Promovarea imaginii școlii trebuie să țină cont de calitatea actului educațional, de investigațiile făcute ȋn asigurarea unor bune condiții de desfășurare a activității, de calitatea profesorilor care susțin educația.
Evaluarea calității o fac beneficiarii, după realizarea prestațiilor educaționale.
Promovarea imaginii școlii implică o activitate umană sau un sistem de activități orientate spre satisfacerea cerințelor beneficiarilor actuali și potențiali.
Promovarea modelelor de bune-practici reprezintă o una dintre cele mai eficiente şi puţin costisitoare strategii de menţinere a mediului competitiv dintr-o organizaţie.
Am ales pentru sesiunea de astăzi, ca exemplu de bună practică, Colegiul Auto ,,Traian Vuia” Târgu Jiu”, o unitate școlară spre care se duc elevii Școlii Gimnaziale ,,Voievod Litovoi”. Pentru o promovare continua a activităților Colegiului și pentru o permanentă îmbunătățire a calității la nivel instituțional, colegiul încearcă să își dezvolte permanent programele educaționale, să își păstreze renumele de școală cu rezultate bune la examenele naționale, la concursurile școlare și extrașcolare, o școală în care cadrele didactice sunt interesate permanent de perfecționare, de calitatea actului educational. Îl consider un exemplu de bună practică în domeniul marketingului educational, deoarece au elaborat o strategie de promovare a imaginii școlii.
Ce trebuie să cuprindă o bună ofertă educațională?
Cuprins plan marketing:
- Cine suntem noi?
- Ce vă oferim?
III. Programul şcolii
- Profesori şi elevi
- Baza materială
- Colaborări şi parteneriate
VII. Plan de şcolarizare
VIII. Pregătiţi pentru viiitor
- Elevi şi profesori
- Cine suntem noi?
În 1977 se înfiinţează Şcoala Profesională Auto ca o necesitate la cerinţele societăţii, la aceea vreme depindea de Ministerul Transporturilor şi era dotată cu cantină şi internat.
La cursurile şcolii noastre veneau elevi din toată zona Olteniei.
De-a lungul timpului durata cursurilor a variat de la şase luni, la un an până la trei ani.
În decursul timpului şcoala apregătit şi maiştrii instructor şi în aceea perioadă şcoala s-a numit Grup Şcolar Auto, având în dotare 12 camioane şi 2 Dacii.
Pentru că după 1989 Ministerul Transporturilor nu a mai patronat şcoala şi nici Ministerul Învăţământului nu a preluat+o, şcoala a trebuit să se autofinanţeze cu resurse proprii, şi a reuşit acest lucru executând reparaţii auto rin intermediul microservisului înfiinţat.
În tot acest timp şcoala noastră a pregătit tineri în meseria de mechanic auto şi şofer auto.
În anul şcolar 2010-2011 are loc fuziunea cu Grupul Şcolar Forestier.
Începând cu 1 septembrie 2011 Grupul Şcolar Transporturi Auto “Traian Vuia” s-a transformat în Colegiul Auto “Traian Vuia”.
În prezent şcoala noastră are un număr de 64 de clase, un număr de 1560 de elevi.
Şcoala noastră este situată în zona nordică a orasului în cartierul Vădeni.
Începand cu anul şcolar 2013- 2014 fac parte din cadrul colegiului Şcoala general nr. 7 şi Gradiniţa Vădeni.
- Ce vă oferim
O bună instruire şi specializare realizate de un grup profesoral bine pregătit, preocupat de succesul elevilor – se organizează (gratuit) ore de pregătire suplimentară pentru examenele finale;
Pregătire specializată în primele domenii de formare iniţială din topul cerinţelor pe piaţa muncii
Burse şcolare:
- • Burse de merit
- • Burse de studiu
- • “Euro 200” – ajutor financiar pentru elevi în vederea achiziţionării de calculatoare
- • Burse sociale: “Bani de liceu”
- • Burse pentru elevii de la şcoala profesională – 200 lei
Condiţii moderne de studiu, săli de clasă cu mobilier ergonomic, laboratoare dotate corespunzător, reţele de claculatoare, bibliotecă, cabinet medical ţi asistenţă psihopedagogică, decontare transport.
Stagii de pregătire practică la firme importante din judeţ.
