Bază de date online cu resurse educaționale pentru susținerea educației incluzive de calitate

FLUCTUAŢIA ATENŢIEI

În strânsă legătură cu această problemă este problema timpului în care putem participa continuu la un singur obiect în câmpul conştienţei. Vorbim despre participarea la o sarcină de zile întregi sau de luni de zile, dar faptul căatenţia nu este constantă sau concentrată este o chestiune de cunoştinţa comună. Chiar şi atunci când studiem o singură propunere pentru o perioadă scurtă de timp, nu putem spune că atenţia noastră a fost constantă de-a lungul ei. Aceste fluctuaţii apar fără îndoială, însă măsurarea acestor fluctuaţii în formă cantitativă este o chestiune de dificultate prea mare.

                         ADHD influenteaza negativ abilitati  mintale (functii executive), acestea devenind deficitare si generȃnd dificultati scolare, deoarece invatatul, temele, exercitiile sunt realizate mental cu functiile executive ale creierului.

                         Cu alte cuvinte, numim funcţii executive mintale: memoria de lucru, inhibiția, planificarea, raționamentul, rezolvarea problemelor, etc., adică toate acele abilităţi mintale care fac posibilă ȋnvăţarea.

Următoarele funcţii mintale executive sunt afectate ȋn deficitele de atenţie şi/ sau cu hiperactivitate, manifeste la preşcolarii şi elevii cu ADHD:

                  Mulți copii cu ADHD au persistente probleme cu managementul timpului, cu planificarea, cu organizarea ȋn general. Problemele cu  prioritizarea, luarea deciziilor, gândirea anticipată și cu a avea conceptul de timp sunt commune şi pot provoca o mare dificultate în organizarea pentru școală la aceşti copiii. Pentru aceste dificultăți., ei au nevoie de sprijin și  de "schele", de susţinere specială, cât mai mult posibil. În special, trebuie să fie o recunoscut faptul că aceste probleme fac parte din ADHD-ul copilului. Amintiți-vă că un elev cu ADHD va avea nevoie de sprijinul folosit în mod obișnuit pentru un copil mai mic (cu o treime mai mic decât vârsta cronologică).

De exemplu, o persoană de 12 ani are nevoie de un nivel de susținere și de înțelegere acordat în mod obișnuit unui copil de opt ani, cum ar fi responsabilitatea părintelui și profesorului de a-i verifica și organiza rucsacul. Elevii cu ADHD tind să trăiască în întregime în prezent. Ei nu reușesc să aducă în mod eficient experiența trecutului la luarea deciziilor astăzi și nici nu sunt capabili să se gândească la eventualele rezultate pe viitor pe baza performanțelor actuale. Pe scurt, planificarea, stabilirea priorităților și realizarea unui proiect pe termen lung până la finalizare reprezintă o provocare pentru elevii care suferă de ADHD și devin din ce în ce mai des  deficitari ȋn abilităţi pe măsură ce cresc ȋn sistemul școlar. Astfel de dificultăți nu răspund de obicei la medicamente, deși ele continuă să se îmbunătățească până la vârsta adultă. Cu toate acestea, între timp, trebuie să învețe abilitățile și elevii să primească strategii pentru a compensa slăbiciunile lor, dacă nu, munca lor nu va fi afectată.

 

Listăm mai jos o serie de jocuri ȋn scopul stimulării abilităţilor de comunicare la copii şi şcolari:

UMOR NEBUN

 Crearea unui concept sau a unei lucrări bune poate dura mult timp, şi necesită un mare effort de gândire. Când există un grup mare de oameni care lucrează la idee, sarcina poate deveni brusc mai ușoară, există mai multă inteligență care lucrează la proiect. Cu toate acestea, dacă oamenii care lucrează ȋmpreună nu comunică şi se iau decizii de grup, multe probleme pot apărea. Această activitate este o simplă sarcină, dar este foarte mare nevoie de comunicare dacă un grup încearcă să aibă succes lucrȃnd împreună pentru a crea o idee original, ceea ce este posibil doar bazat pe discuții.

Cine poate beneficia de pe urma exersării acestei tehnici:

Copiii şi adulţii care au nevoie să lucreze la comunicarea ideilor cu alte persoane și care au nevoie să învețe cum să facă o decizie de grup prin compromiterea ideilor date.

Privind Evaluarea si urmărirea progresului scolar

1.Scopul procedurii formalizate

1.1Stabilește modul de realizare a activității, compartimentele și persoanele implicate. Prezenta procedură definește modul şi mijloacele de realizare a activității de urmărire a progresului elevilor.

1.2 Dă asigurări cu privire la existența documentației adecvate derulării activității.

1.3 Asigură continuitatea activității, inclusitv în condiții de fluctuații a personalului.

1.4 Sprijină auditul și / sau alte organisme abilitate și / sau control, iar pe manager, în luarea deciziei.