Evaluarea activităţii personalului didactic şi didactic auxiliar din unităţile şi instituţiile de învăţământ preuniversitar se realizează anual, pentru întreaga activitate desfăşurată pe parcursul anului şcolar, la nivelul fiecărei unităţi şi instituţii de învăţământ preuniversitar şi are două componente:
a)autoevaluarea;
b)evaluarea potrivit fişei postului şi a fişei de evaluare.
Evaluarea anuală a activităţii personalului didactic şi didactic auxiliar este realizată la nivelul fiecărei unităţi şi instituţii de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică.
Activitatea de evaluare vizează personalul didactic şi didactic auxiliar încadrat în unitatea respectivă, având în vedere tipul şi norma de încadrare a fiecărui angajat.
Calificativul parţial va fi acordat de consiliul de administraţie conform punctajelor din domeniile cuprinse în fişa de autoevaluare/evaluare pe etapele parcurse până la momentul stabilirii calificativului respectiv. Calificativul parţial se acordă la solicitarea scrisă a persoanei în cauză, cu respectarea prevederilor anterioare.
Rezultatele activităţii de evaluare stau la baza deciziei Consiliului de Administraţie privind acordarea calificativului anual, conform prevederilor art. 92 alin. (2) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare.
Procedura de evaluare anuală a personalului didactic şi didactic auxiliar
Cadrul didactic/didactic auxiliar are obligaţia să îşi completeze fişa de autoevaluare a activităţii desfăşurate şi să o depună, împreună cu raportul de autoevaluare a activităţii, la secretariatul unităţii de învăţământ.
Fişele de autoevaluare/evaluare ale cadrelor didactice/didactice auxiliare se validează în consiliul profesoral al unităţii de învăţământ.
La solicitarea comisiilor metodice/compartimentelor funcţionale sau a consiliului de administraţie, dacă este cazul, cadrele didactice/didactice auxiliare depun, ca anexe la raportul de autoevaluare, documente justificative pentru punctajul acordat la autoevaluare, doar pentru activităţile care nu s-au desfăşurat în şcoală şi nu există, ca obligaţie, la portofoliul personal.
Evaluarea activităţii cadrelor didactice se realizează în cadrul şedinţelor de comisie metodică, pe specialităţi/arii curriculare.
Evaluarea activităţii personalului didactic auxiliar se realizează în cadrul şedinţelor/compartimentelor funcţionale în care acestea îşi desfăşoară activitatea.
Fiecare comisie metodică/compartiment completează rubrica de evaluare menţionată în fişa de autoevaluare/evaluare pentru fiecare cadru didactic/didactic auxiliar (în baza procesului-verbal încheiat) şi înaintează fişele şi procesul-verbal din cadrul şedinţei consiliului de administraţie.
La solicitarea directorului unităţii de învăţământ se întruneşte consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ pentru acordarea punctajului final de evaluare pe baza fişei cadru de evaluare a personalului didactic/didactic auxiliar.
Consiliul de administraţie evaluează activitatea pe baza fişelor de autoevaluare/evaluare şi acordă propriul punctaj de evaluare. Evaluarea finală se face în prezenţa cadrului didactic/didactic auxiliar în cauză care argumentează, la solicitarea membrilor Consiliului de Administraţie acordarea punctajului la autoevaluare.
Consiliul de administraţie completează fişa de evaluare pentru fiecare cadru didactic/didactic auxiliar şi stabileşte punctajul final de evaluare.
Grila de punctaj pentru acordarea calificativelor anuale, în condiţiile prezentei metodologii, este:
- de la 100 până la 85 de puncte, calificativul Foarte bine;
- de la 84,99 până la 71 de puncte, calificativul Bine;
- de la 70,99 până la 61 de puncte, calificativul Satisfăcător;
- sub 60,99 puncte, calificativul Nesatisfăcător.
În baza punctajului final acordat, consiliul de administraţie stabileşte calificativul anual pentru fiecare angajat în parte.
Hotărârea consiliului de administraţie privind punctajul final şi calificativul anual al cadrelor didactice/didactice auxiliare se adoptă conform prevederilor art. 93 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare.
Calificativul anual şi punctajul corespunzător acordate de către consiliul de administraţie sunt aduse la cunoştinţa fiecărui cadru didactic/didactic auxiliar în mod direct, dacă acesta este prezent la şedinţa consiliului de administraţie.
