Bază de date online cu resurse pentru dezvoltarea unui management instituțional antreprenorial de calitate în școli defavorizate
Autoeficiența este credința pe care o avem în propriile noastre abilități, în special capacitatea noastră de a face față provocărilor care ne sunt prezente și de a finaliza cu succes o sarcină (Akhtar, 2008). Autoeficacitatea generală se referă la convingerea noastră generală în capacitatea noastră de a reuși, dar există și mai multe forme specifice de autoeficiență (de exemplu, academice, parenting, sport).
Deși autoeficacitatea este legată de sentimentul nostru de valoare sau de valoare ca om, există cel puțin o distincție importantă.
Citește mai mult: SENTIMENTUL AUTOEFICIENŢEI ȊN MANAGEMENTUL CLASEI
Aristotel: Cunoaşterea de sine este ȋnceputul ȋnţelepciunii
Sursa: http://www.quotemaster.org/self+knowledge
Citește mai mult: IMPORTANŢA AUTO -CUNOAŞTERII ȊN MANAGEMENT
I. Cadrul legal
Sistemul de control managerial intern din cadrul unității școlare reprezintă ansamblul de măsuri, metode și proceduri concepute și implementate de către directorul unității și întregul personal cu scopul realizării obiectivelor generale și specifice la un nivel calitativ corespunzător și îndeplinirii cu regularitate, în mod economic, eficace și eficient, a strategiilor adoptate la nivelul unității de învățământ.
În elaborarea Programului s-au avut în vedere următoarele acte normative:
OMFP 946/2005 pentru aprobarea Codului controlului intern, cuprinzând standardele de management/control intern la entitățile publice și pentru dezvoltarea sistemelor de control managerial, cu modificările și completările ulterioare;
Regulamentul de Organizare și Funcționare a Unităților de Învățământ Preuniversitar, cu modificările și completările ulterioare;
OG nr.119/1999 privind controlul intern/managerial și controlul financiar preventiv, republicată;
Citește mai mult: PROGRAMUL DE DEZVOLTARE A SISTEMULUI DE CONTROL INTERN/MANAGERIAL
Sursa: http://www.projectaccelerator.co.uk/the-three-types-of-stakeholder-communication/
Una dintre abilităţile manageriale cele mai importante este abilitatea de comunicare. Fie că vorbim de o instituţie comercială sau de una educaţională, ȋntreaga dinamică funcţională ȋnseamnă comunicare. Cu atȃt mai mult, la nivel de top-management, persoana care are atribuţii manageriale are nevoie să ȋşi facă o riguroasă analiză a stilului de comunicare şi a obiectivelor ȋn baza cărora comunică, pentru a conştientiza mecanismele funcţionale şi pe cele care trebuiesc optimizate, ȋncepȃnd cu analiza propriei persoane.
Citește mai mult: MANAGERUL ŞI COMUNICAREA ȊN COLECTIVUL DE CADRE DIDACTICE
1. Lista responsabililor cu elaborarea, verificarea şi aprobarea ediţiei sau, după caz, a reviziei în cadrul ediţiei procedurii
Nr. Crt. |
Elemente privind responsabilii / operaţiunea |
Numele și prenumele |
Funcţia
|
Data |
Semnătura
|
1.1. |
Elaborat |
|
Membru CEAC |
|
|
1.2. |
Verificat |
|
Reprezentant compartiment management |
|
|
1.3. |
Avizat |
|
Președinte Comisie monitorizare |
|
|
1.4. |
Aprobat |
|
Director |
|
|
Citește mai mult: Procedură Operațională privind Observarea procesului de predare-învățare