Reduceri pentru efectuarea şcolii de şoferi
Condiţii moderne de cazare şi masă la preţuri mici în cămin şi cantină;
Sistem de supreveghere video şi pază permanent asigurată de Poliţia Locală.
III. Programul Şcolii
Activităţile didactice în cadrul Colegiului Auto “Traian Vuia” se desafăşoară în două schimburi, după cum urmează:
- • Schimbul I între orele 8.00 – 14. 00;
- • Schimbul II între orele 14.00 – 21.00
Ora de curs are o durată de 50 de minute, cu pauză de 10 minute.
- Profesori şi elevi
Numărul personalului din şcoală (personal didactic - titulari, suplinitori, personal didactic auxiliar, personal nedidactic)
- • Personal didactic 132
Titulari 77
Detaşaţi 5
Suplinitori 34
Plata cu ora 16
- • Personalul didactic auxiliar: 14,5 (10 cu studii superioare)
- • Personal nedidactic 22 (2 cu studii superioare)
Toate posturile sunt ocupate cu personal calificat (studii corespunzătoare postului) catedrei pe care îl/o ocupă.
Şcolarizam un număr de 1762 de elevi in urmatoarele calificari:
- • Tehnician ecolog şi protectia calităţii mediului
- • Tehnician designer vestimentar
- • Tehnician în industria textila
- • Tehnician mecatronist
- • Tehnician în silvicultura şi exploatări forestiere
- • Tehnician transporturi
- • Tehnician operator tehnică de calcul
- • Tehnician transporturi interne şi internaţionale
- • Tehnician mecanic întreţinere şi reparaţii
- • Mecanic auto (2 ani, scoala profesionala)
- • Technician transporturi
- Baza materială
Baza materială, de care dispune unitatea noastra de învăţământ, asigură elevilor un cadru adecvat pregătirii profesionale.
În acest sens, se depun eforturi susţinute în vederea îmbunătăţirii continue a condiţiilor de studiu, prin dotarea corespunzătoare a sălilor şi laboratoarelor din cadrul diferitelor departamente. La data de 01 septembrie 2013, ColegiulAuto „Traian Vuia" dispune de urmatoarele:
CLĂDIRE ŞCOALA (corpul A)
- 10 Săli de clasă: iluminare naturala şi electrică conform normelor de proiectare (finanţare Primăria Tg -Jiu), zugrăvite, parchet nou, mobilier nou.
- în 5 săli de clasă sunt amenajate laboratoarele:
- • 1 laborator AEL cu 25 de calculatoare (finanţare MEC) care este conectat la internet (fonduri Primăria Tg.-Jiu)
- • 1 laborator informatică cu 25 calculatoare (finanţare MEC), mobilier nou
- • 1 laborator legislaţie cu 10 calculatoare, mobilier nou (finanţare MEC)
- • 1 laborator chimie cu mobilier nou, laptop, videoproiector, cu nişă pentru substanţe chimice care este dotată cu tot ce este necesar pentru orele de chimie (finanţare MEC)
- • 1 laborator fizică cu mobilier nou, nişă pentru materialul didactic necesar laboratorului (finanţare MEC)
- 1 sală de clasă - pentru limba română, mobilier nou, finanţare MEC
- 1 sală de clasă - pentru mecanică, mobilier nou (finanţare MEC)
- 1 sală clasă - istorie - mobilier nou - finanţare MEC
- 1 sală clasă - biologie - mobilier nou, material didactic pentru orele de biologie (truse, microscoape, mulaje, planşe) finanţare MEC
- 1 sală clasă pentru orele de industrie uşoară - dotata cu mobilier nou - finanţare MEC
- cancelarie - mobilier nou, calculator, conectare internet, TV (finanţare MEC şi finanţare fonduri proprii)
- 1 (unu) birou directori - mobilier, echipamente, xerox, conectare internet (finanţare MEC + finanţare fonduri proprii)
- 1 (unu) birou contabilitate - mobilier nou, calculatoare, fax, imprimante, aer conditionat, conectare internet - finanţare MEC şi finanţare fonduri proprii
- 1 (unu) birou casierie, mobilier nou, calculator şi imprimantă, conectare la internet (finanţare MEC şi fonduri proprii)
- 1 (unu) birou secretariat, mobilier nou, centrală telefonică (finanţare MEC şi fonduri proprii)
- 1 (unu) birou informatician, mobilier nou, calculator şi imprimantă, fax, conectare internet (finanţare MEC şi fonduri proprii)
- grupuri sanitare, verificate şi validate periodic de reprezentanţii SANEPID.
