Bază de date online cu resurse pentru dezvoltarea unui management instituțional antreprenorial de calitate în școli defavorizate

                                        

MANAGEMENT SCOLAR PRIN INTELIGENTA EMOTIONALA

Când aveţi de-a face cu  oameni, amintiţi-vă că nu aveţi de-a face cu creaturi ale logicii ci cu creaturi ale emoţiei  (Dale Carnegie)              

Inteligenţa emoţională este un concept complex derivat din reflectarea lumii individului ȋn lumea unui ,,celălalt” şi comportă două tipuri subiacente de inteligenţă: intrapersonală şi inteligenţa interpersonală (figura 1).

 qual1

 

           Figura 1. Adaptare după JCA’s model of EI,  Emotional Intelligence Profile (EIP3)

                                               Sursa: http://foresightcd.com/what-is-it/

                                       

ABILITĂŢI ORIENTATE SPRE OAMENI ŞI EFICIENŢĂ ALE MANAGERULUI DE INSTITUŢIE ŞCOLARĂ

Ȋntr-o societate ȋncă tributară abilităţii de acţiune multi-tasking (vezi figura 1) ca măsură a performanţei manageriale (concept al culturii business), noile analize ale productivităţii manageriale au relevat că această orientare are potenţialul de a demoraliza şi de scădea eficienţa muncii de tip managerial. Ȋn schimb, noile instrumente de eficienţă se focusează ȋn prezent pe abordarea cognitivă din perspective multiple (multi-thinking) de către manager a diferitelor sale responsabilităţi profesionale.

 

Majoritatea ţărilor consideră formarea profesională continuă (FPC) o obligaţie profesională a cadrelor didactice. Mai mult, în unele ţări, participarea la formare continuă este o componentă necesară pentru avansarea în cariera didactică şi a obţine o creştere salarială. Aceasta este situaţia în Bulgaria, Spania, Lituania, Portugalia, România, Slovenia şi Slovacia. În multe dintre ţările europene, şcolile sunt obligate să aibă un plan de dezvoltare profesională continuă pentru propriul său corp profesoral. Cu toate acestea, mai puţin de o treime din şcoli obligă fiecare profesor să aibă un plan personal de formarea continuă.

 

 

Formarea continuă a personalului didactic din învăţământul preuniversitar se realizează printr-un sistem de instituţii, organizaţii şi structuri ale acestora, între care se stabilesc relaţii ierarhice şi relaţii funcţionale menite să asigure coerenţa, compatibilitatea şi respectarea 

Finanțarea învățării pe tot parcursul vieții (inclusiv educația adulților) se realizează prin fonduri publice și private, bazate pe parteneriatul public-privat, prin finanțare și cofinanțare din partea angajatorilor, a organizațiilor non-guvernamentale, prin granturi pentru programele europene, prin conturi de învățare pe tot parcursul vieții și prin contribuția beneficiarilor.