SESIUNI ONLINE
Nu numai la nivelul uman, ci şi la nivelul animalelor, capacitatea de a-şi aminti şi acţiona asupra a ceea ce a fost amintit din experienţa trecută este o funcţie mentală puternică. S-a spus că un elefant nu uită niciodată. Este totuşi nefericit faptul de a nu putea reaminti lucrul potrivit la momentul potrivit şi este un semn al fragilităţii memoriei umane. Totuşi, “dacă ne-am aminti tot”, a spus W.James, “în majoritatea cazurilor am fi înnebunit şi ar fi ca şi cum nu ne-am fi amintit de nimic”. Una dintre primele încercări de a măsura puterea memoriei, în condiţii experimentale, a fost realizat de psihologul german, Hermann Ebbinghaus. El a folosit silabe fără sens ca materiale pentru memorare. Ebbinghaus a realizat că poate să-i facă pe oameni să-şi memoreze liste de cuvinte şi mai târziu să-i reamintească cuvintele. Pentru a controla condiţiile de învăţare, el a construit silabe fără sens, combinaţii de litere relativ lipsite de sens, pentru a egaliza elementul de necunoscut pentru toţi subiecţii săi.
O abordare diferită a problemelor de amintire a fost adoptată de Bartlett, care a folosit materiale mai asemănătoare cu cele difuzate în mod obişnuit în viaţa reală. Amintirea nu este o funcţie complet independentă, complet diferită de percepţia, imaginaţia sau chiar de gândirea constructivă, ci are relaţii strânse cu ele.
Evaluarea activităţii personalului didactic şi didactic auxiliar din unităţile şi instituţiile de învăţământ preuniversitar se realizează anual, pentru întreaga activitate desfăşurată pe parcursul anului şcolar, la nivelul fiecărei unităţi şi instituţii de învăţământ preuniversitar şi are două componente:
a)autoevaluarea;
b)evaluarea potrivit fişei postului şi a fişei de evaluare.
Evaluarea anuală a activităţii personalului didactic şi didactic auxiliar este realizată la nivelul fiecărei unităţi şi instituţii de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică.
Activitatea de evaluare vizează personalul didactic şi didactic auxiliar încadrat în unitatea respectivă, având în vedere tipul şi norma de încadrare a fiecărui angajat.
Calificativul parţial va fi acordat de consiliul de administraţie conform punctajelor din domeniile cuprinse în fişa de autoevaluare/evaluare pe etapele parcurse până la momentul stabilirii calificativului respectiv. Calificativul parţial se acordă la solicitarea scrisă a persoanei în cauză, cu respectarea prevederilor anterioare.
Rezultatele activităţii de evaluare stau la baza deciziei Consiliului de Administraţie privind acordarea calificativului anual, conform prevederilor art. 92 alin. (2) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare.
Citește mai mult: EVALUAREA ANUALĂ A PERSONALULUI DIDACTIC ŞI DIDACTIC AUXILIAR