Bază de date online cu resurse educaționale pentru susținerea educației incluzive de calitate

Învăţământul general obligatoriu este de 11 clase şi cuprinde învăţământul primar, învăţământul gimnazial şi primii 2 ani ai învăţământului secundar superior. Învăţământul liceal devine obligatoriu până cel mai târziu în anul 2020.

Statul român sprijină elevii care frecventează învăţământul profesional  prin acordarea unor subvenţii în cadrul Programului naţional de protecţie socială "Bursa profesională".

 

La nivel naţional s-a constituit începând cu anul 2006 Mecanismul naţional pentru promovarea incluziunii sociale, organizat la nivel central şi judeţean.

FENOMEN NOU ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR.

PĂRĂSIREA TIMPURE A SCOLII

După anul 1989 învăţământul românesc a început să cunoască fenomene noi, cum ar fi abandonul şcolar, netrimiterea copiilor la şcoală, analfabetismul funcţional al absolvenţilor, scăderea dorinţei de pregătire şi de a învăţa. Tinerii absolvenţi sunt orientaţi cu precădere pentru câştiguri facile şi pentru muncă în străinătate.

            Provocările  actuale socio-profesionale sunt tot mai pasibile de a genera stres, oboseală cronică şi boli fizice. Fiecare dintre cele 3 categorii de dificultăţi ale funcţionării umane, induse de saltul progresului economic, au impact asupra tuturor domeniilor profesionale, cu precădere asupra celor ȋn care profesioniştii asigură suport, sprijin, asistenţă sau educaţie altor fiinţe umane.