Hotărârea consiliului de administraţie cu punctajul şi calificativul acordat va fi comunicată, în termen de 3 zile, prin secretariatul unităţii de învăţământ, cadrelor didactice care nu au putut fi prezente pentru evaluarea finală la şedinţa consiliului de administraţie.
GRAFICUL/CALENDARUL ACTIVITĂŢILOR DE EVALUARE
TERMENE |
ACTIVITĂŢI |
15 iunie-15 august |
Depunerea fişei de autoevaluare/evaluare şi a raportului justificativ la secretariatul unităţii |
3-10 septembrie |
Validarea de către consiliul profesoral a fişelor de autoevaluare/evaluare ale personalului didactic şi didactic auxiliar |
Evaluarea în comisii/compartimente |
|
Evaluarea în consiliul de administraţie |
|
Comunicarea, prin secretariatul unităţii de învăţământ, a hotărârii consiliului de administraţie către toate cadrele didactice/didactice auxiliare care nu au putut fi prezente pentru evaluarea finală |
|
Până la data de 15 septembrie |
Depunerea contestaţiilor |
Soluţionarea contestaţiilor şi comunicarea în scris a rezultatelor |
FIŞA CADRU DE AUTOEVALUARE/EVALUARE ÎN VEDEREA ACORDĂRII CALIFICATIVULUI ANUAL PENTRU CADRELE DIDACTICE DIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR
ANTET
FIŞA-CADRU de autoevaluare/evaluare în vederea acordării calificativului anual pentru cadrele didactice din învăţământul preuniversitar
Numărul fişei postului: ...........................
Numele şi prenumele cadrului didactic: ......................
Specialitatea: ...............................
Perioada evaluată: ......................
Calificativul acordat: ....................
Domenii ale evaluării |
Criterii de performanţă |
Indicatori de performanţă |
Punctaj maxim |
Punctaj acordat |
Validare consiliul profesoral |
||
Autoevaluare |
Evaluare comisie |
Evaluare consiliu de administraţie |
|||||
1. Proiectarea activităţii |
1.1. Respectarea programei şcolare, a normelor de elaborare a documentelor de proiectare, precum şi adaptarea acesteia la particularităţile grupei/clasei |
|
|
|
|
|
|
1.2. Implicarea în activităţile de proiectare a ofertei educaţionale la nivelul unităţii |
|
|
|
|
|
|
|
1.3. Folosirea tehnologiei informării şi comunicării (TIC) în activitatea de proiectare |
|
|
|
|
|
|
|
1.4. Proiectarea unor activităţi extracurriculare corelate cu obiectivele curriculare, nevoile şi interesele educabililor, planul managerial al unităţii |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
2. Realizarea activităţilor didactice |
2.1. Utilizarea unor strategii didactice care asigură caracterul aplicativ al învăţării şi formarea competenţelor specifice |
|
|
|
|
|
|
2.2. Utilizarea eficientă a resurselor materiale din unitatea de învăţământ în vederea optimizării activităţilor didactice-inclusiv a resurselor TIC |
|
|
|
|
|
|
|
2.3. Diseminarea, evaluarea şi valorizarea activităţilor realizate |
|
|
|
|
|
|
|
2.4. Organizarea şi desfăşurarea activităţilor extracurriculare, participarea la acţiuni de voluntariat |
|
|
|
|
|
|
|
2.5. Formarea deprinderilor de studiu individual şi în echipă în vederea formării/dezvoltării competenţei de "a învăţa să înveţi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
25 |
|
|
|
|
|
3. Evaluarea rezultatelor învăţării |
3.1. Asigurarea transparenţei criteriilor, a procedurilor de evaluare şi a rezultatelor activităţilor de evaluare |
|
|
|
|
|
|
3.2. Aplicarea testelor predictive, interpretarea şi comunicarea rezultatelor |
|
|
|
|
|
|
|
3.3. Utilizarea diverselor instrumente de evaluare, inclusiv a celor din banca de instrumente de evaluare unica |
|
|
|
|
|
|
|
3.4. Promovarea autoevaluării şi interevaluării |
|
|
|
|
|
|
|
3.5. Evaluarea satisfacţiei beneficiarilor educaţionali |
|
|
|
|
|
|
|
3.6. Coordonarea elaborării portofoliului educaţional ca element central al evaluării rezultatelor învăţării |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20 |
|
|
|
|
|
4. Managementul clasei de elevi |
4.1. Stabilirea unui cadru adecvat (reguli de conduită, atitudini, ambient) pentru desfăşurarea activităţilor în conformitate cu particularităţile clasei de elevi |
|
|
|
|
|
|
