Proiectul POCU/73/6/6/107134 QualForm – Asigurarea CALităţii educației prin FORMare profesională continuă, îți dovedește utilitatea din punct de vedere al conținutului, la nivelul regiunilor de implementare prin diversitatea temelor abordate în cadrul diferitelor activități organizate. În cadrul proiectului se desfășoară lunar sesiuni de informare, conștientizare, sensibilizare și motivare a cadrelor didactice care impulsionează participanții prin angrenarea în schimburi interesante de idei și opinii. Sesiunea care a avut loc în data de 12 mai 2019, la sediul Colegiului Auto ”TRAIAN VUIA”, localitatea Târgu Jiu, a propus participanților abordarea unor teme care suscită un interes deosebit din partea cadrelor didactice, aflate atât în poziții de conducere cât și sub formă de titulari: LEADERSHIP-UL ÎN CARIERA DIDACTICĂ. ROLURI ALE CADRULUI DIDACTIC DIN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR.
S-au pus în discuție rolurile diferite pe care le pot avea cadrele didactice implicate în activități manageriale, calitățile necesare pentru îndeplinirea acestora, precum și modalitățile de implicare a cadrelor didactice în managerizarea grupurilor de elevi și/sau a activității de predare.
Prin excelenţă, profesia didactică presupune permenenta formare şi dezvoltare a cadrului didactic astfel încât acesta să fie capabil să îi ofere celui pe care îl învaţă o perspectivă comprehensivă asupra domeniului pe care îl predă.
Datorită dezvoltării sociale şi tehnice, respectiv psihice a societăţii, şi a dezvoltării fizice accelerate a copiilor şi adolescenţilor există o puternică motivare aferentă formării continue și evoluției profesionale a cadrelor didactice.
Citește mai mult: Roluri manageriale asumate de către cadrele didactice
Proiectul POCU/73/6/6/107134 QualForm – Asigurarea CALităţii educației prin FORMare profesională continuă, implică realizarea unor activități complexe, corelate cu obiectivele de bază asumate în debutul proiectului. Acestea presupun creșterea calității activității didactice și îmbunătățirea competențelor cadrelor didactice din grupul țintă. Activitățile proiectului sunt gândite să producă efecte pe multiple planuri, conținutul acestora fiind intercorelat. Printre acestea se remarcă campania de informare, conștientizare și motivare adresată cadrelor didactice care se implementează în special prin intermediul sesiunilor de informare și conștientizare.
Sesiunea de informare din data de 13 mai, sesiune desfășurată la sediul INSPECTORATULUI ȘCOLAR JUDEȚEAN DOLJ, Craiova, a avut drept temă de discuție MANAGEMENTUL PROVOCĂRILOR ADHD LA ȘCOLARI.
Citește mai mult: Gestionarea deficiențelor copiilor cu ADHD în mediul școlar
Proiectul POCU/73/6/6/107134 QualForm – Asigurarea CALităţii educației prin FORMare profesională continuă, ofera soluții constructive pentru diferite aspecte ale activității didactice moderne. În mod special, sesiunile de mentorat didactic și coaching cognitiv comportamental angrenează participanții într-un dialog creativ care aduce de fiecare dată în prim plan un set de idei viabil, cu o mare aplicabilitate practică. În majoritatea cazurilor, tematicile abordate în cadrul sesiunilor sunt alese să răspundă nevoilor curente ale cadrelor didactice din cadrul școlilor defavorizate care sunt vizate cu precădere de către obiectivele proiectului, însă, în egală măsură sunt abordate și teme mai generale cu un grad de aplicabilitate corespunzător. Pentru luna aprilie, în cadrul Sesiunii de mentorat didactic și coaching cognitiv-comportamental desfășurate în data de 15 aprilie 2019, la sediul Școlii Gimnaziale Sălcuța, s-a pus în discuție tema – MODALITĂȚI DE ABORDARE A COMPORTAMENTELOR DE TIP IMPULSIV ALE ȘCOLARILOR.
În cadrul sesiunii s-a evidențiat faptul că elevii care manifestă comportamente impulsive, asociate de obicei cu afecțiuni specifice cum ar fi cea a deficitului de atenție, reprezintă un factor de risc pentru integrarea școlară a colegilor de clasă și pentru atingerea obiectivelor educaționale specifice unui management al clasei performant.
Citește mai mult: Gestionarea cu succes a comportamentelor impulsive ale școlarilor
Proiectul POCU/73/6/6/107134 QualForm – Asigurarea CALităţii educației prin FORMare profesională continuă, intră în curând în al II-lea an de implementare, cu un bilanț pozitiv al activităților și obiectivelor atinse până în prezent. Printre activitățile desfășurate se remarcă organizarea constantă de evenimente din seria sesiunilor de mentorat didactic și coaching cognitiv comportamental. Aceste sesiuni propun abordarea unor teme extrem de interesante pentru participanți, desfășurarea acestora concretizându-se în indentificarea de idei și soluții oportune pentru aplicare în activitatea didactică curentă.
De asemenea, fiecare nouă sesiune reprezintă o ocazie favoriabilă pentru experții din cadrul proiectului care sunt responsabili de organizarea și desfășurarea acestora de a dialoga deschis și de a identifica teme de discuții noi, utile în mod real profesorilor participanți, teme care se vor aborda în cadrul întâlnirilor viitoare.
În data de 14 aprilie 2019, la sediul Școlii Gimnaziale Voievod Litovoi, din localitatea Târgu Jiu, se va realiza o nouă sesiune de mentorat și coaching care va avea drept temă – NECESITATEA SCHIMBĂRII METODELOR DE ÎNVĂȚĂMÂNT ÎN ACORD CU NEVOILE ELEVULUI. EFECTE ALE FORMĂRII CONTINUE ÎN PRACTICA EDUCAȚIONALĂ.
Citește mai mult: Formarea continuă a cadrelor didactice – provocări și oportunități
Proiectul POCU/73/6/6/107134 QualForm – Asigurarea CALităţii educației prin FORMare profesională continuă, reprezintă prin sine înșuși un exemplu coerent de bune practici, asigurând lună de lună cadrul necesar pentru implementarea unei palete largi de activități diverse, intercorelate într-un tot unitar. Grupul țintă vizat de către proiect este angrenat în toate activitățile acestuia, trecând prin experiențe pozitive care împărtășesc același deziderat: creșterea calității activității didactice, îmbunătățirea situației pentru școlile defavorizate, promovarea unor modele manageriale de succes.
Printre activitățile proiectului se disting și seminariile de schimb de bune practici în asigurarea calității educației incluzive și în facilitarea dialogului școală-familie-comunitate. Aceste activități angrenează participanții sub forma dialogului activ, a transferului de idei și opinii pe marginea tematicii abordate de la un seminar la celălalt.
Pentru luna aprilie, seminarul aferent județului Gorj a avut loc în data de 14 aprilie 2019, în cadrul școlii Voievod Litovoi din Târgu Jiu, fiind abordate teme precum: EGALITATE ÎN FAȚA LEGII. EDUCAȚIA INCLUZIVĂ: DIMENSIUNI, PROVOCĂRI, SOLUȚII.
Citește mai mult: Promovarea educației incluzive în cadrul instituțiilor școlare moderne