- Sunteți aici:
- Acasă
- Forum
- P1, P2, P3: MODULE COMUNE
- M6: Managementul carierei prin dezvoltare personală și profesională
- Revizuire M6
- Forum
- P1, P2, P3: MODULE COMUNE
- M6: Managementul carierei prin dezvoltare personală și profesională
- Revizuire M6
Revizuire M6
30 Iun 2020 19:29 #314
de gj.toarna.reghina
Postări:
4
Ai primit o mulțumire:
Gen:
Necunoscut
Data nașterii:
Necunoscut
- gj.toarna.reghina
- Autor Subiect
- Deconectat
Revizuire M6 was created by gj.toarna.reghina
Etapa2M6
Educarea de noi abilitati joaca un rol important in propria adaptare. Iata cum putem raspunde solicitarilor si schimbarilor permanente, care fac apel constant la resursele noastre.
Nevoia de adaptare
Preocuparea de a ne descoperi si auto-educa mereu este garantia unei vieti implinite. Ne nastem cu un bagaj genetic biologic, dar si emotional (ingloband arhetipurile si tiparele familiilor noastre), insa traim intr-o lume in continua transformare, ceea ce ne obliga la adaptare prin dezvoltarea abilitatilor noastre.
Abilitatile reprezinta comportamente invatate sau dobandite. Se considera sunt aptitudini invatate, care permit stabilirea in avans a rezultatului, la care deseori ajungem cu un consum minim de timp si energie.
Pentru a avea o abilitate, nu este suficienta numai detinerea unui talent anume, ci ea trebuie exersata, sustinuta prin motivatie si prin apelul la cunostintele si experientele dobandite anterior.
Dezvoltare personala
Uneori, totusi, abilitatile manifestate nu se dovedesc suficiente pentru a face fata cu brio noilor provocari de la scoala, de la locul de munca sau din partea familiei ori prietenilor.
Prin urmare, exista cateva strategii de dezvoltare pe care le putem implementa. Cand realizam ca deprinderile folosite pana acum nu mai garanteaza succesul intr-o activitate prezenta, e bine sa ne punem intrebarea: Ce putem schimba?
Aceasta intrebare ne poate garanta orientarea spre reusita in toate sarcinile vietii noastre, in munca, in familie si in viata sociala, facandu-ne mai cooperanti, mai responsabili si mai curajosi.
Anumite strategii de educare si dezvoltare a noilor abilitati pot fi operante atat in viata sociala cat si in cea profesionala sau de cuplu.
Afirma-te prin calitatile tale
Avem zilnic reusite, motiv pentru care am putea sa ne intrebam ce ne determina ca, intr-un moment anume, sa ne iasa o activitate din prima si cu usurinta.
Este foarte important sa reflectam asupra a ceea ce sta la baza acestor reusite. Putem astfel sa descoperim, spre exemplu, ca suntem organizati, ambitiosi, curajosi sau ca vorbim cu usurinta.
Putem spune despre noi insine ca suntem creativi sau ne simtim confortabil sa respectam intocmai un anume plan. Ce conteaza cu adevarat cand reusim ceva?
Scrie pe o foaie cat mai multe calitati si asociaza fiecareia cate o situatie in care ai obtinut un succes.
Gandeste-te ce anume din atitudinea si valorile tale au sustinut acel succes si transfera in situatii noi acele abilitati-calitati identificate.
Inventariaza evenimentele si experientele in care ai fost mandru de tine si descopera ce a stat la baza succesului tau.
Aceste calitati odata constientizate, potenteaza si duc la descoperirea unor noi abilitati utile. De exemplu, meticulozitatea si perseverenta pot conduce la o buna organizare in toate sferele vietii noastre.
Recunoaste-ti realizarile si fii sincer cu tine, cu cat te pretuiesti mai mult, cu atat vei fi mai pregatit sa inveti lucruri noi.
Cunoasterea limitelor si curajul de a fi imperfect
Nu putem excela in toate domeniile, insa odata ce ne definim limitele si neajunsurile care ne blocheaza, avem optiunea sa le schimbam.
Observi ca prietenul tau cel mai bun este primul care deschide discutiile la petreceri si ti-ai dori sa faci la fel? Sora ta este mai priceputa la gatit, desi, si tu iubesti enorm gastronomia. Care este solutia in acest caz?
Solutia ar fi sa ne acceptam si recunoaste imperfectiunile, acele mici lipsuri care ne pun piedici in reusita. Imprieteneste-te cu partile tale vulnerabile, ele fiind modalitati prin care iti dai seama ce anume ai putea sa exersezi si sa perfectionezi.
