Proiectul POCU/73/6/6/107134 QualForm – Asigurarea CALităţii educației prin FORMare profesională continuă, realizează o sinteză amplă a unei diversități de surse de informare, dând naștere unei sinergii adaptate cerințelor instituțiilor școlare moderne. Evenimentele din cadrul proiectului au un specific diferit atat in functie de tematica abordată cât si de frecventa si modul de organizare. Fiecare eveniment in parte propune un alt punct de vedere, și presupune derularea unui flux informațional construit de către experți și participanți deopotrivă. Sesiunile de mentorat didactic și coaching cognitiv comportamental propun la rândul lor o abordare specifică domeniului psihologiei educaționale și a științelor din domeniul dezvoltării personale oferind idei valoroase tuturor celor implicați.

Proiectul POCU/73/6/6/107134 QualForm – Asigurarea CALităţii educației prin FORMare profesională continuă implică un transfer de cunoștințe modulat și adaptat cerințelor practice și teoretice pe care le presupune activitatea didactică din invățământul preuniversitar. Evenimentele din cadrul proiectului propun abordarea unei tematici diversificate care este dezvoltată pe baza feedback-ului primit din partea participanților la edițiile anterioare. Din seria evenimentelor organizate lunar, fac parte și sesiunile de informare, conștientizare, sensibilizare și motivare ale proiectului care presupun un dialog între experți și cadrele didactice participante atât despre tema curentă pentru evenimentul în cauză cât și despre etapele de derulare ale proiectului, informații de ultimă oră sau întrebări pe care participanții le pot avea pe măsură ce se angrenează în toate celelalte tipuri de activități.

Proiectul POCU/73/6/6/107134 QualForm – Asigurarea CALităţii educației prin FORMare profesională continuă, oferă participanților o sursă constantă de informații, bune practici, modele de analiză, cunoștințe structurate sub forma cursurilor de perfecționare profesională, toate acestea grupate pe tematici specifice aflate în concordanță cu nevoile actuale ale cadrelor didactice preuniversitare sau ale factorilor de conducere din învățământul preuniversitar. În cadrul proiectului, sesiunile de informare și conștientizare au rolul de a menține un flux de comunicare constant cu participanții cu privire atât la obiectivele, procedurile și activitățile derulate în cadrul proiectului cât și cu referire la diversele problematici ancorate în realitatea obiectivă a procesului didactic din instituțiile de învățământ preuniversitar din România.

Proiectul POCU/73/6/6/107134 QualForm – Asigurarea CALităţii educației prin FORMare profesională continuă urmărește cu consecvență îndeplinirea obiectivelor fixate în debutul său, referitoare la îmbunătățirea calității activității didactice la nivelul școlilor din grupul țintă și a cadrelor didactice angrenate în cadrul acestora.

Pentru a-și atinge cu succes aceste deziderate, proiectul este construit pe principiul interdependenței dintre activitățile derulate, fie ele evenimente sub forma sesiunilor de informare, de mentorat sau a seminariilor de schimb de bune practici, fie a cursurilor de formare profesională. În cadrul acestui peisaj complex, sesiunile de mantorat și coaching cognitiv comportamental ocupă un loc aparte datorită specificului actvivității de mentorat și coaching care au o importantă componentă de consiliere adresată în mod direc cadrelor didactice participante. Astfel, cu fiecare nouă întâlnire lunară acestea sunt provocate să se implice în dialog și să își enunțe părerile și necesarul de informații într-o formă cât mai concretă.

Proiectul POCU/73/6/6/107134 QualForm – Asigurarea CALităţii educației prin FORMare profesională continuă, urmărește cu consecvență îndeplinirea obiectivelor propuse, legate de creșterea calității activității didactice din școlile din cadrul grupului țintă. În acest sens proiectul implementează o serie întreagă de activități și evenimenet corelate între ele care oferă participanților posibilitatea coroborării mai multor surse de informații și suporturi informaționale.

Seminariile de schimb de bune practici au în vedere menținerea unui dialog centrat exclusiv pe problemele practice cu care se confrunta cadrele didactice în activitatea lor. Soluțiile identificate de-a lungul discuțiilor se integrează firesc în ansamblul celorlalte activități și evenimente ale proiectului, fiind o bază de plecare pentru abordarea creativă și a altor teme de discuție.