Bază de date online cu resurse educaționale pentru susținerea educației incluzive de calitate

Statul român, prin autorităţile competente, elaborează şi implementează politici şi programe în vederea realizării şi garantării egalităţii de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi şi eliminării tuturor formelor de discriminare pe criteriul de sex.
Prin egalitate de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi se înţelege luarea în considerare a capacităţilor, nevoilor şi aspiraţiilor diferite ale persoanelor de sex masculin şi, respectiv, feminin şi tratamentul egal al acestora.

Măsurile pentru promovarea egalităţii de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi şi pentru eliminarea tuturor formelor de discriminare bazate pe criteriul de sex se aplică în sectorul public şi privat, în domeniul muncii, educaţiei, sănătăţii, culturii şi informării, politicii, participării la decizie, furnizării şi accesului la bunuri şi servicii, cu privire la constituirea, echiparea sau extinderea unei întreprinderi ori începerea sau extinderea oricărei altei forme de activitate independentă, precum şi în alte domenii reglementate prin legi speciale.

În România, stat de drept, democratic şi social, demnitatea omului, drepturile şi libertăţile cetăţenilor, libera dezvoltare a personalităţii umane reprezintă valori supreme şi sunt garantate de lege.

Principiul egalităţii între cetăţeni, al excluderii privilegiilor şi discriminării sunt garantate în special în exercitarea următoarelor drepturi:

a)dreptul la un tratament egal în faţa instanţelor judecătoreşti şi a oricărui altui organ jurisdicţional;

b)dreptul la securitatea persoanei şi la obţinerea protecţiei statului împotriva violenţelor sau maltratărilor din partea oricărui individ, grup sau instituţie;

 

Activităţi pentru diminuarea şi structurarea furiei

1. Aruncă  hârtia furioasă      
qual16                                                                           

Acest exerciţiu sub formă ludică ajută oamenii, ȋn special copiii şi adolescenţii să numească lucrurile care ȋi fac să fie furioşi sau agresivi şi să ȋşi exprime ȋntr-un mod mai organizat sentimentele.

            Multe persoane se simt mult mai inconfortabil, ba chiar se simt ȋn imposibilitatea de a spune ce anume ȋi ȋnfurie, ȋnsă se simt mai confortabil şi mai  abilitaţi să scrie sau să deseneze ceea ce ȋi ȋnfurie.

            Activitatea are si o importantă componentă fizică, ceea ce permite eliberarea surplusului de energie pe care ȋl are o persoană furioasă şi care se concretizează ȋn acte agresive. După această activitate, se recomandă discutarea, explorarea problemei cu copilul, ȋn sensul găsirii acelei soluţii care să ȋnlocuiască un comportament agresiv.

  

                                    Din lumea unui copil opozant, sfidator, la scoala si acasa

-          In loc sa fie explorator, sa-si puna intrebari despre cum functioneaza lumea, este mai practic si mai preocupat sa controleze o mica parte din lume

-          simte nevoia sa se protejeze de lumea inconjuratoare: imagini, sunete, mirosuri si atingeri care altor oameni li se pot parea placute, pe el il pot irita sau coplesi

-          de regula este un perfectionist

-          pentru ca simte nevoia sa detina controlul si ca totul sa fie organizat, el prefera sa se concentreze asupra unei singure sarcini:

Spre exemplu: pe terenul de fotbal decide ca o singura pozitie i se potriveste

-           la scoala ii place sa se concentreze pe un singur subiect si detesta sa treaca de la un subiect la altul

-          are de obicei putini prieteni, pe care incearca sa ii controleze, de obicei pasivi

-          -emotiile lui nu sunt flexibile

ASPECTE METODICE ALE PROIECTĂRII ACTIVITĂŢII DIDACTICE

Noţiuni introductive de didactică generală şi didactică aplicată

Demersul didactic începe cu elaborarea unei strategii în virtutea căreia se vor stabili obiective educaţionale precise, precum şi condiţiile materiale, metodele şi mijloacele pentru realizarea acestora. Procesul instructiv educativ presupune intercondiţionarea sistemică dintre predare- învăţare-evaluare, dar metodica cuprinde şi partea de planificare, organizare, orientare, proiectare a activităţii şi conţinuturilor educaţionale. Şi asta deoarece, procesul de învăţământ nu poate fi decât unul dirijat şi organizat, din articularea tuturor acestor elemente rezultând atingerea obiectivelor.