privind notarea ritmică şi parcurgerea programei şcolare
1. Lista responsabililor cu elaborarea, verificarea şi aprobarea ediţiei sau, după caz, a reviziei în cadrul ediţiei procedurii
Nr. Crt. |
Elemente privind responsabilii / operaţiunea |
Numele și prenumele |
Funcţia
|
Data |
Semnătura
|
1.1. |
Elaborat |
|
Reprezentant compartiment CEAC |
|
|
1.2. |
Verificat |
|
Reprezentant compartiment management |
|
|
1.3. |
Avizat |
|
Președinte Comisie monitorizare |
|
|
1.4. |
Aprobat |
|
Director |
|
|
2. Situaţia ediţiilor şi a reviziilor în cadrul ediţiilor procedurii
Nr. Crt. |
Ediţia sau, după caz, revizia în cadrul ediţiei |
Componentă revizuită |
Modalitatea reviziei |
Data la care se aplică prevederile sau reviziei ediţiei |
2.1. |
Ediţia I |
- |
- |
|
2.2. |
Revizia 1 |
Documente de referință |
Ordin 600/2018 |
|
3. Lista cuprinzând persoanele la care se difuzează ediţia sau, după caz, revizia din cadrul ediţiei procedurii
Nr. crt. |
Scopul difuzării |
Exem-plar nr. |
Compartiment |
Funcţia |
Nume şi prenume |
Data primirii |
Semnă-tura |
3.1. |
Informare, Aplicare |
1 |
Conducere |
Director |
|
|
|
3.2. |
Informare, Aplicare |
2 |
Conducere |
Director adjunct |
|
|
|
3.3. |
Informare, Aplicare, Evidență Arhivare |
3 |
Secretariat |
Secretar șef |
|
|
|
3.4. |
Informare, Aplicare |
4 |
CEAC |
Responsabil compartiment |
|
|
|
3.5. |
Informare, Aplicare |
6 |
Cadre didactice |
Responsabil compartiment |
|
|
|
4. Scopul procedurii operaţionale
4.1. Stabileşte modul de realizare a activităţii, compartimentele şi persoanele implicate;
4.2. Dă asigurări cu privire la existenţa documentaţiei adecvate derulării activităţii;
4.3. Asigură continuitatea activităţii, inclusiv în condiţii de fluctuaţie a personalului;
4.4. Sprijină auditul şi/sau alte organisme abilitate în acţiuni de auditare şi/sau control, iar pe manager, în luarea deciziei;
4.5. Stabileşte sarcini referitor la circuitul documentelor necesare acestei activităţi;
4.6. Alte scopuri specifice procedurii operaţionale.
5. Domeniul de aplicare a procedurii operaţionale
5.1. Precizarea (definirea) activităţii la care se referă procedura operaţională;
- Procedura are drept scop eficientizarea procesului de predare - învăţare – evaluare respectiv monitorizarea numărului de note acordat fiecărui elev în concordanţă cu numărul de ore alocat fiecărei disciplinei în parte.
5.2. Delimitarea explicită a activităţii procedurate în cadrul portofoliului de activităţi desfăşurate de entitatea publică;
- Comisia privind notarea ritmică şi parcurgerea programei şcolare este constituită şi funcţionează în baza Regulamentului de organizare şi funcţionare (ROF) al şcolii. Aceasta comisie este formată din 3 membri, desemnaţi de către Consiliul de Administraţie, conform rolului său prevăzut în ROF, referitor la stabilirea componenţei şi atribuţiilor comisiilor de lucru din unitatea de învăţământ vizată.
5.3. Listarea principalelor activităţi de care depinde şi/sau care depind de activitatea procedurată;
a. Această activitate depinde de activitatea compartimentelor:
•Personalului didactic din unitatea de învăţământ.
b. De această activitate depind în cadrul deplasărilor efectuate în ţară compartimentele:
•Personalului didactic din unitatea de învăţământ;
•Conducere.
5.4. Listarea compartimentelor furnizoare de date şi/sau beneficiare de rezultate ale activităţii procedurate; listarea compartimentelor implicate în procesul activităţii.
a. Această activitate depinde de furnizarea datelor de la următoarele compartimente:
•Personal didactic;
•De această activitate beneficiază în cadrul deplasărilor efectuate în ţară următoarele compartimente:
•Personal didactic.