CORPUL B Cămin elevi
În parterul căminului sunt amenajate 26 săli de clasă cu mobilier nou, zugrăveli (finanţare MEC, Primaria Tg.-Jiu).
- 1 (unu) cabinet medical şcolar, dotat cu mobilier adecvat (finanţare Primaria Tg.-Jiu şi finanţare fonduri proprii)
- 1 (unu) cabinet psihologie, PSI, mobilier, calculator, conectare internet (finanţare MEC şi finanţare fonduri proprii)
- 2 (două) arhive, care sunt dotate cu rafturi destinate arhivării documentelor (secretariat + contabilitate) - finanţare fonduri proprii
- Un atelier tricotaje, dotat cu maşini rectilinii şi circulare de tricotat
La etajele superioare, căminul are spaţii de cazare - 200 locuri pentru fete si baieti, cu intrări separate.
In căminul internat se asigură cazare contra cost pentru diverse grupuri, realizându-se venituri extrabugetare
La etajul I în cămin este amenajată 1 (unu) bibliotecă cu un număr de 13864 volume (finanţare MEC + finanţare fonduri proprii)
- 2 (doua) magazii pentru manualele şcolare
- 2 săli de meditaţii et. I, II dotate cu mobilier nou, TV (finanţare MEC şi finanţare fonduri proprii)
- 2 (doua) ateliere croitorie dotate cu maşini de cusut, maşini de tighelit, mese de croit, mese de calcat. (finanţare MEC şi finanţare fonduri proprii)
- grupuri sanitare pe fiecare etaj, verificate si validate periodic de reprezentanţii SANEPID
Ateliere
In spaţiul destinat pentru ateliere sunt amenajate:
-2 ateliere mecanica
-1 atelier tâmplărie, dotat cu tejghele şi maşini de prelucrare a materialului lemnos (finanţare S.C. Rostramo)
-1 magazie piese de schimb, pentru maşinile „ŞCOALA" ale unităţii noastre în apropierea acestui atelier, cu specific mecanic, avem amenajat un mic parc auto, care are în dotare:
- 2 (patru) autoturisme Dacia -2 (doua) autocamioane pe aceste maşini îşi desfăşoara elevii orele de conducere, în vedera obţinerii carnetului de conducere, categoriile B si C.
Cantina
Spaţiul destinat cantinei are o capacitate 240 locuri/schimb
■ în cantină servesc masa elevii interni ai unităţii noastre
■ s-au executat lucrări de modernizare în anul 2010:
- reparaţia şi modernizare grupului sanitar
- schimbarea tocăriei din lemn cu tocarie PVC în sala de mese
■ spaţiul este o sursă de venituri extrabugetare prin închiriere mese festive
■ Primaria Municipiului Tg.-Jiu organizeaza activitati festive cu anumite grupuri de cetăţeni din Tg.-Jiu.
Centrala termică
- Este construită în anul 1999 prin finanţare de la Primaria Tg.-Jiu.
- Service-ul este asigurat de firma Tehnoinstal SRL, care a efectuat in 2010, lucrări de înlocuire a ţevilor şi a caloriferelor la agentul termic, în cămin şi atelier.
- Centrala termica asigura condiţii optime pentru elevii interni, cât şi pentru toate corpurile de clădire ale unităţii noastre.
Spălătoria
- deserveşte nevoilor Colegiului Auto „Traian Vuia".
- are în dotare 1 (una) maşina de spalat de tip industrial, cu o capacitate de 60 kg rufe uscate.
Amfiteatrul
- Este construit în anul 2012 prin finanţare de la Primăria Tg – Jiu, iluminare naturală şi electrică conform normelor de proiectare, zugrăvit, parchet nou, mobilier nou.
Clădire şcoală generală 7
- 8 săli de clasă: iluminare naturală şi electrică conform normelor de proiectare (finanţare Primăria Tg -Jiu), zugrăvite, parchet nou, mobilier nou.
1 laborator informatică cu 10 calculatoare (finanţare MEC), mobilier nou
- cancelarie - mobilier nou, calculator, conectare internet, TV (finanţare MEC şi finanţare fonduri proprii)
- 1 (unu) birou director - mobilier, echipamente, xerox, conectare internet (finanţare MEC + finanţare fonduri proprii)
- 1 (unu) birou secretariat - mobilier nou (finanţare MEC)
- 1(o) bibliotecă
- grupuri sanitare, verificate şi validate periodic de reprezentanţii SANEPID.
