- Sunteți aici:
- Acasă
- Forum
- P1, P2, P3: MODULE COMUNE
- M6: Managementul carierei prin dezvoltare personală și profesională
- Revizuire M6
- Forum
- P1, P2, P3: MODULE COMUNE
- M6: Managementul carierei prin dezvoltare personală și profesională
- Revizuire M6
Revizuire M6
30 Iun 2020 19:27 #313
de gj.toarna.reghina
Postări:
4
Ai primit o mulțumire:
Gen:
Necunoscut
Data nașterii:
Necunoscut
- gj.toarna.reghina
- Autor Subiect
- Deconectat
Revizuire M6 was created by gj.toarna.reghina
Etapa1 M6
Comunicarea sta la baza succesului din toate punctele de vedere: pe plan profesional, familial sau chiar educational. Daca stii sa comunici eficient cu oamenii din jurul tau, vei reusi sa creezi relatii sanatoase cu ei, vei intelege ce isi doresc de la tine si ce iti doresti si tu la randul tau de la ei. S-a dovedit că printre trebuinţele fundamentale umane este şi ,,trebuinţa de alţii" de social, manifestată în copilărie şi tinereţe în special, această trebuinţă are valenţe emergente pentru formarea personalităţiiStrategiile pentru atingerea eficienta a obiectivelor comunicarii tin cont de toate aspectele care consolideaza mesajul:
Comunicarea verbala – daca folosim cuvantul rostit (fata in fata, la telefon sau in video conferinte);
Comunicarea nonverbala – implica limbajul corpului si expresiile faciale;
Comunicarea scrisa – implica utilizarea cuvintelor scrise.
Tehnici de comunicare
Daca ti-ai propus sa ajungi sa deprinzi arta comunicarii interpersonale, atat in viata cotidiana, cat si in mediul online, iata cateva tehnici care te pot ajuta considerabil pentru a ajunge la o comunicare asertiva, foarte eficienta:
Zambetul autentic, chiar daca nu este vazut, este simtit si transmite imediat caldura si deschidere. La fel de bine se poate simti si zambetul fortat, care transmite dispret si aroganta.
Pentru o comunicare eficienta, zambeste atunci cand vorbesti, chiar daca nu vezi persoana careia ii transmiti mesajul (convorbire telefonica, filmare video, etc). Zambetul sincer si autentic te poate ajuta sa castigi credibilitatea si increderea celor care te urmaresc.
Pentru a intelege mai bine modul in care gandeste interlocutorul tau, pune intrebari, fie pentru a decoperi ceva nou legat de acea persoana, fie pentru a clarifica ceea ce a spus ea. Intrebarile deschise sunt acelea la care nu se poate raspunde doar prin “da” sau “nu” si ofera mult mai multe informatii si detalii.Comunicarea asertiva implica ascultarea activa prin participarea in intregime la conversatie. Este important sa tinem cont nu numai de cuvinte, ci si de limbajul corpului persoanei care vorbeste. Astfel vom intelege mult mai bine punctul de vedere al interlocutorului si vom sti cum sa imbracam raspunsurile sau mesajele pentru a fi intelese corect, clar si fara ambiguitati.
Ascultarea este caracteristica fundamentala a unei comunicari eficiente.
Sa stii cand sa taci iti poate aduce uneori mai mult decat ti-ai imaginat. Abilitatea de a asculta eficient si de a intelege clar mesajul emis este cheia construirii relatiilor si obtinerea succesului in viata profesionala. Un inceput bun este sa-ti concentrezi toata atentia asupra vorbitorului. Cei care nu sunt in stare sa comunice se concentreaza numai asupra propriei persoane si a parerilor lor.
Strategii utile pentru ascultarea eficienta:
1. Sa alegem tipul de ascultare in acord cu situatia.
2. Sa renuntam la dialogul interior care perturba ascultarea activa si concentrarea.
3. Sa ne concentram toata atentia asupra vorbitorului. Cu cât suntem mai empatici si ne concentram mai mult asupra partenerului si a mesajului, vom putea intelege mai clar continutul si ne va fi mai usor sa comunicam.
4. Sa ne concentram asupra mesajului în ansamblu (ce încearca sa-mi spuna?).
5. Sa evitam sa întrerupem interlocutorul (decât când este necesar).
Punerea intrebarilor ne ajuta sa aflam mai multe informatii de la interlocutorul nostru. Putem de asemenea prin intrebari sa scurtam sau sa lungim discutia.
Acceptarea criticilor constructive joaca un rol important in dezvoltarea abilitatilor de comunicare.
Identificarea punctelor tari si punctelor slabe. Transformarea punctelor slabe in puncte tari. Cum faci asta?
- Analizeaza-ti abilitatile de comunicare. Unde intampini dificultati? Unde nu obtii rezultatele pe care ti le doresti cand comunici? Daca nu iti dai seama singur, cere un feedback oamenilor cu care interactionezi.
- Stabilieste care sunt abilitatile pe care ai nevoie sa le dezvolti. - Studiaza acele abilitati si incepe sa aplici ce inveti.
- Joaca-te, experimenteaza, fii un mic om de stiinta al vietii tale.
*Programeaza-ti mintea pe dezvoltarea abilitatilor de comunicare (Mindset).
- Cand o persoana se gandeste la acelasi lucru pentru o perioada mai mare de timp, putem spune ca acea persoana si-a setat mintea in acea directie.
- Seteaza-ti mintea pe dezvoltarea abilitatilor de comunicare, pe lucruri frumoase si pozitive.