Ele ne semnalizeaza directia catre o mai buna autocunoastere si dezvoltare catre progresul personal. Psihologul Alfred Adler vorbea despre curajul de a fi imperfect, evidentiind ideea conform careia, oricare dintre slabiciunile noastre se pot transforma in reale calitati, prin compensare.
Persoanele curajoase in a-si declara imperfectiunile au mai multa incredere in sine si, odata cunoscandu-le, ajung chiar sa profite de ele.
Cand ne stim lipsurile, putem crea strategii prin care ne exersam acele abilitati, ajungang in multe cazuri chiar la performante.
Stabileste ca in permanenta sa inveti ceva care sa imbunatateasca neajunsurile si priveste orice esec ca fiind o noua oportunitate.
In situatii solicitante ne putem cunoaste cu adevarat atat indrazneala cat si fricile. Daca analizam corect situatia, orice oportunitate poate deveni sansa de a cauta noi resurse potrivite pentru a reusi.
Tehnici de comunicare
Daca ti-ai propus sa ajungi sa deprinzi arta comunicarii interpersonale, atat in viata cotidiana, cat si in mediul online, iata cateva tehnici care te pot ajuta considerabil pentru a ajunge la o comunicare asertiva, foarte eficienta:
Zambetul autentic, chiar daca nu este vazut, este simtit si transmite imediat caldura si deschidere. La fel de bine se poate simti si zambetul fortat, care transmite dispret si aroganta.
Pentru o comunicare eficienta, zambeste atunci cand vorbesti, chiar daca nu vezi persoana careia ii transmiti mesajul (convorbire telefonica, filmare video, etc). Zambetul sincer si autentic te poate ajuta sa castigi credibilitatea si increderea celor care te urmaresc.
Pune intrebari deschise
Pentru a intelege mai bine modul in care gandeste interlocutorul tau, pune intrebari, fie pentru a decoperi ceva nou legat de acea persoana, fie pentru a clarifica ceea ce a spus ea. Intrebarile deschise sunt acelea la care nu se poate raspunde doar prin “da” sau “nu” si ofera mult mai multe informatii si detalii.Comunicarea asertiva implica ascultarea activa prin participarea in intregime la conversatie. Este important sa tinem cont nu numai de cuvinte, ci si de limbajul corpului persoanei care vorbeste. Astfel vom intelege mult mai bine punctul de vedere al interlocutorului si vom sti cum sa imbracam raspunsurile sau mesajele pentru a fi intelese corect, clar si fara ambiguitati.
Ascultarea este caracteristica fundamentala a unei comunicari eficiente.
Sa stii cand sa taci iti poate aduce uneori mai mult decat ti-ai imaginat. Abilitatea de a asculta eficient si de a intelege clar mesajul emis este cheia construirii relatiilor si obtinerea succesului in viata profesionala. Un inceput bun este sa-ti concentrezi toata atentia asupra vorbitorului. Cei care nu sunt in stare sa comunice se concentreaza numai asupra propriei persoane si a parerilor lor.
Strategii utile pentru ascultarea eficienta:
1. Sa alegem tipul de ascultare in acord cu situatia.
2. Sa renuntam la dialogul interior care perturba ascultarea activa si concentrarea.
3. Sa ne concentram toata atentia asupra vorbitorului. Cu cât suntem mai empatici si ne concentram mai mult asupra partenerului si a mesajului, vom putea intelege mai clar continutul si ne va fi mai usor sa comunicam.
4. Sa ne concentram asupra mesajului în ansamblu (ce încearca sa-mi spuna?).
5. Sa evitam sa întrerupem interlocutorul (decât când este necesar).
Punerea intrebarilor ne ajuta sa aflam mai multe informatii de la interlocutorul nostru. Putem de asemenea prin intrebari sa scurtam sau sa lungim discutia.
*Acceptarea criticilor constructive joaca un rol important in dezvoltarea abilitatilor de comunicare.
*Identificarea punctelor tari si punctelor slabe. Transformarea punctelor slabe in puncte tari. Cum faci asta?
- Analizeaza-ti abilitatile de comunicare. Unde intampini dificultati? Unde nu obtii rezultatele pe care ti le doresti cand comunici? Daca nu iti dai seama singur, cere un feedback oamenilor cu care interactionezi.
- Stabilieste care sunt abilitatile pe care ai nevoie sa le dezvolti. - Studiaza acele abilitati si incepe sa aplici ce inveti.
- Joaca-te, experimenteaza, fii un mic om de stiinta al vietii tale.
*Programeaza-ti mintea pe dezvoltarea abilitatilor de comunicare (Mindset).
- Cand o persoana se gandeste la acelasi lucru pentru o perioada mai mare de timp, putem spune ca acea persoana si-a setat mintea in acea directie.
- Seteaza-ti mintea pe dezvoltarea abilitatilor de comunicare, pe lucruri frumoase si pozitive.