Clădire Grădiniţă Vădeni
- 3 săli de clasă: iluminare naturală şi electrică conform normelor de proiectare (finanţare Primăria Tg -Jiu), zugrăvite, parchet nou, mobilier nou.
- cancelarie - mobilier nou, calculator, conectare internet, TV (finanţare MEC şi finanţare fonduri proprii)
- grupuri sanitare, verificate şi validate periodic de reprezentanţii SANEPID.
- Colaborări şi parteneriate
Parteneriate cu agenţi economici unde elevii scolii isi desfasoara practica comasata:
-S.C. KM. O
S.C. Lazar Service S.R.L.
S.C. KRAFT S.R.L
S.C. PROAUTO
S.C. NURVIL
S.C. COREX
S.C. VALENTINO
S.C. VIATSA
S.C. VALSERVICE S.R.L.
S.C. PIRTEX S.R.L.
COLEGIUL AUTO colaborează eficient şi cu alte instituţii ale comunităţii locale:
- • cu Serviciul de Reintregrare a Infractorilor de pe lângă Tribunalul Gorj,
- • cu Centrul Judeţean de Asistenţă Psihopedagogică
- • cu Penitenciarul Targu Jiu
- • cu Inspectoratul Judeţean de Politie
- • cu Direcţia de Sănătate Publică
- • cu I.S.J.
- • cu Teatrul Dramatic "Elvira Godeanu "
- • cu Şcoala Populara de Artă
- • cu Muzeul Judeţean şi Muzeul de Artă
- • cu Biblioteca Judeţeană.
- • Proiect multilateral Comenius "Maths and Science for Better understanding the world we live in"
- • Proiect bilateral cu un liceu din Bulgaria
VII. Plan de şcolarizare
- • Învăţământ preşcolar - Grupa mica - 20 de locuri
- • Învăţământ primar - Clasa zero- 20 de locuri
- • Învăţământ gimnazial- Clasa a V-a -25 de locuri
Învăţământ liceal-
Clasa a IX –a – învăţământ zi:
Mecanică – 28 de locuri
Turism şi alimentaţie – 28 de locuri
Clasa a IX-a – învăţmânt seral
Tehnician transporturi – 28 de locuri
Invatamant profesional- Clasa a IX-a – şcoală profesională
Mecanică – 56 de locuri
Operator media -14 locuri
Industrie textila- 14 locuri
Stagiu de practică 720 de ore- Mecanică – 28 de locuri
Invatamant liceal ciclu superior - Clasa a XI- a zi
Mecanică – 28 de locuri
Turism si alimentatie – 28 locuri
Invăţmânt seral Clasa a XI-a –
Mecanică – 56 de locuri
Tehnician ecolog şi protecţia calităţii mediului – 28 de locuri
Şcoala posticeală
Tehnician transporturi autointerne şi internaţionale – 30 de locuri
Tehnician instructor auto 30 locuri
Designer vestimentar – 30 de locuri
VIII. Pregătiţi pentru viitor!
SPECIALIZĂRI NIVEL 3 SCOALA PROFESIONALA
DOMENIUL MECANICA
Specializarea MECANIC AUTO
Ocupatia se aplicã lucrãtorilor ce executã operaţii de întreţinere şi reparaţie la autovehicule rutiere.
Calificarea asigură dobândirea de deprinderi şi abilităţi care permit executarea de lucrări de întreţinere, reglare, diagnosticare şi reparare a sistemelor, mecanismelor şi instalaţiilor autovehiculelor, dar şi de manevrare a acestora, aplicând legislaţia şi reglementările privind securitatea şi sănătatea la locul de muncă, prevenirea şi stingerea incendiilor, asumându-şi responsabilităţile şi rolurile care îi revin în echipă, dezvoltându-şi capacitatea de a lua decizii şi de a rezolva probleme specifice locului de muncă, consolidându-şi atitudini de corectitudine, respect.
SPECIALIZĂRI NIVEL 4 PROFILUL TEHNIC
Specializarea TEHNICIAN TRANSPORTURI
Tehnician în transporturi, vor fi capabili să îndeplinească sarcini cu caracter tehnic de montaj, punere în funcţiune, întreţinere şi reparare a mijloacelor de transport, să întocmească grafice şi programe de transport, să coordoneze şi să monitorizeze transporturile aparţinând diferitelor moduri de transport.