4.2. Monitorizarea comportamentului elevilor şi gestionarea situaţiilor conflictuale |
|
|
|
|
|
|
|
4.3. Cunoaşterea, consilierea şi tratarea diferenţiată a elevilor |
|
|
|
|
|
|
|
4.4. Motivarea elevilor prin valorizarea exemplelor de bună practică |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
5. Managementul carierei şi al dezvoltării personale |
5.1. Valorificarea competenţelor ştiinţifice, didactice şi metodice dobândite prin participarea la programele de formare continuă/perfecţionare |
|
|
|
|
|
|
5.2. Implicarea în organizarea activităţilor metodice la nivelul comisiei/catedrei/responsabil |
|
|
|
|
|
|
|
5.3. Realizarea/Actualizarea portofoliului profesional şi dosarului personal |
|
|
|
|
|
|
|
5.4. Dezvoltarea capacităţii de comunicare şi relaţionare în interiorul şi în afara unităţii (cu elevii, personalul şcolii, echipa managerială şi cu beneficiarii din cadrul comunităţii-familiile elevilor) |
|
|
|
|
|
|
|
5.5. Manifestarea atitudinii morale şi civice (limbaj, ţinută, respect, comportament), respectarea şi promovarea deontologiei profesionale |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
6. Contribuţia la dezvoltarea instituţională şi la promovarea imaginii unităţii şcolare |
6.1. Dezvoltarea de parteneriate şi proiecte educaţionale în vederea dezvoltării instituţionale |
|
|
|
|
|
|
6.2. Promovarea ofertei educaţionale |
|
|
|
|
|
|
|
6.3. Promovarea imaginii şcolii în comunitate prin participarea şi rezultatele elevilor la olimpiade, concursuri, competiţii, activităţi extracurriculare şi extraşcolare |
|
|
|
|
|
|
|
6.4. Realizarea/Participarea la programe/activităţi de prevenire şi combatere a violenţei şi comportamentelor nesănătoase în mediul şcolar, familie şi societate |
|
|
|
|
|
|
|
6.5. Respectarea normelor, procedurilor de sănătate şi securitate a muncii şi de PSI şi ISU pentru toate tipurile de activităţi desfăşurate în cadrul unităţii de învăţământ, precum şi a sarcinilor suplimentare |
|
|
|
|
|
|
|
6.6. Implicarea activă în crearea unei culturi a calităţii la nivelul organizaţiei |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
7. Conduita profesională |
7.1. Manifestarea atitudinii morale şi civice (limbaj, ţinută, respect, comportament) |
|
2 |
|
|
|
|
7.2. Respectarea şi promovarea deontologiei profesionale |
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
TOTAL |
|
|
100 |
|
|
|
|
Data: |
Numele şi prenumele: - Cadru didactic evaluat: - Responsabil comisie: - Director: - Membrii consiliului de administraţie: |
Semnături: |
FIŞA CADRU A POSTULUI-CADRU DIDACTIC ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR
(1)_
ANTET
În temeiul Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul contractului individual de muncă înregistrat în Registrul general de evidenţă a salariaţilor cu numărul ....., se încheie astăzi, ........., prezenta fişă a postului:
Numele şi prenumele ............................
Specialitatea: .........................................
Denumirea postului: ..............................
Decizia de numire: ................................
Încadrarea: titular/suplinitor/cadru didactic asociat
Număr de ore sarcini de serviciu: ............
Număr ore de predare: ..................
Profesor diriginte la clasa: ............
Cerinţe:
- studii:
.....................................................................
- studii specifice postului ............................
- vechime ....................................................
- grad didactic .............................................
Relaţii profesionale:
- ierarhice de subordonare: director; director adjunct; responsabil comisie metodică/catedra;
- de colaborare: cu personalul didactic, didactic auxiliar, personalul unităţii de învăţământ;
- de reprezentare a unităţii şcolare la activităţi/concursuri/festivaluri etc. la care participă ca delegat.
(2)I. ATRIBUŢII SPECIFICE POSTULUI
1.PROIECTAREA ACTIVITĂŢII - ELEMENTE DE COMPETENŢĂ
1.1.Analizarea curriculumului şcolar.
1.2.Fundamentarea proiectării didactice pe achiziţiile anterioare ale elevilor.
1.3.Stabilirea strategiilor didactice optime.
