială existentă Modernizările realizate în ultimul timp Gestionarea eficientă a resurselor financiare
|
Buget alocat insuficient Ritmul prea lent de modernizare a bazei materiale Insuficiente proiecte cu finanţare externă
|
OPORTUNITĂȚI |
AMENINȚĂRI |
Descentralizarea financiarã Regulamentul de organizare şi funcţionare a palatelor şi cluburilor copiilor Finanţarea prin proiecte externe Sprijinul comunităţii locale şi judeţene Sprijinul mass-mediei locale
|
Instabilitatea legislativă Blocarea permanentă a posturilor didactice auxiliare şi nedidactice vacantate Centralizarea financiară excesivă Salarizarea necorespunzătoare Lipsa posibilităților de motivare a personalului, chiar şi din fonduri proprii
|
Analiza SWOT Dezvoltarea relațiilor cu comunitatea
PUNCTE TARI |
PUNCTE SLABE |
Importanţa instituţiei pentru comunitate Experienţa în domeniu Experienţa muncii în echipă Colaborarea foarte bună pe proiecte comunitare cu Primăria şi Consiliul Local |
Lipsa unui Consiliu consultativ pentru activităţi nonformale
|
OPORTUNITĂȚI |
AMENINȚĂRI |
Sprijinul comunităţii locale şi judeţene Proiecte de parteneriat cu comunitatea Proiecte de parteneriat cu ONG-uri, asociaţii şi fundaţii Descentralizarea decizională Sprijinul mass-mediei locale |
Instabilitatea legislativă Lipsa cadrului legal de finanţare a dotărilor de către comunitatea locală
|
1.7 ANALIZA PEST
Societatea românească cunoaşte în prezent un proces de profunde transformări care afectează toate sferele vieţii sociale, motiv pentru care se caută tot mai insistent cele mai eficiente forme de adaptare a structurilor sistemului de învăţământ la cerinţele actuale, dar şi de perspectivă ale societăţii.
Pentru a realiza o bună diagnoză şi prognoză a diversităţii activităţilor, pentru a obţine o reflecţie critică asupra situaţiei de fapt şi pentru satisfacerea nevoilor organizaţiei şcolare şi a comunităţii am apelat la analiza PESTE care reliefează:
· contextul politic (P)
· contextul economic (E)
· contextul social (S)
· contextul tehnologic (T)
· contextul ecologic (E)
Politica educaţională propusă de unitatea noastră este pe deplin în concordanţă cu politica educaţională naţională şi în deplin acord cu Reforma învăţământului din România.
Sursele de informare consultate sunt: chestionarea părinţilor şi elevilor, informaţii din ziare,
reviste, pagini web, informaţii privind structura de învăţământ din alte oraşe raportate la caracteristicile mediului extern local etc.
Analiza PEST(E) ne ajută la identificarea influenţelor pe termen lung asupra şcolii noastre şi astfel la orientarea viziunii şi stabilirea misiunii şcolii. Acest format de analiză contribuie la conturarea impactului şi identificarea tendinţelor generale ale celor cinci stimulatori majori ai schimbării abreviaţi în denumirea analizei.
Contextul politic (P) – politici educaţionale.
Oferta politică a guvernului în domeniul educaţiei este construită în jurul următoarelor obiective
majore:
ü Calitatea ridicată a educaţiei şi pregătirea societăţii bazate pe cunoaştere
ü Acces egal şi sporit la educaţie
ü Descentralizarea şi depolitizarea sistemului educativ
ü Descentralizarea structurilor de decizie
ü Investiţia în capitalul uman-investiţie profitabilă pe termen lung.
ü Dezvoltarea instituţională a educaţiei permanente.
ü Implementarea managementului calităţii în educaţie
ü Existenţa la nivel local a unor consilieri cadre didactice
ü Existenţa în Consiliul de Administraţie al şcolii a unui reprezentant al primarului şi un reprezentant al Consiliului local
ü Strategia educaţională propusă de şcoala noastra este în deplină concordanta cu politica educatională la nivel national;
Contextul economic (E), naţional şi local.