6. Documente de referinţă (reglementări) aplicabile activităţii procedurate
6.1. Legislaţie primară
•Legea Educaţiei Naţionale nr.1/2011;
6.2. Legislaţie secundară
•Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar;
6.3. Alte documente, inclusiv reglementări interne ale entităţii publice
•Regulamentul de ordine interioară;
•Graficul de evaluare.
7. Definiţii şi abrevieri ale termenilor utilizaţi
7.1 Definiţii:
Nr. Crt. |
Termenul |
Definiţia şi/sau, dacă este cazul, actul care defineşte termenul |
1. |
Procedură de sistem |
Prezentarea formalizată, în scris, a paşilor ce trebuie urmaţi, a metodelor de lucru stabilite şi a regulilor de aplicat în vederea realizării activităţii, cu privire la aspectul procesual. |
2. |
Ediţie a unei proceduri |
Forma iniţială sau actualizată, după caz, a unei proceduri de sistem, aprobată şi difuzată. |
3. |
Revizia in cadrul unei ediţii |
Acţiunile de modificare, adăugare, suprimare sau altele asemenea, după caz, a uneia sau a mai multor componente ale unei ediţii a procedurii, acţiuni care au fost aprobate şi difuzate. |
4. |
Sistem de control managerial |
Ansamblu de structuri organizatorice, responsabilităţi, proceduri, procese şi resurse ce are ca scop implementarea controlului managerial. |
5. |
Comisia |
Comisia privind monitorizarea notării ritmice şi parcurgerea programei şcolare |
7.2. Abrevieri:
Nr. crt. |
Abrevierea |
Termenul abreviat |
1. |
PS |
Procedura de sistem |
2. |
E. |
Elaborare |
3. |
V. |
Verificare |
4. |
A. |
Aprobare |
5. |
Ap. |
Aplicare |
6. |
Ah. |
Arhivare |
7. |
PO |
Procedură operaţională |
|
ROF |
Regulament de organizare şi funcţionare |
8. Descrierea procedurii operaţionale
8.1. Generalităţi - Procedura are drept scop eficientizarea procesului de predare - învăţare – evaluare respectiv monitorizarea numărului de note acordat fiecărui elev în concordanţă cu numărul de ore alocat fiecărei disciplinei în parte
8.2. Resurse necesare
8.2.1. Resurse materiale - conform listei de inventar anexată
8.2.2. Resurse umane - conform statelor de funcţii anexate
8.2.3. Resurse financiare - conform bugetului anual aprobat
8.3. Modul de lucru - 8.3.1. Planificarea operaţiunilor şi acţiunilor activităţii:
|
Compartimentul (postul)/acţiunea (operaţiunea) |
|
1 |
Stabilirea comisiei în structura organizaţională şi a sarcinilor acesteia; |
- conducerea instituţiei de învăţământ va stabili componenţa comisiei privind monitorizarea notarii ritmice şi parcurgerea programei şcolare; - conducerea unităţii de învăţământ va emite decizia de numire şi stabilire a atribuţiilor comisiei privind monitorizarea notării ritmice şi parcurgerea programei şcolare; |
2 |
Întocmirea programului de lucru a comisiei de monitorizare; |
Comisia de notare ritmică şi parcurgerea programei şcolare îşi desfăşoară activitatea, conform unui program de activitate. |
3 |
Verificarea modului de completare a cataloagelor |
- comisia va verifica modul de întocmire şi completare a cataloagelor de la clasă de către învăţători sau de către profesorii diriginţi; |
4 |
Stabilirea graficului de urmărire şi verificare a notării ritmice; |
- comisia privind monitorizarea notării ritmice şi parcurgerea programei şcolare va întocmi graficul de urmărire a notării ritmice; |
5 |
Comisia privind monitorizarea notării ritmice şi parcurgerea programei monitorizarea efectivă; |
- comisia conform graficului va monitoriza notarea ritmică la fiecare clasă în parte; - periodic Comisia de monitorizare verifică concordanţa între notele trecute pe lucrările scrise ale elevilor şi a notelor trecute de către cadrul didactic în catalog şi atenţionează cadrele didactice atunci când este cazul. - a sfârşitul primului semestru şi sfârşitul fiecărui an şcolar, Comisia de monitorizare verifică: • corectitudinea încheierii mediilor pentru fiecare disciplină în parte cât şi media generală a elevilor; • completarea proceselor-verbale de la sfârşitul cataloagelor şcolare; • numărul de absenţe acumulate de fiecare elev în parte; - Comisia va monitoriza periodic parcurgerea programei şcolare în conformitate cu planificările calendaristice, la fiecare disciplină pentru fiecare cadru didactic în parte. |
6 |
