Bază de date online cu resurse pentru dezvoltarea unui management instituțional antreprenorial de calitate în școli defavorizate

                                                   

Managementul potentialului uman este o activitate care, indeplinita cu profesionalism, cu cunostinte pe masura si cu abilitati exersate, genereaza pentru manager, cadru didactic, copii sau elevi situatii de dezvoltare personala, educationala si profesionala.

Principiile de functionare ale managementului potentialului uman se bazeaza si urmaresc un proces de indrumare, coordonare si facilitare a dezvoltarii altor persoane; redam mai jos cateva astfel de principii:

PROIECTELE EDUCATIVE ŞCOLARE ŞI EXTRAŞCOLARE

1.      Lista responsabililor cu elaborarea, verificarea şi aprobarea ediţiei sau, după caz, a reviziei în cadrul ediţiei procedurii

Nr.

Crt.

Elemente privind

responsabilii /

operaţiunea

Numele și prenumele

Funcţia

Data

Semnătura

1.1.

Elaborat

Coordonator comisie programe și proiecte extrașcolare

1.2.

Verificat

Director adjunct

1.3.

Aprobat

Director

Calitatea educaţiei reprezintă o prioritate permanentă pentru unitatea de învăţământ, precum şi pentru angajaţii acesteia. Predarea şi învăţarea de calitate contribuie la dezvoltarea personala a elevilor si a altor beneficiari de educaţie, la bunăstarea societăţii şi la păstrarea si ameliorarea mediului.

Evaluarea calității educaţiei constă in examinarea multicriteriala a măsurii in care o organizație furnizoare de educație și programul acesteia îndeplinesc standardele și standardele de referință. Atunci când evaluarea calității este efectuata de însăși organizația furnizoare de educate, aceasta ia forma evaluării interne. Atunci când evaluarea calității este efectuată de o agenție națională sau internațională specializată, aceasta ia forma evaluării externe.

Numeroase clasificări ale stilului educational inunda literatura de specialitate, insa realitatea sta marturie a faptului ca un stil educational de succes depinde de actorii implicati.

        Conform teoriilor pedagogice, in plan comportamental, stilul educational se exprima in:

·         modul de conducere si organizare a clasei,

·         modalitatile de control si sanctiune,

·         planificarea continutului,

·         strategiile de instruire folosite,

·         tehnicile motivationale

·         procedeele de evaluare.

In aceasta perspectiva, actorii implicati nu sunt prezenti ca interactiune rational-cognitiva, emotionala si ca diversitate comportamentala, cu alte cuvinte, in unitatea lor unica, de personalitate.

CAPITOLUL 1. INTRODUCERE

Calitatea si eficienta sunt doi piloni importanti ai reformelor educationale din toata lumea, care trebuie avute în vedere la construirea sistemelor nationale de management si de asigurare a calitatii si în învatamântul românesc.

Aceasta aliniere este necesara nu numai pentru a se asigura o integrare reala si functionala, din punct de vedere educational, a României în Uniunea Europeana, ci si pentru ca initiativele românesti din acest domeniu sa fie echitabile, din punct de vedere teoretic si metodologic, cu ceea ce se întâmpla acum în lume.

Necesitatea compatibilizarii cu sistemele de învatamânt din Uniunea Europeana ofera doar o parte din argumentele pentru dezvoltarea sistemelor de management si de asigurare a calitatii educatiei din România, deoarece implementarea sistemului de management al calitatii va conduce la crearea unor noi modele de gândire si comportament care vor contribui la îmbunatatirea continua a tuturor proceselor de învatamânt din unitatile scolare.