ü scăderea potenţialului economic al zonei
ü nivelul slab al venitului localnicilor
ü dezvoltare preponderent comercială
ü insuficienţa resurselor financiare alocate învăţământului
ü agentii economici nu sunt suficient de sensibili la nevoile financiare ale şcolii
ü lipsa unei legislaţii motivaţionale pentru agentul economic astfel încât sponsorizările pentru
ü şcoală să fie mai facile
ü politica de finanţare pe baza de proiecte şi programe a UE
ü pe plan judeţean, migrarea forţei de muncă influenţează negativ educaţia copiilor şi elevilor.
Contextul social (S). Problemele demografice sunt reprezentate la nivel de ţară prin scăderea natalităţii ceea ce duce la scăderea populaţiei şcolare.
ü şomaj ridicat
ü nivel de trai scăzut
ü plecarea părinţilor la muncă în străinătate
ü mulţi copii lăsaţi în grija rudelor sau vecinilor datorită migrării forţei de muncă în alte ţări
ü influenţa nu totdeauna pozitivă a mass-mediei
ü educaţia nu este văzută ca un mijloc de promovare socială şi economică
ü reducerea populaţiei şcolare
În ceea ce priveşte activitatea sportivă, toate ramurile sportive au corespondent la nivel de seniori în oraş sau în zonă, acest aspect facilitează continuarea activităţii sportive după perioada junioratului
Contextul tehnologic (T). Se constată pe plan mondial o trecere de la societăţile industriale la societăţile informaţionale în care calculatoarele şi reţeaua Internet joacă un rol important în producţie, servicii, educaţie etc. Şi în ţara noastră calculatoarele şi internetul au pătruns în toate domeniile, deci şi în învăţământ. Dotarea şcolii noastre (aparatură de calcul şi birotică) ţine cont de acest context.
1.8 ŢINTE SI OPȚIUNI STRATEGICE
ȚINTE STRATEGICE:
1. Servicii de calitate oferite in cadrul tuturor departamentelor unitatii de invatamant. Raspunsul adecvat Ia problemele globalizarii si ale cresterii concurenteiei il reprezinta calitatea resurselor umane prin educatie permanenta si formare profesionala continua. Calitatea trebuie generata, asigurata in mod constient si programat. La asigurarea calitatii participa cadrele didactice, elevii, conducerea scolii, parintii, autoritatile locale si comunitatea. In general acesti participanti trebuie pregatiti pentru a putea contribui Ia realizarea calitatii educatiei in Palatul Copiilor.
Obiective specifice: diseminarea inforrnatiilor privind calitatea în educatie, abilitarea cadrelor didactice In vederea realizarii calitatii educatie, cresterea calitatii procesului de predare-invatare in scopul cresterii atractivitatii invatarii.
2. Dezvoltarea programelor educative extrascolare In functie de nevoile integrarii comunitare si social generale, pomind de la diagnosticul nevoilor individuale de educatie. Elevii au interese, aptitudini si aspiratii foarte diverse care nu se pot realiza pe deplin prin activitatile de la cursurile din oferta educationala in schimb, pot fi planificate si des!asurate programe educative extracurriculare care sa tina in mare masura cont de interesele, aptitudinile si aspiratiile elevilor. Prin participarea Ia activitatile nonformale, elevii isi pot cultiva si dezvolta intr-un mod placut, nestresant, scutit de evaluari riguroase - deprinderi, competente, cunostinte, atitudini si comportamente care constituie suport, pentru facilitarea pregatirii educatiei permanente, cat si pentru dezvoltarea personalitatii. Palatul Copiilor are experienta in implicarea elevilor in activitatile nonformale, avand resurse umane si materiale optime, pe care dorim sa le valorificam mai bine, cu scopul precizat mai sus.
Obiective specifice: crearea de noi oportunita si pentru participarea majoritatii elevilor la activitatii educative extrascolare cu caracter creativ permanent; dezvoltarea programului de educatie a elevilor prim implicarea in diferite activitati extracurriculare .