1.4.Elaborarea documentelor de proiectare.
1.5.Proiectarea activităţilor/experienţelor de învăţare care presupun utilizarea resurselor TIC.
1.6.Actualizarea documentelor de proiectare didactică.
1.7.Proiectarea activităţii extracurriculare.
2.REALIZAREA ACTIVITĂŢILOR DIDACTICE CURRICULARE
2.1.Organizarea şi dirijarea activităţilor de predare-învăţare.
2.2.Utilizarea materialelor didactice adecvate.
2.3.Integrarea şi utilizarea TIC.
2.4.Identificarea şi valorificarea posibilităţilor de învăţare ale elevilor.
2.5.Asigurarea formării competenţelor specifice disciplinei.
2.6.Elaborarea propunerilor şi a conţinuturilor curriculumului la decizia şcolii (CDŞ).
3.REALIZAREA ACTIVITĂŢILOR DIDACTICE EXTRACURRICULARE
3.1.Eficientizarea relaţiei profesor familie.
3.2.Organizarea, coordonarea sau/şi implementarea activităţilor extracurriculare.
3.3.Implicarea partenerilor educaţionali-realizarea de parteneriate.
4.EVALUAREA REZULTATELOR ÎNVĂŢĂRII
4.1.Elaborarea instrumentelor de evaluare.
4.2.Administrarea instrumentelor de evaluare.
4.3.Aprecierea cantitativă şi calitativă a rezultatelor elevilor.
4.4.Notarea, interpretarea şi comunicarea rezultatelor evaluării.
4.5.Coordonarea şi completarea portofoliilor educaţionale al elevilor.
5.MANAGEMENTUL CLASEI DE ELEVI
5.1.Organizarea, coordonarea şi monitorizarea colectivelor de elevi.
5.2.Elaborarea de norme specifice clasei la care predă sau/şi este diriginte.
5.3.Gestionarea situaţiilor conflictuale în relaţiile profesor-elevi, elevi-elevi, profesor-familie.
5.4.Tratarea diferenţiată a elevilor, în funcţie de nevoile lor specifice.
5.5.Comunicarea profesor-elevi, utilizarea feedback-ului bidirecţional în comunicare.
6.MANAGEMENTUL CARIEREI ŞI AL DEZVOLTĂRII PERSONALE
6.1.Identificarea nevoilor proprii de dezvoltare.
6.2.Participarea la activităţi metodice, stagii de formare/cursuri de perfecţionare/grade didactice, manifestări ştiinţifice etc.
6.3.Aplicarea cunoştinţelor/abilităţilor/competenţelor dobândite.
7.CONTRIBUŢIA LA DEZVOLTAREA INSTITUŢIONALĂ ŞI LA PROMOVAREA IMAGINII UNITĂŢII ŞCOLARE
7.1.Implicarea în realizarea ofertei educaţionale.
7.2.Promovarea ofertei educaţionale şi a sistemului de valori al unităţii de învăţământ la nivelul comunităţii locale.
7.3.Facilitarea procesului de cunoaştere, înţelegere, însuşire şi respectare a regulilor sociale
7.4.Participarea şi implicarea în procesul decizional în cadrul instituţiei şi la elaborarea şi implementarea proiectului instituţional.
7.5.Iniţierea şi derularea proiectelor şi parteneriatelor.
(3)II. ALTE ATRIBUŢII
În funcţie de nevoile specifice ale unităţii de învăţământ, salariatul este obligat să îndeplinească şi alte sarcini repartizate de angajator, precum şi să respecte normele, procedurile de sănătate şi securitate a muncii, de PSI şi ISU, în condiţiile legii:
.....................................................................
Atribuţiile funcţiei de diriginte, ale responsabilului de comisie/catedră şi ale altor comisii funcţionale din şcoală sunt prevăzute în prezenta fişă (dacă este cazul).
Răspunderea disciplinară:
Neîndeplinirea sarcinilor de serviciu sau îndeplinirea lor în mod necorespunzător atrage după sine diminuarea calificativului şi/sau sancţionarea disciplinară, conform prevederilor legii.
Director, (nume, semnătură, ştampilă) |
Semnătura titularului de luare la cunoştinţă: .............................. |
Data: ..................
FIŞA CADRU DE AUTOEVALUARE/EVALUARE ÎN VEDEREA STABILIRII CALIFICATIVULUI ANUAL PENTRU FUNCŢIILE DE BIBLIOTECAR, DOCUMENTARIST, REDACTOR ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR
ANTET
FIŞA-CADRU de autoevaluare/evaluare în vederea stabilirii calificativului anual pentru funcţiile de bibliotecar, documentarist, redactor în învăţământul preuniversitar
Numărul fişei postului: ...........................
