Bază de date online cu resurse educaționale pentru susținerea educației incluzive de calitate
În continuare este prezentată o listă a combinațiilor de taste care pot fi utilizate în Microsoft word pentru realizarea unor comenzi rapide. Astfel de comenzi rapide pentru alte aplixații de computer pot fi găsite și pentru alte programe. Vă rugăm să rețineți că unele dintre aceste comenzi rapide pot să nu funcționeze în toate versiunile Microsoft Word.
Notă: Dacă dispozitivul pe care îl utilizați nu are taste funcționale (F1-F12) pe tastatură, precum Chromebook , anumite comenzi rapide nu vor fi disponibile. Anumite tastele rapide de la Microsoft Word pot să nu funcționeze în Word 365.
In lumea dinamică de astăzi, metodele de învățare accelerată, bazate de regulă pe studii privind funcționarea creierului, câștigă din ce în ce mai mult teren.
Sugestopedia este o metodă de învățare dezvoltată de psihoterapeutul bulgar Georgi Lozanov și bazată pe sugestologie. Metoda este folosită cu succes în învățarea limbilor străine iar principiile sale sunt aplicate în tot mai multe școli. Lozanov afirma că prin această metodă se poate învăța o limba străina de aproximativ trei până la cinci ori mai rapid decât prin metodele convenționale. Așadar, sugestopedia este o transpunere în practică a superînvățării (superlearning). Teoria aplicării sugestiei pozitive în învățare a fost dezvoltată în anii '70 iar denumirea de sugestopedie provine din alăturarea cuvintelor “sugestie” și “pedagogie.”
Sursa: https://littlesproutshdc.wordpress.com/tag/brain-development/
Este cu adevărat uimitor faptul că modelul dominant pentru învățarea formală este încă „stai jos și înțelege”. Nu este doar uimitor; este total recomandabil să persistăm ȋn această atitudine atunci când dovezile potrivit cărora prelegerea fără implicarea fizică a elevilor nu este benefică sunt atât de puternice.
Motivul disonanței dintre ceea ce știm și ceea ce facem poate fi urmărit de mulţi ani. Timp de zeci de ani, comunitățile educaționale și științifice păreau să creadă că gândirea era gândire și mișcarea era mișcare și fiecare era la fel de separate functional şi anatomic. Unii oameni de știință din trecutul ȋndepărtat au avut în vedere legătura între gândire și mișcare, dar ideile lor au obținut puțin sprijin public. Astăzi știm mai multe despre legăturile puternice dintre educația fizică, mișcare, pauze, activități energizante și cunoștințe îmbunătățite. Astăzi este demonstrate că mișcarea poate fi o strategie cognitivă eficientă pentru:
,,Evitaţi aceasta…făcȃnd aceasta”
Sursa: https://ro.pinterest.com/pin/121034308713432947/
Dovezi puternice susțin legătura dintre mișcare și învățare, dovezi ştiinţifice provenite din surse de imagistică medicalaă ( rezonanţă magnetica sau computer tomograf, etc), studii anatomice și date clinice medicale sau sportive arată că exercițiile fizice moderate îmbunătățesc procesarea cognitivă. De asemenea, crește numărul de celule ale creierului. Și ca bonus, poate reduce obezitatea copilăriei. Școlile care nu implementează un program de activitate fizică solidă nu stimulează ȋn acest mod creierul elevilor și potențialul lor de performanță academică.
De asemenea, avem tendinţa să acționăm ca și cum corpul există doar pentru ,,a transporta creierul dintr-un loc în altul”, ca şi cum învățarea propriu-zisă și expresia învățării se întâmplă doar în creier. Credem în exercitarea creierului, dar nu tindem să vedem mișcarea corpului la fel de valoroasă pentru procesul de învățare.
Sursa: https://adrianscrazylife.com/organizing-the-disorganized-or-adhd-child/
Pentru persoanele cu ADHD, viata de zi cu zi zi seamnana cu a locui în interiorul unui joc video, unde totul vine la tine simultan, iar fiecare imagine, sunet și senzație sunt o distragere. Pentru un copil cu ADHD, trecerea printr-o zi obișnuită este ceva de aceste fel - și explică foarte multe despre modul în care experimentează lumea.
Copiii cu ADHD au de obicei o deterioare a funcțiilor precum concentrarea, memoria, controlul impulsurilor, viteza de procesare și incapacitatea de a urmări indicațiile.
Citește mai mult: AMELIORAREA CONCENTRĂRII LA COPIII CU ADHD