3.Sporirea gradului de atractivitate al Palatului prin calitatea facilitatilor oferite beneficiarilor. Facilitatile de care dispune palatul constituie un important criteriu in alegerea acesteia de catre parinti si elevi. Facilitatile constituie un stimul pentru activitatea cea mai importanta care se desfasoara - educatia nonformala. 0 stare foarte buna a cladirilor, un ambient placut in spatiile de invatamant, cromatica ergonomica, spatiile verzi amenajate, s.a., au un impact favorabil asupra elevilor, in sensul ca stimuleaza activitatea acestora. Activitatea cadrelor didactice si a personalului este motivata, de asemenea, de existenta facilitatilor la un nivel foarte bun. Ne propunem repararea si intretinerea infrastructurii din banii alocati de la de M.E.N. reprezinta alta oportunitate pe care o folosim pentru sporirea calitatii educatiei oferite beneficiarilor palatului.
Obiective specifice: achizitionarea de mobilier nou si mijloace de invatamant, asigurarea unui ambient confortabil pentru elevi în cadrul Palatului; atragerea de fonduri bugetare şi extrabugetare pentru reabilitarea clădirii de patrimoniu a Palatului Copiilor şi repararea a clădirilor anexe a acesteia precum şi a clădirilor; diversificarea surselor de venituri extrabugetare.
4.Sanse egale la educatie de calitate pentru copiii din medii defavorizate material sau cu CES. Respectarea legislatiei in vigoare privind eliminarea oricarei forme de discriminare si segregare Promovarea intercultutalitatii in educatie. Conform viziunii noastre, institutia apartine comunitatii, care trebuie sa sprijine activitatile acesteia pentru indeplinirea acestui rol. Societatile civilizate promoveaza ca valoare grija pentru cei aflati in situatii dezavantajate/defavorizate/ in suferinta temporara sau definitiva. In spiritul acestei valori sociale si culturale dorim sa ii formam si pe elevii care trec pragul unitatii noastre.
Obiective specifice: asigurarea accesului la educatie a! elevilor cu C.E.S si al celor care provin din medii defavorizate; formarea si educarea elevilor ln spiritul egalitatii, tolerantei si acceptarii diferentelor
5.Extinderea colaborarii cu alte palate din din tara si institutii din strainatate: derularea unor proiecte prin care elevii sa cunoasca si alte institutii care ofera activitate extrascolara, alti tineri din tara si din strainatate, acceptarea diversitatii culturale din alte zone ale tarii și ale Europei, împartasirea experientei cu partenerii educationali; promovarea si valorificarea diversitatii culturale in educatie.
Obiective specifice: realizarea mai multor proiecte internationale care sa permita, printre altele, imbunatatirea abilitatilor de comunicare, atat in randul elevilor cat si a cadrelor didactice; implicarea unui numar cat mai mare de elevi si cadre didactice in activita si de cunoastere a altor medii educationale din tara si strainatate; continuarea proiectelor locale, judetene, interjudetene, nationale si internationale; continuarea colaborarilor pe plan local, interjudetean, national si international.
OPȚIUNI STRATEGICE:
1. Identificarea, prin coordonatorii comisiilor metodice si a responsabilului cu formarea din Palat, a nevoilor de formare a cadrelor didactice si monitorizarea satisfacerii acestora de oferta institutiilor abilitate.
2. Asigurarea unor programe de activitati extracurriculare adaptate nivelului de dezvoltare intelectuala al elevilor.
2. Continuarea propunerii unor activitati care sa raspunda nevoilor locale si regionale precum si cererii beneficiarilor directi ai educatiei;
4. Accesarea de noi proiecte care sa permita, printre altele, imbunatatirea abilitatilor de comunicare, atat in randul elevilor cat si al cadrelor didactice;
5. Gestionarea, intretinerea si mentinerea patrimoniului scolii prin atragere de fonduri
1.9 Obiective SMART
Obiectiv general: Creşterea calităţii activităţii educative nonformale în Palatul Copiilor
Obiective specifice(cu descriptori de performanţă):
Ø Management
Ø Curriculum
Ø Resurse umane şi politica de personal
Ø Resurse materiale şi financiare
Ø Dezvoltarea relaţiilor cu comunitatea şi ONGurile
Obiective SMART -Management
Implementarea, monitorizarea şi evaluarea aplicării în cadrul activităţii desfăşurate de Palatul Copiilor a actelor normative elaborate de MEN cu privire la organizarea şi desfăşurarea activităţilor specific procesului de învăţământ.
