Proiectul POCU/73/6/6/107134 QualForm – Asigurarea CALităţii educației prin FORMare profesională continuă, are în vedere cumularea unor resurse logistice și umane complexe, precum și implementarea unor activități diverse – toate angrenate în direcția asigurării creșterii calității activității didactice din regiunea de implementare.
Acest deziderat ambițios este abordat de pe poziția implementării unei gândiri unitare care să conveargă către câteva puncte esențiale: dezvoltarea de noi competențe și abilități pentru cadrele didactice, implementarea de modele de management școlar și de bune practici în domeniu, reducerea abandonului școlar și identificarea de modalități practice de monitorizare și control al acestuia.
Printre activitățile care fac parte în mod constant din cele implementate la nivelul proiectului se remarcă și sesiunile de informare, conștientizare și motivare a cadrelor didactice, desfășurate cu o frecvență lunară în cadrul proiectului sub forma unei campanii de informare, motivare și conștientizare.
Rolul sesiunilor, evident din însăși titlul acestora este de a fi în primul rând cel al unor pârghii coerente prin care participanții sunt informați și conștientizați nu numai în legătură cu obiectivele și problematica proiectului dar și cu o serie întreagă de teme de mare interes, aferente problemelor curente cu care se confruntă cadrele didactice active în cadrul procesului de învățământ.
Citește mai mult: Importanța comunicarii cadru didactic – management instituțional
Proiectul POCU/73/6/6/107134 QualForm – Asigurarea CALităţii educației prin FORMare profesională continuă, este o inițiativă complexă care presupune implementarea unui eventai de activități desfășurate cu regularitate. Printre acestea se remarcă campania de informare, conștientizare și motivare derulată în cadrul proiectului sub forma unor sesiuni lunare având drept teme de discuție diverse problematici curente pentru învățământul preuniversitar.
Sesiunile se concretizează prin discuții purtate într-o manieră deschisă și creativă de către experții proiectului cu persoanele participante, indiferent dacă acestea sunt incluse în grupul țintă al proiectului sau nu. Din întâlnirile de până acum a rezultat cu precădere nevoia cadrelor didactice pentru dialog și cumunicare în domeniul profesional, fiind vizibilă o disponibilitate deosebită pentru schimbul de idei și împărtășirea de informații cu un mare grad de actualitate și aplicabilitate practică.
Citește mai mult: Modalități de prevenire a violenței în școli
Proiectul POCU/73/6/6/107134 QualForm – Asigurarea CALităţii educației prin FORMare profesională continuă, asigură un ansamblu coerent de instrumente, activități, resurse logistice și umane care oferă școlilor defavorizate și grupului țintă targetat posibilitatea creșterii calității activității didactice și a gradului de incluziune școlară, cu reducerea ratei de abandon școlar.
O serie importantă de activități constante se referă la seminariile de schimb de bune practici în asigurarea calității educației incluzive și în facilitarea dialogului școală-familie-comunitate. Ele sunt construite pe principiul dialogului interactiv și a schimbului activ de idei și opinii între toți participanții, fie că aceștia sunt experții din cadrul proiectului, fie cadrele didactice sau persoane din administrația școlilor.
Pentru luna martie, seminariile aferente județului Gorj și Dolj au avut loc în datele de 17 respectiv 18 martie 2019, în ambele locații fiind abordată tema cu titlul: CUM INTERPRETĂM O POVESTE? VALORIFICAREA ACTIVITĂȚILOR CU CARACTER EDUCATIV.
În cadrul seminarului care s-a desfășurat în județul Gorj, mai precis la sediul Școlii Gimnaziale Țânțăreni din localitatea Țânțăreni, persoanele participante s-au angrenat într-o discuție-dezbatere foarte interesantă care a pus accentul pe modalitatea creativă în care sunt concepute poveștile, fiind prezentate cîteva cazuri concrete – Capra cu trei iezi, poveștile fraților Grimm, etc.
Citește mai mult: VALENȚELE POVEȘTILOR DIN PERSPECTIVA CREȘTERII SUCCESULUI ȘCOLAR AL ELEVILOR
Proiectul POCU/73/6/6/107134 QualForm – Asigurarea CALităţii educației prin FORMare profesională continuă, are în vedere o serie de obiective coerente care converg către creșterea calității activității didactice și dezvoltarea de noi competențe pentru cadrele didactice implicate în școlile defavorizate. Modul în care sunt structurate activitățile din cadrul proiectului, fie că este vorba de evenimente de informare sau activități de formare a cadrelor didactice permite atingerea acestor obiective, pe parcursul derulării sale prin angrenarea unor resurse logistice și umane corespunzătoare. De altfel, se poate spune că punctul forte al proiectului este reprezentat de calitatea resurselor umane angajate, de capacitatea experților de a se conecta și relaționa calitativ superior cu participanții. Un astfel de dialog constructiv există și în cadrul sesiunilor de mentorat didactic și coaching cognitiv-comportamental unde se pune accentul în mod deosebit pe interactivitate și transferul de cunoștințe între experți și participanți.
În data de 17 martie 2019, la sediul Școlii Gimnaziale Țânțăreni, din localitatea Țânțăreni, se va realiza o nouă sesiune de mentorat și coaching care va avea drept temă – STRATEGII DE VALORIZRE A EDUCAȚIEI NONFORMALE. DEZVOLTAREA PERSONALĂ. ÎNVĂȚARE ȘI AUTOÎNVĂȚARE
Citește mai mult: Trăsături și caracteristici ale educației nonformale
Proiectul POCU/73/6/6/107134 QualForm – Asigurarea CALităţii educației prin FORMare profesională continuă, are în structura sa diferite forme de activități care pun accentul pe îndeplinirea obiectivelor proiectului – creșterea calității activității didactice desfășurate în școlile defavorizate, dezvoltarea competențelor cadrelor didactice angrenate ân cadrul acestor instituții, reducerea ratelor de abandon școlar, etc.
Printre activitățile din cadrul proiectului se remarcă și seria de sesiuni de mentorat didactic și coaching cognitiv comportamental care oferă posibilitatea imbigatirii bagajului de cunostinte a participantilor intr-o maniera creativa, noua, adaptata cerintelor de ultima ora de la clasa, din activitatea educationala de zi cu zi.
În cadrul Sesiunii de mentorat didactic și coaching cognitiv-comportamental desfășurate în data de 18 martie 2019, la sediul Școlii Gimnaziale Anton Pann, s-a pus în discuție tema – REZILIENȚA COPILULUI- FACTOR DE PROTECȚIE ÎN MEDII DEFAVORIZATE