Bază de date online cu resurse pentru dezvoltarea unui management instituțional antreprenorial de calitate în școli defavorizate

1.CURRICULUM

 

                        OBIECTIVE STRATEGICE

  • Asigurarea calității educației prin oferirea programelor de educație care să satisfacă așteptările beneficiarilor, precum și standardele de calitate;
  • Cunoașterea și aplicarea documentelor de politică educațională și a finalităților, urmărind modificările legislative;
  • Stabilirea ofertei educaționale in funcție de nevoile specifice comunității;
  • Îmbunătățirea calității predării-învățării- evaluării astfel încât să se asigure șanse egale tututror copiilor , atingerea tuturorstandardelor curriculare de performanță, pregătirea copiilor pentru o societate aflată în schimbare

Palatul Copiilor

1.1  PREZENTAREA  ŞCOLII

Palatul Copiilor este unul din spaţiile libere ale oraşului, un teritoriu de eliberare interioară, de eliberare spirituală. În acţiunile sale nu se implică doar copiii sau cadrele didactice, acţiunile acestea te atrag şi te transformă într-o parte esenţială a sa: spectatorul.

Palatul Copiilor funcţionează într-un ansamblu de clădiri cu amplasament pe …..

Echipa managerială încercând să îmbunătăţească activitatea acestor instituţii prin implicarea în cât mai multe proiecte şi activităţi. Palatul Copiilor este o instituție de educație extrașcolară, care prin toate activitățile desfășurate a șlefuit sufletul și mintea copiilor ce i-au trecut pragul, ajutându-i pe aceștia să-și formeze caracterul, să-și diversifice aptitudinile și să-și găsească drumul vieții.

                          

 Un bun manager ȋşi cunoaşte punctele forte şi punctele vulnerabile si ramane mereu atent la modul sau de manifestare, precum si la al celorlalti.

O descriere comprehensiva a personalitatii ȋi apartine lui Carl Gustav Jung, medic, psiholog si psihiatru elevetian, care a descris personalitatea ca o combinatie a doua dimensiuni: Extraversie/Introversie -- Functii psihice

  1. Dimensiunea extraversie – introversie, criteriu: orientarea spre lumea exterioara sau interioara, ceea ce se observa in modul in care se exprima persoana, daca este predominant sociabila, conectata vizibil si extern cu cei din jur sau daca este predominant interiorizata, conectata la propriul interior.

                                       

Un profesor competent şi echilibrat are aptitudini didactice care, ȋn lipsa unor aptitudini ȋnnăscute, necesită o formare pedagogică continuă. Ȋn pedagogie, abilităţi cum sunt tactul pedagogic, empatia, intuiţia, flexibilitatea, au ca sursă nu doar formarea profesională a resurselor umane ale şcolii ci şi formarea lor personală.  Din acest punct de veder discutăm de un proces de autoperfecţionare continuă, pentru o asigura omului  -cadru didactic o „funcţionare” eficientă atît fizică şi  psiho-emoţională.

Procesul didactic conţine ȋn sine situaţii stresante, problematice, ceea ce necesită un bun management personal, al clasei şi al şcolii.

al Coordonatorului pentru  proiecte şi programe educative şcolare şi extraşcolare

         VIZIUNE :

  *    Valorificarea rolului definitoriu al educaţiei în pregătirea copiilor şi contribuţia în devenirea lor ca cetăţeni activi într-o societate dinamică, în continuă transformare, contribuind totodată la procesul permanent de îmbunătăţire a calităţii vieţii.

*     Aplicarea modelului diversităţii prin abordarea educaţională diferenţiată complementară formală şi non-formală (elevul devine resursă, producător, lider de opinie, deci participant activ).

*      Stimularea dezvoltării cognitive, spirituale, interpersonale şi sociale prin extinderea spaţiului de intervenţie în procesul educaţional curricular, în scopul valorificării tuturor valenţelor educative ale conţinutului învăţării în interesul superior al copilului.