Tehnicianul în transporturi optimizează costurile de transport, asigură controlul tehnic al mijloacelor de transport şi asigură respectarea legislaţiei naţionale şi internaţionale privind transporturile.
Absolvenţii acestei specilizări vor căpăta cunoştinţe şi deprinderi privind:
- • utilizarea limbajul de specialitate;
- • utilizarea aplicaţiilor de tip CAD;
- • caracteristicile sistemelor de transport rutier, feroviar, aerian, naval şi multimodal;
- • monitorizarea şi programarea activităţii de întreţinere planificată a mijloacelor de transport;
- • realizarea operaţiilor specifice derulării activităţii de transport;
- • programarea transporturilor;
- • citirea şi întocmirea documentelor de transport;
- • interpretarea şi aplicarea legislaţiei specifice transporturilor.
Absolvenţii nivelului trei, liceu tehnologic, calificarea: Tehnician mecatronist, vor fi capabili să îndeplinească sarcini cu caracter tehnic de montaj, punere în funcţiune, întreţinere, exploatare şi repararea sistemelor mecatronice. Testează prototipurile, concep şi realizează scheme de montaj ale echipamentelor mecatronice,contribuie la estimarea cantităţilor şi costurilor materiale, la estimarea forţei de muncă necesare. Asigură controlul tehnic al instalaţiilor, întreţine sistemele mecatronice în vederea funcţionării conform specificaţiilor şi reglementărilor. Va dobândi cunoştinţe şi deprinderi practice de specialitate în:
- sisteme de acţionare electrice şi automatizări în mecatronică
- acţionari pneumatice şi hidraulice
- operare pe calculator şi automate programabile
Tehnicianul mecatronist va fi capabil să îndeplinească sarcini cu caracter tehnic de montaj, punere în funcţiune, întreţinere şi reparare sistemelor mecatronice şi automate programabile.
Exemple de produse mecatronice: orice aparat programabil sau comandat cu calculatorul(masini cu comanda numerica, roboţi industriali, aparatura medicala, telefonul mobil, proteze de ultima generatie, linii de imbuteliat racoritoare, masina de spalat cu program).
Specializarea TEHNICIAN DESIGNER VESTIMENTAR. Absolvenţii acestei calificării vor lucra în ateliere, realizează fabricarea, modificarea, ajustarea şi repararea articolelor de îmbrăcăminte croite şi confecţionate manual; execută tipare pentru îmbrăcămintea la comandă, croire, confecţionare şi finisare a acesteia conform specificaţiilor clientului.
- • Utilizează limbajul de specialitate în activităţi profesionale;
- • Respectă normele de sănătate şi securitate în muncă şi PSI specifice locului de muncă;
- • Execută tipare şi şabloane conform particularităţilor de conformaţie şi cerinţelor modelului;
- • Pregăteşte materialele şi uneltele, selectează maşinile şi utilajele specifice operaţiilor de croire şi confecţionare a produselor de îmbrăcăminte;
- • Execută operaţii de croire şi confecţionare respectând modelul şi cerinţele clienţilor;
- • Efectuează operaţii de control al calităţii operaţiilor şi produselor executate. Realizează pregătirea materialelor textile pentru confecţionare, coasere, călcare, finisare şi ambalare; asigură prelucrarea şi asamblarea semifabricatelor, urmărind procesul tehnologic până la obţinerea produsului finit.
PROFILUL RESURSE NATURALE ŞI PROTECŢIA MEDIULUI
Specializarea TEHNICIAN ÎN SILVICULTURĂ ŞI EXPLOATĂRI FORESTIERE
Această calificare asigură absolventului cunoştinţele teoretice şi practice privind: tehnologia de obţinere a puieţilor în pepiniere, regenerarea şi îngrijirea arboretelor, legislaţie silvică, fauna pădurilor şi a apelor de munte, depistarea dăunătorilor forestieri, circulaţia rutieră şi conducerea tractorului, măsurători topografice, amenajarea şi exploatarea pădurilor, ameliorarea terenurilor degradate, utilaje şi echipamente tehnice folosite în cultura şi exploatarea pădurilor.