Numele şi prenumele titularului: ........................
Perioada evaluată: ..................................
Calificativul acordat: ..................................
Domenii ale evaluării |
Criterii de performanţă |
Indicatori de performanţă |
Punctaj maxim |
Punctaj autoevaluare |
Punctaj evaluare compartiment |
Punctaj evaluare consiliu de administraţie |
Validare consiliul profesoral |
1. Proiectarea activităţii |
1.1. Respectarea normelor biblioteconomice în vigoare recomandate pentru funcţionarea bibliotecii şcolare |
|
|
|
|
|
|
1.2. Respectarea procedurilor existente la nivelul unităţii cu privire la: - efectuarea operaţiilor în documentele de evidenţă (RFM, RI. fişele de evidenţă, fişe de cititor); - transmiterea informaţiilor în interiorul şi exteriorul unităţii. |
|
|
|
|
|
|
|
1.3. Realizarea planificării calendaristice a activităţii bibliotecii în concordanţă cu structura anului şcolar şi adaptată la particularităţile unităţii şcolare |
|
|
|
|
|
|
|
1.4. Proiectarea anumitor activităţi de iniţiere şi valorizare a dimensiunii educative a tehnologiei informării şi comunicării (TIC) în cadrul bibliotecii |
|
|
|
|
|
|
|
1.5. Elaborarea de instrumente de planificare pe tipuri de activităţi: pedagogice, culturale, de comunicare şi de gestionare a bibliotecii |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20 |
|
|
|
|
|
2. Realizarea activităţii |
2.1. Organizarea resurselor bibliotecii în vederea punerii lor la dispoziţia utilizatorilor în cadrul activităţilor |
|
|
|
|
|
|
2.2. Realizarea completă/corectă/legală a operaţiilor biblioteconomice (catalogare, clasificare/indexare, depozitare, evidenţă, împrumut, inventariere, casare) prin colaborare cu alte compartimente |
|
|
|
|
|
|
|
2.3. Gestionarea prin securitate şi bună păstrare a dotării şi colecţiilor bibliotecii |
|
|
|
|
|
|
|
2.4. Organizarea de expoziţii, vizite şi întâlniri tematice, ateliere de creaţie privind promovarea ofertei bibliotecii în comunitate şi atragerea cititorilor |
|
|
|
|
|
|
|
2.5. Adaptarea la complexitatea muncii pe baza nivelului de concepţie, de analiză şi sinteză a activităţii |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30 |
|
|
|
|
|
3. Comunicare şi relaţionare |
3.1. Asigurarea unei bune comunicări şi relaţionări la nivel intern (cu elevii, cadrele didactice, didactic-auxiliare) |
|
|
|
|
|
|
3.2. Comunicarea eficientă cu utilizatorii externi (părinţi, comunitate) şi parteneri |
|
|
|
|
|
|
|
3.3. Atragerea elevilor către activităţile bibliotecii şi stimularea lecturii (numărul fişelor de cititor) |
|
|
|
|
|
|
|
3.4. Consolidarea relaţiei dintre şcoală şi comunitate |
|
|
|
|
|
|
|
3.5. Colaborarea cu instituţii de cultură şi educaţie în vederea realizării unor proiecte cu caracter cultural şi educativ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20 |
|
|
|
|
|
4. Managementul carierei şi al dezvoltării personale |
4.1. Analiza nivelului şi stadiului propriei pregătiri profesionale |
|
|
|
|
|
|
4.2. Participarea permanentă la cercuri şi activităţi metodice la nivel local/judeţean/naţional |
|
|
|
|
|
|
|
4.3. Participarea la programe de formare în vederea dezvoltării profesionale |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
5. Contribuţia la dezvoltarea instituţională şi la promovarea imaginii şcolii |
5.1. Realizarea integrală şi la timp a atribuţiilor stabilite prin fişa postului |
|
|
|
|
|
|
5.2. Respectarea regulamentului de organizare şi funcţionare a bibliotecii şcolare şi a regulamentului intern al bibliotecii şcolare, respectarea normelor de conservare şi securitate a colecţiilor, a normelor şi procedurilor de sănătate şi securitate a muncii, PSI şi ISU |
|
|
|
|
|
|
|
5.3. Promovarea valorilor culturale româneşti prin realizarea de parteneriate educative naţionale şi internaţionale |
