Bază de date online cu resurse pentru dezvoltarea unui management instituțional antreprenorial de calitate în școli defavorizate
privind ARHIVAREA DOCUMENTELOR SI INREGISTRARILOR
1.SCOPUL
1.1. Prezenta procedura stabileşte modul de arhivare, păstrarea şi responsabilităţile privind arhivarea documentelor în cadrul unității școlare _____________.
2.DOMENIUL DE APLICARE
2.1. Procedura se aplică de către toate compartimentele din cadrul _____________ pentru arhivarea şi păstrarea tuturor documentelor pe suport hârtie, înregistrări foto, video, audio.
2.2. Prezenta procedură nu se aplică pentru arhivarea documentelor în formă electronică.
Problematica stresului în organizaţii a suscitat interesul multor dezbateri şi studii, fiind o tema des invocată de manageri, angajaţi şi consultanţi, din perspective diferite. Simptomele stresului manifestat în organizaţii sunt uşor evidenţiabile şi observabile, el manifestându-se prin comportamente, cum ar fi:
- dificultăţi în adaptarea ale angajaţilor la schimbările care se impun postului de muncă ocupat,
- scăderea dramatică a productivităţii muncii, printr-o dublă acţiune:
- la nivelul persoanei care receptează situaţia stresantă
şi
- la nivelul organizaţiei asupra căreia se răsfrânge existenţa unui mediu stresant (Pitariu, 2004).
Citește mai mult: STRESUL PROFESIONAL SI REZILIENTA IN MEDIUL EDUCATIONAL
Activitatea de management presupune o suma de atitudini si reguli de comunicare la nivel de
a. grup
Citește mai mult: ATITUDINI MANAGERIALE PENTRU IMBUNATATIREA PERFORMANTEI MUNCII IN EDUCATIE
Scopul procedurii
1. Procedura are drept scop stabilirea modului de evaluare a personalului didactic, didactic auxiliar și nedidactic din cadrul unei unități școlare, conform legislaţiei în vigoare.
2.Dă asigurări cu privire la existenţa documentaţiei adecvate derulării activităţii.
3. Asigură continuitatea activităţii, inclusiv în condiţii de fluctuaţie a personalului.
4. Sprijină auditul şi/sau alte organisme abilitate în acţiuni de auditare şi/sau control, iar pe director, în luarea deciziei.
Citește mai mult: Procedura Operațională privind Evaluarea performanțelor angajaților
COMPARTIMENT |
PERIOADA |
TEMATICA VERIFICATĂ |
MONITORIZARE/ CONTROL/EVALUARE |
FEED-BACK |
ADMINISTRATIV
ADMINISTRATIV
ADMINISTRATIV |
August - septembrie |
Verificarea stadiului pregătirilor pentru începerea noului an școlar: -modul de realizare a reparațiilor, igienizărilor, curățeniei: săli de clasă, sală sport, cantină, internat; -verificarea stadiului amenajării sălilor de clasă |
Director Director adjunct Administrator |
Evaluări la fața locului Raport administrator |
Septembrie |
Verificarea planificării/organizării activității: -întocmirea/respectarea Planului de muncă anual/semestrial; -verificarea predării patrimoniului clasei fiecărui diriginte; -verificarea elaborării Planului de pază; -actualizarea fișei postului; -repartizarea sectoarelor de curățenie; -graficul personalului de pază; -efectuarea instructajului de protecție a muncii și PSI, cu personalul nedidactic, pe bază de semnătură; -verificarea proceselor-verbale întocmite de paznici și remedierea spectelor negative; -elaborarea/revizuirea procedurilor operaționale specifice compartimentului. |
Director Director adjunct Administrator de patrimoniu Administrator financiar
|
Plan de muncă Plan pază PV administrator, diriginți Avizare poliție/ISU Fișa postului semnată Grafice semnate Procese-verbale Registru procese-verbale Proceduri operaționale elaborate/revizuite |
|
OCTOMBRIE
|
Verificarea modului de realizare a curățeniei: -control mixt conform grafic; -verificarea îndeplinirii măsurilor de remediere:plan de măsuri; -referate de necesitate pentru achiziționarea materialelor de curățenie, reparații; -efectuarea instructajului de protecție a muncii și PSI, cu personalul nedidactic, pe bază de semnătură; -verificarea proceselor-verbale întocmite de paznici și remedierea spectelor negative; -verificarea încărcării extinctoarelor conform normativelor în vigoare. |
Director Comisia pentru sănătate și securitate în muncă |
