Proiectul POCU/73/6/6/107134 QualForm – Asigurarea CALităţii educației prin FORMare profesională continuă, are o dimensiune practică pronunțată care oferă un solid fundament pentru modalități de optimizare și creștere a eficienței activității didactice. Având drept principal obiectiv creșterea calității acestei activități, în special în cadrul școlilor defavorizate care fac parte din grupul țintă, proiectul îngemănează o serie de activități și evenimente gândite ca un tot unitar, care abordează dintr-o multitudine de unghiuri dezideratul prezentat mai sus. Activitatea didactică în cadrul unei instituții defavorizate este sensibil diferită de cea prestată într-o unitate școlară normală. Cerințele la adresa cadrelor didactice sunt din ce în ce mai mari, cu atât mai mult în contextul unor elevi cu situații defavorizate. Din acest punct de vedere împărtășirea a cât mai multor informații axate pe soluții practice la problemele curente reprezintă o modalitate foarte eficientă de a ajuta cadrele didactice aflate în situații, uneori limită.
Proiectul POCU/73/6/6/107134 QualForm – Asigurarea CALităţii educației prin FORMare profesională continuă aduce în prim plan o serie de probleme esențiale pentru dezvoltarea unui învățământ preuniversitar de calitate. Actorii implicați în politicile educaționale au nevoie constantă de informații relevante pentru a lua decizii corecte. Implementarea unor proiecte precum Qualform reprezintă totodată o ocazie nimerită de a testa și investiga nevoile reale pe care personalul didactic, managementul școlar le poate avea în contextul actual.
Sesiunile de mentorat didactic și coaching cognitiv comportamental pun accentul în mod special pe crearea unui dialog structurat corespunzător în funcție de tema abordată. Fiecare eveniment desfășurat lunar își aduce aportul nemijlocit la îndeplinirea obiectivelor proiectului, corelându-se cu necesarul de informații oferite per ansamblu.
Citește mai mult: OPTIMIZAREA RELAȚIILOR CADRE DIDACTICE –PĂRINȚI
Proiectul POCU/73/6/6/107134 QualForm – Asigurarea CALităţii educației prin FORMare profesională continuă aduce în prim plan modalități practice de rezolvare a problemelor cu care se confruntă instituțiile școlare din învățământul preuniversitar. Prin intermediul activităților organizate în cadrul proiectului, sunt abordate mai multe canale de dialog și transfer al informațiilor sub forma competențelor și abilităților necesare cadrelor didactice pentru creșterea calității activității depuse.
Sesiunile de informare, conștientizare, sensibilizare și motivare fac parte din efortul agregat la nivelul proiectului, constituindu-se într-o campanie de informare, conștientizare și motivare adresată atât grupului țintă cât și altor cadre didactice din regiunile de implementare. Problematica abordată în cadrul sesiunilor este una generală, conectată în mod direct la realitățile cotidiene ale școlilor defavorizate.
Citește mai mult: Influența stilului de predare asupra succesului școlar
Proiectul POCU/73/6/6/107134 QualForm – Asigurarea CALităţii educației prin FORMare profesională continuă pune în valoare experiența didactică și profesională a experților din cadrul proiectului, oferind participanților posibilitatea unui real transfer de know-how extrem de benefic în condițiile actuale în care necesitățile de informare și de actualizare a cunoștințelor sunt extrem de dinamice.
Pe lângă nevoia de informare legată de activitatea didactică în sine, proiectul QualForm oferă și informații esențiale legate de etapele și implementarea proiectului în sine, cursurile oferite, condiții de participare etc, sub forma campaniei de informare, conștientizare și motivare derulată prin organizarea lunară a sesiunilor de informare, conștientizare, sensibilizare și motivare pentru atragerea și menținerea RU calificate în școli defavorizate. Sesiunile abordează în fiecare lună, teme diferite, de mare interes, experții din cadrul proiectului asigurând interactivitatea întâlnirilor și fluxul de informații corespunzător. Pentru luna ianuarie, sesiunea de informare și conștientizare a avut loc în data de 19 ianuarie 2020, la sediul Școlii Gimnaziale ”Voievod Litovoi”, localitateaTârgu Jiu. În cadrul acestei sesiuni a fost abordată drept temă: PROCESUL SOLUȚIONĂRII PROBLEMELOR. PRINCIPIILE INFLUENȚEI POZITIVE, temă care se înscrie în categoria tematicilor conectate cu activitatea didactică particularizată pe exemplul școlilor defavorizate.
Proiectul POCU/73/6/6/107134 QualForm – Asigurarea CALităţii educației prin FORMare profesională continuă, se află în plină desfășurare, cu o agendă încărcată de multiple activități care se completează reciproc din perspectiva plusvalorii oferite participanților din cadrul grupului țintă. Activitățile derulate în cadrul proiectului cuprind atât activități constante care au o frecvență lunară, cât și activități modulare realizate în funcție de constituirea grupelor de lucru (cum este cazul cursurilor de formare profesională). Seminariile de schimb de bune practici pentru asigurarea calității în educație, dezvoltare profesională și pentru facilitarea dialogului școala – familie – comunitate își propun abordarea unor situații și probleme cu un mare grad de obiectivitate și concretețe cu care se pot confrunta în mod curent cadrele didactice în cadrul activității lor.
Pe linia evenimentelor interesante din rândul seminariilor de bune practici se remarcă și seminarul organizat pe data de 19 ianuarie 2020 în cadrul ȘCOLII GIMNAZIALE ”VOIEVOD LITOVOI” din Târgu Jiu. Tema abordată în cadrul seminarului a avut în vedere problematica referitoare la: RISCURI OPERAȚIONALE ÎN ATINGEREA OBIECTIVELOR ORGANIZAȚIEI. ÎNVĂȚĂMÂNTUL OBLIGATORIU ÎN UNIUNIEA EUROPEANĂ.
Citește mai mult: Managementul riscurilor în activitatea instituțiilor de învățământ