În cadrul acesteia elevii de la specializarea ”Tehnician în silvicultură şi exploatări forestiere” au obţinut gratuit permise de conducere în conformitate cu prevederile curriculei clasei a XI-a. Colegiul are angajaţi maiştri instructori autorizaţi şi un profesor de legislaţie conform normativelor în vigoare.
SPECIALIZĂRI NIVEL 5
PROFILUL TEHNIC
Specializarea INSTRUCTOR AUTO
Calificarea „ asistent de gestiune în transporturi" absolvenţilor posibilitatea de a utiliza competenţe şi tehnice generale la un nivel ridicat de pregătire profesională. Asistentul de gestiune este persoana care ţine evidenţa contabilă a operaţiilor financiare ale unei întreprinderi, în conformitate cu principiile generale ale contabilităţii, verifică calitatea şi tipodimensiunile materiilor prime şi materialelor, exactitatea documentelor şi operaţiilor contabile referitoare la încasări şi vărsăminte şi a altor operaţii financiare, întocmeşte state financiare şi evidenţe contabile pentru o perioada determinată.
PROFILUL TEHNIC
Specializarea TEHNICIAN TRANSPORTURI INTERNE ŞI INTERNAŢIONALE
Calificarea „Tehnician transporturi interne internaţionale", reprezintă pregătirea teoretică şi practică necesară unei persoane calificate, pentru a organiza, coordona, monitoriza şi evalua activităţi de verificare, întreţinere, exploatare şi reparare a automobilelor.
IX.EIevi şi profesori
Elevii noştri – viitorul de mâine
Adevărata împlinire a liceului nostru sunt Elevii. Dar proba de foc a testării bunei pregătiri a elevilor a reprezentat-o întotdeauna examenul de Bacalaureat, respectiv de absolvire a şcolii profesionale şi cel de admitere în facultate.
Deși la examenul de bacalaureat a fost un procent de promovabilitate de 30%, la examenul de absolvire a şcolii profesionale, toţi candidaţii au promovat.
Fiind bine pregătiţi profesional, majoritatea elevilor care nu urmează alte niveluri de învăţământ sunt încadraţi în producţie.
- • . toate clasele, indiferent de profil, studiază cel puţin două limbi de circulaţie internaţională (limba engleză, limba franceză);
- • . toţi elevii au posibilitatea însuşirii cunoştinţelor de utilizare a tehnicii de calcul şi accesării Internetului.
Valorificarea acestor oportunităţi oferite de Colegiul Auto "Traian Vuia" generează o garanţie pentru recunoaşterea valorii absolvenţilor acestei instituţii şcolare.
Profesorii…
Colegiul Auto "Traian Vuia" beneficiază de o încadrare de excepţie, 63 de cadre didactice au gradul didactic I, 21 au gradul didactic II, 21 au gradul definitiv, 3 doctoranzi şi 24 stagiari.
Aici predau profesori cu lucrări publicate în reviste de specialitate, cărţi de teste şi probleme, responsabili de cercuri pedagogice, membri în comisiile judeţene şi naţionale pentru Curriculum şcolar, colaboratori ai revistelor redactate de elevi la nivelul unităţii şcolare, profesori care au urmat stagii de pregătire în, ţară şi în străinătate în cadrul programelor finanţate de Comunitatea Europeană.
O componentă importantă (peste 50%) a colectivului didactic o reprezintă profesorii tineri bine pregătiţi profesional, dăruiţi meseriei de dascăl şi care se fac înţeleşi cu uşurinţă de către elevi.
Profesorii organizează ore de pregătire suplimentară la cererea elevilor, ore cu obiective bine stabilite : aprofundarea cunoştinţelor specifice, pregătirea temeinică pentru susţinerea examenelor de bacalaureat şi admitere în învăţământul superior, pentru participarea la concursuri şi olimpiade şcolare.
Climatul şcolar şi ambianţa pedagogică se realizează printr-o bună comunicare între cadrele didactice, între profesori şi elevi, ca şi între personalul didactic şi cel de conducere, între profesori şi părinţi.
Relaţiile interpersonale, intergrupale şi manageriale se întemeiază pe muncă, justiţie socială, respect faţă de valorile democratice, pe promovarea factorilor motivaţionali pozitivi.
