Bază de date online cu resurse educaționale pentru susținerea educației incluzive de calitate
Percepția formei prezintă stabilitate, la fel ca schimbările de iluminare sau de culoare, tinzănd a fi percepute ca fiiind constante. Forma geometrică a imaginii retiniene se schimbă constant pe măsură ce percepătorul se mută în raport cu obiectul. Imaginea proiectată pe retină printr-o placă circulară situată în față pe masă este de fapt eliptică în formă. Cu toate acestea, placa apare ca circulară. Partea de sus a unei mese pătrate va fi întotdeauna văzută ca pătrat, indiferent de poziția din care se poate vedea, iar varietatea de schimbare pe care o are imaginea sa de pe retină ar putea avea de suferit. Thouless a numit acest fenomen regresie fenomenală a formei.
Principiile Gestaltiste
Obiectele și suprafețele din mediul nostru tind să fie modelate în anumite forme fizice, astfel încât stimulii din ele formează tipare vizuale care sunt similare cu obiectele sau sunt geometric diferite de ele în anumite moduri regulate. De exemplu, o scrumieră circulară poate să apară perfect circulară dacă este văzută dintr-un anumit număr de puncte; mai frecvent, aceasta va fi vizualizată dintr-un unghi care îi va da un aspect eliptic. Tiparele percepțiilor noastre vizuale, tind să fie generate de tiparele care există în lumea fizică din jurul nostru. Cu toate acestea, vom vedea că experimentarea modelelor poate implica factori dincolo de cei din mediul fizic imediat.
Standardul 1 Etica și integritatea
Nr. crt. |
Obiective |
Acţiuni planificate în vederea realizării obiectivelor |
Termen |
Indicator de realizare |
Risc aferent |
Responsabil |
|
Risc identificat |
Nivel estimat |
|
|||||
1 |
Aducerea la cunoştinţă a normelor interne (etice şi de conduită) |
Codul etic şi de conduită va fi postat pe site-ul web al instituţiei şi va fi comunicat şi procesat salariaţilor de catre şefii de compartiment |
La începutul anului școlar |
Proces verbal de distribuire şi luare la cunoştinţă semnat |
1.Ca personalul să parcurgă superficial documentul. 2. Ca personalul să nu se adreseze cazuri de încălcare a normelor etice. |
Mediu
Grav |
Șefii de compartimente |
2 |
Respectarea normelor interne (valorile etice şi de integritate) |
Completarea declaraţiilor de avere, de interese, de către salariati, anual, sau la încetarea raporturilor de munca. |
Anual sau la incetarea raporturilor de munca. |
Declarații avere și interese completate |
1.Eliberarea cu întârziere fişei fiscale poate duce la depunerea documentelor după termenul stabilit. 2.Completarea cu date eronate a declaraţiilor. 3.Completarea documentelor şi depunerea lor după termenul stabilit prin lege,fără justificare. |
Mediu
Grav
Grav |
Șefii de compartimente |
3 |
Monitorizarea procesului în cadrul institutiei |
Evaluarea respectării valorilor etice şi de integritate. |
Anual |
Procese- verbale Rapoarte |
1.Ca ambele părţi să trateze superficial această temă ca urmare a noutăţii sale. |
Grav |
Șefii de compartimente și salariații |
Citește mai mult: PLANURI DE IMPLEMENTARE A STANDARDELOR DE CONTROL INTERN
Sursa: http://www.millionairesacademy.org/courses.php?cat=Millionaires%20Courses
In lucrul cu copiii, cadrul didactic isi construieste o imagine care sa servească unui model de rol pozitiv şi care, de-a lungul carierei sale, devine parte integrantă din identitatea sa personală, mai exact acel loc unde dezvoltarea profesională se suprapune cu dezvoltarea sa personală. Profesorul, educatorul, ca lider al claselor pe care le coordonează şi le conduce, trebuie să-şi dezvolte o viziune despre sine, despre ce fel de lider vrea să fie. La această viziune putem construi un contur punându-ne următoarele întrebări:
1. Ce adjective vreţi să folosească oamenii pentru a vă descrie?
2. Ce vreţi să spună oamenii despre dvs. la ani distanţă după ce au lucrat cu dvs.?
3. Ce doriţi să rămână în urma dvs. ca urmare a vieții d-voastre?
4. Care sunt valorile dvs. de bază?
5. Cum puteți să vă manifestați şi să implementaţi aceste valorile de bază în activitatea dvs.?
6. Cum puteţi construi în echipa dvs. profesională sau în clasa dvs., încredere în dvs.?
O dată cu introducerea conceptului de inteligenţă emoţională în anul 1995 prin cartea psihologului Daniel Goleman, Emotional Intelligence, modul de funcţionare şi aplicatiile acestui tip de inteligenţă au fost gradat orientate de la individual spre organizaţional, din considerente evident centrate pe calitatea muncii în instituţii şi organizaţii, şi pe creşterea eficienţei şi productivităţii colectivelor profesionale. Însă pornind de la bază, cheia succesului instituţiei rămâne inteligenta individuală cu elementele ei structurale ( conştiinţa
Citește mai mult: ARGUMENT PENTRU INTELIGENŢA EMOŢIONALĂ ÎN RELAŢIA CADRU DIDACTIC - ELEVI
(curriculum, evaluare, competenţe)
Aria curriculară - reprezintă un sistem de discipline şcolare care au în comun anumite obiective şi metodologii şi care îşi propune să ofere o viziune interdisciplinară asupra obiectelor de studiu. Curriculumul naţional românesc este structurat în şapte arii curriculare. Ariile curriculare au fost selectate în conformitate cu finalităţile învăţământului, ţinând cont de importanţa diverselor domenii culturale care structurează personalitatea umană, precum şi de conexiunile dintre aceste domenii. Ariile curriculare asupra cărora s-a convenit în învăţământul românesc sunt următoarele:
- Limbă şi comunicare,
- Matematică şi ştiinţe ale naturii,
- Om şi societate,
- Arte, Educaţie fizică şi sport,
- Tehnologii,
- Consiliere şi orientare.
Ariile curriculare rămân aceleaşi întreaga durată a şcolarităţii obligatorii şi a liceului, dar ponderea lor în cadrul ciclurilor curriculare şi de-a lungul anilor de studiu este variabilă. Geografia face parte din aria curriculară Om şi societate, în conformitate cu tendinţa actuală în lume, de a fi considerată mai mult o ştiinţă socială.
Citește mai mult: DICŢIONAR DE TERMENI DIN ŞTIINŢELE EDUCAŢIEI