qual2020apr XC22 

         

Sursa: https://www.litmos.com/blog/uncategorized/the-9-key-components-of-an-elearning-template

 

Învățarea online şi- a dovedit, cu precădere ȋn ultimul deceniu, utilitatea ca  o alternativă excelentă la şcolile tradiționale, în special pentru studiile universitare sau formările profesionale pentru persoanele care nu își pot permite timp de deplasare sau de prezenţă efectivă la orle de curs, ori bani pentru a urma cursuri reale. Dar, ca ȋn cazul tuturor sistemelor de educaţie, datorită interacţiunii directe cu sistemul social şi cel individual uman, ne putem ȋntreba care sunt, de fapt avantajele și dezavantajele învățării online?

 

Învățarea bazată pe activitate de tip web este denumită în mod obișnuit eLearning sau învățare online. În esență, include învățarea online prin cursurile care sunt oferite pe internet.

E-mailurile, prelegerile live și videoconferințele sunt posibile prin intermediul rețelei de internet. Acest lucru le permite tuturor participanților să își exprime opiniile pe un anumit subiect și apoi să le discute în continuare. De asemenea, oferă pagini statice precum materialele de curs, care sunt tipărite în beneficiul tuturor participanților. Unul dintre avantajele principale ale accesării paginilor de pe web este că majoritatea paginilor web au hiperlinkuri care vor conduce elevii către o altă pagină și le deschid astfel o cantitate vastă de informații pe internet.

Dacă nu avem timp  sau oportunitatea să ă mergem efectiv la o şcoală sau la o universitate și să participam la cursuri, acum ceva timp atr fi fost o problemă majoră, deoarece nu am putea sau nu am şti să gestionăm situaţia; dar astăzi nu mai este o dificultate. Este o modalitate de a spune elecilor: cu mai multe cursuri disponibile online, puteți sta efectiv acasă și puteți învăța. Nu se mai trezește devreme și participă la cursuri sau acel coleg de clasă iritant. Acum, luați orice curs în pace și în confortul vostru personal.

 Un curs de ȋnvăţare online (e-learning),  bazat pe reţeaua web ar include, de obicei:

- informații despre curs,

- orar,

- tablă de anunţuri,

- harta curriculumului,

- materiale didactice precum articole, diapozitive, prezentări și fișe informative,

- comunicare prin intermediul forumurilor de discuții și e-mail,

- evaluări sumative și formative,

- instrumente de management al elevilor, cum ar fi statistici, înregistrări și urmărirea studenților

- link-uri către site-uri web externe și interne care sunt foarte utile.

Datorită situaţiei mondiale generate de pandemia cu noul coronavirus, ȋnvăţarea online a devenit nu doar o alternativă educaţională ci o necessitate a sistemului de ȋnvăţămȃnt. Dar, pȃnă la această perioadă, ȋnvăţarea online a devenit necessitate datorită unor aspect ce ţineau mai degrabă de managementul timpului ȋntr-o eră a informaţiei suprasolicitante.

În zilele noastre este din ce în ce mai greu să ai un management al timpului bine definit. De aceea, când vine vorba de învăţământ şi de volumul mare de informaţie, un sistem digital de management al acestuia devine pentru noi din ce în ce mai atractiv.

Platformele online au rolul de a livra conţinut educaţional, şi beneficiază de caracteristici care imită funcţionarea unei instituţii clasice de învăţământ, avȃnd avantajul de a permte utilizarea mai eficientă a resurselor materiale cât şi umane.

Pentru un nivel al studiilor invatamantului primar, distingem cȃteva argumente pro fundamentale in favoarea ȋnvăţării online ca mediu de ȋnvăţare prin platforme online:

- este simplu permiţȃnd o adaptare uşoară, prin stimul vizual şi reacţii simple pentru răspuns ( un click” de mouse

- este organizat, permiţȃnd ȋnvăţarea fără aglomeraţie pe biroul de lucru, fără căutări ȋn plan fizic real de culegeri, cărţi, capitole, nu necesita materiale pentru elaborare de lucrări sau pentru corectură,  aceasta fiind făcută chiar şi de către elev, computerizat, etc.

