ABILITĂŢILE PRACTICIENILOR DIN ÎNVĂŢĂMÂNT CARE SPRIJINĂ DEZVOLTAREA COPIILOR

-         (Expert media Conf.univ.dr. Gârdan Daniel):  Buna ziua. În perioada 15-19 iunie aţi avut ocazia să participaţi la o nouă activiate în cadrul proiectului Qualform. Este vorba despre o sesiune de mentorat didactic şi coaching cognitiv-comportamental cu titlul: ABILITĂŢILE PRACTICIENILOR DIN ÎNVĂŢĂMÂNT CARE SPRIJINĂ DEZVOLTAREA COPIILOR. Puteti sa ne prezentaţi pe scurt care este importanţa participarii Dvs la acest gen de activităţi?

-  (participant, Budihală Tatiana):

Este o temă interesantă, de actualitate ţinând cont că,  profesorii trebuie să fie informaţi referitor la diferite aspecte pe care meseria de educator  le include şi în special abilităţile pe care aceştia trebuie să le perfecţioneze permanent pentru a sprijini dezvoltarea elevilor.

-  Expert media Conf.univ.dr. Gârdan Daniel): Care este părerea Dvs referitor la tema abordată?

-  (participant, Budihală Tatiana):

Reuşita personală sau profesională este condiţionată, în mare parte de următoarele aspecte:

-         Inteligenţa emoţională – este reprezentată în primul rând prin autocunoaştere şi apoi prin empatie, capacitatea de a-l înţelege pe cel de lângă tine, de a fi atent la nevoile sale;

-         Educaţia – reprezintă setul de valori transmis în familie, şcoală, în grupul de prieteni sau absorbite prin intermediul inteligenţei emoţionale, individul autoevaluându-se şi identificând lipsurile pe care le are şi schimbările pe care trebuie să le facă; acest set de valori are un impact puternic asupra comportamentului şi implicit asupra celorlalţi şi a modului în care suntem văzuţi;

-         Umanitatea – atunci când luăm în considerare nevoile şi sentimentele celuilalt, suntem mai apreciaţi;

-         Personalitatea şi caracterul – două dimensiuni diferite, care însă conlucrează atunci când scot la iveală abilităţi sociale; în funcţie de calităţi/defecte şi felul în care le manifestăm suntem mai mult sau mai puţin apreciaţi de către ceilalţi;

-         Felul în care comunicăm - pentru a putea ajunge să comunicăm eficient, avem nevoie de un set de aptitudini care includ comunicarea verbală şi nonverbală, ascultarea atentă, capacitatea de a ne stăpâni stresul de moment şi de a înţelege emoţiile proprii şi ale celui cu care comunicăm.

 

- (Expert media Conf.univ.dr. Gârdan Daniel): Vă mulțumim foarte mult!