Bază de date online cu resurse educaționale pentru susținerea educației incluzive de calitate

Comunicarea nonverbală eficientă

În ciuda importanței lor, cuvintele nu sunt singura cale prin care profesorii și elevii comunică. Gesturile și comportamentele transmit informații, sprijinind adesea cuvintele unui profesor, dar uneori și contrazicându-le. Elevii și profesorii se exprimă nonverbal în toate conversațiile, atât de liber și automat, încât această formă de comunicare poate fi ușor trecută cu vederea.

Contactul vizual

Un comportamentul nonverbal important este contactul vizual,  care se referă la momentul în care un vorbitor se uită direct la ochii ascultătorului. În conversațiile dintre prietenii cu statut egal, de exemplu, majoritatea vorbitorilor tind să se uite direct la vorbitor atunci când ascultă, dar evită privirea lor atunci când vorbesc (Kleinke, 1986). Reangajarea de contact vizual, este de multe ori semnalul că un vorbitor este pe cale de a termina și este aşteptat un răspuns de la ascultător.

Menținerea autodeterminării

În anumite moduri, teoria autodeterminării oferă o modalitate rațională de a gândi la motivația intrinsecă a elevilor și, prin urmare, de a ne gândi cum să-i determinăm să-și gestioneze propria învățare. Un punct forte al teoriei este că are în vedere gradele de autodeterminare și își bazează multe idei pe această realitate. Cei mai mulți oameni recunosc combinația de motivația intrinsecă și extrinsecă ce îi determină la activități diferite din viața lor. Ne poate plăcea activitatea de predare, dar, de asemenea, facem această muncă în anumită măsură şi pentru a primi un salariu. Spre meritul său, teoria autodeterminării se bazează, de asemenea, pe o listă de nevoi umane de bază – autonomie, competență și relaţionare – care se referă la unele dintre scopurile mai ample ale educației.

Structuri de participare: efecte asupra comunicării

Multe activități din clasă iau modele care ghidează comunicarea în moduri pe care membrii clasei le învață, de multe ori fără a fi chiar amintite. Fiecare model este o structură de participare,  un set de drepturi și responsabilități așteptate de la elevi și profesori în timpul unei activități. Uneori, profesorul anunță sau explică în mod direct drepturile și responsabilitățile, deși adesea ele sunt doar implicate de acțiunile membrilor clasei, iar elevii le învață pur și simplu urmărindu-i pe alții. O prelegere, de exemplu, are o structură specială de participare: elevii sunt responsabili pentru ascultare, pentru ridicarea unei mâini a vorbi și pentru oferirea de comentarii scurte și relevante, dacă este întrebat. Profesorul, pe de altă parte, are dreptul de a vorbi pe larg, dar și responsabilitatea de a păstra discuția relevantă și inteligibilă.

TARGET: un model de integrare a ideilor despre motivație

Un model al motivației care integrează multe idei a fost dezvoltat de Carole Ames (1990, 1992). Acronimul sau numele abreviat al programului este TARGET, care reprezintă șase elemente de motivație eficientă:

             Task (Ţintă / Sarcină)

             Authority (Autoritate)

             Recognition (Recunoaştere)

             Grouping (Grupare)

             Evaluating (Evaluare)

             Time (Timp)

Fiecare element contribuie la motivarea elevilor, direct sau indirect.

În continuare este prezentată o listă a combinațiilor de taste care pot fi utilizate în Microsoft PowerPoint pentru realizarea unor comenzi rapide. Astfel de comenzi rapide pentru alte aplicații de computer pot fi găsite și pentru alte programe. Vă rugăm să rețineți că unele dintre aceste comenzi rapide pot să nu funcționeze în toate versiunile Microsoft PowerPoint.

Notă: Dacă dispozitivul pe care îl utilizați nu are taste funcționale (F1-F12) pe tastatură, precum Chromebook , anumite comenzi rapide nu vor fi disponibile. Anumite tastele rapide de la Microsoft PowerPoint pot să nu funcționeze în PowerPoint 365.