Proiectul POCU/73/6/6/107134 QualForm – Asigurarea CALităţii educației prin FORMare profesională continuă reprezintă o platformă de comunicare eficientă îndreptată către satisfacerea nevoilor de dezvoltare a competențelor necesare pentru creșterea calității activității didactice prestate. Sesiunile de mentorat didactic și coaching sunt construite sub forma dialogului echidistant, centrat pe o tematică aleasă de către experții proiectului.
Pentru luna IUNIE 2020, tema sesiunii de mentorat didactic și coaching cognitiv comportamental care a avut loc în cadrul platforma online Blackboard, (15-19 iunie) Universitatea Spiru Haret,, s-a referit la : AȘTEPTĂRILE ȘI CONFIRMAREA LOR ÎN RELAȚIA CADRU DIDACTIC-ELEV. ROLUL PROFESORULUI ÎN OBȚINEREA SUCCESULUI ELEVULUI
Citește mai mult: Influența așteptărilor profesorilor asupra succesului elevilor
Proiectul POCU/73/6/6/107134 QualForm – Asigurarea CALităţii educației prin FORMare profesională continuă, pune accentul deopotrivă atât pe formare teoretică cât și practică a cadrelor didactice aflate în cadrul grupului țintă. Pe linia activităților specifice pentru formarea practică se poate înscrie și organizarea și desfășurarea seminariilor de schimb de bune practici, care au loc lunar, în ambele județe de implementare ale proiectului.
Seminarul de bune practici aferent lunii iunie s-a desfășurat în intervalul 15-19 iunie 2020 pe platforma online Blackboard a Universității Spiru Haret. Tema abordată în cadrul seminarului a avut în vedere problematica referitoare la: EXERSAREA FORMELOR DE RELAȚIONARE ÎN CADRUL PARTENERIATELOR ȘCOLARE. VIOLENȚA ÎN MEDIUL ȘCOLAR
Proiectul POCU/73/6/6/107134 QualForm – Asigurarea CALităţii educației prin FORMare profesională continuă are printre altele în vedere identificarea mijloacelor și a metodelor oportune pentru dezvoltarea abilităților și competențelor profesionale cerute în prezent pentru un învățământ de calitate. În plus unul din obiectivele de bază ale proiectului l-a constituit creșterea nivelului de pregătire și adaptare la cerințele actuale ale cadrelor didactice din școlile defavorizate, drept pentru care în grupul țintă al proiectului au fost introduse mai multe școli de acest gen din județele Dolj și Gorj. Una dintre activitățile constante care se desfășoară lunar în cadrul proiectului are în vedere organizarea și derularea de sesiuni de mentorat didactic și coaching comportamental. Sesiunile de mentorat și coaching implică abordarea de către experții din cadrul proiectului a unei multitudini de teme de discuție, care, pe parcursul întregului proiect aflat acum în penultima lună de implementare au suscitat un interes constant din partea cadrelor didactice participante.
Proiectul POCU/73/6/6/107134 QualForm – Asigurarea CALităţii educației prin FORMare profesională continuă propune un model viabil de transfer al cunoștințelor, care asigură îmbunătățirea competențelor și cunoștințelor acumulate de către cadrele didactice. Necesitatea creșterii calității activității didactice este un deziderat care face parte integrantă din obiectivele de bază ale proiectului. Instrumentele și mecanismele utilizate în acest sens sunt diversificate, dialogul activ care se poate desfășura cu participanții fiind gestionat prin intermediul mai multor tipuri de evenimente așa cum este și cazul sesiunilor de informare și conștientizare. Pentru luna iunie, tema abordată în cadrul sesiunii găzduite online de platforma Blackboard a făcut referire la: MISIUNEA ȘI VIZIUNEA PERSONALĂ. OPTIMIZAREA GESTIONĂRII TIMPULUI. Tema presupune abordarea unei problematici de mare actualitate, atât necesitatea creării unei misiuni și viziuni în cadrul activității didactice cât și gestionarea timpului reprezentând topice de mare interes pentru orice cadru didactic practician.
Citește mai mult: Managementul timpului și importanța acestuia pentru cadrele didactice
Proiectul POCU/73/6/6/107134 QualForm – Asigurarea CALităţii educației prin FORMare profesională continuă are în vedere realizarea unor obiective concrete care derivă din însăși rațiunea de a fi a proiectului: creșterea calității activității didactice, reducerea abandonului școlar.
Sesiunile de informare, conștientizare și motivare reprezintă evenimente care contribuie în mod direct la atingerea acestor obiective.
Pentru județul Dolj, sesiunea de informare, conștientizare, sensibilizare și motivare din luna iunie s-a desfășurat în intervalul 15-19 iunie 2020, pe platforma online Blackboard a Universității Spiru Haret.
În cadrul sesiunii s-a abordat tema cu titlul TEMPERAMENTUL ȘCOLARILOR – INFLUENȚE ASUPRA ÎNVĂȚĂRII
Citește mai mult: Influența temperamentului elevilor asupra stilului de învățare