De asemenea, copilul şi cadrul didactic pot verifica şi monitoriza materialele parcurse sau lucrările/ evaluările elaborate avȃnd posibilitatea sa vizioneze rapoarte de activtate generate automat, urmărind astfel progresul şi eficienţa ȋnvăţării şi a conţinutului acesteia.

- este la ȋndemȃna oricui , platformele online putȃnd fi accesate zilnic de pe orice dispozitiv de tip gadget, etc, (telefon, ipad, tablet, notebook, desktop, laptop, etc)

- este la ȋndemȃnă oricȃnd, deoarece poate fi accesat zilnic, ȋn orice loc s-ar afla elevul / cadrul didactic, astfel ȋncȃt actualizarea conţinutului sau exerciţiile ori ȋnvăţarea pot fi reluate ȋn pauze, ȋn diferite locaţii, etc., datorită portabilităţii şi versatilităţii suportului de ȋnvăţare

 - este , copilul putȃnd da acele teste pe care se simte mai nesigur (sau poate insista pe anumite capitole) pentru a-şi automonitoriza progresul, iar cadrul didactic poate selecta continuturi variate, pentru predare şi / sau evaluare, ȋn conformitate cu timpul, dificultatea şi nivelul lecţiei şi a educabililor.

- oferă posibilitatea sa simuleze situatia de examen /test să susţină simulări de examen saute testări, elevul facȃnd astfel exerciţii pentru a-şi testa nivelul de pregătire

- ȋn situaţia de pregătire, poate greşi cu consecinţe pozitive pentru sine, exerciţiile de pe platformele online putȃnd fi derulate ȋnainte şi ȋnapoi astfel ȋncȃt elevul să ȋnveţe algoritmi  şi structuri de rezolvare pȃnă cȃnd simte că şi le-a ȋnsuşit.

- timpul de ȋnvăţare este mai rapid prin comparaţie cu metoda clasică, ȋntrucȃt se utilizează materiale video (videoclipuri, tutoriale) de predare şi teste variate şi care permit fixarea atractivă şi creativă a cunoştinţelor, pentru o generaţie cu ȋnclinaţie spre stimulare cognitivă predominant vizuală

- părinţii şi cadrele didactice au acces la tot ce accesează şi lucrează elevul, cu ajutorul rapoartelor de progres generate de platformele online dedicate, pot cunoaşte progresul real al copilului sau pot exersa ȋmpreună cu acesta.

Soluţia pentru toate dificultăţile elevului este reprezentată de platformele online care sprijină procesul de învăţare individuală şi permit utilizatorilor să acceseze o serie de surse de informare sau de medii online, pe teme diverse.

 

Facilităţile oferite de platformele online administratorilor şi utilizatorilor lor sunt:

- există un mediu facil de administrare al utilizatorilor, deoarece platformele online permit urmărirea participării la cursuri, testarea şi evaluarea utilizatorilor, repartizarea de teme şi de proiecte şi păstrarea rapoartelor pentru fiecare utilizator individual sau per grup/clasă.

- există instrumente educaţionale interactive variate şi suplimentare: utilizatorii pot fi implicaţi şi co-intresaţi prin bloguri, forumuri de discuţii, mesagerie electronică, bibliotecă electronică, etc.

- este crescută interactivitatea şi atractivitatea lecţiilor virtuale prin  avantajele multimedia care oferă utilizatorilor o vedere realistă şi creativă asupra materiei predate, utilizȃnd mijloace audio şi vizuale, animaţii cât şi simulări, pe lȃngă  conţinutul clasic de tip text.