- Concentreaza-te pe ce vrei sa obtii, pe ce iti place, nu pe ce nu-ti place si te nemultumeste.
- Cu un mindeset pozitiv viata ta se va imbunatati continuu.
- Acest principiu il poti extrapola in orice domeniu al vietii tale.
Educarea de noi abilitati joaca un rol important in propria adaptare. Iata cum putem raspunde solicitarilor si schimbarilor permanente, care fac apel constant la resursele noastre.
Nevoia de adaptare
Preocuparea de a ne descoperi si auto-educa mereu este garantia unei vieti implinite. Ne nastem cu un bagaj genetic biologic, dar si emotional (ingloband arhetipurile si tiparele familiilor noastre), insa traim intr-o lume in continua transformare, ceea ce ne obliga la adaptare prin dezvoltarea abilitatilor noastre.
Abilitatile reprezinta comportamente invatate sau dobandite. Se considera sunt aptitudini invatate, care permit stabilirea in avans a rezultatului, la care deseori ajungem cu un consum minim de timp si energie.
Pentru a avea o abilitate, nu este suficienta numai detinerea unui talent anume, ci ea trebuie exersata, sustinuta prin motivatie si prin apelul la cunostintele si experientele dobandite anterior.
Dezvoltare personala
Uneori, totusi, abilitatile manifestate nu se dovedesc suficiente pentru a face fata cu brio noilor provocari de la scoala, de la locul de munca sau din partea familiei ori prietenilor.
Prin urmare, exista cateva strategii de dezvoltare pe care le putem implementa. Cand realizam ca deprinderile folosite pana acum nu mai garanteaza succesul intr-o activitate prezenta, e bine sa ne punem intrebarea: Ce putem schimba?
Aceasta intrebare ne poate garanta orientarea spre reusita in toate sarcinile vietii noastre, in munca, in familie si in viata sociala, facandu-ne mai cooperanti, mai responsabili si mai curajosi.
Anumite strategii de educare si dezvoltare a noilor abilitati pot fi operante atat in viata sociala cat si in cea profesionala sau de cuplu.
Afirma-te prin calitatile tale
Avem zilnic reusite, motiv pentru care am putea sa ne intrebam ce ne determina ca, intr-un moment anume, sa ne iasa o activitate din prima si cu usurinta.
Este foarte important sa reflectam asupra a ceea ce sta la baza acestor reusite. Putem astfel sa descoperim, spre exemplu, ca suntem organizati, ambitiosi, curajosi sau ca vorbim cu usurinta.
Putem spune despre noi insine ca suntem creativi sau ne simtim confortabil sa respectam intocmai un anume plan. Ce conteaza cu adevarat cand reusim ceva?
Scrie pe o foaie cat mai multe calitati si asociaza fiecareia cate o situatie in care ai obtinut un succes.
Gandeste-te ce anume din atitudinea si valorile tale au sustinut acel succes si transfera in situatii noi acele abilitati-calitati identificate.
Inventariaza evenimentele si experientele in care ai fost mandru de tine si descopera ce a stat la baza succesului tau.
Aceste calitati odata constientizate, potenteaza si duc la descoperirea unor noi abilitati utile. De exemplu, meticulozitatea si perseverenta pot conduce la o buna organizare in toate sferele vietii noastre.
Recunoaste-ti realizarile si fii sincer cu tine, cu cat te pretuiesti mai mult, cu atat vei fi mai pregatit sa inveti lucruri noi.
Cunoasterea limitelor si curajul de a fi imperfect
Nu putem excela in toate domeniile, insa odata ce ne definim limitele si neajunsurile care ne blocheaza, avem optiunea sa le schimbam.
Observi ca prietenul tau cel mai bun este primul care deschide discutiile la petreceri si ti-ai dori sa faci la fel? Sora ta este mai priceputa la gatit, desi, si tu iubesti enorm gastronomia. Care este solutia in acest caz?
Solutia ar fi sa ne acceptam si recunoaste imperfectiunile, acele mici lipsuri care ne pun piedici in reusita. Imprieteneste-te cu partile tale vulnerabile, ele fiind modalitati prin care iti dai seama ce anume ai putea sa exersezi si sa perfectionezi.
Ele ne semnalizeaza directia catre o mai buna autocunoastere si dezvoltare catre progresul personal. Psihologul Alfred Adler vorbea despre curajul de a fi imperfect, evidentiind ideea conform careia, oricare dintre slabiciunile noastre se pot transforma in reale calitati, prin compensare.
Persoanele curajoase in a-si declara imperfectiunile au mai multa incredere in sine si, odata cunoscandu-le, ajung chiar sa profite de ele.
