Proiectul POCU/73/6/6/107134 QualForm – Asigurarea CALităţii educației prin FORMare profesională continuă are drept obiectiv principal dezvoltarea calității activității didactice prin dezvoltarea competențelor profesionale ale personalului didactic cu precădere fiind vizate cadrele didactice din școlile defavorizate din cadrul regiunii de implementare.

 

Aceste deziderate sunt îndeplinite cu ajutorul unui evantai generos de activități și evenimente printre care se pot enumera seminarii de schimb de bune practici, sesiuni de informare, conștientizare și motivare, cursuri de formare profesională, module de practică dedicate cadrelor didactice și nu în ultimul rând sesiuni de mentorat didactic și coaching cognitiv-comportamental.

 

Acestea din urmă se adresează cu precădere unor necesități stringente de natură profesională pe care cadrele didactice în prezent le manifestă în directă conexiune cu activitatea depusă la școală. Tematica abordată în cadrul sesiunilor este inspirată deci din problematica reală a școlilor, încercându-se tratarea cu precădere a unor subiecte și teme specifice pentru problematica școlilor defavorizate.

 

 

 

Proiectul POCU/73/6/6/107134 QualForm – Asigurarea CALităţii educației prin FORMare profesională continuă, propune lună de lună o serie întreagă de activități care acoperă o tematică foarte diversificată. În ansamblul acestor activități se remarcă sesiunile de mentorat didactic și coaching cognitiv comportamental care oferă cadrelor didactice participante tot atâtea ocazii de a aprofunda subiecte și concepte extrem de interesante, aflate în strânsă legătură cu practica didactică de zi cu zi. Sesiunile sunt conduse de experții din cadrul proiectului, persoane cu experiență în domeniul didactic și cel specific mentoratului și coaching-ului cognitiv comportamental. Prin intermediul dialogului constructiv care are loc în cadrul fiecărei întâlniri, precum și cu ajutorul materialelor prezentate sau a exercițiilor realizate, participanții beneficiază de un transfer de cunoștințe aprofundat, concentrat pe tema de discuție abordată în mod particular.

 

 

Proiectul POCU/73/6/6/107134 QualForm – Asigurarea CALităţii educației prin FORMare profesională continuă are în vedere obiective atât de natură cantitativă, cât și calitativă. Printre acestea se remarcă și obiectivele legate de îmbunătățirea activității didactice din cadrul școlilor țintă, a competențelor și abilităților cadrelor didactice participante. Sesiunile de informare, conștientizare, sensibilizare și motivare a cadrelor didactice, oferă posibilitatea coagulării unor informații esențiale pentru nevoile de formare și dezvoltare ale acestora, abordând constant o tematică diversificată, conectată la ultimele noutăți din domeniu.

 

Sesiunea care a avut loc în data de 14 iulie 2019, la sediul INSPECTORATULUI ȘCOLAR JUDEȚEAN GORJ, localitatea Târgu Jiu, a avut în vedere o temă interesantă și actuală care abordează o dimensiune importantă a activității didactice: PROFESORUL ÎN ERA DIGITALĂ: IMPLEMENTAREA ACTIVITĂȚILOR INSTRUCTIV EDUCATIVE ÎNTRE POSIBILITATE ȘI DEZIDERAT.

 

 

 

Proiectul POCU/73/6/6/107134 QualForm – Asigurarea CALităţii educației prin FORMare profesională continuă, implică realizarea unor activități complexe, corelate cu obiectivele de bază asumate în debutul proiectului. Acestea presupun creșterea calității activității didactice și îmbunătățirea competențelor cadrelor didactice din grupul țintă. Activitățile proiectului sunt gândite să producă efecte pe multiple planuri, conținutul acestora fiind intercorelat. Printre acestea se remarcă campania de informare, conștientizare și motivare adresată cadrelor didactice care se implementează în special prin intermediul sesiunilor de informare și conștientizare.

 

Sesiunea de informare din data de 15 iulie, sesiune desfășurată la sediul INSPECTORATULUI ȘCOLAR JUDEȚEAN DOLJ, Craiova, a avut drept temă de discuție DEZVOLTAREA PERSONALĂ CA OBIECTIV AL ACTIVITĂȚII DIDACTICE.

Proiectul POCU/73/6/6/107134 QualForm – Asigurarea CALităţii educației prin FORMare profesională continuă, are meritul indiscutabil de a oferi participanților multiple mijloace și instrumente utile pentru dezvoltarea personală și profesională. În cadrul proiectului se derulează mai multe tipuri de activități, cu o frecvență lunară, activități care urmăresc nu numai promovarea obiectivelor și a informațiilor generale referitoare la proiect ci și transferul efectiv de informații și cunoștințe esențiale pentru cadrele didactice din grupul țintă. Evenimentele organizate sub forma sesiunilor de mentorat didactic și coaching cognitiv-comportamental au drept scop realizarea unui dialog constructiv între participanți și experții din cadrul proiectului, dialog care se soldează inevitabil cu un plus de cunoaștere și cu informații de ultimă oră structurate în mod corespunzător. Sesiunile au abordat până în prezent o multitudine de teme de dezbatere, teme care se circumscriu activităților de mentorat sau de coaching, după caz.

Pentru luna iunie, sesiunea de mentorat didactic și coaching cognitiv-comportamental desfășurată în data de 24 iunie 2019, la sediul Inspectoratului Județean Dolj, a abordat tema cu titlul – GESTIONAREA STRESULUI EDUCAȚIONAL AL ELEVILOR CU AJUTORUL RELAȚIONĂRII CORP - COMPORTAMENT- GÂNDURI