Se analizează informaţiile obţinute prin monitorizare şi se întocmeşte un raport final care să cuprindă observaţiile rezultate în urma monitorizărilor efectuate; |
- analizarea informaţiilor şi informarea profesorilor asupra ritmicităţii notării elevilor; - prezentarea către conducerea şcolii - a informărilor realizate; - întocmirea raportului final |
7 |
Discutarea activităţii cu cadrele didactice |
- prezentarea activităţii în Consiliul Profesoral |
8.3.2. Derularea operaţiunilor şi acţiunilor activităţii:
|
Compartimentul (postul)/acţiunea (operaţiunea) |
Activităţile desfăşurate |
|
1 |
Stabilirea comisiei în structura organizaţională şi a sarcinilor acesteia; |
- conducerea instituţiei de învăţământ va stabili componenţa comisiei privind monitorizarea notarii ritmice şi parcurgerea programei şcolare; - conducerea unităţii de învăţământ va emite decizia de numire şi stabilire a atribuţiilor comisiei privind monitorizarea notarii ritmice şi parcurgerea programei şcolare; |
- întocmirea referatului şi luarea la cunoştinţă despre unele legi; - înregistrarea referatelor la registratura instituţiei publice; - aprobarea referatelor de conducătorul instituţiei publice; - stabilirea temeiului legal ce impune emiterea deciziei; - stabilirea persoanei, a persoanelor sau a comisiilor însărcinate să ducă la îndeplinire prevederile deciziei; - întocmirea deciziei propriu-zise; - vizarea deciziei de către compartimentul de specialitate; - înregistrarea în registrul special a deciziei întocmite; - semnarea deciziei, de conducătorul instituţiei publice; - înmânarea deciziei către persoanele însărcinate să ducă la îndeplinire prevederile acesteia; - semnarea de primire şi luare la cunoştinţă a deciziei; - predarea unui exemplar persoanei desemnate să gestioneze şi să actualizeze deciziile emise; |
2 |
Întocmirea programului de lucru a comisiei de monitorizare; |
Comisia de notare ritmică şi parcurgerea programei şcolare îşi desfăşoară activitatea, conform unui program de activitate. |
- Comisia de notare ritmică şi parcurgerea programei şcolare îşi desfăşoară activitatea, conform unui program de activitate înregistrat la registratura instituţiei de învăţământ, în care fiecare membru al comisiei are sarcini stabilite în conformitate cu atribuţiile anuale ale comisiei. |
3 |
Verificarea modului de completare a cataloagelor |
- Comisia va verifica modul de întocmire şi completare a cataloagelor de la clasă de către învăţători sau de către profesorii diriginţi; |
- până la data de 30 septembrie al fiecărui an şcolar, Comisia de notare ritmică şi parcurgerea programei şcolare verifică corectitudinea completării cataloagelor claselor; - Comisia îndrumă profesorii debutanţii în învăţământ cum se completează şi cum se notează ritmic elevii in concordanţă cu numărul de ore alocat fiecărei disciplinei programa şcolară. |
4 |
Stabilirea graficului de urmărire şi verificare a notării ritmice;
|
- comisia va întocmi graficul de urmărire a notării ritmice; |
- comisia va întocmi graficul de urmărire şi verificare a notării ritmice; - comisia va înregistra graficul de urmărire a notării ritmice la registratura instituţiei de învăţământ; - conducerea instituţiei de învăţământ va aproba graficul de urmărire a notării ritmice; - graficul după aprobare va fi afişat la în cancelarie. |
5 |
Comisia privind monitorizarea notării ritmice şi parcurgerea programei - monitorizarea efectivă; |
- Comisia conform graficului va monitoriza notarea ritmică la fiecare clasă în parte; - periodic Comisia de monitorizare verifică concordanţa între notele trecute pe lucrările scrise ale elevilor si a notelor trecute de către cadrul didactic în catalog şi atenţionează cadrele didactice atunci când este cazul. - La sfârşitul primului semestru şi sfârşitul fiecărui an şcolar, Comisia de monitorizare verifică: • corectitudinea încheierii mediilor pentru fiecare disciplină în parte cât şi media generală a elevilor; • completarea proceselor-verbale de la sfârşitul cataloagelor şcolare; • numărul de absenţe acumulate de fiecare elev în parte; - Comisia va monitoriza periodic parcurgerea programei şcolare în conformitate cu planificările calendaristice, la fiecare disciplină pentru fiecare cadru didactic în parte.