-un avantaj semnificativ referitor la gestionarea optima de timp şi spaţiu este posibilitatea utilizatorului şi a administratorului de conţinut (cadrul didactic şi instituţia de ȋnvăţămȃnt) de a accesa conţinutul suportului de curs de oriunde şi oricând, cu ajutorul computerului personal şi/sau instituţional.

- Pornind de la cunoaşterea particularităţii pedagogice de factură neurocognitivă a faptului că un material educaţional diversificat este reţinut în proporţie de 80% prin ascultare, vizionare şi interactivitate, folosirea metodelor pedagogice diverse pe suport computerizat susţine acest proces.

-Prezentarea cât mai  concisă şi selectivă a conţinutului educational este facilitate de conţinut ȋncărcat ȋn mod optim structurat ȋn spaţii virtuale dedicate

- feedback-ul în timp real, evaluările formative şi sumative, calitative şi cantitative, realizate facil şi de către evaluatori avizaţi – acestea pot fi realizate uşor prin tehnologii dinamice asigurate de algoritmi specifici creaţi pentru platforme online, automatizate şi uşor de accesat

Alte avantaje care cresc atractibilitatea ȋnvăţării online:

 -studenții au șansa de a studia în timpul lor și mai ales gratuit.

-reprezintă o modalitate excelentă de a studia multe domenii și de a crește nivelul de auto-motivație.

- învățarea online este atât de eficientă, deoarece elevii sau studenții își pot termina temele rapid și rămân mai mult timp pentru hobby-uri sau pentru găsirea unui loc de muncă.
- accesul  computerizat la toate resursele unui curs tradițional îi ajută pe participanți să învețe oriunde s-ar afla, lăsându-le libertatea de a alege timpul pentru studiu.

- cu o simplă conexiune la Internet, o persoană poate participa la diferite cursuri.

- antrenează responsabilitatea și autodisciplina elevilor.

- puteți conecta diferitele resurse de ȋnvăţare în mai multe formate diferite.
- este un mod foarte eficient de livrare a cursurilor online.

Datorită comodității și flexibilității internetului, resursele sunt disponibile oriunde și oricând.
Toți utilizatorii, chiar şi cei care sunt cu timp parțial sau lucrează ȋn parallel cu şcoala, cu normă întreagă, pot profita de învățarea bazată pe internet cu resurse web.
- ȋnvățarea bazată pe web promovează învățarea activă și independentă.
- pe măsură ce ai acces la net 24 de ore din 7 zile, te poți antrena oricând și de oriunde.
Este o opțiune foarte convenabilă și flexibilă; mai presus de toate, elevul nu trebuie să depindă de nimeni pentru nimic.
 - nu numai că vă puteți antrena sau puteti exersa de la o zi la alta, dar și în weekend sau ori de câte ori aveți timp liber pentru. Nu există o regulă de lucru mai grea sau/și rapidă.
- prin intermediul forumurilor de discuții și al chaturilor, puteți interacționa cu toți online și puteți, de asemenea, să vă limitați dificultăţile sau neclarităţile.
- instrucțiunile ȋn format vizual care sunt furnizate pentru învățarea audio și video pot fi redate, văzute și auzite din nou și din nou, dacă nu se întâmplă ca elevii să nu ȋnţeleagă subiectul de prima dată.

- poate fi adaptat la diferite nevoi.
Oameni diferiți învață în moduri diferite, iar învățarea online face tot ce îi stă la dispoziție pentru a se asigura că toate nevoile de învățare sunt îndeplinite. Designerii instrucționali și profesioniștii eLearning creează cursuri online care abordează aproape toate comportamentele de învățare și se potrivesc tuturor preferințelor de învățare. Cu învățarea online, nu contează dacă elevii dvs. sunt vizuali, auditivi sau kinestezici; există o varietate foarte mare de metode și instrumente de învățare care pot fi utilizate pentru a sprijini învățarea în timp ce satisfaceți toate nevoile.
- oferă feedback şi monitorizare imediată.
Nu numai că elevii sunt capabili să-și înceapă imediat învățarea online, dar, de asemenea, pot vedea rezultate imediate; indiferent dacă este independent sau condus de profesor, învățarea online oferă o varietate de modalități de a oferi feedback constructiv audienței. În plus, învățarea online permite accesul imediat la resurse suplimentare online, ceea ce este întotdeauna un bonus.