|
|
|
|
|
|
|
5.4. Iniţiative personale privind stimularea donaţiilor şi obţinerea unor sponsorizări în scopul dezvoltării resurselor bibliotecii |
|
|
|
|
|
|
|
5.5. Utilizarea raţională şi eficientă a alocaţiilor bugetare pentru achiziţii, abonamente |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
6. Conduita profesională |
6.1. Manifestarea atitudinii morale şi civice (limbaj, ţinută, respect, comportament) |
|
2 |
|
|
|
|
6.2. Respectarea şi promovarea deontologiei profesionale |
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
TOTAL |
|
|
100 |
|
|
|
|
Data: |
Numele şi prenumele: - Cadru didactic auxiliar evaluat: - Responsabil compartiment: - Director: - Membrii consiliului de administraţie: |
Semnături: |
FIŞA CADRU A POSTULUI PENTRU PERSONALUL DIDACTIC AUXILIAR DE BIBLIOTECAR, DOCUMENTARIST, REDACTOR
(1)ANTET
În temeiul Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul contractului individual de muncă înregistrat în Registrul general de evidenţă a salariaţilor cu numărul ........, se încheie astăzi, ................., prezenta fişă a postului:
Numele şi prenumele ............................
Specialitatea: .........................................
Denumirea postului: ..............................
Decizia de numire: ................................
Încadrarea: ............................................
Cerinţe:
- studii:
.....................................................................
- studii specifice postului ............................
- vechime ....................................................
Relaţii profesionale:
- ierarhice de subordonare: director; director adjunct;
- de colaborare: cu personalul didactic, didactic auxiliar, personalul unităţii de învăţământ;
- de reprezentare a unităţii şcolare.
(2)I. ATRIBUŢII SPECIFICE POSTULUI
1.PROIECTAREA ACTIVITĂŢILOR
1.1.Elaborarea documentelor de planificare şi de organizare a activităţii de bibliotecă în concordanţă cu:
a)activitatea şcolară anuală;
b)R.O.I. şi proceduri elaborate la nivelul unităţii;
c)planul managerial al unităţii;
d)specificul şi particularităţile unităţii şcolare.
1.2.Realizarea planului managerial al compartimentului.
1.3.Elaborarea ofertei bibliotecii.
2.REALIZAREA ACTIVITĂŢILOR
2.1.Organizarea serviciilor de informare şi documentare.
2.2.Gestionarea raţională şi eficientă a resurselor materiale, financiare, informaţionale şi de timp.
2.3.Acordarea de consultanţă beneficiarilor (elevi, personal didactic, didactic auxiliar).
3.COMUNICARE ŞI RELAŢIONARE
3.1.Comunicarea şi relaţionarea la nivel intern (elevi, personal didactic, didactic auxiliar).
3.2.Comunicarea şi relaţionarea la nivel extern (factori ierarhici superiori, comunitate, parteneri sociali).
3.3.Monitorizarea şi rezolvarea situaţiilor conflictuale.
4.MANAGEMENTUL CARIEREI ŞI AL DEZVOLTĂRII PERSONALE
4.1.Nivelul şi stadiul propriei pregătiri profesionale.
4.2.Formarea profesionala şi dezvoltarea în carieră.
4.3.Aplicarea cunoştinţelor/abilităţilor/competenţelor dobândite.
5.CONTRIBUŢIA LA DEZVOLTAREA INSTITUŢIONALĂ ŞI LA PROMOVAREA IMAGINII UNITĂŢII ŞCOLARE
5.1.Promovarea ofertei bibliotecii în rândul elevilor, comunităţii educative şi comunităţii locale.
5.2.Valorizarea culturală a patrimoniului bibliotecii şcolare, al şcolii şi comunităţii locale, prin dezvoltarea de proiecte şi parteneriate.
5.3.Educarea elevilor în vederea dezvoltării unei atitudini civice şi a promovării deschiderii spre lumea contemporană.
(3)II. ALTE ATRIBUŢII
În funcţie de nevoile specifice ale unităţii de învăţământ, salariatul este obligat să îndeplinească şi alte sarcini repartizate de angajator, precum şi să respecte normele, procedurile de sănătate şi securitate a muncii, de PSI şi ISU, în condiţiile legii:
.....................................................................
