Bază de date online cu resurse educaționale pentru susținerea educației incluzive de calitate
Stresul este „răspunsul psihologic, fiziologic și comportamental al unui individ atunci când percepe o lipsă de echilibru între cerințele care îi sunt impuse și capacitatea lui de a răspunde acestor cerințe, care, într-o perioadă de timp, duce la o stare de sănătate deteriorată” (Palmer , 1989) .
Sursa: https://www.mindful.org/anxious-stressed-thats-okay/
Sursa: http://www.lifevantage.com/blog/stress-and-your-health/
Citește mai mult: MODALITĂŢI DE DIMINUARE A STRESULUI PROFESIONAL ŞI EDUCAŢIONAL
Funcțiile executive (denumite comun funcția executivă și controlul cognitiv) sunt un set de procese cognitive care sunt necesare pentru controlul cognitiv al comportamentului şi anume ȋn selectarea și monitorizarea cu succes a comportamentelor care facilitează atingerea obiectivelor alese.
Funcțiile executive includ procese cognitive de bază, cum ar fi:
- controlul atenției,
- inhibarea de tip cognitiv,
- controlul inhibiţiei,
- memoria de lucru
-flexibilitatea cognitivă.
Citește mai mult: EXERCIŢII ŞI FIŞE PENTRU DEZVOLTAREA ABILITĂŢILOR EXECUTIVE ALE ELEVILOR
TESTAREA INIȚIALĂ A ELEVILOR
1. Lista responsabililor cu elaborarea, verificarea şi aprobarea ediţiei sau, după caz, a reviziei în cadrul ediţiei procedurii
Nr. Crt. |
Elemente privind responsabilii / operaţiunea |
Numele și prenumele |
Funcţia
|
Data |
Semnătura
|
1.1. |
Elaborat |
|
Reprezentant compartiment CEAC |
|
|
1.2. |
Verificat |
|
Reprezentant compartiment management |
|
|
1.3. |
Avizat |
|
Președinte Comisie monitorizare |
|
|
1.4. |
Aprobat |
|
Director |
|
|
Un aspect pozitiv al capacităţii umane de a-şi dezvolta potenţialul este acela al ȋncrederii ȋn forţele proprii. Ca orice altă perspectivă, şi acest aspect poate avea un pol negative, acela al supraevaluării personale sau, ȋn cel mai rău caz, al cultivării unui sens interior al omnipotenţei ori al superiorităţii absolute.
Sursa: https://turningcottonintoclouds.wordpress.com/
Citește mai mult: IDENTIFICAREA ATITUDINILOR IRAŢIONALE CARE ȊMPIEDICĂ DEZVOLTAREA PERSONALĂ
Şoala modernă a adoptat metode de lucru care ȋncurajează atitudini prosociale şi productive, centrate pe eficienţă şi cooperare. Datorită specificului educational, cadrele didactice sunt ȋn poziţia de a asigura managementul micilor echipe ȋn interiorul clasei de elevi sau ȋntraga colectivitate a clasei care poate deveni echipă atunci cȃnd se pune problema atingerii unui scop comun. Din acest motiv este important să cunoaştem factorii de care depinde performanţa echipei (Robbins, 1998, apud Bogáthy, Erdei, Ilin):
•Marimea echipei
•Abilitatile membrilor
•Alocarea rolurilor si promovarea diversitatii
•Contractul si scopul comun
•Obiectivele specifice stabilite
•Leadership-ul si structura
•Lenea sociala (modul în care este evitata)
•Evaluarea performantelor si sistemul de recompense
•Încrederea (dimensiunile încrederii sunt integritatea, competenta, consistenta, loialitatea si deschiderea)