-este nerestricţionat
Dacă este subȋnţeles că locația de învățare online nu mai este o barieră, este de menţionat că nici cultura și naționalitatea nu sunt. Traducerea și personalizarea cursurilor online pentru a vă adresa diferitelor culturi în diferite limbi face posibil ca materialul dvs. de e-learning să călătorească în întreaga lume și să ajungă la un public cât mai larg posibil. Acest lucru este deosebit de eficient pentru programul dvs. de instruire online, deoarece puteți utiliza același material de instruire pentru educabili distribuiţi spaţial la nivel mondial și vă asigurați că toți elevii dvs. sunt aliniați la valorile și viziunea clasei sau şcolii dvs.

 

Atunci cȃnd creăm resurse de ȋnvăţare pentru ȋnvăţarea on-line este necesar să utilize strategii cum ar fi:

1. Cunoașteți-vă bine elevii
Scopul oricărui program de învățare este să vă conectați cu publicul dvs., dar este dificil să vă conectați cu cineva dacă nu știți nimic despre el.
Analizați-vă elevii și cunoașteți-le caracteristicile, obiceiurile, comportamentele și nevoile de învățare pentru a ști exact ce așteaptă din experiența lor de învățare electronică.
Dispun ei de o tehnologie suficient de bună pentru a răspunde bine noilor tehnologii pe care doriți să le utilizați? Au o sarcină mare de muncă și, prin urmare, nu pot dedica mult timp învățării? Care sunt pregătirile educaționale ale elevilor dvs., abilitățile de învățare și preferințele lor?
Diferite persoane învață în moduri diferite și, dacă nu știți exact pentru cine creați cursurile dvs. de e-learning, nu veți putea găsi elementele care contribuie la o experiență de învățare antrenantă pentru ei.

2. Stabiliți obiective clare de învățare
De ce ar fi cineva interesat să învețe ceva, dacă nu ar ști exact pentru ce vor avea nevoie de informații?
Stabilirea obiectivelor clare de învățare la începutul fiecărui curs îi va ajuta pe elevi să vadă beneficiile învățării lor, cum îi va ajuta să își dezvolte și să-și îmbunătățească abilitățile și astfel va genera un mediu adecvat pentru implicarea elevilor.
În plus, stabilirea obiectivelor de învățare nu va aduce un plus de valoare programelor de învățare pentru elevii dvs., dar vă va ajuta în mod semnificativ să creați o structură clară a cursului.
Odată ce v-ați stabilit obiectivele, toate celelalte aspecte ale strategiei dvs. de dezvoltare a conținutului vor intra în aplicare.
3. Faceți programele dvs. de învățare interactive
Încorporarea interactivității în programele de învățare este un factor important pentru a ajuta elevii să fie interesați de ceea ce învață și să rămână concentrați pe măsură ce progresează pe parcursul cursului.
Ambele elemente stimulează implicarea, deoarece plictiseala și distragerea sunt cei mai răi dușmani ai focalizării şi angajamentului.
Există mai multe modalități de a dezvolta o strategie interactivă de învățare electronică, de la adăugarea de interacțiuni simple de ,,drag and drop” până la transformarea prezentării dvs. într-un curs interactiv de e-learning și proiectarea unui mediu interactiv de clasă virtuală.
Amintiți-vă doar că obiectivul dvs. este să vă păstrați publicul interesat - cu cât știți mai multe despre elevii dvs., cu atât va fi mai ușor să găsiți elementele interactive care să îi păstreze fascinați și implicați.

