Proiectul POCU/73/6/6/107134 QualForm – Asigurarea CALităţii educației prin FORMare profesională continuă, a devenit încă de la începutul implementării sale o platformă generoasă pentru dezvoltarea de noi competențe și abilități a cadrelor didactice, atît prin diversitatea activităților și a evenimentelor cît și cu ajutorul resurselor logistice angrenate.

Obiectivele generale ale proiectului care vizează în primul rănd creșterea calității activității didactice, cu precădere în școlile defavorizate din regiunile de implementare sunt urmărite prin implementarea coerentă și continuă a unor activități dintre care se remarcă sesiunile de informare, conștientizare, sensibilizare și motivare pentru atragerea și menținerea resurselor umane. Acestea se centrează pe abordarea unei problematici care pe parcursul derulării întregului proiect acoperă cu succes majoritatea aspectelor stringente în prezent pentru activitatea didactică din învățământul preuniversitar.

Proiectul POCU/73/6/6/107134 QualForm – Asigurarea CALităţii educației prin FORMare profesională continuă, are în vedere asigurarea unui cadru de dialog capabil să ofere șanse reale pentru dezvoltarea profesională a cadrelor didactice angrenate în cadrul școlilor defavorizate.

În acest sens, periodic, proiectul are în vedere organizarea a diferite evenimente și activități în cadrul cărora participanții au ocazia sa interactioneze foarte bine, in raport cu propriile nevoi de formare si dezvoltare a competentelor.

Sesiunile de informare, conștinetizare și motivare au un rol complex, care conform denumirii își propune obiective ambițioase. Pe de o parte transmiterea de informații esențiale organizate conform tematicii abordate dar și implicarea în discuții a cadrelor didactice, creșterea nivelului de interes al acestora și a motivării în direcția identificării de soluții creative, cât mai bune pentru problemele curente din cadrul școlilor defavorizate. 

 

Proiectul Qualform s-a născut din dorința de a se identifica mijloace și resurse care să ducă la creșterea calității activității didactice desfășurate în școlile defavorizate. Proiectul este implementat de către Asociația “Societatea Nationala Spiru Haret pentru Educație, Știință și Cultură” in parteneriat cu Inspectoratele Școlare Județene Dolj si Gorj.

În cadrul proiectului se derulează o serie întreagă de evenimente care abordează dintr-o multitudine de unghiuri diversele problematici specifice școlilor defavorizate. Printre aceste activități se numără și  Seminariile de schimb de bune practici în asigurarea calității educației incluzive.

 

……… Proiectul “QualForm” reprezintă o inițiativă de succes a Asociației “Societatea Națională Spiru Haret pentru Educație, Știință și Cultură”, implementată împreună cu Inspectoratul Școlar Județean Dolj, respectiv Inspectoratul Școlar Județean Dolj Gorj.

Una dintre modalitățile practice prin care sunt atinse obiective importante din cadrul proiectului, este reprezentată de organizarea periodică a Sesiunilor de mentorat didactic și coaching cognitiv comportamental. Acestea se desfășoară sub forma unor work-shop-uri interactive pe parcursul cărora experții din cadrul proiectului provoacă și implică participanții în discuții extrem de fructuoase pe marginea temelor abordate.

Problematica implementării unui învățământ de calitate a reprezentat și reprezintă un domeniu de larg interes pentru factorii decizionali din țara noastră. Școlile defavorizate se confruntă cu probleme specifice pentru situația mai dificilă în care se află elevii din cadrul acestora, probleme care necesită la rândul lor o abordare particularizată. În sprijinul cadrelor didactice și a celor de conducere aflate în situația de a rezolva în timp real acest gen de probleme vine proiectul “QualForm”, implementat de către Asociatia “Societatea Nationala Spiru Haret pentru Educatie, Stiinta si Cultura” in parteneriat cu Inspectoratele Scolare Judetene Dolj si Gorj.

În cadrul multitudinii de activități organizate se remarcă sesiunile dedicate informării, motivarii si cresterii gradului de conștientizare al problemelor specifice procesului de învățământ din școlile defavorizate