|
- monitorizarea notării ritmice a elevilor din unitate de la învăţământul de zi în concordanţă cu graficul aprobat de conducerea instituţiei de învăţământ. - monitorizarea numărului de note acordat fiecărui elev din instituţia de învăţământ în concordanţă cu numărul de ore alocat fiecărei discipline în parte; - monitorizarea parcurgerii programei şcolare în concordanţă cu planificările fiecărui cadru didactic în parte; - diversificarea procedeelor, a metodelor şi a instrumentelor de evaluare a elevilor; - verificarea periodică şi sistematică de către comisie a corectitudinii cu care se completează cataloagele de către cadrele didactice; - colaborarea comisiei cu diriginţii pentru realizarea unei bune monitorizări. |
6 |
Se analizează informaţiile obţinute prin monitorizare şi se întocmeşte un raport final care să cuprindă observaţiile rezultate în urma monitorizărilor efectuate; |
- analizarea informaţiilor şi informarea profesorilor asupra ritmicităţii notării elevilor; - prezentarea către conducerea scolii - a informărilor realizate; - întocmirea raportului final |
- informarea profesorilor asupra ritmicităţii notarii elevilor în vederea remedierii situaţiei atunci când este cazul; - prezentarea către conducerea şcolii - a informărilor realizate lunar/semestrial/ anual privind ritmicitatea notării şi masurile luate. - întocmirea raportului final, înregistrarea acestuia la registratura instituţiei publice şi predarea spre aprobare conducerii entităţii publice. -aprobarea raportului de către conducătorul instituţiei de învăţământ; |
7 |
Prezentarea activităţii comisiei de monitorizare; |
- prezentarea activităţii comisiei de monitorizare în Consiliul Profesoral. |
- activitatea comisiei de monitorizare va fi dicutată în consiliul profesoral în baza rapoartelor întocmite de către aceasta. |
8.4.3. Valorificarea rezultatelor activităţii
•îmbunătăţire a cunoaşterii legislaţiei activităţii privind notarea ritmică;
•Cunoaşterea modului de derulare a paşilor privind decontarea privind notarea ritmică;
9. Responsabilităţi şi răspunderi în derularea activităţii
9.1. Atribuţii ale comisiei:
•Monitorizarea notării ritmice a elevilor din unitate de la învăţământul de zi;
•Monitorizarea numărului de note acordat fiecărui elev din instituţia de învăţământ în concordanţă cu numărul de ore alocat fiecărei discipline în parte;
•Diversificarea procedeelor, a metodelor şi a instrumentelor de evaluare a elevilor;
•Verificarea periodică şi sistematică de către comisie a corectitudinii cu care se completează cataloagele de către cadrele didactice;
•Colaborarea comisiei cu diriginţii pentru realizarea unei bune monitorizări;
•Realizarea unor scurte informări lunare, sub forma unui raport înregistrat la registratura unităţii de învăţământ privind ritmicitatea notării, situaţia frecvenţei elevilor şi măsurile luate de către cadrele didactice-diriginţi, precum şi prezentarea acesteia către conducerea şcolii;
•Programarea corectă a lucrărilor de verificare pe clase, pentru a evit a aglomerarea elevilor;
•Verificarea existenţei unei concordanţe între notele trecute pe lucrările scrise şi a notelor trecute în catalog;
•Constituirea legală şi corectă a mediei semestriale şi a celei anuale;
•Verificarea situaţiei de promovare, a celei de amânare, a celei de repetenţie sau abandon şcolar în cazul fiecărui elev, înainte de prezentarea acestei situaţii, spre validare, în şedinţele consiliului profesoral;
•Realizarea unor rapoarte semestriale/ anuale privind ritmicitatea notării, situaţia frecvenţei elevilor şi măsurile luate de către profesorii diriginţi în cauză.