Proiectul POCU/73/6/6/107134 QualForm – Asigurarea CALităţii educației prin FORMare profesională continuă, are în vedere cumularea unor resurse logistice și umane complexe, precum și implementarea unor activități diverse – toate angrenate în direcția asigurării creșterii calității activității didactice din regiunea de implementare.
Acest deziderat ambițios este abordat de pe poziția implementării unei gândiri unitare care să conveargă către căteva puncte esențiale: dezvoltarea de noi competențe și abilități pentru cadrele didactice, implementarea de modele de management școlar și de bune practici în domeniu, reducerea abandonului școlar și identificarea de modalități practice de monitorizare și control al acestuia.
Printre activitățile care fac parte în mod constant din cele implementate la nivelul proiectului se remarcă și sesiunile de informare, conștientizare și motivare a cadrelor didactice, desfălurate cu o frecvență lunară în cadrul proiectului sub forma unei campanii de informare, motivare și conștientizare.
Citește mai mult: Importanța unor standarde de performanță în cariera didactică
Proiectul POCU/73/6/6/107134 QualForm – Asigurarea CALităţii educației prin FORMare profesională continuă, reprezintă o inițiativă complexă inițiată de Societatea Națională pentru Știință și Cultură Spiru Haret în colaborare cu Inspectoratele Școlare Județene Gorj și Dolj.
Agenda proiectului cuprinde o serie de evenimente și activități care pun accentul pe creșterea calității procesului educațional și dezvoltarea competențelor cadrelor didactice din regiunile de implementare cu accentul pus pe școlile defavorizate din zona aferentă județelor Gorj și Dolj.
Printre aceste activități, Sesiunile de informare, conștientizare și motivare au un loc aparte fiind ocazii deosebit de potrivite pentru transmiterea de noi informații legate de proiect, prezentarea a diverse materiale de specialitate conform tematicii avute în vedere pentru fiecare sesiune și stimularea interacțiunii dintre participanți și experții din partea proiectului.
Temele abordate sunt diferite de la o lună la alta, diversitatea acestora acoperind în bună măsură principalele probleme importante pentru diferite aspecte meodologice, practice și organizatorice ale activității didactice din prezent.
Citește mai mult: Climatul familial și importanța acestuia pentru succesul școlar
Proiectul POCU/73/6/6/107134 QualForm – Asigurarea CALităţii educației prin FORMare profesională continuă, are drept deziderat creșterea calității activității desfășurate în cadrul școlilor defavorizate și reducerea abandonului școlar, propunându-și în acest context asigurarea de noi competențe pentru cadrele didactice din cadrul regiunilor vizate.
Printre activitățile desfășurate în cadrul proiectului, în mod constant, se numără și seminariile de schimb de bune practici în asigurarea calității educației incluzive și în facilitarea dialogului școală-familie-comunitate. Aceste întâlniri prilejuiesc de fiecare dată un schimb fructuos de idei și cunoștințe între participanți, corespunzătoare tematicii abordate. Aceasta acoperă cele mai stringente problematici de la nivelul învățământului preuniversitar din România, fiind identificate de către experții proiectului pe baza feedback-ului direct primit de la participanți.
Proiectul POCU/73/6/6/107134 QualForm – Asigurarea CALităţii educației prin FORMare profesională continuă, are drept obiectiv principal dezvoltarea calității activității didactice prin dezvoltarea competențelor profesionale ale personalului didactic cu precădere fiind vizate cadrele didactice din școlile defavorizate din cadrul regiunii de implementare.
Aceste deziderate sunt îndeplinite cu ajutorul unui evantai generos de activități și evenimente printre care se pot enumera seminarii de schimb de bune practici, sesiuni de informare, conștientizare și motivare, cursuri de formare profesionala, module de practică dedicate cadrelor didactice și nu în ultimul rând sesiuni de mentorat didactic și coaching cognitiv- comportamental.
Acestea din urmă se adresează cu precădere unor necesități stringente de natura profesionala pe care cadrele didactice in prezent le manifesta in directa conexiune cu activitatea depusa la scoală. Tematica abordată în cadrul sesiunilor este inspirată deci din problematica reală a școlilor, încercându-se tratarea cu precădere a unor subiecte și teme specifice pentru problematica școlilor defavorizate.
Proiectul POCU/73/6/6/107134 QualForm – Asigurarea CALităţii educației prin FORMare profesională continuă, asigură într-o manieră originală pregătirea complexă a cadrelor didactice din regiunile de implementare Gorj, respectiv Dolj, sub forma organizării a multiple evenimente de genul sesiunilor de informare și conștientizare sau a celor de mentorat și coaching, precum și a cursurilor de formare profesională, dublate de activități de practică.
Sesiunile de mentorat didactic și coaching cognitiv comportamental se remarcă printr-o tematică foarte diversificată, generoasă din punct de vedere conceptual și adaptată în permanență cerințelor actuale din punct de vedere al nevoilor de formare și dezvoltare profesională ale cadrelor didactice.
În cadrul Sesiunii de mentorat didactic și coaching cognitiv-comportamental desfășurate în data de 18 februarie 2019, la sediul Inspectoratului Școlar Județean Dolj, s-a pus în discuție tema – ROLUL POVEȘTILOR ÎN STIMULAREA CREȘTERII COPILULUI LA DIFERITE VÂRSTE
Citește mai mult: Metode și instrumente moderne de predare –jocul didactic și poveștile