Informatizarea activităţii educative, manageriale şi administrative din cadrul P.C, cu o preocupare special pentru activităţile desfăşurate în cadrul cercurilor.
Proiectarea şi eficientizarea activităţii manageriale în raport cu o diagnoză specific realist şi prin urmărirea unor ţinte strategice şi obiective SMART.
Implicarea părinţilor în activitatea managerială. Colaborarea în domeniul managementului cu directorii altor Palate/Cluburi ale Copiilor, precum şi cu directorii altor instituţii de învăţământ.
Obiective SMART -Curriculum
Ø Optimizarea procesului educational şi creşterea calităţii acestuia.
Ø Adaptarea strategiilor didactice la condiţiile existente şi la activităţile desfăşurate în cadrul fiecărui cerc, precum şi la condiţiile specific fiecărei discipline în parte.
Ø Monitorizarea şi evaluarea activităţii didactice.
Ø Diversificarea profilurilor /activităţilor de la cercuri, precum şi a taberelor de vară, în vederea antrenării unui număr cât mai mare de elevi participanţi.
Ø Iniţierea şi derularea unor programe şi acţiuni educative extraşcolare noi (sau promovarea ediţiilor celor care şi – au demonstrate calitatea şi eficacitatea) ; efectuarea demersurilor pentru introducerea acestora în programele şi calendarele M.E.N Elaborarea de programe didactice minimale pentru fiecare disciplină în parte.
Obiective SMART – Resurse umane şi politica de personal
Ø reşterea gradului de acoperire a disciplinelor/cercurilor cu personal didactic calificat (recrutarea şi încadrarea cu cadre didactice cu pregătire de specialitate, corespunzător profilurilor cercurilor).
Ø Susţinerea personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic în dezvoltarea profesională şi personală, în vederea stimulării continuităţii activităţii personalului în cadrul instituţiei.
Ø Încurajarea şi sprijinirea personalului pentru o perfecţionare profesională continuă:creşterea numărului de cadre didactice înscrise la cursuri de perfecţionare şi examene didactice specifice
Ø (definitivat şi/sau alte grade didactice, masterat, doctorat etc).
Obiective SMART –Resurse materiale şi financiare
Ø Exploatarea eficientă a resurselor didactico-materiale, în vederea creşterii eficienţei procesului educativ.
Ø Modernizarea bazei materiale şi a infrastructurii Palatului Copiilor (cu sprijin bugetar sau cu mijloace proprii).
Ø Eficientizarea activităţii financiar-contabile, implementarea modificărilor cerute de legile financiare în vigoare.
Ø Informatizarea lucrărilor de gestiune a procesului de învăţământ.
Ø Gestionarea eficientă a fondurilor alocate de la buget.
Ø Atragerea şi gestionarea eficientă a unor fonduri extrabugetare (realizate prin eforturi proprii, sponsorizări sau cu sprijinul părinţilor).
Ø Elaborarea unor proiecte cu finanţare europeană.
Ø Elaborarea şi derularea unor proiecte de dezvoltare comună în parteneriat cu Consiliul Local şi Primăria.
Obiective SMART –Dezvoltarea Relaţiilor cu comunitatea
Ø Diversificarea acţiunilor de promovare a imaginii Palatului Copiilor în cadrul comunităţii.
Ø Continuarea şi intensificarea unei colaborări / relaţionări sistematice şi eficiente a Palatului Copiilor cu Inspectoratul Şcolar Judeţean, pentru elaborarea şi derularea de proiecte şi programe de interes comun.
Ø Consolidarea relaţiilor de colaborare / parteneriat cu autorităţile
Ø locale: Primăria, Consiliul Local, etc.
Ø Consolidarea relaţiilor de colaborare / parteneriat şi derularea unor proiecte / activităţi comune cu Poliţia, Jandarmeria, Pompierii şi C.C.D., precum şi cu alte instituţii partenere (asociaţii, fundaţii, agenţi economici, instituţii religioase şi de cultură).