Relaţiile profesor-elev sunt relaţii de colaborare, bazate pe ideea că ambele părţi urmăresc aceleaşi ţinte: formarea unei temeinice culturi generale, pregătirea pentru viaţă, continuarea studiilor sau încadrarea în producţie, astfel încât fiecare elev să progreseze în raport cu aspiraţiile şi înclinaţiile fiecăruia.
Dezvoltarea relaţiilor de parteneriat şcoală-familie este elementul cheie pentru asigurarea succesului educaţiei şi învăţării tinerilor. Pentru ca această relaţie să fie productivă, dascălii se implică în îmbunătăţirea atitudinii familiei faţă de unitatea şcolară, faţă de progresul instructiv educativ.
Colaborarea echipei manageriale cu toţi partenerii şcolii (toate segmentele de elevi, părinţii elevilor, autorităţile locale şi centrale, organizaţii guvernamentale cu caracter local şi central, organizaţii cu caracter non-guvernamental, agenţi economici) va conduce la optimizarea procesului instructiv-educativ în cadrul unităţii şcolare.
Învăţământul de performanţă – obiectiv prioritar al liceului nostru…
Colegiul Auto "Traian Vuia" joacă un rol hotărâtor în formarea generaţiilor de elevi care-i trec pragul, afirmându-se pe plan local, ca un simbol al calităţii şi performanţei.
În activitatea şcolii se remarcă o preocupare reală pentru organizarea olimpiadelor şi concursurilor şcolare, pentru pregătirea elevilor pentru fazele judeţene şi naţionale, pentru stimularea elevilor prin cooptarea directă (fără alte criterii de selecţie) în echipele care derulează proiecte europene în cadrul programelor Leonardo da Vinci, Comenius şi Youth. Sunt elevi care, datorită rezultatelor deosebite obţinute la învăţătură şi în activitatea extraşcolară, au efectuat trei stagii de pregătire şi formare profesională în ţări partenere ca: Franţa, Turcia, Spania, Polonia, Italia, Grecia, şi Bulgaria,
Pentru a contribui la cultivarea interesului tinerilor pentru studiu, şcoala a lansat o provocare elevilor în sensul că li se asigură o pregătire specifică suplimentară, practicăm un învăţământ care încurajează competenţa, dar şi cultivarea talentelor în domeniul artistic, plastic, muzical, sportiv, astfel încât fiecare elev poate să parcurgă un traseu educaţional potrivit aspiraţiilor sale.
Un alt punct forte al unităţii şcolare, care contribuie la dezvoltarea abilităţilor tehnice ale elevilor, este baza materială.
Putem afirma că, într-o lume deschisă, baza didactică modernă asigură informaţii de ultimă oră pentru toate disciplinele prevăzute în planul de învăţământ.
Din analiza documentelor scrise ale unității școlare (Planul de Dezvoltare Instituțional (PDI), Documente ale Comisiei de mediatizare a Ofertei, Analiza produselor, Site-ul Colegiului, Grupul diriginților/ profesorilor, Pliantul ofertei școlare, Proiecte de parteneriat, Ziua porților deschise), printr-o analiză SWOT pertinentă, am constatat că există un eșantion de cadre didactice specializate, interesate permanent de perfecționare, profesori ce au disponibilitate și cunoștințe în realizarea diferitelor materiale de promovare. Din rapoartele inspecțiilor școlare reiese că elevii și părinții sunt interesați de activitatea școlară și de
activitățile extracurriculare ce se desfășoară. În documentele manageriale se află dovezi ale parteneriatelor cu ONG – uri, ale colaborării cu Primăria și cu Consiliul local, cu Poliția, cu Jandarmeria etc.
Scopul acestui material constă în abordarea conceptului de promovare a imaginii organizaționale în vederea realizării și optimizării a unei imagini favorabile a școlii în comunitatea locală. Constatăm astfel că este necesară implicarea tuturor persoanelor din școală (manageri, cadre didactice, elevi, părinți) pentru determinarea celor mai potrivite metode și mijloace de promovare instituțională. Mediul serviciilor educaţionale actuale impune conducerii oricărei instituţii şcolare desfăşurarea unor activităţi de marketing care să determine o poziţie stabilă pe piaţă şi să atragă beneficiarii în funcţie de oferta educaţională, oferindu-i un avantaj competitiv pe piaţa organizaţiilor şcolare competitive.
Cultura managerială va trebui să influențeze și să susțină promovarea unui nou set de valori necesare într-o societate globală a cunoașterii, în care declarăm că dorim să ne integrăm.