Bază de date online cu resurse educaționale pentru susținerea educației incluzive de calitate

             Stresul este „răspunsul psihologic, fiziologic și comportamental al unui individ atunci când percepe o lipsă de echilibru între cerințele care îi sunt impuse și capacitatea lui de a răspunde acestor cerințe, care, într-o perioadă de timp, duce la o stare de sănătate deteriorată” (Palmer , 1989) .

        qual nov 5

 Sursa: https://www.mindful.org/anxious-stressed-thats-okay/

Sursa: http://www.lifevantage.com/blog/stress-and-your-health/

  Funcțiile executive (denumite comun funcția executivă și controlul cognitiv) sunt un set de procese cognitive care sunt necesare pentru controlul cognitiv al comportamentului şi anume ȋn selectarea și monitorizarea cu succes a comportamentelor care facilitează atingerea obiectivelor alese.

 

Funcțiile executive includ procese cognitive de bază, cum ar fi:

 - controlul atenției,

 - inhibarea de tip cognitiv,

 - controlul inhibiţiei,

 - memoria de lucru

 -flexibilitatea cognitivă.

 

 TESTAREA INIȚIALĂ A ELEVILOR

 

1.      Lista responsabililor cu elaborarea, verificarea şi aprobarea ediţiei sau, după caz, a reviziei în cadrul ediţiei procedurii

 

 

Nr.

Crt.

Elemente privind

responsabilii /

operaţiunea

Numele și prenumele

Funcţia

Data

Semnătura

1.1.

Elaborat

Reprezentant compartiment CEAC

1.2.

Verificat

Reprezentant compartiment management

1.3.

Avizat

Președinte Comisie monitorizare

1.4.

Aprobat

Director

 

Un aspect pozitiv al capacităţii umane de a-şi dezvolta potenţialul este acela al ȋncrederii ȋn forţele proprii. Ca orice altă perspectivă, şi acest aspect poate avea un pol negative, acela al supraevaluării personale sau, ȋn cel mai rău caz, al cultivării unui sens interior al omnipotenţei ori al superiorităţii absolute.

 oct2019 Q5

 

Sursa: https://turningcottonintoclouds.wordpress.com/

                          

                       

                    Şoala modernă a adoptat metode de lucru care ȋncurajează atitudini prosociale şi productive, centrate pe eficienţă şi cooperare. Datorită specificului educational, cadrele didactice sunt ȋn poziţia de a asigura managementul micilor echipe ȋn interiorul clasei de elevi sau ȋntraga colectivitate a clasei care poate deveni echipă atunci cȃnd se pune problema atingerii unui scop comun. Din acest motiv este important să cunoaştem factorii de care depinde performanţa echipei (Robbins, 1998, apud Bogáthy, Erdei, Ilin):

•Marimea echipei

•Abilitatile membrilor

•Alocarea rolurilor si promovarea diversitatii

•Contractul si scopul comun

•Obiectivele specifice stabilite

•Leadership-ul si structura

•Lenea sociala (modul în care este evitata)

•Evaluarea performantelor si sistemul de recompense

•Încrederea (dimensiunile încrederii sunt integritatea, competenta, consistenta, loialitatea si deschiderea)