Bază de date online cu resurse educaționale pentru susținerea educației incluzive de calitate

Rezilienta este o caracteristica psihologica dorita in situatii de vulnerabilitate reala sau potentiala, in familii care se confrunta cu fenomene adverse sociale sau cu evenimente adverse ale copilariei, in medii sarace, defavorizate, teatre de razboi, etc.

In ceea ce priveste modalitatea de dezvoltare a rezilientei, pe langa sentimentul de siguranta si de apartenenta pe care scoala il genereaza in mintea elevului, alaturi de emotii positive si de comportamente sociale, se recomanda dezvoltarea acestei abilitati prin metode specifice copilariei: joc, activitati ludice.

„Nu cea mai puternica specie supravietuieste, nici cea mai inteligenta. Ci aceea care este cea mai adaptabila la schimbare.” ~ Charles Darwin

Rezilienta este o abilitate psiho-emotionala cu atat mai dificil de atins si cu atat mai valoroasa, cu cat mediul in care este necesar a dezvolta aceasta abilitate este mai defavorizant.

 qual2019 martieAB8

                                       

              Sursa: http://psihoterapeutic.blogspot.com/2011/03/rezilienta.html


            In cee ace priveste consolidarea resurselor cae faciliteaza trecerea copilului dintr-un sistem incluziv in altul, resursele emotionale raman factor principal al cresterii si flexibilizarii gandurilor, emotiilor, comportamentelor elevilor.

                                                qual2019april 10

                

            Basmele, ,,mari povestiri” ale timpurilor, se perpetueaza in timp datorita faptului ca, in continutul lor, sunt reflectate teme existentiale generale, despre existenta comuna, care transcende distanta geografica sau temporala dintre oameni.

                           qual2019april 3              qual2019april 4

                Sursa: https://www.aliexpress.com/item/Fantastic-Art-fabric-Party-stage-photography-backdrops-fairy-tale-unicorn-background-for-Festical-celebration-XT-3836/32713391714.html

Scopul procedurii

1. Abordează activitățile de fundamentare, elaborare, avizare a curriculumlui la decizia şcolii, unitar şi eficient, prin raportare la obiectivele specifice şi la legislația în vigoare  

 2. Stabileşte modul de realizare a activităţii şi persoanele implicate;

 3. Dă asigurări cu privire la existenţa documentaţiei adecvate derulării activităţii; 

 4. Asigură continuitatea activităţii, inclusiv în condiţii de fluctuaţie a personalului;

 5. Sprijină auditul şi/sau alte organisme abilitate în acţiuni de auditare şi/sau control, iar pe manager, în luarea deciziei;   

 6. Stabileşte sarcini a circuitului documentelor necesare acestei activităţi; 

 7. Scopul este acela de a defini oferta şcolii în raport cu interesele şi aptitudinile elevului precum şi cu aşteptările societăţii, cu resursele umane si materiale de care dispune şcoala.  

 8. Alte scopuri specifice procedurii operaţionale.