4. Mențineți-vă organizate cursurile de învățare electronică
Vorbind de o structură clară, organizarea conținutului dvs. de e-learning este crucială pentru o experiență de învățare antrenantă.
Organizarea programelor de învățare vă va ajuta să evitați supraîncărcarea cognitive care poate împiedica elevii să se implice și să se concentreze asupra punctelor cheie.
Asigurați-vă că acordați prioritate informațiilor dvs. - care sunt cele mai importante mesaje pe care doriți să le transmiteți? Ce cursuri sunt obligatorii și care sunt suplimentare?
Luați în considerare utilizarea mapării de acțiuni pentru a vă aranja subiectele și a le distribui într-un flux logic pentru a stimula păstrarea cunoștințelor. Conținutul de învățare bine organizat nu numai că îi va ajuta pe elevi să absoarbă materialul de curs mai ușor și mai rapid, dar vă permite să distribuiți informațiile în moduri eficiente care să se alinieze obiectivelor dvs. de e-learning.
5. Mențineți-vă modulele de învățare ȋn format scurt
Conținutul fără sfârșit este cel mai rapid mod de a-ți dezactiva publicul - nimeni nu are timp și răbdare nelimitate pentru a se dedica ȋnvăţatului mai ales dacă duc vieți ocupate sau au nevoie de odihnă.
Menținerea scurtă a modulelor de învățare nu numai că le va arăta elevilor că respectați faptul că timpul lor este limitat sau solicitat, dar îi va ajuta, de asemenea, să se implice mai ușor cu materialul, deoarece este mai ușor să vă conectați cu bucăți mici de informații decât cu povești interminabile , videoclipuri și narațiuni.
Cel mai bun curs de acțiune este să vă împărțiți conținutul în secțiuni scurte, să furnizați exerciții rapide și, dacă utilizați prezentări, nu uitați să nu supraîncărcați ecranele cu text.

6. Faceți-vă cursul de învățare electronică atrăgător vizual
Interesant este că un alt cuvânt pentru angajare este atractiv.
De cele mai multe ori, conținutul de învățare care interesează este atrăgător din punct de vedere estetic, iar designul vizual este o modalitate excelentă de a atrage atenția cursanților și de a le atrage interesul.
Dacă nu știți de unde să începeți, nu uitați că mai puțin este mai mult. Păstrați-vă textul scurt și utilizați echilibrul spațiului alb pentru un efect armonios care facilitează citirea. Alegeți imagini de calitate, animații, avatare și videoclipuri de înaltă calitate și nu ezitați să utilizați un design excelent pentru testele dvs. online.
Concentraţi-vă pe un mediu virtual atractiv și profitaţi din plin de puterea dovedită a esteticii care nu numai că inițiază, ci și susține implicarea.
7. Declanșaţi curiozitatea publicului dvs. (elevii)
Când le oferiți elevilor ceva de care să fie curioși, le crești interesul și, astfel, nivelul de implicare.

Ca instructor al ȋnvăţării, captează-le atenția cu imagini vizuale bine alese și apoi creează-ți un mediu care le stimulează curiozitatea cu întrebări de scenariu provocatoare de gândire și cu jocuri provocatoare de învățare electronică.
Orice tip de exercițiu care introduce conflict și dilemă va încuraja elevii dvs. să gândească și să reflecte asupra a ceea ce învață. Nu uitați că obiectivul dvs. este să-i angajați pe elevi și nimic nu îi poate angaja mai mult decât curiozitatea, deoarece curiozitatea îi conduce pe oameni pe căi noi și creează setea de cunoaștere.