Răspunderea disciplinară:
Neîndeplinirea sarcinilor de serviciu sau îndeplinirea lor în mod necorespunzător atrage după sine diminuarea calificativului şi/sau sancţionarea disciplinară, conform prevederilor legii.
Director, (nume, semnătură, ştampilă) |
Semnătura titularului de luare la cunoştinţă: .............................. |
Data: ..................
FIŞA CADRU DE AUTOEVALUARE/EVALUARE ÎN VEDEREA STABILIRII CALIFICATIVULUI ANUAL PENTRU FUNCŢIA DE LABORANT
ANTET
FIŞA-CADRU de autoevaluare/evaluare în vederea stabilirii calificativului anual pentru funcţia de laborant
Numărul fişei postului: .........................
Numele şi prenumele titularului: .............................
Perioada evaluată: ..................................
Calificativul acordat: ..............................
Domenii ale evaluării |
Criterii de performanţă |
Indicatori de performanţă |
Punctaj maxim |
Punctaj autoevaluare |
Punctaj evaluare compartiment |
Punctaj evaluare consiliu de administraţie |
Validare consiliul profesoral |
1. Proiectarea activităţii |
1.1. Corelarea activităţii cu programa şcolară şi cu normele de elaborare a documentelor de proiectare |
|
|
|
|
|
|
1.2. Implicarea în activităţile de proiectare a ofertei educaţionale la nivelul unităţii |
|
|
|
|
|
|
|
1.3. Folosirea tehnologiei informării şi comunicării (TIC) în activitatea de proiectare |
|
|
|
|
|
|
|
1.4. Proiectarea de activităţi extracurriculare corelate cu obiectivele curriculare extrase din planul managerial al unităţii |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20 |
|
|
|
|
|
2. Realizarea activităţilor didactice |
2.1. Realizarea unor experimente didactice care asigură caracterul aplicativ al învăţării şi formarea competenţelor specifice |
|
|
|
|
|
|
2.2. Utilizarea eficientă a resurselor materiale din unitatea de învăţământ în vederea optimizării activităţilor didactice, inclusiv a resurselor TIC |
|
|
|
|
|
|
|
2.3. Participarea la activităţi extracurriculare, precum şi participarea la acţiuni de voluntariat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30 |
|
|
|
|
|
3. Comunicare şi relaţionare |
3.1. Dezvoltarea capacităţii de comunicare şi relaţionare cu elevii |
|
|
|
|
|
|
3.2. Dezvoltarea capacităţii de comunicare şi relaţionare cu personalul şcolii |
|
|
|
|
|
|
|
3.3. Dezvoltarea capacităţii de comunicare şi relaţionare cu echipa managerială |
|
|
|
|
|
|
|
3.4. Dezvoltarea capacităţii de comunicare şi relaţionare în cadrul comunităţii |
|
|
|
|
|
|
|
3.5. Relaţionarea cu firmele producătoare de resurse materiale necesare labora-toarelor de specialitate şi cu firmele care asigură service-ul dispozitivelor din dotare |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20 |
|
|
|
|
|
4. Managementul carierei şi al dezvoltării personale |
4.1. Valorificarea competenţelor ştiinţifice, dobândite prin participarea la programele deformare/perfecţionare |
|
|
|
|
|
|
4.2. Implicarea în organizarea activităţilor metodice la nivelul comisiei/catedrei/responsabil |
|
|
|
|
|
|
|
4.3. Realizarea/actualizarea portofoliului şi dosarului personal |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10
|
|
|
|
|
|
5. Contribuţia la dezvoltarea instituţională şi la promovarea Imaginii unităţii şcolare |
5.1. Dezvoltarea de parteneriate şi proiecte educaţionale în vederea dezvoltării instituţionale |
|
|
|
|
|
|
5.2. Promovarea ofertei educaţionale |
|
|
|
|
|
|
|
5.3. Realizarea/participarea la programe/activităţi de prevenire şi combatere a violenţei şi comportamentelor nesănătoase în mediul şcolar |
|
|
|
|
|
|
|
5.4. Respectarea normelor, procedurilor de sănătate şi securitate a muncii, de PSI şi ISU pentru toate tipurile de activităţi desfăşurate în cadrul unităţii de învăţământ, precum şi a sarcinilor suplimentare |
|
|
|
|
|
|
|
5.5. Implicarea activă în crearea unei culturi a calităţii la nivelul organizaţiei |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
6. Conduita profesională |
6.1. Manifestarea atitudinii morale şi civice (limbaj, ţinută, respect, comportament) |
|
2 |
|
|
|
|
6.2. Respectarea şi promovarea deontologiei profesionale |
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
TOTAL |
|
|
100 |
|
|
|
|
Data: |
Numele şi prenumele: - Cadru didactic auxiliar evaluat: - Responsabil compartiment: - Director: - Membrii consiliului de administraţie: |
Semnături: |
FIŞA CADRU A POSTULUI PENTRU PERSONALUL DIDACTIC AUXILIAR DE LABORANT
(1)_
ANTET
În temeiul Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul contractului individual de muncă înregistrat în Registrul general de evidenţă a salariaţilor cu numărul ........, se încheie astăzi, ................., prezenta fişă a postului:
Numele şi prenumele ............................