- Concentreaza-te pe ce vrei sa obtii, pe ce iti place, nu pe ce nu-ti place si te nemultumeste.
- Cu un mindeset pozitiv viata ta se va imbunatati continuu.
- Acest principiu il poti extrapola in orice domeniu al vietii tale
Comunicarea sta la baza succesului din toate punctele de vedere: pe plan profesional, familial sau chiar educational. Daca stii sa comunici eficient cu oamenii din jurul tau, vei reusi sa creezi relatii sanatoase cu ei, vei intelege ce isi doresc de la tine si ce iti doresti si tu la randul tau de la ei. S-a dovedit că printre trebuinţele fundamentale umane este şi ,,trebuinţa de alţii" de social, manifestată în copilărie şi tinereţe în special, această trebuinţă are valenţe emergente pentru formarea personalităţiiStrategiile pentru atingerea eficienta a obiectivelor comunicarii tin cont de toate aspectele care consolideaza mesajul:
Comunicarea verbala – daca folosim cuvantul rostit (fata in fata, la telefon sau in video conferinte);
Comunicarea nonverbala – implica limbajul corpului si expresiile faciale;
Comunicarea scrisa – implica utilizarea cuvintelor scrise.
Tehnici de comunicare
Daca ti-ai propus sa ajungi sa deprinzi arta comunicarii interpersonale, atat in viata cotidiana, cat si in mediul online, iata cateva tehnici care te pot ajuta considerabil pentru a ajunge la o comunicare asertiva, foarte eficienta:
Zambetul autentic, chiar daca nu este vazut, este simtit si transmite imediat caldura si deschidere. La fel de bine se poate simti si zambetul fortat, care transmite dispret si aroganta.
Pentru o comunicare eficienta, zambeste atunci cand vorbesti, chiar daca nu vezi persoana careia ii transmiti mesajul (convorbire telefonica, filmare video, etc). Zambetul sincer si autentic te poate ajuta sa castigi credibilitatea si increderea celor care te urmaresc.
Pentru a intelege mai bine modul in care gandeste interlocutorul tau, pune intrebari, fie pentru a decoperi ceva nou legat de acea persoana, fie pentru a clarifica ceea ce a spus ea. Intrebarile deschise sunt acelea la care nu se poate raspunde doar prin “da” sau “nu” si ofera mult mai multe informatii si detalii.Comunicarea asertiva implica ascultarea activa prin participarea in intregime la conversatie. Este important sa tinem cont nu numai de cuvinte, ci si de limbajul corpului persoanei care vorbeste. Astfel vom intelege mult mai bine punctul de vedere al interlocutorului si vom sti cum sa imbracam raspunsurile sau mesajele pentru a fi intelese corect, clar si fara ambiguitati.
Ascultarea este caracteristica fundamentala a unei comunicari eficiente.
Sa stii cand sa taci iti poate aduce uneori mai mult decat ti-ai imaginat. Abilitatea de a asculta eficient si de a intelege clar mesajul emis este cheia construirii relatiilor si obtinerea succesului in viata profesionala. Un inceput bun este sa-ti concentrezi toata atentia asupra vorbitorului. Cei care nu sunt in stare sa comunice se concentreaza numai asupra propriei persoane si a parerilor lor.
Strategii utile pentru ascultarea eficienta:
1. Sa alegem tipul de ascultare in acord cu situatia.
2. Sa renuntam la dialogul interior care perturba ascultarea activa si concentrarea.
3. Sa ne concentram toata atentia asupra vorbitorului. Cu cât suntem mai empatici si ne concentram mai mult asupra partenerului si a mesajului, vom putea intelege mai clar continutul si ne va fi mai usor sa comunicam.
4. Sa ne concentram asupra mesajului în ansamblu (ce încearca sa-mi spuna?).
5. Sa evitam sa întrerupem interlocutorul (decât când este necesar).
Punerea intrebarilor ne ajuta sa aflam mai multe informatii de la interlocutorul nostru. Putem de asemenea prin intrebari sa scurtam sau sa lungim discutia.
Acceptarea criticilor constructive joaca un rol important in dezvoltarea abilitatilor de comunicare.
Identificarea punctelor tari si punctelor slabe. Transformarea punctelor slabe in puncte tari. Cum faci asta?
- Analizeaza-ti abilitatile de comunicare. Unde intampini dificultati? Unde nu obtii rezultatele pe care ti le doresti cand comunici? Daca nu iti dai seama singur, cere un feedback oamenilor cu care interactionezi.
- Stabilieste care sunt abilitatile pe care ai nevoie sa le dezvolti. - Studiaza acele abilitati si incepe sa aplici ce inveti.
- Joaca-te, experimenteaza, fii un mic om de stiinta al vietii tale.
*Programeaza-ti mintea pe dezvoltarea abilitatilor de comunicare (Mindset).
- Cand o persoana se gandeste la acelasi lucru pentru o perioada mai mare de timp, putem spune ca acea persoana si-a setat mintea in acea directie.
- Seteaza-ti mintea pe dezvoltarea abilitatilor de comunicare, pe lucruri frumoase si pozitive.
- Concentreaza-te pe ce vrei sa obtii, pe ce iti place, nu pe ce nu-ti place si te nemultumeste.
- Cu un mindeset pozitiv viata ta se va imbunatati continuu.
- Acest principiu il poti extrapola in orice domeniu al vietii tale
Vă rugăm Autentificare să participaţi la discuţie.