Proiectul POCU/73/6/6/107134 QualForm – Asigurarea CALităţii educației prin FORMare profesională continuă, reprezintă un demers complex care are în vedere atât formarea profesională a cadrelor didactice din invatamantul preuniversitar cat și crearea unei adevarate platforme informaționale care să asigure un know-how superior în ceea ce privește problematica curentă cu care se confruntă învățământul din România.

Sesiunile de mentorat didactic și coaching cognitiv comportamental sunt activități care îmbină în mod fericit comunicarea de tip didactic, cu cea interactivă, care pune accentul pe exprimarea liberă a ideilor participanților. Lunar, sunt abordate teme de mare actualitate care se circumscriu domeniului mentoratului didactic, respectiv coaching-ului, teme care au o directă aplicabilitate în activitatea de zi cu zi a cadrelor didactice. Pentru luna aprilie 2020, tema sesiunii de mentorat didactic și coaching cognitiv comportamental care a avut loc în cadrul platforma online Blackboard,(13-16 aprilie) Universitatea Spiru Haret, s-a referit la : PROIECTAREA, IMPLEMENTAREA ȘI EVALUAREA CURRICULUMULUI EDUCAȚIONAL. AUTOEVALUAREA RAPORTATĂ LA VALORILE GRUPULUI ȘI LA PROPRIILE AȘTEPTĂRI

Proiectul POCU/73/6/6/107134 QualForm – Asigurarea CALităţii educației prin FORMare profesională continuă, are meritul să coaguleze într-o manieră creativă resurse umane și de învățare  reprezentative pentru un plus de valoare real în direcția creșterii calității activității didactice de la nivelul școlilor din grupul țintă.

Sesiunile de informare, conștientizare, sensibilizare și motivare sunt în acest context unele dintre activitățile care au o importanță deosebită pentru conectarea cadrelor didactice participante atât la dinamica proiectului cât și la un flux real de informații pe teme dintre cele mai diverse. Lunar, se prezintă de către experții din cadrul proiectului materiale informative și exemple care contribuie la atingerea obiectivelor de bază ale proiectului.

Proiectul POCU/73/6/6/107134 QualForm – Asigurarea CALităţii educației prin FORMare profesională continuă are drept deziderate creșterea calității activității didactice și o incluziune mai bună a elevilor la nivelul școlilor defavorizate incluse în grupul țintă.

Prin activitățile sale, proiectul își propune crearea unei comunități de idei și interese comune, prin participarea cadrelor didactice la sesiuni de informare și conștientizare, sesiuni de mentorat didactic și coaching cognitiv comportamental, seminarii de bune practici, cursuri online integrate pe module profesionale etc. Dialogul constant și schimbul activ de opinii și idei sunt elemente de bază care fundamentează fiecare inițiativă din cadrul proiectului.  Din ansamblul de activități ale proiectului se remarcă sesiunile de informare și conștientizare care propun lunar o tematică diferită, axată pe problematici de ultimă oră referitoare la mecanismele care se întâlnesc în învățământul românesc și nu numai.

Proiectul POCU/73/6/6/107134 QualForm – Asigurarea CALităţii educației prin FORMare profesională continuă are o diversitate de activități construite în jurul unui deziderat comun – asigurarea pârghiilor necesare pentru dezvoltarea competențelor și abilităților cadrelor didactice din școlile defavorizate în direcția modernizării activității didactice. Totodată, proiectul își propune să identifice pîrghii, soluții și bune practici la nivelul managementului instituțiilor școlare, care să ofere soluții practice pentru problemele delicate cu care se confruntă instituțiile școlare defavorizate.

În ansamblul activităților proiectului, sesiunile de mentorat didactic și coaching cognitiv comportamental sunt instrumente ideale pentru asigurarea unui flux constant de informații pentru cadrele didactice și transferul de know-how în raport cu teme diversificate abordate lunar.

Proiectul POCU/73/6/6/107134 QualForm – Asigurarea CALităţii educației prin FORMare profesională continuă, creează conexiuni stabile între participanți și experți prin transferul de informație care are loc în cadrul multitudinii de activități avute în vedere. Seminariile de schimb de bune practici sunt cel mai elocvent exemplu în acest sens, fiecare seminar pornind de la o nevoie concretă exprimată de către cadrele didactice. În aceeași notă se înscrie seminarul organizat în intervalul 13-16 aprilie 2020 pe platforma online Blackboard a Universității Spiru Haret, care a avut drept temă: REFORMA SISTEMULUI DE ÎNVĂȚĂMÂNT BAZATĂ PE PRINCIPIILE PIEȚEI - CHEIA CREȘTERII STANDARDELOR EDUCAȚIONALE. ALTERNATIVE LA ÎNVĂȚĂMÂNTUL CLASIC.