Specialitatea: .........................................
Denumirea postului: ..............................
Decizia de numire: ................................
Încadrarea: ............................................
Cerinţe:
- studii:
.....................................................................
- studii specifice postului ............................
- vechime ....................................................
Relaţii profesionale:
- ierarhice de subordonare: director; director adjunct;
- de colaborare: cu personalul didactic, didactic auxiliar, personalul unităţii de învăţământ;
- de reprezentare a unităţii şcolare.
(2)I. ATRIBUŢII SPECIFICE POSTULUI
1.PROIECTAREA ACTIVITĂŢII
1.1.Analizarea curriculumului şcolar.
1.2.Elaborarea documentelor de proiectare.
1.3.Proiectarea activităţilor/experienţelor de învăţare care presupun utilizarea resurselor TIC.
1.4.Actualizarea documentelor de proiectare didactică.
2.REALIZAREA ACTIVITĂŢILOR DIDACTICE CURRICULARE
2.1.Organizarea mijloacelor necesare activităţilor de predare-învăţare.
2.2.Utilizarea materialelor didactice adecvate.
2.3.Integrarea şi utilizarea TIC.
3.REALIZAREA ACTIVITĂŢILOR DIDACTICE EXTRACURRICULARE
3.1.Implicarea/participarea la realizarea activităţilor extracurriculare.
3.2.Implicarea partenerilor educaţionali, realizarea de parteneriate.
4.COMUNICARE ŞI RELAŢIONARE
4.1.Dezvoltarea capacităţii de comunicare şi relaţionare cu elevii.
4.2.Dezvoltarea capacităţii de comunicare şi relaţionare cu personalul şcolii.
4.3.Dezvoltarea capacităţii de comunicare şi relaţionare cu echipa managerială.
4.4.Dezvoltarea capacităţii de comunicare şi relaţionare în cadrul comunităţii.
4.5.Utilizarea tuturor tipurilor de comunicare în interiorul şi în afara unităţii şcolare.
5.MANAGEMENTUL CARIEREI ŞI AL DEZVOLTĂRII PERSONALE
5.1.Identificarea nevoilor proprii de dezvoltare.
5.2.Participarea la activităţi metodice, stagii de formare/cursuri de perfecţionare, manifestări ştiinţifice etc.
5.3.Aplicarea cunoştinţelor/abilităţilor/competenţelor dobândite.
6.CONTRIBUŢIA LA DEZVOLTAREA INSTITUŢIONALĂ ŞI LA PROMOVAREA IMAGINII UNITĂŢII ŞCOLARE
6.1.Implicarea în realizarea acţiunilor de promovare a ofertei educaţionale.
6.2.Promovarea sistemului de valori al unităţii la nivelul comunităţii.
6.3.Facilitarea procesului de cunoaştere, înţelegere, însuşire şi respectare a regulilor sociale.
6.4.Iniţierea şi derularea proiectelor şi parteneriatelor.
6.5.Organizarea activităţilor privind respectarea normelor, procedurilor de sănătate şi securitate a muncii, de PSI şi ISU pentru activităţile desfăşurate în laborator.
(3)II. ALTE ATRIBUŢII
În funcţie de nevoile specifice ale unităţii de învăţământ, salariatul este obligat să îndeplinească şi alte sarcini repartizate de angajator, în condiţiile legii:
.....................................................................
Răspunderea disciplinară:
Neîndeplinirea sarcinilor de serviciu sau îndeplinirea lor în mod necorespunzător atrage după sine diminuarea calificativului şi/sau sancţionarea disciplinară, conform prevederilor legii.
Director, (nume, semnătură, ştampilă) |
Semnătura titularului de luare la cunoştinţă: .............................. |
Data: ..................