Notă de constatare Evaluări de stare Procese-verbale |
|
NOIEMBRIE
|
-Verificarea modului de realizare a curățeniei; -Verificarea moduluui de efectuare a inventarului. |
Director Comisia pentru sănătate |
Notă de constatare Evaluări de stare Procese-verbale |
|
DECEMBRIE
|
-Verificarea modului de realizare a curățeniei; -Verificarea propunerii spre casare a mijloacelor fixe/obiectelor de inventar; -Verificarea evaluării/aprecierii activității personalului din subordine |
Director Comisia pentru sănătate |
Notă de constatare Evaluări de stare Procese-verbale Raport Fișe evaluare |
|
IANUARIE
|
-Verificarea modului de realizare a curățeniei
|
Director Comisia pentru sănătate |
Notă de constatare Evaluări de stare Procese-verbale |
|
SECRETARIAT
SECRETARIAT |
SEPTEMBRIE |
Verificarea modului de pregătire, organizare și desfășurare a examenelor de încheiere a situației școlare, corigențe, diferențe: -respectarea prevederilor ROFUIP (înștiințare părinți, nr.bilete oral, semnături, subiecte proba scrisă, borderouri notare). |
Director Director adjunct |
Raportul comisiei de examen |
-verificarea aprovizionării cu cataloage, carnete, registre, condici; -verificarea documentelor specifice; -elaborarea/revizuirea procedurilor operaționale specifice compartimentului. -elaborarea raportului de analiză a activității desfășurate în anul școlar precedent |
Director Director adjunct |
Existența documentelor/ actelor Proceduri operaționale elaborate/revizuite |
||
OCTOMBRIE -NOIEMBRIE |
-verificarea îndeplinirii măsurilor de remediere -verificarea dosarelor personale ale elevilor; -verificarea dosarelor cadrelor didactice |
Director Director Director adjunct |
Notă de control Existența dosarelor |
|
DECEMBRIE |
-verificare actualizare date REVISAL -verificare arhivă |
Director Director adjunct |
Raport comisie |
|
IANUARIE |
-verificare registre matricole; -verificare registre de evidență și eliberare a actelor de studii |
Director
|
Registre completate corepsunzător |
|
BIBLIOTECĂ |
SEPTEMBRIE |
-verificarea aprovizionării cu manuale școlare; -distribuirea manualelor gratuite |
Director Director adjunct |
Procese-verbale diriginți Raport comisie curriculum |
-verificarea întocmirii fișelor pentru cititori; -întocmirea cataloagelor sistematice și alfabetice |
Director Director adjunct |
Nr.fișe/ nr.elevi Formulare |
||
OCTOMBRIE
|
-verificarea elaborării/îndeplinirii planului de muncă; -verificarea îndeplinirii măsurilor de remediere; -verificarea întocmirii fișelor pentru cititori; -întocmirea cataloagelor sistematice și alfabetice; -completarea documentației specifice bibliotecii. |
Director Director adjunct |
Afișare orar de lucru Existența documentelor specifice |
|
NOIEMBRIE
|
-verificarea întocmirii fișelor pentru cititori; -întocmirea cataloagelor sistematice și alfabetice; -completarea documentației specifice bibliotecii; -verificare inventariere |
Director Director adjunct |
Existența documentelor specifice Registru inventar |
|
BIBLIOTECĂ |
DECEMBRIE
|
-verificarea întocmirii fișelor pentru cititori; -întocmirea cataloagelor sistematice și alfabetice; -completarea documentației specifice bibliotecii. |
Director Director adjunct |
Existența documentelor specifice
|
IANUARIE
|
-verificarea întocmirii fișelor pentru cititori; -întocmirea cataloagelor sistematice și alfabetice; -completarea documentației specifice bibliotecii. |
Director Director adjunct |
Existența documentelor specifice
|
|
CONTABILITATE |
OCTOMBRIE
NOIEMBRIE
DECEMBRIE
IANUARIE |
-Întocmirea documentelor legale privind managementul financiar; - Monitorizarea cheltuielilor; -Verificare state plată -Verificare contabilizare venituri, active fixe, obiecte inventar - Stadiul achiziționării de bunuri și servicii -Verificare aplicare CFP -Verificare întocmire registre contabilitate -Realizarea execuției bugetare. -Încheierea exercițiului financiar - Verificarea întocmirii proiectului de buget; -Realizarea planului de achiziții -Verificare documente plată burse |
Director |
Existența documentelor specifice
|