8. Oferiți o experiență semnificativă

A găsi sens în noi informații ajută elevii nu numai să fie conectați mai ușor cu ea, dar, de asemenea, să caute cunoștințe într-un mod care implică şi efort.
Pentru a crea o experiență de învățare electronică semnificativă, trebuie să vă concentrați pe rezonanța cu experiențele personale ale cursanților dvs. și să le evocați emoțiile.
Adoptarea unei abordări centrate pe elev în strategia dvs. de e-learning vă va ajuta să abordați diverse nevoi și contexte, iar scenariile care explorează situațiile din viața reală vă vor ajuta elevii să vadă cum le li se aplică lor ȋnşişi noua noţiune ȋnvăţată, noua abordare ȋnvăţată.
9. Abordarea emoțiilor elevilor este una dintre cele mai eficiente modalități de a crește nivelul de implicare; imagini bine alese, povești convingătoare, mici doze de umor, toate acestea stimulează interesul, motivația pozitivă și conectivitatea emoțională.
Activați cunoștințele existente ale cursanților dvs. folosind atât informații relevante, cât și emoțiile lor și oferiți-le o experiență de învățare electronică semnificativă și antrenantă.
10. Ȋncurajaţi şi lăsaţi elevii să exploreze
A explora înseamnă ȋn sine a învăța.
Interesul elevilor dvs. crește atunci când li se permite să navigheze liber prin platforma de învățare și să scaneze informațiile.
Navigarea nepermisă de professor sau de platformă este o cauză de frustrare - imaginați-vă că ascultați un fișier audio, lipseşte butonul de ,,derulează ȋnapoi” și nu aveți capacitatea de a derula câteva secunde pentru a-l asculta din nou. Sau doriți să vă faceți o idee generală despre cursul de e-learning și să nu puteți face clic pe el decât dacă terminați întreg capitolul sau modulul mai întâi.
Navigarea liberă prin resursele de ȋnvăţare oferă audienței dvs. libertate și control. Îi ajută să ȋnţeleagă contextul, ȋn a crea propriile lor căi, a se deplasa, și să se angajeze mult mai mult ȋn experiența lor de e-learning.

11. Fiţi mândru de rezultatul final
Când te găsești simţi de ceva creat de tine, înseamnă că te-ai angajat să lupți împotriva tuturor forțelor care ar putea să-ţi saboteze munca. Înseamnă v-a păsat cu adevărat de rezultat. Că ai acordat o atenție totală fiecărui detaliu. Că ai folosit toate mijloacele ca să iasă un rezultat minunat. Că te-ai pus în pantofii publicului tău și ai fost mulțumit de cum se simțeau.
A avea un răspuns modest la ceva creat de dvs. este un indicator major al mediocrității. Dimpotrivă, dacă răspunsul elevilor este entuziast, înseamnă că posibilitatea ca elevii să se bucure de utilizarea produsului dvs., tot atât cât va plăcut dvs. crearea acestuia, este un indicator de ȋnaltă calitate a materialului creat de către dvs. pentru ȋnvăţarea online

Dezavantajele ȋnvăţării online ( e-learning):

Nu există multe dezavantaje ale eLearning, principalul fiind că obțineți cunoștințe doar pe o bază teoretică și atunci când vine vorba de a folosi orice ați învățat, poate fi puțin diferit. Experiența de învățare față în față lipsește, ceea ce poate fi important pentru unii dintre elevi, mai ales pentru cei predominat extraverţi, pentru care socializarea prin prezenţă fizică reală este necesară.

- o persoană se poate dezvolta correct şi armonios doar dacă se integrează ȋn tims şi spaţiu fizic real într-un grup mic. La școală, elevii învață cum să își facă prieteni, să aibă răbdare, să scape de dezamăgire și mai ales să concureze. Concurența între colegi poate fi foarte stimulantă, iar elevii vor beneficia din aceasta. Învățarea online nu poate oferi interacțiune umană.
- cursurile online nu pot face față zeci de elevi care încearcă să participe la discuții. De asemenea, învățarea online poate fi dificilă, dacă este destinată disciplinelor care implică practică.

- majoritatea evaluărilor online sunt limitate la întrebări care au doar caracter obiectiv.
- există, de asemenea, problema gradului de securitate a programelor de învățare online.
- autenticitatea activității unui anumit elev este, de asemenea, o problemă, deoarece online, oricine poate realiza un proiect, mai degrabă decât elevul propriu-zis.
 - evaluările care sunt realizate pe calculator au, în general, tendința de a fi doar bazate pe cunoștințe și nu neapărat bazate pe domeniul practic.