Cand ne stim lipsurile, putem crea strategii prin care ne exersam acele abilitati, ajungang in multe cazuri chiar la performante.
Stabileste ca in permanenta sa inveti ceva care sa imbunatateasca neajunsurile si priveste orice esec ca fiind o noua oportunitate.
In situatii solicitante ne putem cunoaste cu adevarat atat indrazneala cat si fricile. Daca analizam corect situatia, orice oportunitate poate deveni sansa de a cauta noi resurse potrivite pentru a reusi.
Tehnici de comunicare
Daca ti-ai propus sa ajungi sa deprinzi arta comunicarii interpersonale, atat in viata cotidiana, cat si in mediul online, iata cateva tehnici care te pot ajuta considerabil pentru a ajunge la o comunicare asertiva, foarte eficienta:
Zambetul autentic, chiar daca nu este vazut, este simtit si transmite imediat caldura si deschidere. La fel de bine se poate simti si zambetul fortat, care transmite dispret si aroganta.
Pentru o comunicare eficienta, zambeste atunci cand vorbesti, chiar daca nu vezi persoana careia ii transmiti mesajul (convorbire telefonica, filmare video, etc). Zambetul sincer si autentic te poate ajuta sa castigi credibilitatea si increderea celor care te urmaresc.
Pune intrebari deschise
Pentru a intelege mai bine modul in care gandeste interlocutorul tau, pune intrebari, fie pentru a decoperi ceva nou legat de acea persoana, fie pentru a clarifica ceea ce a spus ea. Intrebarile deschise sunt acelea la care nu se poate raspunde doar prin “da” sau “nu” si ofera mult mai multe informatii si detalii.Comunicarea asertiva implica ascultarea activa prin participarea in intregime la conversatie. Este important sa tinem cont nu numai de cuvinte, ci si de limbajul corpului persoanei care vorbeste. Astfel vom intelege mult mai bine punctul de vedere al interlocutorului si vom sti cum sa imbracam raspunsurile sau mesajele pentru a fi intelese corect, clar si fara ambiguitati.
Ascultarea este caracteristica fundamentala a unei comunicari eficiente.
Sa stii cand sa taci iti poate aduce uneori mai mult decat ti-ai imaginat. Abilitatea de a asculta eficient si de a intelege clar mesajul emis este cheia construirii relatiilor si obtinerea succesului in viata profesionala. Un inceput bun este sa-ti concentrezi toata atentia asupra vorbitorului. Cei care nu sunt in stare sa comunice se concentreaza numai asupra propriei persoane si a parerilor lor.
Strategii utile pentru ascultarea eficienta:
1. Sa alegem tipul de ascultare in acord cu situatia.
2. Sa renuntam la dialogul interior care perturba ascultarea activa si concentrarea.
3. Sa ne concentram toata atentia asupra vorbitorului. Cu cât suntem mai empatici si ne concentram mai mult asupra partenerului si a mesajului, vom putea intelege mai clar continutul si ne va fi mai usor sa comunicam.
4. Sa ne concentram asupra mesajului în ansamblu (ce încearca sa-mi spuna?).
5. Sa evitam sa întrerupem interlocutorul (decât când este necesar).
Punerea intrebarilor ne ajuta sa aflam mai multe informatii de la interlocutorul nostru. Putem de asemenea prin intrebari sa scurtam sau sa lungim discutia.
*Acceptarea criticilor constructive joaca un rol important in dezvoltarea abilitatilor de comunicare.
*Identificarea punctelor tari si punctelor slabe. Transformarea punctelor slabe in puncte tari. Cum faci asta?
- Analizeaza-ti abilitatile de comunicare. Unde intampini dificultati? Unde nu obtii rezultatele pe care ti le doresti cand comunici? Daca nu iti dai seama singur, cere un feedback oamenilor cu care interactionezi.
- Stabilieste care sunt abilitatile pe care ai nevoie sa le dezvolti. - Studiaza acele abilitati si incepe sa aplici ce inveti.
- Joaca-te, experimenteaza, fii un mic om de stiinta al vietii tale.
*Programeaza-ti mintea pe dezvoltarea abilitatilor de comunicare (Mindset).
- Cand o persoana se gandeste la acelasi lucru pentru o perioada mai mare de timp, putem spune ca acea persoana si-a setat mintea in acea directie.
- Seteaza-ti mintea pe dezvoltarea abilitatilor de comunicare, pe lucruri frumoase si pozitive.
- Concentreaza-te pe ce vrei sa obtii, pe ce iti place, nu pe ce nu-ti place si te nemultumeste.
- Cu un mindeset pozitiv viata ta se va imbunatati continuu.
- Acest principiu il poti extrapola in orice domeniu al vietii tale.
Vă rugăm Autentificare să participaţi la discuţie.