- poate fi un act solitar, pentru elevi.
Este adevărat că, deși învățarea online ar putea fi convenabilă și flexibilă, este și un act solitar. Nu va fi ușor pentru toți elevii să se simtă confortabil atunci când participă la discuții online și să se angajeze mai activ cu profesorii lor online sau cu colegii lor de clasă virtuali. Mai mult, unii oameni au nevoie fundamentală de contact personal cu educatorii sau profesorii lor pentru a învăța cu succes. Feedbackul constructiv poate fi foarte eficient, dar dacă nu este dat corect sau la timp, ar putea fi, de asemenea, limitat. În plus, unele tipuri de probleme de învățare pot fi dificil de abordat online, iar unele întrebări pot fi pierdute într-o mare de solicitări și anchete. Acest lucru îi face uneori pe elevi să simtă că le lipsește sprijinul și reasigurarea.
- Poate fi prea impersonal.
Oricât de greu am încerca să transferam complet comunicarea umană pe platformele online, oricât de natural ar părea să formeze relații în spatele ecranelor computerului, un mediu virtual nu este pur și simplu uman. Nimic nu poate înlocui contactul uman.
- prea mult timp petrecut în fața ecranului computerului poate fi dăunător.
A fi constant online este noua realitate, dar adevărul este că folosirea unui computer sau a unei tablete tot timpul poate provoca o vedere slabă, ȋmbolnăviri datorate ȋncordării fizice, posturii şi  la efort și alte probleme fizice. Luați în considerare trimiterea de instrucţiuni clare cu privire la postura de ședință: dreaptă, referotoate la înălțimea biroului de lucru, etc., simultan cu derularea cursului dvs. de e-learning; astfel de instrucţiuni intercalate s-ar putea să fie foarte utile pentru elevii dvs..
- necesită autodisciplină.
Dacă publicul de e-learning nu are auto-disciplină, este puțin probabil să fie motivați să auto-studieze. Învățarea și formarea tradițională au avantajul de a urmări cu ușurință atât progresul, cât și rămânerea în urmă; acest lucru funcționează și pentru mulți cursanți, deoarece unii preferă ca progresele lor să fie monitorizate îndeaproape pentru a face performanță.
- poate genera o posibilă lipsă de control.
Oricât de atent vă proiectați cursul de eLearning, nu există nicio garanție că mesajele dvs. vor fi urmărite.

Oferiți elevilor  dvs. control asupra experienței lor de eLearning și acest lucru este excelent, ȋntr-un mod interactive şi continuu, altfel există riscul ca elevii dvs. să treacă doar cu vederea sumar peste materialul de ȋnvăţat, fără a acorda nicio atenție conţinutului efectiv.

În concluzie, învățarea online ar trebui utilizată ca o completare necesară și ca oextindere a formelor clasice de învățare. Nici măcar cel mai bun curs online nu poate înlocui pe deplin contactul personal cu un profesor sau relațiile umane care se dezvoltă într-un grup. Deci, clasele tradiționale nu ar trebui substituite complet ci completate şi ȋmbogăţite calitativ cu învățarea online.

BIBLIOGRAFIE  SI  RESURSE  WEB

·         https://www.litmos.com/blog/uncategorized/the-9-key-components-of-an-elearning-template

·         http://e-istet.ro/scoala/4-sfaturi-care-te-vor-ajuta-sa-stimulezi-creativitatea-copilului-tau/

·         https://www.youtube.com/watch?v=tKjMPaHXpQA&feature=emb_title

·         https://www.trendmut.com/e-learning-vs-traditional-learning/

·         https://www.learndash.com/how-to-improve-communication-in-e-learning/

·         https://www.unifiedinfotech.net/blog/how-to-build-e-learning-website-like-udemy/